• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.160 votes
Profile

Filmacademie / Filmopleidingen

Credendo Vides

• 43 messages
  • 122 votes

@CharLee

Hoe vaak je ook wordt afgewezen, blijf doorgaan als het je passie is. Als dit echt jouw doel is in het leven mag je het niet opgeven. Probeer altijd de positiviteit in alles te zien. Van de audities en afwijzingen leer je en word je sterker. Ik vind het wel heel erg om te horen dat je met die opleiding moest stoppen, maar ze zeggen niet voor niets kom terug als je meer ervaring hebt. Ze hadden ook niets kunnen zeggen. Meerder wegen lijden naar Rome. Maar ik snap wel dat je er op een gegeven moment genoeg van hebt. In deze maatschappij wil iedereen alles snel, maar je kunt niet altijd jong beginnen met iets als je dat nog niet voldoende hebt ontwikkeld. Ga ervoor!

Credendo Vides

• 43 messages
  • 122 votes

Wat een dag in Hilversum! Ik was door naar de gespreksronde en dat ging voor mijn gevoel wel redelijk, alleen voelde ik dat ik een enorm rood hoofd kreeg! (kun je dat afleren? XD). Ze stelde wel hele specifieke vragen en ik wist vaak niet wat het beste was om te antwoorden. Na 8 april krijg ik bericht

CharLee

• 9 messages
  • 0 votes

@Credendo Vides: Goed punt en je hebt wel gelijk, je enthousiasme geeft hoop. Die hoop, speelt aldoor verstoppertje, afijn. Wat ik wilde zeggen, natuurlijk moet je niet zomaar opgeven, zeker niet, anders komt je helemaal nergens, alles kost moeite, nouja, veel Maar om nou bijv. 10 jaar zo door te gaan, dat gaat te ver, vind ik dan. Iets kan wel je passie zijn, maar een combinatie van toch te weinig talent en pech kunnen je dan uiteindelijk laten beslissen die passie op een lager pitje te zetten.

Ervaring opdoen en projecten aannemen om van te leren (en ook audities doen om van te leren) is natuurlijk heel nuttig, maar daar kun je niet van leven. Je full-time ergens voor inzetten wat je na vele jaren geen stuiver oplevert is misschien ook gewoon een bord voor je kop hebben. Op een dag moet het toch rendabel gaan worden. Of ga jij wel 5, 10 jaar, of nog langer zo door?

Gefeliciteerd dat je door bent naar de gespreksronde, goed gedaan Ik hoop echt voor je dat je deze achterban hebt binnengehaald, geeft toch rust. Dat rood worden, tja, rustig proberen te ademen en anders maar gewoon accepteren, ben er ook geen ster in

Credendo Vides

• 43 messages
  • 122 votes

@CharLee

Haha thanks ^^.

Nja, ik begrijp je zeker wel hoor! maar vind je zelf dat je geen of te weinig talent hebt? Zolang het niet lukt moet je natuurlijk wel gewoon kunnen leven, dus qua werk gwn iets anders doen. Maar daarnast kun je altijd blijven proberen, dat bedoelde ik met meerder wegen lijden naar Rome. Je kunt je dan alleen idd niet full-time inzetten, maar wel zodra je de kans krijgt.

TomHalff

• 86 messages
  • 29 votes

@CharLee George Lucas werd ook de rug toegekeerd door vele produceten, en vrijwel niemand geloofde in wat hij op papier had gezet. Je kunt hier eindeloos op door filosoferen maar het komt er altijd op neer dat de aanhouder wint.

TomHalff

• 86 messages
  • 29 votes

Wat vinden jullie er eigenlijk van dat je verplicht bent te betalen om deel te nemen aan een intake?

CharLee

• 9 messages
  • 0 votes

Ok, daar hebben jullie een punt En nee, ik vind niet dat ik te weinig talent heb, alleen moet de opleiding dat ook vinden Maar idd, meerdere wegen leiden naar Rome en de aanhouder wint. Is alleen soms lastig als de moed een beetje in de schoenen is gezakt, weet ergens ook wel dat het altijd weer terug komt

Tja, ergens vind ik het raar dat je moet betalen, ze zeggen dat ze daarmee de administratiekosten moeten dekken, maar dan denk ik, zo'n opleiding houdt elk jaar audities. Is het echt onmogelijk om dat op te nemen in de jaarnota? Ik vrees dat het toch geldklopperij is.

TomHalff

• 86 messages
  • 29 votes

@CharLee Persoonlijk ben ik van mening dat ze blij moeten zijn dat er ieder jaar weer meer dan genoeg aanmeldingen zijn om een keuze uit te kunnen maken, en het dan ook moeten stimuleren.

Stel je gaat door naar de gespreksronde moet je er nog 40 euro bijleggen om toelichting over jezelf en/of de film te geven. Hun zouden juist in talent moeten investeren, inplaats van eerst 70 euro te vragen.

ddragon1690

• 184 messages
  • 215 votes

Nee ik snap wel dat ze een bepaalde prijs vragen. Ze krijgen natuurlijk ook een hele hoop minder goede aanmeldingen binnen. Om het netjes te zeggen Dat kost ook superveel tijd om alles te bekijken en te beoordelen. Vind de kosten niet echt erg ofzo.

Dan nu even iets anders Ik droomde vannacht dat ik aangenomen was en stage ging lopen bij Paul w.s. Anderson en met de jongens van ADI ging werken. Was toch wel een teleurstelling dat ik wakker werd xD Al de zoveelste filmacademie droom, hopelijk wordt het ook realiteit ^^

TomHalff

• 86 messages
  • 29 votes

@ddragon1690 Het gaat niet om het bedrag maar om het principe.

30,00 euro is trouwens zojuist teruggestort omdat mijn naam in combinatie met mijn

kandidaat-nummer niet klopt. Dankzij het zeer duidelijke reglement kan ik ze hierover gelukkig zelf geen enkele persoonlijke vraag stellen...

ddragon1690

• 184 messages
  • 215 votes

@TomHalff

Je kan ze gewoon mailen. Heb ik ook gedaan, krijg je gewoon vriendelijk antwoord op je vraag.

Dat princiepe kan je trouwens ook omdraaien Zij steken tijd in jouw video en dus jouw toekomst.

TomHalff

• 86 messages
  • 29 votes

@ddragon1960 Mail inmiddels verzonden; hoop dat je gelijk hebt

Ik ben het niet eens met jouw omgedraaide principe, maar dat is een meningsverschil.

Credendo Vides

• 43 messages
  • 122 votes

Ja, snap wel dat ze geld vragen voor de eerste ronde. En zo'n school kan dat ook goed gebruiken, maar vind het wel een hoop geld. Maar nog eens 40 euro voor de gespreksronde vind ik niet op zijn plaats, alle scholen houden sowieso intakegesprekken en dan hoef je er ook niet voor te betalen.

Credendo Vides

• 43 messages
  • 122 votes

Wie weet er hoeveel mensen er voor Audiovisual Media worden toegelaten op het HKU? Ik kan daar geen informatie over vinden en ben het vergeten te vragen toen ik daar was.

TomHalff

• 86 messages
  • 29 votes

@ddragon1690 Je had gelijk, heb inderdaad vriendelijk antwoord gekregen over de telefoon. Het gesprek eindigde echter wel met: "...in dat geval klopt het rekeningnummer niet".

Ben dus niet echt veel opgeschoten

ddragon1690

• 184 messages
  • 215 votes

Hahaha Nou je heb in ieder geval iemand gesproken xD Zal zo is kijken of mijn €30,- nog van mijn rekening weg is ipv teruggestort.

katalin

• 31 messages
  • 0 votes

Hallo allemaal,

Ik voeg me even in dit gesprek, ik zit namelijk ook in spanning te wachten op een reactie van de filmacademie.

Ik heb me aangemeld voor Regie (fictie). Ik heb alleen een heel slecht voorgevoel

ddragon1690

• 184 messages
  • 215 votes

@Katalin

Vanwaar het slechte voorgevoel? Regisseer je al lang korte filmpjes? Wat heb je tot nu toe allemaal gedaan?

katalin

• 31 messages
  • 0 votes

ddragon1690 wrote:

@Katalin

Vanwaar het slechte voorgevoel? Regisseer je al lang korte filmpjes? Wat heb je tot nu toe allemaal gedaan?

Nou nog niet heel erg lang maar heb er twee filmpjes ingestuurd. Ik denk dat ik ook veel te jong ben, namelijk 17. Daarom acht ik de kans zeer klein.

TomHalff

• 86 messages
  • 29 votes

@katalin Heb je iets op YouTube of Vimeo staan?

katalin

• 31 messages
  • 0 votes

Ja één van de twee staat op youtube

Hij is niet zo goed hoor en je moet er even rekening mee houden dat het een film noir is

ddragon1690

• 184 messages
  • 215 votes

@Katalin

Ik vind je film eigenlijk best wel goed Mijn like heb je!

@iedereen

Wat gebruiken jullie voor geluidsopname tijdens de opnames? De ingebouwde microfoon van de camera of een losse? Voor degene die een losse microfoon gebruiken, welke gebruiken jullie?

katalin

• 31 messages
  • 0 votes

@ddragon1690

Dankjewel!! Dat vind ik echt heel leuk om te horen Hopelijk vind de filmacademie het ook een beetje goed!

Wat geluidsopnames betreft, bij deze film noir leende ik van iemand de camera maar ook de microfoon, was wel een professioneel ding. Weet zo niet wat het was. Met mijn eigen camera gebruik ik ook niet de ingebouwde microfoon want bij mij hoor je dan het scherpstellen van de lens! Zwaar irritant, maar ik gebruik hiervoor een simpel computer microfoontje aan een lange stok, werkt prima haha.

Credendo Vides

• 43 messages
  • 122 votes

Nog minimaal 9 daagjes...

Credendo Vides

• 43 messages
  • 122 votes

Hoe gaat het met de spanning bij jullie? Ik word er een beetje gek van! Ik ga 'proberen' me even op iets anders te focussen totdat de brieven worden verzonden..

TomHalff

• 86 messages
  • 29 votes

@Credendo Vides Geen sprake van spanning

N811

• 1459 messages
  • 913 votes

In Overig > Algemeen > Acteur worden:

Ik heb weleens geacteerd voor mensen die met een filmopleidingen bezig waren en ik zelf vond dat echt heel erg leuk om te doen. Stel ik zou een poging willen wagen om daarvan me beroep te kunnen maken, wat zijn daarvoor geschikte opleidingen of mogelijkheden.

Hallo allemaal,

Ik zit net als jullie met kromme tenen en al nagelbijtend af te wachten op de brief.

Ik heb mijzelf aangemeld voor productie, maar ben lichtelijk onzeker over mijn leeftijd.

Maar wat ik dus even wilde melden was dat ik heel zenuwachtig ben, haha!

Zijn er nog meer productie aanmelders?

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Mooie film Katalin (behalve dan het acteren met dat Engels vol Nederlandse accenten, waar ik ook uitslag van kreeg bij Twee Vrouwen). Maar de fotografie, kadrering, muziek, belichting is allemaal mooi op orde en geeft echt het gevoel van de film noir.

En hoor ik daar muziek uit Double Indemnity?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.