- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmacademie / Filmopleidingen
Filmacademie / Filmopleidingen
Neamh
-
- 20 messages
- 0 votes
Ja gisteren mail ontvangen! Zal wel standard zijn Jade1993 
"De eerste selectie/materiaalronde is vanaf 10 maart tot en met 21 maart.
De uitslag daarvan volgt in ieder geval niet eerder dan 26 maart en kan uitlopen tot en met 4 april.
De tweede selectie/gespreksronde is vanaf 6 april tot en met 21 april.
De uitslag volgt binnen 2 weken na de laatste gespreksdag van een studierichting.
De academie behoudt het recht om af te wijken van bovenvermelde data."
Bij jullie ook?
Jade1993
-
- 25 messages
- 0 votes
Neamh Ja! Vond de data's zo gek, 10 maart is natuurlijk al geweest, dus ze zijn misschien al begonnen of wijken van de datum af. En ze hebben het over 2 selecties. Dat snap ik met zoveel aanmeldingen, maar waarom noemen ze de tweede selectie dan anders als de eerste.
Waarom denk ik hier überhaupt overna. 
Neamh
-
- 20 messages
- 0 votes
Jade1993 Ja ik zou ook denken (en hopen) dat ze al begonnen zijn en dat ze het gewoon ruim inschatten, daarnaast zijn het veel richtingen die vast niet allemaal synchroon lopen. En als ik naar vorig jaar kijk zitten er soms een paar weken verschil tussen de verschillende mailtjes met de uitslagen dus ze wijken vast ook af van die data's.
Maar die tweede selectieronde is dus al de gespreksronde voor degene die bij de eerste - materiaalronde worden toegelaten, dus dat komt pas na dat we de brief/mail hebben ontvangen met of we wel of niet toegelaten zijn naar de volgende ronde. Eerst weten of we uberhaupt naar het gesprek mogen! 
Jade1993
-
- 25 messages
- 0 votes
Neamh Ojaa dat bedoelen ze natuurlijk met die eerste ronde.
Die brief mag snel komen van mij! Ben ook benieuwd hoeveel aanmeldingen er waren dit jaar.
Ze zeggen elk jaar ongeveer 500, alleen iemand waarmee ik sprak op de open dag kreeg een nummer in de 1000.. (aangemeld in februari) zelf zat ik in de 200 (aangemeld in december).
Zij heeft uiteindelijk toch niks ingeleverd en dat zal vast bij meerdere mensen het geval zijn,
maar toch.. al ruim 1000 mensen hebben op aanmelden geklikt. Dat zijn er een heuleboel. 
ddragon1690
-
- 184 messages
- 215 votes
Bij deze ook mijn aanmeldingsfilm voor de hku
(aangenomen)
Jade1993
-
- 25 messages
- 0 votes
ddragon1690 Wat een vet idee zeg! Mooi uitgevoerd ook.
En dat einde.. 
Neamh
-
- 20 messages
- 0 votes
Geweldig ddragon1690!
Heb je deze ook voor de filmacademie ingeleverd of was deze specifiek voor de HKU? Benieuwd naar meer!
Neamh
-
- 20 messages
- 0 votes
Neamh Ja ben er heel erg blij mee
maar de Filmacademie blijft wel mijn eerste keus! Ik ben heel erg benieuwd hoe die toelating zal verlopen... Heb trouwens vandaag bevestiging van ontvangst gekregen van de filmacademie. En nog over HKU, het is heel belangrijk dat je weet waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt bij je opdrachten voor als je op gesprek komt. (Wist niet of je dat al wist maar voor de zekerheid haha). Ja mijn Youtube kanaal is: youtube.com/mrjanne163 . Die teaser is van mijn filmacademie toelating, de toelatingfilm van HKU staat er ook op maar de rest is al best oud.
Vond de teaser ook erg spannend! Ben benieuwd hoe de rest van de film is!
Hum ja dat begreep ik uit de huiswerkopdrachten, dat die keuzes erg belangrijk zijn. Maar als regisseur heb je een visie die je uit wilt brengen als je een film inleverd zegt nog niet dat het daaruit blijkt, dat kan ook in het verhaal zitten zonder dat je perse scenario schrijver wil worden! Dus daar twijfel ik een beetje.. Een verhaal heb ik maar geen camera bijvoorbeeld, die heb ik express voor de ahk toelatingsfilm gehuurd, kan ik nu niet weer veroorloven
iphone tja.. Ik hou wel van schoonheid
maar ja gaat natuurlijk om het idee.. Maar daar ben ik dus nog niet uit!
ddragon1690
-
- 184 messages
- 215 votes
janne163
-
- 21 messages
- 1 votes
Neamh Als ik de volledige versie online heb gezet zal ik hem hier wel posten!
Heb jij al iets online staan? Je zou natuurlijk bij HKU altijd gewoon een scenario kunnen inleveren bij de eerste ronde en als je dan op gesprek mag, je aanmelding van de Filmacademie laten zien. Dan hebben ze én geschreven werk van je gelezen én werk wat je op beeld hebt gezet gezien.
ddragon1690 Ziet er heel tof uit!! Kan het kloppen dat ik je op de toelatingsdag van HKU heb gesproken? Wij waren allebei veel te vroeg, of haal ik je nu in de war met iemand anders? Hahaha
ddragon1690
-
- 184 messages
- 215 votes
janne163 Haha dat zou opzich best kunnen gezien ik aardig vroeg was. Was jouw gesprek eerder omdat iemand te laat was?
janne163
-
- 21 messages
- 1 votes
ddragon1690 Ja klopt! Eigenlijk had ik gesprek om half 10 maar dat werd dus 9 uur.
ddragon1690
-
- 184 messages
- 215 votes
janne163 dan hebben wij elkaar gesproken ja 
Jade1993
-
- 25 messages
- 0 votes
Jaaa de uitslag is zo dichtbij maar toch zo ver weg.. 
En dan is het nog maar de vraag of we het de 26ste horen of pas de 4e!
Zou het uitmaken.. afvallers eerst.. door naar tweede ronde als laatste..
Of gewoon de stapel afwerken?
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat de commisies al mensen hebben uitgezocht die mogen komen... Spannend! Succes allemaal 
RuudWestra
-
- 4 messages
- 0 votes
Ik ben momenteel nog druk bezig met de toelatingsopdrachten voor AVM. De motivatiebrief is geschreven en het filmpje is gemaakt, deze kunnen jullie hier bekijken:
Aveva - Toelating HKU Audiovisual Media 2015 - YouTube
Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden 
Alleen de foto opdracht nog en een portfolio in elkaar zetten.
In dat laatste geval speelt het 'uit onvrede storyboards en scripts de prullenmand ingooien' mij nu toch wel parten.
Hoe hebben jullie de foto-opdracht ingeleverd? Ik zie allemaal toelatingsfilmpjes maar ben ook nieuwsgierig naar deze resultaten.
Jade1993
-
- 25 messages
- 0 votes
Net het forum gelezen vanaf 2013 tot hier. jorisje jij zit er dus al op! Nice! En ddragon1690 als je dit jaar niet wordt aangenomen ga je dan naar de HKU en volgend jaar niet meer proberen bij filmacademie?
Ook viel het me op dat de afwijzingen ook vaak via email kwamen. Dus als ik donderdag een email heb, open ik hem met zware tegenzin..
En afgelopen jaren waren er veel meer mensen op het forum! Meer aanmeldingen toen of zijn er gewoon minder mensen dit jaar die willen kletsen op 't forum.
Hopen op de eerste optie? 
ddragon1690
-
- 184 messages
- 215 votes
Jade1993, Als ik niet aangenomen zal worden bij de filmacademie dan ga ik inderdaad gewoon naar de HKU en probeer ik het niet nogmaals. De HKU is ook gewoon een hartstikke prima opleiding. Ook is het natuurlijk gewoon hoe hard je er zelf aan werkt. Je moet zelf ook gewoon hard werken om contacten te leggen en ervaring op te doen, ongeacht opleiding. 
En zowel de uitnodigingen als de afwijzingen worden gewoon via mail verzonden. Dus geen reden tot paniek bij het ontvangen van een mail tenzij de tekst begint met "Het niveau van de kandidaten was over het algemeen erg hoog en je had dan ook stevige concurrentie." 
Neamh
-
- 20 messages
- 0 votes
Interessant filmpje RuudWestra ! Ik ben nog niet aan mijn opdrachten begonnen dus ik kan je er nog niets over vertellen! ddragon1690 Ik neem aan dat het een goeie opleiding en een prima keuze! Zeker ook als je ziet wat er van af komt! maar ik werd er zelf niet geinspireerd van tijdens de afgelopen open dag. En dan bedoel ik vooral de sfeer en de docenten. Voelde erg schools en een rommeltje! Dat je het allemaal maar zelf moet uitzoeken. Maar dat word nu een andere locatie, wel fijn! Ik ben al wat ouder en al kunstacademie achter de rug dus ik ben toch eerst op de eerste uitslagen van de Ahk aan t wachten
heb het gevoel dat ze vandaag al wel eens binnen konden komen die mails of brieven.. Als ze de 19 t al wisten.. 
Jade1993
-
- 25 messages
- 0 votes
RuudWestra Ben erg benieuwd wat de betekenis is van het filmpje! (zag op YouTube dat je wilt dat mensen zelf raden waar het verhaal over gaat) Ik zelf denk dat het meisje een poging heeft gedaan tot zelfmoord omdat haar geliefde door een auto ongeluk om het leven is gekomen?
RuudWestra
-
- 4 messages
- 0 votes
Interessante gedachte Jade1993, maar helaas niet dezelfde gedachte die er van mijn kant achter zit. En dat vind ik ook het leuke, dat dit filmpje meerdere betekenissen kan hebben. Voordat ik de daadwerkelijke betekenis vertel, zie ik graag nog wat meer theorieën over dit filmpje van andere mensen.
Wellicht dat ik het gemist heb in dit forum, maar heb jij ook een filmpje die ik kan bekijken? 
Jade1993
-
- 25 messages
- 0 votes
Snap dat je eerst nog meer theorieën wilt horen! RuudWestra
Ik heb me aangemeld voor Production Design en heb een portfolio ingeleverd
met verschillende projecten (rekwisieten, visagie, tekeningen, etc).
Dus heb geen filmpje. 
perlavita
-
- 16 messages
- 0 votes
Nou, ik vind het nu wel spannend hoor! Laat dat goed nieuws maar komen haha
janne163
-
- 21 messages
- 1 votes
Heel stiekem hoop je dan toch dat ze voor de 26e de uitslag gaan sturen (als ze het toch al weten) maar ik verwacht niet dat we vandaag nog bericht krijgen
Dus hopen dat we het morgen horen (hoewel me het wel sterk lijkt dat alle richtingen het dezelfde dag te horen krijgen), ben heel erg benieuwd!
Jade1993
-
- 25 messages
- 0 votes
Zal inderdaad per richting verschillen. Gelukkig hoort iedereen het tegelijk en niet degene die door zijn het als eerste. Ik wil het zooo graag weten!!