- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmacademie / Filmopleidingen
Filmacademie / Filmopleidingen
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Haha dat hoor ik van iedereen die er vandaan komt. Het wordt tijd dat ik dat ook eens ga aanschouwen
Welke periode en hoe lang ben je in New York geweest?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
De directeur van de Nederlandse Fillm en Televisie Academie in Amsterdam is opgestapt na een conflict.
De academie verkeerde al maanden in een bestuurscrisis nadat de studieleiders het vertrouwen in Sytze van der Laan hadden opgezegd. Hij zou te veel beslissingen op eigen houtje hebben genomen. Dit meldt de Volkskrant.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Net vernomen dat ik geslaagd ben voor de toelatingsproef voor film in het RITS (filmschool Brussel).
Volgend jaar kan ik daar dus beginnen
.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Wow super vet, gefeliciteerd! Ga je een bepaalde richting doen of is het heel breed?
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Bedankt
. Het is vrij breed, maar vooral gefocust op regie. Beeld/geluid/montage is een andere, meer technische richting.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Het is een mooie stad, en de school beviel me wel.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Oh ik ben Nederlander vandaar dat ik het raar vond dat je helemaal niet Brussel ging, haha. Maar als je Belg bent is dat natuurlijk logisch haha. Ben zelf nog nooit in Brussel geweest :O
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Brussel is in vergelijking met Nederland spotgoedkoop qua studeren. Heb ik van meerdere mensen gehoord in ieder geval
.
K*D
-
- 240 messages
- 653 votes
Zijn hier verder nog mensen die aan de Rits (Brussel) studeren? Ik zit op dit moment in het laatste jaar van het GLU en ben erg geinteresseerd in Rits. Alleen erg jammer dat pas tegen het einde van het schooljaar de open dagen komen enzo. Ik ben er zeker van dat ik film wil doen (met regie als uitgangspunt) maar ik vind online toch net te weinig info over alles. Ik wil natuurlijk wel graag zsm alles op orde hebben want om alles te regelen en naar Brussel te verhuizen doe je natuurlijk ook niet in 1 week.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Je kan ook proberen via social media, facebook, hyves enz. studenten te vinden (sommige voegen dit toe bij persoonlijke info) en dan in contact komen met hun. Heb ik ook gedaan, meeste zijn niet te beroerd om je antwoord te geven op al je vragen, daarnaast wordt je ook geinformeerd van jouw kant en niet van alleen maar leraren of goedbedoelde verkoperspraatjes op opendagen
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
zijn er nog mensen die in de tussentijd een aantal leuke/mooie/ontroerende filmpjes gemaakt hebben.
Jesse en Goelian, hoe voelt die vrijheid nou? Veel bezig om jezelf te ontwikkelen. Wanneer ga jij eigenlijk naar het buiseland Jesse? wel echt supervet dat je daar bij een tv station terecht kunt!
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Ik moet bekennen dat ik de laatste maand niets met film gedaan heb. Op het moment trekt de richting muziek mij meer. Heb nu 2 maanden een (elektrische) gitaar en probeer nu eigen liedjes te schrijven e.d. Weliswaar niet visueel maar ook een goede manier om je verhalen te vertellen.
Hoe die vrijheid voelt? Nouja ik voel het niet echt als vrijheid. Ik werk elke dag van 9 tot 5 en heb nog steeds een 'baas', dus heb niet echt meer vrijheid, en zeker minder vrije tijd dan op school, maar dat je je nooit hoeft druk te maken om je huiswerk/toetsen is wel mooi. Na 5 uur ben je dan gewoon echt klaar. Maar soms heb je dan wel het idee dat je in de film Groundhog Day zit 
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Open dagen op 12 november a.s. en op 21 januari 2012.
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
weet iemand in welke maand je je toelating op moet sturen?
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Fappie, wat doe jij op dit moment?
Communicatie
. Ben ook van plan het af te gaan maken. Wil wel iets gaan doen in films, maar weet niet of ik persé een opleiding ga doen. Ik blijf wel gewoon films maken, verhalen schrijven, scripts scrijven etc. Na Communicatie ga ik misschien nog wel een filmopleiding of cursus volgen. Sorry voor de late reactie trouwens. Al een tijdje niet op dit forum geweest. Hoe is het bij jou dan?
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Vandaag naar open dag geweest, me gericht op de productie kant en ik denk eerlijk gezegd dat deze kant mij het beste ligt. Ik heb hier al, al zeg ik het zelf, goede ervaring mee en voel me hier ook thuis en mijn mannetje. Echter is nu de vraag of ik het ga proberen, of dat ik eerst nog een jaartje een cursus ga volgen...
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
niet geschoten is altijd mis. Altijd een goede ervaring toch. Maar het is natuurlijk je eigen keuze. Fijn dat je een richting hebt gekozen die echt bij je past 
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Inderdaad, ik ben wel bewust dat het heel moeilijk is om er op te komen, en dat misschien andere die er echt 24/7 mee bezig zijn het misschien ''meer verdienen'' of iets in die geest. Maar als ik het niet probeer zal ik mijn hele leven spijt krijgen en er aan terug denken. Het zal misschien even spannend zijn, maar proberen ga ik het zeker
!
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
of je kan je erzelf toezetten er ook 24-7 mee bezig te zijn dat jij degene bent die het verdiend. Je moet het inderdaad wel echt willen. Maar goed dat je het gaat doen! Ik ben benieuwd- Wie weet verdien je het juist wel.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Gelijk. Ik ben er ook mee bezig, maar meer op de dromerige theoretische manier. Mezelf ontdekken op dit gebied is pas afgelopen maanden bezig, gelukkig heb ik nog een jaar om me er helemaal op te storten, en ik denk dat een cursus een mooie optie is om te kijken of ik de juiste persoon ben. Iets willen is iets anders dan kunnen.
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Communicatie
. Ben ook van plan het af te gaan maken. Wil wel iets gaan doen in films, maar weet niet of ik persé een opleiding ga doen. Ik blijf wel gewoon films maken, verhalen schrijven, scripts scrijven etc. Na Communicatie ga ik misschien nog wel een filmopleiding of cursus volgen. Sorry voor de late reactie trouwens. Al een tijdje niet op dit forum geweest. Hoe is het bij jou dan?
Interessant
In welk jaar van je studie zit je nu?
Ik ben me momenteel nog flink aan het orienteren wat ik hierna ga doen. Misschien is film niet het vak waar mijn echte talenten zitten. Ik ben er wel achter gekomen dat ik vrij commercieel en ondernemend ben, dus misschien moet ik hier wel een opleiding in vinden. Dit doe ik natuurlijk het liefst gerelateerd met muziek of film, want dit zijn toch wel mijn bezigheden nummer 1 en 2.
Heb wel wat leuks gevonden in de richting van muziek en dat is Music Management op de HKU.
http://www.hku.nl/web/Studiekeuze/Kunstmanagement/MusicManagement.htm
Maar om iets in de richting van film te kiezen is wat lastiger..
Jorisje, al druk bezig met je toelating? 
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
HKU toelatingen voor film zijn wat minder streng dan bv. de NFTA, je kan het altijd proberen.
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
@Goelian,
jazeker,
één creatieve bende hier thuis. Ik probeer naast film ook zoveel mogelijk tekeningen, schilderijen en foto's bij te leveren. Dat is namelijk ook een grote hobby van me. verder zit ik eraan te denken een schrijfcursus te doen. na deze week ga ik beginnen met het maken van mijn film.
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Ben reuze benieuwd, veel plezier & succes.
Je gaat je aanmelden voor de richting regie fictie dacht ik?
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Ben je je ook aan het oriënteren op andere filmopleidingen zoals die op de HKU, mocht de NFTA dit jaar niet lukken?
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
heb ik wel aan gedacht maar ga daar geen toelating voor doen. Ik wil echt porberen op de filmacademie te komen. Mocht dit niet lukken ga ik een tussenjaar doen. hoe dat eruitzien ga ik nog bendenken. Het jaar daarna ga ik voor beide opleidingen toelating doen en kijk ik waar ik aangenomen wordt.