• 178.381 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.593 actors
  • 9.377.836 votes
Profile

Filmacademie / Filmopleidingen

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

Zo ligt lekker stil door mij.

Zijn er al mensen die klaar zijn met hun materiaal?

njinwezen

• 23 messages
  • 0 votes

@ JORISJE

Bijna klaar. M'n editor moet nog een beetje finetunen en dan kan ik em zo goed als opsturen. Het schrijfgedeelte heb ik al klaarliggen. Spannend, spannend, spannend!!!

Dennacho

• 26 messages
  • 9 votes

Ah leuk om hier verhalen te lezen van andere mensen die zich gaan aanmelden!

Ik waag me er ook aan dit jaar, voor productie.

Zit wel erg in de knoop met die vragen,...

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

hebben jullie ook iets wat je kan laten zien. Ben namelijk heel benieuwd

njinwezen

• 23 messages
  • 0 votes

Typ Njinwezen op youtube en op m'n kanaal staat een aparte "films" afspeellijst. Maar verwacht niks professioneels

EDIT: m'n toelatingsfilm staat er niet op btw

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

Vind je teksten wel geniaal. Af en toe wel wat theatraal maar toch.

Voor welke richting ga je?

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Inderdaad leuke monologen en altijd heerlijk om Nederlandse taal goed over te zien/horen komen! Daarnaast ziet het er ook allemaal mooi uit, lok op je intro.

njinwezen

• 23 messages
  • 0 votes

jorisje wrote:

Vind je teksten wel geniaal. Af en toe wel wat theatraal maar toch.

Voor welke richting ga je?

Whahah jah klopt dat theatrale is over de 2 jaar langzaam naar wat meer filmisch dialoog getransformeerd:P

Regie fictie natuurlijk:P

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Ik vind juist theatrale dialogen erg mooi als het goed is verfilmd. Heeft wat ongemakkelijks naar de kijker toe, waardoor je juist beter oplet.

njinwezen

• 23 messages
  • 0 votes

Jessen0wnt wrote:

Ik vind juist theatrale dialogen erg mooi als het goed is verfilmd. Heeft wat ongemakkelijks naar de kijker toe, waardoor je juist beter oplet.

Ik krijg het inderdaad erg ongemakkelijk als ik mezelf theatrale dialogen hoor vertellen . Monologen doe ik nog wel best veel, ook in m'n toelatingsfilm.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

Ben benieuwd!

Dennacho

• 26 messages
  • 9 votes

Wat een hekel heb ik aal monteren..

Alles gaat fout; kan nog niks laten zien dus..

Pfoe, nog 8 dagen!?

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

Goelian, hoe zit het met jou. Al opnames gemaakt?

njinwezen

• 23 messages
  • 0 votes

Voor de mensen die misschien naar Open Studio willen gaan kan ik misschien nog wel wat advies geven aangezien ik er vorig jaar het oriëntatiejaar heb gevolgd.

Persoonlijk heb ik heel veel aan Open Studio gehad omdat ik voorheen helemaal niks van filmmaken afwist, laat staan veel films te hebben gemaakt. Ook ben ik een heleboel leeftijdsgenoten tegengekomen die net zo graag films wilden maken als ik, waardoor er een hecht groepsverband ontstond. Als je dus 0 verstand van filmmaken hebt is het zeker een aanrader. Een nadeel van het oriëntatiejaar is dat de kwaliteit apparatuur die je krijgt niet spectaculair is. Ze zeggen dat ze technisch simpel willen beginnen omdat sommigen misschien nog nooit een camera vast hebben gehouden, maar aan het einde van het jaar wordt het apparatuur niet super veel geavanceerder.

Ik weet niet hoe het met de basiscursussen zit. Die zijn geloof ik wel voor de wat meer ervaren filmmakers.

Ik hoop sommigen hiermee een beetje te hebben geïnformeerd.

Borreke21

• 31 messages
  • 0 votes

Zou graag willen weten of hier mensen zijn die de richting AVM op de HKU volgen. Ik heb zelf nl een afweging gemaakt tussen de NFTA, en ik ben er voor mezelf nog niet helemaal uit waarin ik mij wil ontwikkelen, ik vind zoveel dingen leuk.

Heeft iemand tips voor wat je in een portfolio zou kunnen stoppen?

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Ik ga toelating doen voor AVM op de HKU. Heb in mijn portfolio script, storyboards, draaiboeken gedaan en ook een beejte de feedback die ik van mensen heb gekregen. Al ingeschreven dan? Of ga je voor de NFTA?

Borreke21

• 31 messages
  • 0 votes

fappie wrote:

Ik ga toelating doen voor AVM op de HKU. Heb in mijn portfolio script, storyboards, draaiboeken gedaan en ook een beejte de feedback die ik van mensen heb gekregen. Al ingeschreven dan? Of ga je voor de NFTA?

Nee nog niet ingeschreven, en ik ga ook niet voor de NFTA. Hoewel ik sterk neig naar camera/licht wil ik toch mezelf ontwikkelen op andere vlakken en erachter komen wat het best bij mij past. De HKU lijkt me daarvoor beter .

Maar je hebt niks buiten je portfolio, een eigen film ofzo, die je meeneemt naar de toelatingsdag?

goelian

• 217 messages
  • 323 votes

@ Jorisje, ja de opnames zijn voltooid Ben met de montage bezig, maar het programma waar ik verstand van heb (Sony Vegas) doet nogal moeilijk, want de opgenomen beelden zijn zwart als ik ze erin zet. Dus ben nu via adobe premiere pro bezig, maar zoveel begrijp ik daar niet van.

njinwezen

• 23 messages
  • 0 votes

goelian wrote:

@ Jorisje, ja de opnames zijn voltooid Ben met de montage bezig, maar het programma waar ik verstand van heb (Sony Vegas) doet nogal moeilijk, want de opgenomen beelden zijn zwart als ik ze erin zet. Dus ben nu via adobe premiere pro bezig, maar zoveel begrijp ik daar niet van.

Laat je film editten, veel gezonder voor je film

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Lelijk woord voor monteren, en dan ook nog fout gespeld.

*/me duikt weg omdat-ie weet wat komen gaat*

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2582 votes

goelian wrote:

Stuur anders een pm wat precies je probleem is, ik werk al 3 jaar met Sony misschien kan ik helpen?

Borreke21

• 31 messages
  • 0 votes

Cornelis, ik heb jouw naam vaak voorbij zien komen. Bekleed jij een functie op één van de academies, ben je huidig of oud-gediende ?

Hoor graag tips mbt aanmelding en portfolio.

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

ja de opnames zijn voltooid Ben met de montage bezig, maar het programma waar ik verstand van heb (Sony Vegas) doet nogal moeilijk, want de opgenomen beelden zijn zwart als ik ze erin zet. Dus ben nu via adobe premiere pro bezig, maar zoveel begrijp ik daar niet van.

Snap je nou wat ik bedoelde met op tijd beginnen. Problemen komen altijd als je ze niet kunt gebruiken.

goelian

• 217 messages
  • 323 votes

jorisje wrote:

(quote)

Snap je nou wat ik bedoelde met op tijd beginnen. Problemen komen altijd als je ze niet kunt gebruiken.

Haha zo'n ontzettend groot probleem was het niet hoor. Is inmiddels al opgelost. ^^

njinwezen

• 23 messages
  • 0 votes

cornelis wrote:

(quote)

Lelijk woord voor monteren, en dan ook nog fout gespeld.

*/me duikt weg omdat-ie weet wat komen gaat*

EDITTEN LELIJK WAAR HEB JE HET OVER

Hahahah nee ben het wel met je eens Cornelis. Excuses dat ik dit forum zo vies maak met mijn foute spelling .

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

Haha zo'n ontzettend groot probleem was het niet hoor. Is inmiddels al opgelost. ^^

maar toch. straks was het niet gelukt

goelian

• 217 messages
  • 323 votes

Ja dat klopt Heb ik namelijk wel vaker last van. (buiten film) ^^

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Borreke21 wrote:

(quote)

Nee nog niet ingeschreven, en ik ga ook niet voor de NFTA. Hoewel ik sterk neig naar camera/licht wil ik toch mezelf ontwikkelen op andere vlakken en erachter komen wat het best bij mij past. De HKU lijkt me daarvoor beter .

Maar je hebt niks buiten je portfolio, een eigen film ofzo, die je meeneemt naar de toelatingsdag?

Ok.. dus jij hebt ook toelating over 3 weken ongeveer ?. Jawel.. de uiteindelijk films heb ik ook al gebrand op een DVD . Mja.. wss scrollen ze er een beetje doorheen.. gok ik in ieder geval. Mijn werk is vaak een beetje aan de lange (trage) kant.

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

goelian wrote:

Heb ook Sony Vegas.. Programma loopt vaak te kloten inderdaad..

fappie wrote:

(quote)

Ok.. dus jij hebt ook toelating over 3 weken ongeveer ?. Jawel.. de uiteindelijk films heb ik ook al gebrand op een DVD . Mja.. wss scrollen ze er een beetje doorheen.. gok ik in ieder geval. Mijn werk is vaak een beetje aan de lange (trage) kant.

-Des-al-niet-te-min- heeft het potentie en inhoud. Het is geen simpel begin-midden-eind filmpje met een huistuinkeuken-verhaal, het heeft diepgang! In jouw geval van 2 minuten, scrollt men niet. Wees gerust.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.