• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.052 votes
Profile

Filmacademie / Filmopleidingen

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Heb morgen een toelatingsgesprek bij de HKU (hier dus wel door de materiaal ronde heen gelukkig). Ben benieuwd hoe dit afloopt...

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Heel veel succes!

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

Jup, veel succes

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Vanmiddag dus een gesprek gehad, voor de richting Audiovisual Media op de HKU. Voor m'n gevoel ging het wel goed, maar dat is natuurlijk altijd moeilijk te zeggen.

Een leuke anakdote:

Ik zat daar te praten met twee studenten en twee leraren (een man en een vrouw). We praatten over het filmpje wat ik gemaakt had, wat ik er wel en niet goed aan vond en toen vroeg de vrouw of ik meer fictie of meer docu maken wilde. Ik zei dat fictie mijn eerste keus was, maar dat ik docu wel steeds interessanter ben gaan vinden. Mij werd toen gevraagd welke docu, die ik de laatste tijd zag, mooi vond. Ik meldde toen de geweldige docu "Dansmariekes" van Maartje Bakers. Men schoot toen in de lach en wat bleek: Maartje Bakers bleek tegenover me te zitten (die meldde dat ik maar meteen aangenomen moest worden, hehe).

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

Haha Bizar

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Nogal ja. Ik wist van niks. Blijkt ze docent op de hku te zijn.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Slijmbal .

Leonie1

• 52 messages
  • 24 votes

In Film > Algemeen > Documentaire (NFTA):

Mijn droom is om 'later' documentaires te maken. Komend jaar ga ik Open Studio doen, en daarna staat alles nog open. Natuurlijk zou ik daarna ontzettend graag naar de Filmacademie willen, maar gezien mijn leeftijd (pas 18), ervaring (alleen 1 korte film gemaakt, wel aardig wat montages), niet zo uitgebreide kennis en meer van dat soort dingen denk ik niet veel kans te maken op toelating.

Zijn er ook andere opleidingen die tot een baan in de 'documentaire wereld' kunnen leiden?

En zo nee , wat zou ik nog meer kunnen doen als voorbereiding op een succesvolle toelating?

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Films maken, films maken en films maken. En gewoon toelating doen, ook al ben je jong. Misschien wordt je toegelaten, en anders weet je op zijn minst vast hoe dat er aan toe gaat. Niemand houdt je tegen als je je na een afwijzing nogmaals aanmeldt.

Geen gek idee om OS te gaan doen. Maar zie ook het andere topic over filmstudies.

Leonie1

• 52 messages
  • 24 votes

Nog iemand tips?

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Open dagen bezoeken.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

(weird, hyperlink levert rommel op)

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Ga er heen en ben erg benieuwd. Hoop over een paar jaar daar ook rond te lopen

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Da Jando wrote:

Kreeg vandaag een brief van de filmacadmie. Ai, helaas niet aangenomen. Toelatingsmateriaal en motivatie waren in vergelijking met de andere aanmeldingen niet voldoende.

Maar ik geef de hoop niet op! Volgend jaar weer een kans. In het aankomende jaar ga ik lekker door met korte films maken, en ik ben nog opzoek naar een goede cursus. Ik probeer me zover mogelijk te verdiepen in de montage...Veel lezen, veel proberen etc. Heb er wel zin in, zo'n jaartje freelancen.

Hoi Da Jando!

Jammer dat je niet bent aangenomen zeg! Maar ja, er zijn natuurlijk ook maar een paar plekken. En net wat je zegt, volgend jaar heb je gewoon weer een kans!

Ik heb misschien nog wel een tip voor je in verband met de cursus die je wilt gaan volgen in de tussentijd, misschien ken je het al wel: CREA van de Universiteit van Amsterdam. Bij de cursus Video of Videogroepen hou je je bezig met montage en film maken. Misschien is het wat voor je. Ik loop zelf met het plan rond om via die weg de cursus scenarioschrijven te gaan doen.

Als je meer info wilt, moet je maar even kijken op www.crea.uva.nl.

Succes!

Da Jando

• 1383 messages
  • 1060 votes

Hoi Benicio,

Ik lees dit topic nu pas weer. Op dit moment volg ik een cursus aan Open Studio, basissopleiding regie, camera en montage. Erg leuke cursus. Verder werk ik mee aan een aantal korte filmpjes en ik ga me begin 2006 gewoon weer aanmelden.

Wel een leuk cursusaanbod daar bij crea, thanks voor de tip. Jij ook succes

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

dank je wel en veel succes!

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Reminder...

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Wie gaat er nog meer heen?(Ik weet het van mij en Flipman)

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

ik waarschijnlijk!

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ik misschien.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Ben er heen geweest en het was erg leuk! Ben alleen nog maar enthousiaster.

Webby

• 861 messages
  • 846 votes

Ben vandaag ook geweest... voor richting camera / licht

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Ik ben er ook geweest, richting regie en scenario voorlichtingen bezocht.

En met Jelle dus een soort van 'Mini MM-Meeting' gehouden ! Eerste keer dat ik iemand ontmoet heb die ik ken via internet, best raar in 't begin !

Ik ga uiteindelijk voor scenario, denk ik.

Isabel1987

• 19 messages
  • 21 votes

Ik ga me aanmelden voor de richting productie, is er iemand die hier ervaring mee heeft of me wat tips kan geven?

LaCaméraStylo

• 266 messages
  • 368 votes

22 januari is er geloof ik weer een voorlichtingsdag, daar kan je het best naar tips vragen. Ik ga me aanmelden voor camera en licht. Ik zat eerst te twijfelen, maar toen ik naar die opendag in november was gegaan, was ik echt overtuigd van m'n keuze. Dus voor mensen die twijfelen, ga zeker naar die voorlichtingsdag!

Isabel1987

• 19 messages
  • 21 votes

Ik ben ook naar de open dag in november geweest, en toen is het mij inderdaad ook duidelijk geworden dat dit is wat ik wil, alleen was ik toen nog niet zo ver dat ik al echt bezig was met mijn aanmeldingsformulier. Nu loop ik dus tegen een paar dingetjes aan, maar nog een keer naar de open dag gaan en het daar vragen is inderdaad waarschijnlijk de beste oplossing.

LaCaméraStylo

• 266 messages
  • 368 votes

ik ben gister weer geweest en ik ga waarschijnlijk een cursus licht-assistentie volgen, succes met je producties!

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

LaCaméraStylo wrote:

ik ben gister weer geweest en ik ga waarschijnlijk een cursus licht-assistentie volgen.

Succes met jouw cursus!

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

succes ja

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.