- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmacademie / Filmopleidingen
Filmacademie / Filmopleidingen
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Ja ik ben ook geslaagd haha, gefeliciteerd! 
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
gefeliciteer beiden!!!
Gaan jullie nu een studie doen of lekker autodidact bezig?
Ik ben ook blij want ik heb net een canon 550D aangeschaft!
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Bedankt, en gefeliciteerd Jesse
Ik heb me toch weer bedacht en ga dit jaar werken, filmen en reizen. Helaas om het reizen mogelijk te maken moet ik veel werken, wat betekent dat ik niet veel tijd heb om ook nog te filmen. Maar ik zie wel hoe dat gaat lopen. Ik ben bang als ik mijn kans nu niet grijp, ik het niet meer zal doen. Ik word door veel mensen ook gestimuleerd, en verscheidene personen zeiden tegen mij: had ik dat ook maar gedaan. Voor degene die zich afvragen waar de reis naartoe gaat: de Verenigde Staten. 
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
kan je je niet aansluiten bij zo'n reisorganisatie die vrijwilligers werk doet in een ander land. je kiest ook wel direct het duurste land uit
heb je trouwens al weer iets nieuws gemaakt. zie lange tijd geen nieuwe filmpjes van je
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Haha ja dat kan best zijn, maar dat is het land waar ik naartoe wil. En dat kan inderdaad ook, maar als ik moet kiezen tussen zelf rondreizen of vrijwilligerswerk op één vaste plek, dan weet ik het wel hoor.
Qua kosten valt het reuze mee. De prijzen in de VS zijn dezelfde prijzen als bij ons in Europa, alleen dan in dollars. Dus een croissant van 1 euro kost daar 1 dollar. En omdat de dollarkoers erg gunstig is, kost dat croissantje mij 70 eurocent. En daarbij: de helft van de tijd slaap ik op campings van nationale (natuur)parken, en die prijzen zijn erg laag. Maar inderdaad als je het gaat vergelijken met landen in Azië, Afrika of Zuid-Amerika oid, dan ben je veel meer kwijt. Ik moet oppassen dat dit geen reistopic wordt dus voor de mensen die geïnteresseerd zijn:
Half jaar rondreizen en werken in Amerika na middelbare school - Wereldwijzer Reis Forums
Verder heb ik wel wat filmpjes gemaakt ja, maar zijn het veelal scenario's. Ook heb ik de laatste tijd veel aandacht geschonken aan een andere vorm van kunst: muziek. En dan vooral het schrijven van eigen liedjes. Vooral tekst en intro's omdat ik nog niet goed gitaar kan spelen.
Dat is trouwens een erg mooie camera dat jij hebt aangeschaft. Ik hoop binnenkort iets van je te zien! 
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Mijn reis naar New York heeft me wel echt laten zien dat ik veel meer van de wereld wil zien, dus ik ga ook werken voor reizen. Maar dat ga ik waarschijnlijk wel in de zomervakanties doen, ik geef mijn opleiding gewoon een kans maar ik ga wel reëel zijn tegen mezelf, als het niets is, dan stop ik. Communicatie is jezelf best veel op de voorgrond stellen, terwijl ik me toch liever achter een verslag schuil (of camera, haha). Ik ben nu bezig met scripts schrijven, je moet wat in je vakantie 
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
ik weet niet wat je wil doen in de film. Maar het is één en al communicatie. En als regisseur moet je jezelf ook op de voorgrond kunnen stellen. jouwn idee verkopen en je crew enthousiast maken voor jouwn film. Ik zou me dan toch afvregen of je de juiste persoonlijkheid hebt voor het maken van films.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Ik aas sowieso niet op regie, maar daarnaast is er natuurlijk een onderscheid tussen je film, je visie, je passie over te brengen en iets objectief, gehuurd via een bedrijf te verkopen aan het ander. Daarnaast denk ik dat er niet een speciale persoonlijkheid is voor filmmakers. Film is kunst, en iedereen is een kunstenaar in zijn of haar weg. Het kan natuurlijk wel handig zijn, maar dat is eigenlijk wel in elk beroep handig, als je jezelf goed kan presenteren
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
daarom... films maken doe je met een groep. samenwerking en je goed uit kunnen drukken is essentieel. Maar ook als jij je film/idee wil verkopen aan een producent moet je jezelf een beetje kunnen presenteren. Ik den dat er wel degelijk een bepaalde persoonlijkheid nodig is om een goede filmmaker te zijn. Dat zeiden de studenten op de academie zelf ook. Waarom moet je anders op gesprek komen? Ook om jezelf en je persoonlijkheid te presenteren neem ik aan..... Anders konden ze het wel alleen af met je ingezonden werk.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Motivatie en passie lijken me eerder een rol spelen dan je persoonlijkheid, denk niet dat dat snel te ervaren is in een gesprek van een halfuur/uur.
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
iemand met smetvrees wordt geen schoonmaakster en iemand met calculie wordt geen wiskundige.
Ik denk dat je je toch ergens op verkijkt. Ga maar eens naar een open dag en laat je informeren. Daar zeiden studenten het namelijk zelf ook. Motivatie, passie en talent is niet alles. filmmaken is teamwork. Als jij niet goed met andere mensen om kunt gaan/communiceren op de set vragen ze liever iemand anders om mee te werken en zit jij zo zonder werk. Tenzij jij natuurlijk alles zelf wilt doen en je speelt in je eigen film zoals een schilder zijn eigen schilderij maakt.... Tja. Dan is het natuurlijk een ander verhaal. Het is maar niet wat je wilt 
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Er worden hier nu wel heel gemakkelijk conclusies getrokken. Jesse zegt 1 keer: 'ik houd me toch liever op de achtergrond.' Hieruit valt toch niet te concluderen dat hij niet met mensen kan samenwerken of omgaan?
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
heb ik dat gezegd dan? wie trek hier nou makkelijk conclusies.
Ik oordeel helemaal niet over Jesse. Ik zeg alleen of je je dan niet af moet vragen of zo'n studie iets voor je is als je ingetrokken bent zoals hijzelf zegt dat hij is. Dit ging niet over met mensen omgaan maar over jezelf presenteren. En denk dat dat toch wel een belangrijke eigenschap is. misschien niet voor alle richtingen maar wel voor een aantal. Je moet je mening kunnen geven en kunnen zeggen hoe jij over dingen denkt over de film. Als jij je daarin op de achtergrond houdt, houdt het natuurlijk snel op.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Ik vind er toch een groot verschil tussen zitten om jezelf te presenteren en samen te werken/ voor jezelf op te komen. Daarnaast werk ik graag samen, ik heb bv. ook vorig jaar (en dit aankomend jaar) Halloween een groep van 20 figuranten begeleid, en daarvoor nog de hele mikmak laten bouwen en georganiseerd (evenement). Ik heb geen mensenvrees, maar inderdaad, jorisje maakte die conclusie niet.
Maar, daar gaat mijn punt. Ik bedoel alleen maar dat je ook genoeg egoïstische, beetje typische ingetogen loners hebt die geweldig kunnen regisseren. Ik zie niet snel een verband tussen alle regisseurs, dat ze op de film academie een bepaald soort mens zoeken is hun goed wil, maar laat de NFTA aub niet een perfecte regisseur definiëren.
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Nouja met wat ik hieronder lees lijkt het wel dat je suggereert dat Jesse 1 van deze mensen is die niet goed kan samenwerken oid. Zal wel een verkeerde interpretatie zijn dan.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Hij verwoordt het wat ongelukkig, maar zijn bedoeling is het in ieder geval niet 
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
ik suggereer niets. Dat doet jesse zelf. Hij zegt zelf dat hij zich graag op de achtergrond houdt. Ik reageer op die eigenschap. Jij maakt ervan dat ik vind dat hij niet geschikt is. Maar goed. Dit is natuurlijk allemaal vrij zinloos. Wat ik jesse mee wil geven is dat ik anders gehoord heb dan dat hij erover denkt. Ik geef dus niet alleen mijn mening maar ook informatie die mij op de filmacademie gegeven is. Ze zoeken toch een bepaald soort student want je moet vier jaar met medestudenten werken. Als jij een persoon bent waarvan zei denken dat dat moeilijk zal zijn in samenwerking of wat dan ook is een andere weg misschien een betere persoon nogmaals voor als goelian me weer verkeerd begrijpt. Ik zeg niet dat dit betrekking heeft op jesse!
JStarRaw
-
- 2 messages
- 0 votes
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Tijd stil hier
jesse, hoe gaat het met je studie?
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Drastisch verandert haha. Neem een tussenjaar, werken en cursussen (engels en film) volgen. Werken (ZOEKT NOG) wil ik voor werkervaring en ik ben van plan deze zomer (als het kan eerder) naar Ghana te gaan met projects Abroads om daar met een soort van publieke (TV) omroep mee te lopen. 't Is vrijwilligerswerk, heel duur maar de ervaring lijkt mij heel intens en daarnaast lijkt het me een mooi jaar om mijn portfolio uit te breiden (ik ben deze vakantie films vooral aan het schrijven) en eens goed te gaan kijken wat ik nu echt wil. Leek mij een verstandigere keuze dan 1 jaar financiering weg te gooien, al heeft het een onderlaag...
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Tijd stil hier
jesse, hoe gaat het met je studie?
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Lijkt mij een verstandige keuze
Hoe kom je er zo bij om vrijwilligerswerk in Ghana te doen?
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Ik wilde dat altijd doen, had meer huizen bouwen of in weeshuizen in gedachten, maar toen ik serieus ging kijken zag ik dat je eigenlijk op elk vlak je steentje bij kon dragen. Zo ben ik naar journalistieke kanten gezocht (richting media) en kwam ik bij de TV zender uit
En toen was het raak haha
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Klinkt wel heel erg tof, en zeker de media kant inderdaad.
Hoe lang ben je van plan weg te blijven?
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Ik denk 2 maanden, eerst maar kijken of het iets is voor mij en toch nog kunnen genieten en het land zien. Als het bevalt dan ga ik het zeker nog een keer doen.
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Lekker hoor! 2 maanden lijkt mij ook wel ruim voldoende. Blijf zelf ook 2 maanden in de VS 
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Oeh, klinkt ook niet verkeerd. Waar en wat ga je precies doen ? Toch niet Hollywood hé
?
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Beetje rondtrekken
1 maand naar het noordoosten (New York, Philadelphia, Washington DC, Cleveland, Indianapolis, Nashville, Niagara Falls, Knoxville, Great Smokey Mountains) en vervolgens 1 maand naar het zuidwesten, Dus Los Angeles (waaronder Hollywood ja
), Santa Monica, San Francisco, San Diego, Yosemite NP, Death Valley, Las Vegas, Phoenix, Bryce en Zion NP. Althans dat is het plan. Het enige wat ik vast zet is de heen en terugreis en de binnenlandse vlucht.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Leuk! ny vond ik echt niet normaal mooi... Wil terug haha