- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmacademie / Filmopleidingen
Filmacademie / Filmopleidingen
daphnefilms
-
- 79 messages
- 0 votes
Danku
. Ik moet de 15e op gesprek komen. Heb er weer zin in!! 
DominiqueGimberg
-
- 6 messages
- 0 votes
@DominiqueGimberg Gefeliciteerd! Heb je een linkje naar jouw toegestuurde werk op YouTube of Vimeo staan?
ik heb lovebirds, skatemate en re.fabric toegestuurd
Jou werk? 
TomHalff
-
- 86 messages
- 29 votes
@DominiqueGimberg Staat op pagina 87 van dit topic 
katalin
-
- 31 messages
- 0 votes
@daphnefilms
Gefeliciteerd! Voor welke afdeling ging jij ook alweer?
katalin
-
- 31 messages
- 0 votes
Wow goed zeg! Heb je ook ergens materiaal staan? 
daphnefilms
-
- 79 messages
- 0 votes
Dit is m'n youtube account maar is allemaal vrij oud. M'n twee nieuwste films waaronder m'n toelatingsfilm staan er nog niet op.
daphnefilms
-
- 79 messages
- 0 votes
Dit is de site van m'n toelatingsfilm 
katalin
-
- 31 messages
- 0 votes
Ziet er super goed uit Daphne, terecht dat je door bent
ik ben benieuwd naar de hele film
TomHalff
-
- 86 messages
- 29 votes
@allardm Gefeliciteerd! Voor welke richting heb jij jezelf aangemeld en heb je jouw toegezonden werk online staan?
daphnefilms
-
- 79 messages
- 0 votes
Dank je Katalin
allardm voor welke richting ben jij door?
lli-bam
-
- 6 messages
- 0 votes
Hallo aan alle film-liefhebbers! Ik ben toevallig op deze topic gekomen, en ik heb met plezier dit gesprek teruggelezen. Ik ken in mijn nabije omgeving niet veel mensen die net als ik zo gepassioneert zijn over het vak film. Ik wil iedereen die door is van harte feliciteren en succes wensen, en degene die niet aangenomen zijn aanmoedigen om het volgend jaar nog een keer te proberen. Afhangende van je leeftijd is het vaak een kwestie van ervaring, heb ik gehoord.
Ik heb echter zelf een vraag in de hoop dat een van jullie misschien het antwoord weet. Ik heb mij ook aangemeld, en ik ben door voor zowel mijn keuze A als mijn keuze B. Hier ben ik echt super blij mee, maar ik wist niet eens dat dit mogelijk was. Weet iemand of dit vaker voorkomt? Ik weet nu namelijk niet zeker of ik op beide gesprekken mag verschijnen of dat ik alleen naar mijn eerste keuze moet gaan. Ik weet ook niet of ik 80 euro over moet maken, of alsnog slechts veertig. Ik heb de Academie al gemaild, maar nog geen antwoord ontvangen. Dat is logisch met de paasdagen enzo, maar ik wil wel op tijd het geld kunnen overmaken.
TomHalff
-
- 86 messages
- 29 votes
@lli-bam
Heb geen kennis van dit soort voorvallen, maar volgens mij werkt het zo:
Zolang de tijdstippen voor de gesprekken verschillend zijn ben je van harte welkom bij beide gesprekken en is het gewoon afwachten of één van je studiekeuzes afvalt tijdens de tweede selectieronde. Indien je zelf maar op één gesprek wilt komen zul je dit formeel moeten afstemmen met de filmacademie.
Kosten voor twee gesprekken bedragen ongetwijfeld twee keer 40,- euro.
Als jij een duidelijke voorkeur hebt voor A en je bent na de tweede selectieronde bij beide ronden door zul je hierover uiteindelijk zelf mogen beslissen. Stel je bent niet door bij A maar wel bij B neem ik aan dat je mag weigeren.
lli-bam
-
- 6 messages
- 0 votes
@TomHalff
Dankjewel voor je antwoord! Ik zal hier inderdaad ook van uit gaan, tenzij ik van de academie nog op tijd een antwoord ontvang.
daphnefilms
-
- 79 messages
- 0 votes
@lli-bam Zozo dubbel gefeliciteerd dan maar
!! Voor welke twee richtingen?
lli-bam
-
- 6 messages
- 0 votes
@daphnefilms Dankjewel! =D Ik wist eigenlijk helemaal niet dat het kon, dus ik was aangenaam verrast. Ik heb als A-keuze Regie Fictie en als B-keuze Scenario.
allardm
-
- 4 messages
- 0 votes
@TomHalff voor IMVFX, op youtube heb ik aardig wat filmpjes staan: www.youtube.com/allardm3
TomHalff
-
- 86 messages
- 29 votes
@lli-bam Heb je werk op YouTube of Vimeo staan?
lli-bam
-
- 6 messages
- 0 votes
@Tomhalff
Ik heb de film die ik heb ingestuurd op youtube staan:
YouTube - sinister 2012 (film eindproject) Deze is wel redelijk lang, 17 minuten in totaal.
(Als het nog bekeken wordt, excuses voor het geluid, dat is bij de montage af en toe verkeerd gegaan)
Er staan ook andere dingen op mijn youtube account, maar dat zijn voornamelijk montage-clips gemaakt uit bestaande films, dus die heb ik niet opgestuurd.
Infinitum
-
- 1 messages
- 0 votes
Hallo!
Ik lees al een tijdje mee hier maar heb nu toch maar besloten een account aan te maken. Ik heb dit jaar (voor het eerst) een poging gedaan bij de filmacademie voor Productie. Helaas niet door de eerste ronde.
Vind het onwijs vervelend dat je niet te horen krijgt wat je moet verbeteren om volgend jaar meer kans te maken.
Inmiddels ben ik bezig met een aanmelding voor de HKU maar ben nu best bang/onzeker geworden over mijn werk. Zijn er op dit moment nog meer mensen bezig voor de HKU? Ik ben erg benieuwd naar filmpjes!
CharLee
-
- 9 messages
- 0 votes
Gefeliciteerd iedereen die door is en lli-bam, voor beide richtingen, echt super!
Hoop dat jullie allemaal goed door de gespreksronde komen. Ben ook erg benieuwd naar de ervaringen.
Zit zo'n beetje te zoeken naar mogelijkheden, blijkt er bij Open Studio wel een scenario jaar te zijn, is toch het overwegen waard... Alleen waar moet ik het in godsnaam van betalen :S
daphnefilms
-
- 79 messages
- 0 votes
@lli-bam Dat is een hele fijne combinatie. Ik wou dat ik goed kon schrijven 
ddragon1690
-
- 184 messages
- 215 votes
@daphnefilms
Heb jij een zelfgeschreven script meegestuurd met je aanmelding? Staat dat je voor regie fictie een eigen film en een script moest opsturen (heb dit beiden opgestuurd) alleen bij de open dag deden ze hier wat vaag over. Leek bijna alsof het geen verplichting was. Ik kamp met hetzelfde probleem
Een hoofd vol ideeën maar geen goede schrijver 
daphnefilms
-
- 79 messages
- 0 votes
@ddragon1960
Een probleem is het niet want er zijn genoeg getalenteerde scenarioschrijvers om mee te werken. Op de academie hebben ze hier natuurlijk niet voor niets een aparte afdeling voor. Voor m'n toelating schreef ik een verhaal. Gewoon proza. Ik zou niet weten of ze hier veel waarde aan hechten maar het stond bij de toelatingseisen dus ik heb me er maar netjes aan gehouden 
Credendo Vides
-
- 43 messages
- 122 votes
Wie kent er gelijkwaardige opleidingen in het buitenland? Ik zou ook wel in Engeland of de States willen studeren, maar het is best moeilijk iets te vinden.
TomHalff
-
- 86 messages
- 29 votes
@Credendo Vides Hoewel erg ambitieus zijn de kosten natuurlijk wel veel hoger. Bij de NYFA betaal je minimaal 14.000 dollar per semester afhankelijk van welke studierichting je kiest, maar dat is natuurlijk ook wel een begrip binnen de filmscholengemeenschap.
Voor meer informatie:
TV en Film studeren in het buitenland - KILROY education - education.kilroyworld.nl
daphnefilms
-
- 79 messages
- 0 votes
lli-bam
-
- 6 messages
- 0 votes
@ Credendo Video's
Als je in Engeland of in Amerika wil studeren, moet je rekening houden met het feit dat een studie daar vele maanden duurder is. Ik heb mij ook op de NYFA georienteerd, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat dit voor mij echt niet te betalen is. Ik heb ook gekeken naar een studie Film in Engeland, en hoewel dit al goedkoper is dan Amerika, - is het nog steeds zo'n 8000 pond per jaar. Dit is met een lening op te lossen. Bovendien moet je er heel veel voor regelen, en eerst een bepaald Engels examen voldoende hebben afgelegd.
Ik heb zelf voorlopig van het plan afgezien (ik hield niet van het idee dat ik een lening af moest sluiten), en ben van plan een Master opleiding in Engeland te volgen. Mijn advies als jij wel met dit plan doorzet is: Wees er op tijd bij, - bel met de academie/school/universiteit waar je heen wil en zorg ervoor dat je zeker weet dat je waar voor je geld krijgt. En ten slotte: Flink sparen! Of misschien kun je zelfs op zoek naar sponsors.