• 178.488 movies
  • 12.239 shows
  • 34.025 seasons
  • 647.800 actors
  • 9.379.560 votes
Profile

Filmacademie / Filmopleidingen

YsieYasmin

• 4 messages
  • 0 votes

Hoi mensen!

Ik heb me ook ingeschreven voor 'Regie Fictie' en als tweede keus 'Montage'.

Ik leef ook met spanning in mijn lijf de komende week bij de deurmat!

Ik wil toch even een mening van jullie horen over de filmpjes die ik heb gemaakt. Ik ben ten slotte "nog maar" een meisje van 17 (inmiddels bijna 18) en schat mijn kansen daardoor niet al te groot in... Alsof die al groot waren.

Sparkles and Angels - Sparkles en Angels (550D/T2i Short) on Vimeo (1,5 minuut)

The White Eye - Short film - The White Eye (2011) on Vimeo (10 min)

Alle kritiek is welkom!

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

Ziet er goed uit Yasmin!

Ik vind vooral je cameravoering er goed verzorgd uitzien.

Bij the white eye had het geluid wel iets natuurlijker gemogen.

Wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Ik ben ook 17 maar denk na het zien van dit jij meer kans maakt dan ik De moed zakt me steeds dieper in de schoenen

Heel veel succes met zenuwachtig zijn Jij heb ook nog geen brief neem ik aan?

Chibs

• 78 messages
  • 18 votes

Dat ziet er erg goed uit, al helemaal voor je leeftijd / ervaring. Zelfs al wordt je niet toegelaten, geef de moed niet op en blijf gewoon bij leren, probeer op wat sets mee te lopen (Al is het maar om koffie te bezorgen), of doe bijvoorbeeld aanmelding voor de HKU of Willem de Kooning e.d. voor audiovisuele studies. Daar na kan je altijd nog de filmacademie doen.

Het probleem met de toelating voor Regie fictie is dat er echt maar 6 door gaan, en ze toch graag iemand hebben met wat meer levens ervaring e.d. Vaak doen mensen toelating die al meerdere films hebben gemaakt of op festivals hebben gedraaid. Maar je weet maar nooit!

Jorisje! Waarom plaats jij niks?

...En nog steeds geen brief, al is de post nog niet geweest.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Win korting op masterclasses acteren en filmregie;

ACTEREN met Katja Herbers en Gijs Scholten van Aschat — 20 t/m 22 april

FILMREGIE met Erik de Bruyn en Eddy Terstall — 11 t/m 13 mei

Zie voorpagina: http://www.moviemeter.nl/

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

Chibs: die vraag kan ik beantwoorden met een wedervraag: Waarom jij niet?

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

Hier trouwens nog geen brief

Chibs

• 78 messages
  • 18 votes

Heb ik al eerder antwoord op gegeven, een deel van de toelatings film is een documentaire waar nog niet iedereen zijn akkoord op heeft gegeven, dus die kan ik niet publiekelijk plaatsen.

Morgen weer nieuwe kansen.

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

nou ik had toch ook al antwoord gegeven

daphnefilms

• 79 messages
  • 0 votes

Hallo allemaal,

Net als velen hier zit ik hoopvol te wachten op een brief... Vandaag vond ik toevallig deze site en besloot mijzelf ook maar eens voor de leeuwen te werpen

Ook ik ben een meisje van 17 (volgende week18) jaar en vind film helemaal geweldig. Daarom wil ik hier ook mijn beroep van maken en heb ik me ingeschreven voor de filmacademie. Net als Yasmin schat ik mijn kansen niet al te hoog in vanwege mijn leeftijd. Toch heb ik me ingeschreven al is het alleen maar voor de ervaring om een portfolio samen te stellen. Als het me dit jaar niet lukt probeer ik het volgend jaar gewoon weer. Ik ben geen opgevertje. Films maken is namelijk echt hetgeen wat ik wil.

Wil je iets van mijn werk zien is hier mijn youtube-account:

daphnefilms - YouTube

Ook ik sta open voor tips, tricks en commentaar

Want ik kan nog heeeeel veel leren.

Groetjes,

Daphne

Chibs

• 78 messages
  • 18 votes

Leuk te zien dat iedereen elkaar hier treft om de spanning te delen. Hopelijk valt je verjaardag samen met goed nieuws.

Ik had je filmpje al gezien door er op YouTube naar te zoeken, in ieder geval, het stop motion filmpje. Die zit erg goed in elkaar, al helemaal voor een eerste keer stop motion. Mooi gebruik van licht ook. Vanwege de grote hoeveelheid animatie e.d. is wel de vraag in hoe zeer het bij de regie toelating past (Ik neem aan dat je daar toelating voor doet?), maar dat neemt niet weg dat het fijn om te kijken is.

En als het niet lukt, gewoon blijven proberen! Anders is er ook altijd nog de kunstacademie (Audiovisuele media opleidingen) waar je soortgelijke dingen leert. Je kan altijd nog daarna de filmacademie doen (In ieder geval, dat is wat ik hoop te doen nu).

daphnefilms

• 79 messages
  • 0 votes

Ik ben al aangenomen op de kunstacademie van Groningen dus dat kan ik nog doen voor een jaartje.

Je kan stop motion ook als een pluspunt zien. Als regisseur moet je bedenken in welke vorm en met welke middelen je je verhaal wilt vertellen. Voor dit verhaal heb ik gekozen voor stop motion. Maar misschien heb je ook wel gelijk. We gaan het zien. Ik heb de film gemaakt die ik wilde maken en dat is ook direct mijn doel als filmmaker. Dingen maken die ik wil en waar ik me goed bij voel vind ik het belangrijkst.

Chibs

• 78 messages
  • 18 votes

True, true. Ik bedoel meer dat het dan eerder animatie dan speelfilm is, en ze kijken naar het punt waar je je voor aanmeld, regisseren, visie, etc, en dat is denk ik lastiger te zien in animatie dan speelfilm. Maar wie weet pakt dat ten goede uit. Ik weet het ook niet, ben helaas niet de persoon die over de toelatingen gaat. Was het maar zo. Je hebt je dus aangemeld voor Regie / Fictie? Talent is in ieder geval duidelijk aanwezig.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2583 votes

Huh? Je kunt ook animatie regisseren, is natuurlijk anders qua met/zonder acteurs werken, maar denk niet dat ze daar moeilijk over gaan doen hoor! Denk juist eerder een verademing in de vele speelfilm-inzendingen!

daphnefilms

• 79 messages
  • 0 votes

Nou dat is in ieder geval leuk om te horen Ik zou die persoon idd ook wel willen zijn. Maar vergeet niet dat animatiefilms ook geregisseerd moeten worden hé Ik heb me idd aangemeld voor regie fictie

daphnefilms

• 79 messages
  • 0 votes

Oh haha Jesse zegt het ook al had ik nog niet gezien

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

Ik vind het idd ook wel bijzonder. Het is eens iets anders

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2583 votes

En daarnaast kan je in animatie meer naar je eigen fantasie zetten, aangezien je met acteurs soms flexibel moet zijn en dat droom-beeld moet aanpassen aan gezicht en het doen en laten van je cast, omgeving en belichting. Dus ook meer je regie-spel tot werkelijkheid maken, als je goed bent dan haha.

daphnefilms

• 79 messages
  • 0 votes

En wat vind je dan van mijn poging Jesse?

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2583 votes

Idee voelt niet heel erg origineel aan en geloof ik allemaal wel, maar de uitwerking is onderhouden en je weet ook goed het te vertellen via beeld met bv. ritme en de volgorde van je beelden! Daarmee is te zien dat je goed over je werk hebt nagedacht of je onbewuste in ieder geval in orde zit .

daphnefilms

• 79 messages
  • 0 votes

Het idee is natuurlijk ook wel heel erg 'afgeleid van' of 'geïnspireerd door' Vandaar ook de naam van de film. Dus ben het heel erg met je eens. Heb jij ook werk online staan Jesse? In welke richting heb jij je aangemeld?

Chibs

• 78 messages
  • 18 votes

Ik zeg ook niet dat je animatie niet moet regisseren, ik zeg alleen dat de filmacademie niet op animatie gericht is, maar op speelfilm / documentair. Nevermind. Het is in ieder geval zeker wel een van de betere filmpjes die ik gezien heb tot nu toe

daphnefilms

• 79 messages
  • 0 votes

Ik snap wat je bedoelt Ik heb echt totaal geen idee van wat ze zoeken. Ik weet wel dat ze graag wat oudere mensen willen en ik weet ook dat ik dat nog niet ben. Maar ik ga gewoon lekker verder leren en blijf gewoon doen wat ik het liefste doe Als je vanuit je passie werkt valt er altijd wel een succesje uit te halen

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

Nou wat weer een paar wijze woorden

daphnefilms

• 79 messages
  • 0 votes

Dan heb ik het niet alleen over de filmacademie hoor. Dit filmpje heeft er ook voor gezorgd dat ik een tien op m'n profielwerkstuk heb gehaald en dat ik door ben naar de landelijke finale van kunstbende in Amsterdam dus de erin gestoken tijd is alweer terugverdiend

daphnefilms

• 79 messages
  • 0 votes

Ik moet trouwens ook zeggen dat ik ook ontzettend veel van de toelating tot nu toe al heel veel geleerd heb! Je doet toch echt ontzettend je best om jezelf zo goed mogelijk niet te zetten en dat doe je niet zo een twee drie. Al is het in het schrijven van een goede motivatie. Maar ja ik ben dan weer zo'n persoon die overal wel weer een les uit weet te halen

YsieYasmin

• 4 messages
  • 0 votes

@jorisje, @chibs

Thanks! Jup, ook hier nog geen brief..

@daphnefIlms

Ik heb jouw toelatingsfilmpjemal eerder gezien en ik was ook erg onder de indruk. Zeker omdat jij ook 17 bent en een meisje (dat speelt denk ik ook een beetje mee..)

En wat grappig! Ik word ook volgende week 18. Wanneer ben jij jarig? Ook niet heel toevallig 5 april? Laten we hopen dat we een leuk verjaardagscadeautje op de mat gaan zien liggen!

daphnefilms

• 79 messages
  • 0 votes

Bam....! Brief op de mat!. ik durfde hem niet open te maken. Werd natuurlijk direct omringd door de hele familie die net zo graag willen weten als ik wat het ons te melden heeft. Ik zo zenuwachtig dat ik bijna niet durf te kijken. Het was een dun envelopje dus veel vertrouwen had ik niet. Maar in de brief stonden dan toch de magische woorden... IK BEN DOOR NAAR DE VOLGENDE RONDE!!!! Ik was zo blij!. Helaas werd ik toen net zo voor de gek gehouden als dat ik jullie nu voor de gek houd. Ik werd wakker en het bleek allemaal een droom. Weg lekkere gevoel En het leek allemaal zo echt. De rest van de dag kan ik weer lekker vol spanning af zitten wachten.

Wat geen grapje is, is dat ik ook 5 april jarig ben. Haha wat een toeval. Ik hoop idd ook op een leuk cadeautje. Alleen zakt de moed me steeds dieper in de schoenen. Was het vorig jaar niet zo dat de mensen die door waren al heel vroeg een brief kregen? Maar ja we kunnen alleen blijven hopen.

Ik dacht al. Die berichten van Yasmin lijken wel heel erg op die van mij Meisje van 17 jaar vond ik idd ook al een bijzondere combinatie

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

Aaah echt ik houd het niet meer. Wil het nu echt wel weten

Anders is maandag pas weer een kans.

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

niets noppes nada. ws. dinsdag pas weer een kans

Chibs

• 78 messages
  • 18 votes

Maandag bedoel je! Mijn gok is nog altijd maandag. Maar op zich is Dinsdag logischer... We'll see. Straks is er vertraging, komt het pas volgende week.

Edit: Kwam trouwens nog twee filmpjes tegen..

YouTube - PT Producties - 2012 - Desastreuze glorie

YouTube - Droom Vlucht - Intake NFTA

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.