- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmacademie / Filmopleidingen
Filmacademie / Filmopleidingen
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Niemand is uniek, zet dat maar uit je hoofd
haha.
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
[quote]Niemand is uniek, zet dat maar uit je hoofd haha.[quote]
Ikke wel
Dus dat doe ik lekker niet 
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
Hoe is het trouwens met jouwn toelating Jesse? Bij mij is het nog de vraag of ik dit jaar ga slagen... Gaat niet zo goed 
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
In princiepe gaat het dus best wel lekker. Maar ergens zit een gevoel dat de filmacademie gedaan moet worden.
Je moet niks man.
Je werk ziet er ook goed uit dus ga zo door zou ik zeggen.
Chibs
-
- 78 messages
- 18 votes
En nu maar wachten... (Aangemeld voor Camera / Licht).
Chibs
-
- 78 messages
- 18 votes
Waar heb je je voor aangemeld, en wat heb je ingestuurd?
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
Regie fictie. ik heb twee films, een verhaal en foto's ingestuurd. Jij?
Chibs
-
- 78 messages
- 18 votes
Camera / Licht, compilatie DVD met vier fragmenten ingestuurd (Focus op documentair).
Staan de films ergens online?
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
nee nog niet. misschien zet ik ze later nog online.
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
Ik vraag me nu iedere dag af of ze mijn aanmelding al gezien hebben 
Chibs
-
- 78 messages
- 18 votes
I know right? Het is triest maar er hangt zo veel van af. Ik ben ook zeer benieuwd wat de kwaliteit van de andere inzendingen is, maakt het lastig om een idee te krijgen..
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
Je moet er niet te veel van af laten hangen hoor! Ik heb er ook vrede mee als ik het dit jaar niet haal. Dan gebeurt het wel volgend jaar of kies ik een andere weg om mijn doel te bereiken 
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
Staat er trouwen ook werk van jou online? Ik heb trouwens al wel het een en ander lopen zoeken 
Chibs
-
- 78 messages
- 18 votes
Haha, ik heb zoveel gezocht als ik maar kon. Kon enkel wat filmpjes vinden van oude IMVX toelatingen, een degelijke regie toelating (Over een bakker) en een niet al te beste Camera / Licht toelating.
Ik heb zelf mijn toelatings video niet online staan, maar kan 'em voor je uploaden, passworded, als jij hetzelfde doet.
Fair is fair.
En een jaar iets anders doen of dit vind ik al vrij veel.
Ik heb al een opleiding gedaan, en een tweede studie is al lastig genoeg, laat staan als het nog een jaar later pas kan.
Heb je anders niet gewoon Skype of Msn zodat ik iemand heb waar ik de zenuwen mee kan delen?
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
YouTube - Tabula Rasa ( A short film by Aristo Vop?nka )
YouTube - Another Nutcracker Story (korte film)
YouTube - Aanmelding NFTA filpje
YouTube - De Ontmoeting (Korte film)
Dit is wat ik heb kunnen vinden. Van sommige dingen weet ik niet zeker of het wel daadwerkelijk een aanmelding is.
Chibs
-
- 78 messages
- 18 votes
Een paar die ik nog niet gezien had, dank.
De kwaliteit verschilt echt enorm moet ik zeggen, maar het geeft me wel vertrouwen. Another Nutcracker Story is sterk, maar lijkt me meer voor production design. Tabula Rasa is wel degelijk, hetzelfde voor Kleine Johannes, al is die laatste wel sterk gedragen door de monoloog, en als die dan uit een bestaand boek komt (De beschrijving spreekt over geinspireerd door) dan is dat wel een groot verschil. MARKED werkt ook nog degelijk goed, al ligt het ook veel aan de camera voering, niet perse de regie, maar daarvan kan ik ook niet zien waar hij zich voor heeft aangemeld. Mijn gok is regie, gezien het stukje "Regisseur: Sean von Stockhausen".
Verder heb ik nog een paar stukjes gevonden van anderen:
YouTube - Toelatingsfilm IMVFX Interactive Media & Visual Effects 2012
YouTube - Showreel NFTA IMVFX Toelatingsfilm - Remy
YouTube - Showreel 2012 (Andere)
Wat ik me af vraag is /hoe/ mensen deze dingen hebben ingestuurd. Showreels zijn duidelijk, maar zit er verder nog wat op de DVDs behalve films? Hoe heb jij dit gedaan? Zelf heb ik vier fragmenten van documentaires die ik geschoten heb van 2 tot 4 minuten op de DVD gezet met daartussen uitleg waarin ik gewoonweg recht in de camera spreek.
Tevens vandaag de brief gekregen dat mijn toelatings pakket in goede staat is ontvangen + verdere data. Schijnbaar tussen 27 maart en 4 april zouden we moeten weten of we door kunnen naar de volgende ronde, die, voor camera/licht, wat aan het eind van de maand is.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Is er ook een van jullie Chibs en Jorisje
?
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
nope niet van mij
daarvoor is nog even geduld nodig 
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
Volgens mij is Synopis van Fappie of niet?
en de laatste schowreel is volgens mij van een filmacademiestudent. Of de derde weet ik even niet mer 
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
ik heb werk gewoon op dvd gezet, de toelichting heb ik op het formulier gegeven. Ik denk dat jou manier ook heel slim is 
Chibs
-
- 78 messages
- 18 votes
Ah, goed punt, de laatste is al student.
Ik heb het formulier wat meer feitelijke toelichting gegeven op taak verdeling e.d., op de DVD is het meer de omstandigheden / waar het over gaat / waarom welke keuzes gemaakt zijn. Ik vind het sowieso wat lastiger om tekstueel uitleg te geven e.d., dus ik heb er meer vertrouwen in als ik daadwerkelijk met de beste mensen kan spreken. 
Synopsis is inderdaad van Fappie.
Is er ook een van jullie Chibs en Jorisje
?
Neuh, die houd ik voor mezelf.
Uiteraard de films waar de fragmenten uit komen zijn wel te zien, maar niet op YouTube / Vimeo. En dat is ook het vervelende van een idee proberen te krijgen, de meeste mensen die serieuzer zijn zullen dingen misschien voor zich houden, of niet speciaal iets draaien voor de toelating, waardoor er dus ook geen NFTA tags bij staan...
Toen ik mijn pakketje inleverden zag ik nog een naam staan op een ander pakket, dus ik dacht, dat google ik even... Maar helaas, er bestaan veel Stephan / Stefan de Vries-en......
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Ik denk dat anno 2012 je niet kan zeggen dat iemand op het internet ''minder serieus'' met iets bezigs is dan als je iets voor jezelf houd, beetje slap gebrabbel haha. Ik zeg niet dat je het online moet zetten, maar snap juist wel plus zie voordelen van het online-delen. Elkaars ideeën jatten doen we allemaal, en als je dat niet zegt dan lieg je of doe je het, voor zover het kan, ''onbewust''. Gaan jullie het wel na de toelatingen uploaden? Of alleen als jullie doorgaan
? Wees trots op jezelf!
Chibs
-
- 78 messages
- 18 votes
Ik denk dat anno 2012 je niet kan zeggen dat iemand op het internet ''minder serieus'' met iets bezigs is dan als je iets voor jezelf houd, beetje slap gebrabbel haha. Ik zeg niet dat je het online moet zetten, maar snap juist wel plus zie voordelen van het online-delen. Elkaars ideeën jatten doen we allemaal, en als je dat niet zegt dan lieg je of doe je het, voor zover het kan, ''onbewust''. Gaan jullie het wel na de toelatingen uploaden? Of alleen als jullie doorgaan
? Wees trots op jezelf!
Ik bedoel meer te zeggen dat iemand die wat serieuzer bezig is zijn film eerst voor wat festivals instuurd, en als 'ie op het internet beland het eerder onder de noemer van de titel zal zijn, en niet "toelatingsfilmpje" heet of NFTA in de tags heeft staan.
Sowieso denk ik dat niet veel mensen apart nog iets gaan schieten voor de toelating, dat heb ik ook niet gedaan, enkel fragmenten van eerdere films bij elkaar gezet om een idee te kunnen geven. Al zouden die films op internet staan, dan staat daar dus alsnog geen NFTA tags of iets over toelating bij, omdat dat bij het begin niet het doel was.
Dus die ga je dan ook niet vinden. Zo keek ik op de dag van de deadline op Twitter, daar waren wel heel wat meer berichtjes (Een ex-acteur van GTST deed aanmelding, herinner ik mij).
Ik ga mijn toelating sowieso niet openbaar uploaden, ik spreek recht naar de camera alsof ik met de jury praat, niet gericht naar algemeen publiek. Ten tweede zit er materiaal in van een documentaire die nog in productie is, en waar nog niet alle mensen die er in zitten hun toestemming hebben gegeven over wat er in de film beland. Heeft verder niets met trots zijn of niet te maken.
Ik weet dat mijn werk degelijk is, de vraag is of de NFTA er ook wat in ziet.
Waar ik wel toe bereid ben is ruilen met anderen die toelating doen voor Camera / Licht.
Dan upload ik 'em met een wachtwoord.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Op die fiets. Kwam over alsof je er stiekem een wedstrijd van maakte.
Chibs
-
- 78 messages
- 18 votes
Nouja, kijk, het is een opleiding.. Techniek valt te leren.
Ik zag een tijdje terug een studenten film die technisch zeer zeer matig was, maar kwa camera voering zeer sterk was, die hier en daar dingen deed waarvan je zou denken dat het niet werkt, maar wat toch goed werkte. Zo kunnen ze in iemand toch iets zien, ondanks dat het er niet goed uit ziet...
Professionals die al jaren meedraaien zijn ook niet per-se goed, soms juist vast geroest en staan minder open voor nieuwe dingen etc.
Uiteindelijk weet ik gewoon niks en probeer ik gewoon wat te kletsen om de nervositeit een beetje weg te werken.