- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmacademie / Filmopleidingen
Filmacademie / Filmopleidingen
DominiqueGimberg
-
- 6 messages
- 0 votes
Heb toelating gedaan voor montage, nog geen brief gehad.
Iemand die zich had aangemeld voor montage al bericht gehad?
CharLee
-
- 9 messages
- 0 votes
@katalin, balen zeg
Ik had dat niet verwacht gezien je best goede film noir, des te meer reden om door te gaan 
Ik heb geen brief, zou scenario nóg een dag trager zijn? 
OpDreef
-
- 9 messages
- 0 votes
Hmmm ik (Camera/licht) heb ook nog geen brief gehad. Ik begrijp dat vandaag regie-fictie en regie-docu is aangekomen.
Hopelijk morgen het verlossende woord!
katalin
-
- 31 messages
- 0 votes
@CharLee
Aah dankjewel
ik ga ook zeker door
Jij moet nog bericht krijgen? Voor scenario?
ddragon1690
-
- 184 messages
- 215 votes
Helaas niet aangenomen
Dat word inschrijven bij Openstudio voor het oriëntatiejaar en volgend jaar gewoon opnieuw proberen!!!
katalin
-
- 31 messages
- 0 votes
@ddragon1690
Aah echt jammer ja
ja volgend jaar nieuwe ronden nieuwe kansen
Wat ga jij dit jaar doen? Alleen openstudio of werk je ook ofzo?
ddragon1690
-
- 184 messages
- 215 votes
@Katalin
Sowieso openstudio en daar naast zelf films maken of stageplekken vinden op filmsets. Werk nu wel alleen ben hoogstwaarschijnlijk mn baan kwijt ivm een reorganisatie dus dat schiet niet echt op... Daarentegen is dit wel een kans om meer tijd in film te steken en dus ook meer ervaring hier in op te doen 
Dus mochten er mensen zijn die een regisseur nodig hebben of een cameraman (hier wil ik ook absoluut meer ervaring in op doen
) dan wil ik absoluut helpen ^^
katalin
-
- 31 messages
- 0 votes
@ddragon1690
Hoe kun je stageplekken vinden op filmsets? Ook als je niet filmopleidingen doet? Want dat lijkt me ook wel wat om ervaring op te doen. Maar je gaat geen andere studie ofzo doen of heb je dat al gedaan?
ddragon1690
-
- 184 messages
- 215 votes
@Katalin
Ik ga geen andere studie doen want dit is wel wat ik echt wil. Heb daarentegen al 2 mbo4 opleidingen achter de rug (ict & management detailhandel). Heb hier beiden mijn draai niet in kunnen vinden en sinds mijn 5e wil ik al regisseur worden dus als ik nu weer een andere opleiding ga doen dan houd ik alleen maar mezelf voor de gek 
Je kan gewoon googlen op filmvacatures en naar mijn weten kan je ook gewoon stages lopen zonder opleiding. Daphnefilms heeft ook met filmmakers meegelopen alleen ik weet niet hoe zij dit gedaan heeft. Dus Daphne als je dit even zou kunnen toelichten zou dat cool zijn 
daphnefilms
-
- 79 messages
- 0 votes
Heel lief lachen en vragen of je mee mag
Echt balen iedereen. Ik heb nog geen brief dus hoop dat ie morgen komt
Heeft iemand al iets van een persoon vernomen die wel door is?
katalin
-
- 31 messages
- 0 votes
@ddragon1690
Ja dan moet je er ook echt voor gaan!
ik wil het ook blijven proberen maar misschien duurt het nog heel lanh dus zoek ik onderwel een andere studie...
Hahaha daphnefilms echt? Ik ga t ook proberen, hoe kwam je in contact met die filmmakers dan?
En nee heb nog nergens gezien dat iemand door is ...
daphnefilms
-
- 79 messages
- 0 votes
Gewoon mailen en beginnen met kleine projectjes 
CharLee
-
- 9 messages
- 0 votes
Nou, t wil niet echt vlotten met de toelatingen hier
jammer ddragon1690, maar een jaar open studio is ook niet verkeerd
Jammer dat daar voor een schrijver niks te halen valt.
De post is nog niet geweest, dus ik wacht nog af (voor scenario ja).
CharLee
-
- 9 messages
- 0 votes
Helaas, ik ben ook niet door
Iedereen succes met zijn/haar alternatieve plannen. Voor hen die wel door zijn naar de gespreksronde: toitoitoi 
weljrdyg
-
- 3 messages
- 0 votes
Ben ik de enige die nog geen brief heeft gekregen? begin me er een beetje zorgen over te maken
daphnefilms
-
- 79 messages
- 0 votes
Ik heb ook nog niets en heb meer mensen gehoord die nog niets hebben ontvangen. Voor welke richting deed je toelating?
TomHalff
-
- 86 messages
- 29 votes
Ik kan de mensen die toelating hebben gedaan voor de richting montage laten weten dat er in ieder geval een brief is binnengekomen. Mag de 40,- euro gaan overmaken 
ddragon1690
-
- 184 messages
- 215 votes
@TomHalff
Gefeliciteerd man!
Zeker nog nooit zo blij geweest dat je ergens 40 euro voor moest overmaken? 
TomHalff
-
- 86 messages
- 29 votes
@ddragon1690
Allereerst: erg jammer dat je niet door bent naar de tweede selectieronde. Gelukkig heb je een alternatief en je zult vast en zeker een betere kans maken als je het volgend jaar weer probeert!
Ben, ondanks het nieuws nog steeds tegen het feit dat er betaald moet worden. Kortgeleden had ik zelf berekend dat ze zonder met mensen in gesprek te gaan sowieso al 18,000 euro innen. Persoonlijk valt me dat gewoon erg tegen, aangezien ik zelf juist ben voor een methodiek waarin je vooral investeert in potentiële leerlingen en ze niet eerst 30/70 euro laat betalen zodat je zeker weet dat ze je tijd niet verdoen.
Schatte voorafgaand wel al in dat er een uitnodiging voor een gesprek zou komen, maar heb me daar verder maar niet teveel aan gehecht.
TomHalff
-
- 86 messages
- 29 votes
@DominiqueGimberg Gefeliciteerd! Heb je een linkje naar jouw toegestuurde werk op YouTube of Vimeo staan?
daphnefilms
-
- 79 messages
- 0 votes
Gefeliciteerd Tom. En natuurlijk Do ook !!:P
Ik zit nog altijd met niets. Is er hier misschien iemand die wel wat vernomen heeft van een regie fictie kandidaat die door is naar de volgende ronde? Ik hoor alleen nog maar afwijzingen... 
Lotte.eliza
-
- 5 messages
- 0 votes
@TomHalff wat fijn dat je door bent! als we allemaal worden aangenomen moviemeter reunie haha!
ddragon1690
-
- 184 messages
- 215 votes
@Daphnefilms
Misschien is het juist een goed teken dat je nog niks heb ontvangen 
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
Gefeliciteerd iedereen die door is! Lekker bezig!!
katalin
-
- 31 messages
- 0 votes
Gefeliciteerd mensen! Super goed en alvast veel succes bij ronde numero twee 
TomHalff
-
- 86 messages
- 29 votes
@daphnefilms Gefeliciteerd!
Wanneer mag je op gesprek komen?