- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmacademie / Filmopleidingen
Filmacademie / Filmopleidingen
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Inderdaad, en als je het gesprek haalt, dan weet je eigenlijk wel zeker dat ze wat in je zien. Daarbij is het altijd handig als je bijvoorbeeld mensen nodig hebt die in je film spelen dat je een toelatingsfilm gaat maken. Dan krijg je altijd wel mensen mee, denk aan familie en vrienden.
In elk geval meer dan als je zegt dat je gewoon een film gaat maken. Ik ben net 17, en ga het ook gewoon proberen. Ik zie geen reden om het niet te proberen.
Ik houd van films maken, dus het excuus van dat het veel tijd en moeite kost slaat nergens op.
Lukt het niet, dan kijk je naar andere mogelijkheden. Je kunt je toch ook inschrijven voor bijvoorbeeld AVM en de NFTA? Als dat zo is, dan zijn er zat mogelijkheden.
En fappie, promoot je filmpjes gewoon op fora, en zet het op youtube. Dan krijg je zat kijkers, dus tips en complimenten.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Vind ik niet, als ik een korte film wil maken wil ik daar 200% inzetten, en als ik zoals nu weinig tijd heb dan ga ik het niet afraffelen of versneld doen. Het is natuurlijk allemaal leuk maar mijn eerste zorg is mijn havo diploma halen
Dat is ook nog niet zo 123 gedaan.
Ik heb ''eigen'' werk niet online, heb ook echt heel weinig gemaakt. Voornamelijk schrijf ik scripts en scenario's, monteer ik en probeer ik mijn eigen ''filmsmaak'' te ontdekken in dit enorme aanbod van films tegenwoordig.
YouTube - How I Love This World
Deze is het meest recent en is alleen maar monteer werk van mij, en regie natuurlijk, als je het zo mag noemen. Maar of ik hier nu mijn hele skills in terug zie. Nee.
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Vind ik niet, als ik een korte film wil maken wil ik daar 200% inzetten, en als ik zoals nu weinig tijd heb dan ga ik het niet afraffelen of versneld doen. Het is natuurlijk allemaal leuk maar mijn eerste zorg is mijn havo diploma halen
Dat is ook nog niet zo 123 gedaan.
Ik heb ''eigen'' werk niet online, heb ook echt heel weinig gemaakt. Voornamelijk schrijf ik scripts en scenario's, monteer ik en probeer ik mijn eigen ''filmsmaak'' te ontdekken in dit enorme aanbod van films tegenwoordig.
YouTube - How I Love This World
Deze is het meest recent en is alleen maar monteer werk van mij, en regie natuurlijk, als je het zo mag noemen. Maar of ik hier nu mijn hele skills in terug zie. Nee.
Dat bedoel ik niet he
Als je films maken leuk vind, waarom zou je het dan niet proberen?
Ik moet ook mijn HAVO nog maar eens zien te halen, maar als je tijd hebt om films te kijken, heb je ook tijd om films te maken. Dat heeft niets met afraffelen te maken, maar het volgen van je hobby. Zoals je zelf net al zei schrijf je zelf ook scripts. Ik weet natuurlijk niet wat voor scripts dat zijn, maar een poging wagen om zo'n script te verfilmen is natuurlijk nooit mis.
Ik heb ook veel scripts geschreven, schrijf ze nu nog, maar vele daarvan zijn nu nog onverfilmbaar, omdat ik daar niet de locaties, apparatuur, geld en natuurlijk de kwaliteit voor heb.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Ja, dat is waar. Misschien te veel in mijn hoofd dan. Ik maak ook wel films, alleen dat gebeurt dan meestal in tijden van de zomervakantie. Dan staat me hoofd er meer naar
. Mijn scripts zouden op zich wel verfilmd kunnen worden, alleen ik vraag nogal veel van mijn acteurs dan ben ik bang 
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
goelian,
jij gaat dit jaar ook aanmelding doen?
voor welke richting en wat ben je van plan in te sturen?
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Inderdaad, en als je het gesprek haalt, dan weet je eigenlijk wel zeker dat ze wat in je zien. Daarbij is het altijd handig als je bijvoorbeeld mensen nodig hebt die in je film spelen dat je een toelatingsfilm gaat maken. Dan krijg je altijd wel mensen mee, denk aan familie en vrienden.
In elk geval meer dan als je zegt dat je gewoon een film gaat maken. Ik ben net 17, en ga het ook gewoon proberen. Ik zie geen reden om het niet te proberen.
Ik houd van films maken, dus het excuus van dat het veel tijd en moeite kost slaat nergens op.
Lukt het niet, dan kijk je naar andere mogelijkheden. Je kunt je toch ook inschrijven voor bijvoorbeeld AVM en de NFTA? Als dat zo is, dan zijn er zat mogelijkheden.
En fappie, promoot je filmpjes gewoon op fora, en zet het op youtube. Dan krijg je zat kijkers, dus tips en complimenten.
Heb er eentje online staan toevallig
. Geen enkele reactie nog. Hij is ook iets te lang denk ik.
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
goelian,
jij gaat dit jaar ook aanmelding doen?
voor welke richting en wat ben je van plan in te sturen?
Ik ga voor 1e keus: Regie fictie, en 2e keus: Camera/licht.
Regisseren lijkt mij gewoon erg leuk, veel inspraak hebben en de verantwoordelijkheid dragen van het geheel. Dat is wat mij zeer aanspreekt in het regie vak. Verder durf ik wel te zeggen dat ik een eigen kijk op films heb.
Verder houd ik ervan om na te denken over camera standpunten, en hoe alles uitgebeeld moet worden. Ik vind dat nogal moeilijk uit te leggen.
Ik ga een "moord" film insturen dat gaat over vooral het opbergen van het lijk. Hierbij maak ik gebruik van 2 verhaallijnen, en het zal zich afspelen in mijn dorpje en in de duinen. Daar woon ik vlakbij, dus dat is ideaal.
In Katwijk is een aantal jaren terug, toen ik in de brugklas zat een lijk gevonden in de duinen. Waarschijnlijk is de man door een misdrijf om het leven gekomen. (dat is het laatste wat ik ervan gehoord heb) Op school hebben wij ook een soort van onderzoekje verricht voor het vak "science"
Ik heb dus een beeld in mijn hoofd van hoe ik denk dat het gegaan is, en ik wil dat verder uitwerken in een film. Natuurlijk wordt het niet zoals ik het me nu voorstel, en wordt het wel wat meer fictie gericht. Dat is in elk geval wel de basis.
Misschien geef ik iets teveel informatie 
Het voordeel ten opzichte van jesse heb ik dat als ik niet word toegelaten dat ik al een alternatief heb, dat is 6 maanden werken (+ filmen) en daarna 3 maanden door Amerika touren. Ik heb dus nog zat tijd om na te denken.
Jorisje, mag ik je vragen wat jou op dit forum brengt? Ben jij een filmstudent, of ga jij ook nog toelating doen?
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Ik zou ook wel willen reizen hoor, alleen is wel effe sparen. Misschien is openstudio ook wel iets voor jou goelian? Je kan dan ook tot maart les hebben, en daar leer je echt praten over je werk en je voor te bereiden voor de NFTA. Je zou daarna 3 maanden kunnen touren in Amerika, MOCHT het niet lukken.
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Stuur maar in pm, ik bekijk het wel
Heb hem verstuurd
. Verwacht er niet teveel van trouwens
.
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
Ik ben van plan om volgend jaar toelating te doen aan de NFTA. Zit nu in 4 havo dus heb nog een jaartje. Zat jij trouwens bij de 2e presentatie van regie fictie aan de achterste tafel bij een regiefictie student? ik dacht je namelijk te herkennen op een van je filmpjes. of is dit onmogelijk? (die van ckv)
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Ik zou ook wel willen reizen hoor, alleen is wel effe sparen. Misschien is openstudio ook wel iets voor jou goelian? Je kan dan ook tot maart les hebben, en daar leer je echt praten over je werk en je voor te bereiden voor de NFTA. Je zou daarna 3 maanden kunnen touren in Amerika, MOCHT het niet lukken.
Haha tuurlijk zou ik dat willen! Maar als ik dat ga combineren dan heb ik natuurlijk geen geld voor Amerika. Ik moet dus het eerste halfjaar besteden om te werken zodat ik naar Amerika kan. Een werk vergunning krijgen in Amerika is erg moeilijk, en zeker als je nog minderjarig of 18 jaar bent.
En als ik zou moeten kiezen tussen OpenStudio of Amerika dan kies ik voor Amerika. Dit land trekt mij namelijk al jaren, en het wordt eens tijd dat ik het nu echt ga meemaken.
Ik ben van plan om volgend jaar toelating te doen aan de NFTA. Zit nu in 4 havo dus heb nog een jaartje. Zat jij trouwens bij de 2e presentatie van regie fictie aan de achterste tafel bij een regiefictie student? ik dacht je namelijk te herkennen op een van je filmpjes. of is dit onmogelijk? (die van ckv)
Haha ja ik denk het wel. Ik zat inderdaad bij die filmstudent van regie fictie én de achterste tafel.
Dat CKV filmpje was trouwens wel heel slecht he
30 minuten filmen + 15 minuten monteren. ^^
Heb jij al wat films online staan?
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
nee nog niet. zat jij er met je vader die heel veel vragen stelde en jij zat erachter? sorry maar ik wil even weten of jij dat was 
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
nee nog niet. zat jij er met je vader die heel veel vragen stelde en jij zat erachter? sorry maar ik wil even weten of jij dat was
Ja dat klopt ook nog eens. ^^
Mijn vader is zelf ook regisseur geweest, maar dan op toneel gebied, dus hij wilde weten wat de verschillen en overeenkomsten waren tussen de film en toneel/theater academie.
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
whaha oké. dan was jij het dus toch
Ik had je jonger dan 17 geschat.
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
whaha oké. dan was jij het dus toch
Ik had je jonger dan 17 geschat.
Toen was ik nog 16, en ja dat hoor ik wel vaker. ^^
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
niet negatief bedoelt hoor.
Haha
Komen er nog wel films van je online, of heb je nog niet zoveel?
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
jawel heb ik wel maar ik wil alleen films online zetten die helemaal van mij zijn. waar ik alle rechten van heb. tot nu toe heb ik allemaal muziek gebruik van andere mensen.
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Ik doe dit jaar weer aanmelding voor scenario.
Benieuwd, succes!
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
Julian,
ga jij nou dit jaar of volgend jaar toelating doen?
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Julian,
ga jij nou dit jaar of volgend jaar toelating doen?
Ik ga dit jaar toelating doen, en als ik niet word toegelaten doe ik volgend jaar waarschijnlijk nog eens toelating. Maar dat zie ik dan tegen die tijd ook weer hoe ik er dan over denk.
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
oeh. dan moet je wel opschieten met je toelatingsfilm of is die al bijna klaar?
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
oeh. dan moet je wel opschieten met je toelatingsfilm of is die al bijna klaar?
Dat wordt inderdaad opschieten, alles moet nog gefilmd worden. De voorbereiding is klaar, nu nog filmen.
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Schijnt dat ze mac hebben bij Hilversum. Ik krijg mijn bestanden maar niet in een fatsoenlijke kwaliteit in .mov. Heeft iemand hier verstand van?
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Schijnt dat ze mac hebben bij Hilversum. Ik krijg mijn bestanden maar niet in een fatsoenlijke kwaliteit in .mov. Heeft iemand hier verstand van?
Hmm ik niet, sorry. Maar kun je mij dat filmpje sturen? Ik ben erg benieuwd!
the big lebowski
-
- 227 messages
- 2503 votes
Fap, gebruik MPEG streamclip of VLC om het spul om te zetten.
Als je netjes een video-dvd brandt (wat ik je aanraad), is het probleem ook verholpen.