- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmacademie / Filmopleidingen
Filmacademie / Filmopleidingen
gp12
-
- 11 messages
- 0 votes
@Wouter: Haha, nee, ik ben sowieso alles vergeten te vragen wat ik nog wilde weten. Terwijl ik van te voren wel nog een paar vragen op mijn kopie van het formulier had geschreven, maar op zo'n moment vergeet je dat. Ik ben ook erg benieuwd hoeveel mensen er nog over zijn, maar ik denk eigenlijk dat ze daar geen antwoord op mogen geven.
Fijn dat je gesprek goed ging! Wat voor vragen had jij nog gesteld en wat vroegen ze jou zoal? En wat hebben jullie eigenlijk gemaakt voor de opdracht? De mijne staat op YouTube, nieuwsgierigen kunnen PM'en voor een linkje.
Hoi, ik lurk al een tijdje in dit topic. Besloot mij vandaag maar even te registreren. Gister gesprek met de sectie montage gehad. Bij mij gaven ze wèl aan hoeveel kandidaten er nog over waren (22 van de in totaal 68 waren er overgebleven). Dus ik neem aan dat ze daar wel antwoord op mogen geven. I guess o_0''
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
gp12, ik zoek al langere tijd toelatingsfilmpjes van mensen van montage. Mag ik zo vriendelijk vragen of je het ergens hebt geupload
?
gp12
-
- 11 messages
- 0 votes
gp12, ik zoek al langere tijd toelatingsfilmpjes van mensen van montage. Mag ik zo vriendelijk vragen of je het ergens hebt geupload
?
YouTube - Kanaal van grasplag 'Carien' (docu) en 'Wrang' (fictie) hebben Job, René en Gerrit bekeken
DVD menu zoals aangeleverd e.d. is ook geupload (overig werk).
Kan denk ik beide kanten op. 6 uit 22 .. we'll see :O Tis jammer dat je vaak aan persoonlijke voorkeur of concurentie weinig kunt doen. Of dat men je afwijst op iets waar ze specifiek veel waarde aan hechten 
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Heb even de verkorte versie van Carien gezien, zag er heel goed uit. Maar heb niet echt heel goed gelet op de montage, wat juist goed is: wat niet opvalt: werkt! Mooi dat ze zich bloot weet te stellen, niet zo fan van het einde, dat vond ik eigenlijk het enige min punt, en de voice-over op bepaalde punten vond ik qua kwaliteit niet echt super, maar dit zijn allemaal dingen die je juist leert op een school. Zal verder vanavond nog even Wrang bekijken!
gp12
-
- 11 messages
- 0 votes
Heb even de verkorte versie van Carien gezien, zag er heel goed uit. Maar heb niet echt heel goed gelet op de montage, wat juist goed is: wat niet opvalt: werkt! Mooi dat ze zich bloot weet te stellen, niet zo fan van het einde, dat vond ik eigenlijk het enige min punt, en de voice-over op bepaalde punten vond ik qua kwaliteit niet echt super, maar dit zijn allemaal dingen die je juist leert op een school. Zal verder vanavond nog even Wrang bekijken!
Mwhja, kwalitatief en what not is het echt niet allemaal super werk. Ik ben dan ook geen regiseur natuurlijk. Overigens is die verkorte versie idd niet helemaal wat ik voor ogen had. En de lange versie daar hadden eigenlijk wel dingen uitgekund. Maargoed, daar zijn redenen voor en what not. Het is immers voor en mèt een regisseur gedaan, die zo zijn eigen visie en doelgroep voor ogen had. Waar natuurlijk allemaal over gepraat is
Carien had bijv veel te weinig relevant beeldmateriaal, en Wrang is meer gemaakt om verschillende manieren van knippen, plakken en spanning opbouwen of juist niet, etc. te laten zien. Je moet jezelf dan vragen stellen en keuzes maken. Wat gedaan is en daar ging het dan om
Samenwerking met de regie e.d.
Wat tof is. Iemand helpen met je eigen professionaliteit (die nu natuurlijk nog niet zo veel voorstelt ^^').
Waar had jij je voor aangemeld?
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Nergens voor, ik hang hier gewoon een beetje rond 
gp12
-
- 11 messages
- 0 votes
Nergens voor, ik hang hier gewoon een beetje rond
whehehe 
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
Ik ben ook weer erg benieuwd naar de examenfilms van dit jaar.
Gaan er nog meer mensen kijken?
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Wanneer is het? Lijkt me wel interessant en leuk om een keer mee te maken!
gp12
-
- 11 messages
- 0 votes
Première Eindexamenfilms NFTA Lichting 2011 | Facebook
Sunday, June 26
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Dan kan ik!
Top, ik zet het in mijn agenda, amsterdam is niet zo heel ver van hier, dus kan makkelijk aanwippen.
gp12
-
- 11 messages
- 0 votes
Zijn er hier überhaupt mensen aanwezig die een gesprek hebben gehad voor montage aan de NFTA? Ben wel benieuwd naar andermans werk =)
Wouterg93
-
- 36 messages
- 0 votes
volgens mij stonden een stukje terug een paar mensen voor montage. Weet alleen niet of die door waren naar de tweede ronde.
penelope
-
- 18 messages
- 0 votes
Spannend.... Weten julie vanaf welke datum de uitslag zou komen?
RuwanHeggelman
-
- 4 messages
- 0 votes
Hey allemaal! Ik heb ook toelating gedaan voor REGIE - FICTIE en ik was door ronde 2. Tussen 26 april en 13 mei is de uitslag. Spannneeend. Ben ook toegelaten bij de HKU, ben daar al SUPERRR blij mee. Maar de NFTA zou echt bizar zijn!
Mijn nieuwste productie: YouTube - Trauma
Wouterg93
-
- 36 messages
- 0 votes
Haha, mijn reactie is weggehaald.
Even voor de duidelijkheid: ik ken Ruwan al, heb meerdere malen met 'm samengewerkt. Ik vond z'n filmpje niet traumaverwekkend en ik vind Ruwan ook geen gekke naam;)
RuwanHeggelman
-
- 4 messages
- 0 votes
Haha, mijn reactie is weggehaald.
Even voor de duidelijkheid: ik ken Ruwan al, heb meerdere malen met 'm samengewerkt. Ik vond z'n filmpje niet traumaverwekkend en ik vind Ruwan ook geen gekke naam;)
Haha had je dat geplaatst xD? Hahaha.
Wat Wouter zegt is waar, do not worrrry
RuwanHeggelman
-
- 4 messages
- 0 votes
hebben julle dezelfde opleiding gedaan ofzo?
Nope, ik heb hiervoor het MBO (niveau 4 - av productie) gedaan en Wouter het VWO.
penelope
-
- 18 messages
- 0 votes
Mijn vader belde dat er een brief binnen is...
gp12
-
- 11 messages
- 0 votes
Mijn vader belde dat er een brief binnen is...
oeh, spannend :O
edit: Toegelaten, afgewezen, 3e ronde? of verkeerde brief? 
penelope
-
- 18 messages
- 0 votes
oeh, spannend :O
edit: Toegelaten, afgewezen, 3e ronde? of verkeerde brief?
Ik ben op mijn stage... dus ik moet het afwachten..
Ik wil de brief namelijk wel zelf opnemen. Spannend!!!!!!
gp12
-
- 11 messages
- 0 votes
Hm, brief binnen gehad. Afgewezen voor montage. Reden: concurentie was te sterk. Jammer, alles aan gedaan. Verder kijken dan maar, want monteren op ROC en MBO niveau moet ik niet 
Adios
gp.
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Zo gp12, dat is nog eens relativeren!
Balen voor je dat je bent afgewezen 
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Inderdaad balen, maar goed dat je het zo weet op te pakken. Het is niet de eind van de wereld! Ik ga btw communicatie studeren, er is in het 3de en 4de jaar ruimte om richting film te gaan, heel breed. Verder is de opleiding ook gericht op evenementen, iets wat mij ook heel erg aanspreekt omdat ik jaarlijks een Halloween evenement organiseer. Ik ga denk ik wel volgend jaar proberen NFTA te doen, gewoon om de procedure mee te maken.