- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmacademie / Filmopleidingen
Filmacademie / Filmopleidingen
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Mijn eerdere post: 
Dat is een erg toffe locatie als je het mij vraagt. Ik zou die site ook eens bekijken voor mensen die nog een toffe locatie zoeken. Er staan erg mooie en verschillende soorten locaties. Ideaal om te filmen. 1 ding waar ik mee zit is die (voor mij) nieuwe regel dat zelfs van die neppe plastic speelgoed pistooltjes zijn verboden. Moet ik nog illegaal gaan doen om te filmen ook.
jtsterkenburg
-
- 153 messages
- 1324 votes
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Zeker jammer! Inderdaad niet erg origineel zo'n ondergrondse parkeerplaats, maar je moet het doen met de middelen die je hebt, en dat is volgens mij wel aardig gelukt.
Hmm wat betreft de muziek zie ik niet echt wat je bedoelt. Het is 1 dezelfde plaat die wordt afgespeeld, maar dit wordt door mij niet echt als over de top ervaren. Maar zo te zien heb jij wel ervaring met muziek, dus kan jij mij wellicht wat tips geven? 
gotti
-
- 14075 messages
- 5889 votes
Gaan d'r nog mensen aanmelding doen, dit jaar?
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Mooie actiethriller
. Ziet er gelikt uit.
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
montage en camerawerk ziet er netjes uit.
vind het verhaal en uitvoering niet zo origineel.
Maikeru
-
- 1934 messages
- 2388 votes
Gaan d'r nog mensen aanmelding doen, dit jaar?
Ik doe dit jaar weer aanmelding voor scenario.
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
montage en camerawerk ziet er netjes uit.
vind het verhaal en uitvoering niet zo origineel.
Haha nee dat klopt, maar dat komt natuurlijk omdat dit gemaakt is zonder enige voorbereiding.
Ik heb geld betaald voor een trein kaartje, en dan wil ik zeker niet met lege handen terugkomen.
Wij hebben echt scene voor scene gekeken wat wel leuk zou kunnen zijn. Het einde hadden we pas bedacht toen die jongen bij de trap omhoog ging.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Inderdaad grappig filmpje, wat erg naar voren komt is je camera werk, leukste als je je niet keurig aan de regels houdt maar juist wat rommelt. Dit soort filmpjes zijn juist om te oefenen en dan is het leuk om dat te zien. Misschien inderdaad wat een oppervlakkig verhaaltje, er zijn natuurlijk talloze filmpjes waar jongens elkaar afschieten, niet lullig bedoelt maar iedereen kan adobe after effects leren dus de effecten vind ik niet zo boeiend. Ook begon het filmpje niet echt, al is het een film van 30 seconden of een paar minuten... Ik vind het altijd erg belangrijk dat er wel een soort van begin is. Misschien kan je er wat mee?
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Inderdaad grappig filmpje, wat erg naar voren komt is je camera werk, leukste als je je niet keurig aan de regels houdt maar juist wat rommelt. Dit soort filmpjes zijn juist om te oefenen en dan is het leuk om dat te zien. Misschien inderdaad wat een oppervlakkig verhaaltje, er zijn natuurlijk talloze filmpjes waar jongens elkaar afschieten, niet lullig bedoelt maar iedereen kan adobe after effects leren dus de effecten vind ik niet zo boeiend. Ook begon het filmpje niet echt, al is het een film van 30 seconden of een paar minuten... Ik vind het altijd erg belangrijk dat er wel een soort van begin is. Misschien kan je er wat mee?
De effecten zijn niet zo speciaal nee, enkel zo'n schiet dingetje, clone-effect, maar dat is ook niet waar dit korte filmpje om gaat. Dat dit verhaal niet echt ergens begint vind ik wel een interessant punt. Ik ben namelijk van mening dat een film, of het nu een film is van 2 uur of een film van 2 minuten, niet echt een duidelijk begin moet hebben. De meeste actiethrillers hebben een ontzettend dun verhaallijntje, en beginnen direct. Los van het feit dat een film voor mij niet direct een begin moet hebben, is dit filmpje natuurlijk niet te vergelijken met zo'n film.
Je kunt dit filmpje als het ware zien als een scene in een film. Een korte vecht en schiet scene, met een zeer korte inleiding om toch nog een beetje verhaal erin te brengen.
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Het filmpje is inderdaad te kort om echt een begin te hebben. Je zit er ook meteen in. Dat is wel sterk. Over die effecten.. tja.. superduur om echt schieteffecten te krijgen natuurlijk
. Ziet er niet verkeerd uit overigens. Goed ook dat je het simpel houdt. Ik heb ook een filmpje gemaakt. Misschien origineel, maar niemand snapt er wat van. Krijg je weinig waardering voor
. Hij is verder ook veel minder technisch dan deze.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Ik heb het niet over een openingsscène, maar een begin hoort elk filmpje te hebben. Al is het een simpel van-zwart-naar-beeld overgang, of een titel. Of een beeld van de voeten, bewegend naar het gezicht. Boem, de film begint. Zit meer in de editing dan het verhaal.
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
O ok. Nja.. ik mis het niet heel erg ofzow..
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Vind het begin altijd erg belangrijk, het is geen storende factor maar het viel wel op 
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Het filmpje is inderdaad te kort om echt een begin te hebben. Je zit er ook meteen in. Dat is wel sterk. Over die effecten.. tja.. superduur om echt schieteffecten te krijgen natuurlijk
. Ziet er niet verkeerd uit overigens. Goed ook dat je het simpel houdt. Ik heb ook een filmpje gemaakt. Misschien origineel, maar niemand snapt er wat van. Krijg je weinig waardering voor
. Hij is verder ook veel minder technisch dan deze.
Ik heb (nog) een reactie geplaatst op een filmpje van je op vimeo 
Ik heb het niet over een openingsscène, maar een begin hoort elk filmpje te hebben. Al is het een simpel van-zwart-naar-beeld overgang, of een titel. Of een beeld van de voeten, bewegend naar het gezicht. Boem, de film begint. Zit meer in de editing dan het verhaal.
Ah ja ik snap nu wat je bedoelt. Een fade had inderdaad wel een goede mogelijkheid kunnen zijn, maar als ik eerlijk ben heb ik dat ook totaal niet gemist 
Mijn volgende film (toelatingsfilm NFTA) zal zo'n opening natuurlijk wel bevatten. Het scenario van die film is inmiddels af. 
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Ben benieuwd. Overigens ben ik nog steeds niet uit welke opleiding ik ga doen, om even terug te komen op dit onderwerp. Zit erg te twijfelen, open studio biedt wel heel veel moois aan, maar een 2 of 4 jarige opleiding (media) zorgt natuurlijk wel voor wat houvast en wat meer ontwikkeling en daarnaast word het ook gesubsidieerd, wat erg welkom is voor mijn ouders. Zijn 16 nieuwe opleidingen in Almere, ook eentje met media en communicatie. Op zich wel interessant, maar vind het risicovol... zo'n hele nieuwe opleiding.
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Ben benieuwd. Overigens ben ik nog steeds niet uit welke opleiding ik ga doen, om even terug te komen op dit onderwerp. Zit erg te twijfelen, open studio biedt wel heel veel moois aan, maar een 2 of 4 jarige opleiding (media) zorgt natuurlijk wel voor wat houvast en wat meer ontwikkeling en daarnaast word het ook gesubsidieerd, wat erg welkom is voor mijn ouders. Zijn 16 nieuwe opleidingen in Almere, ook eentje met media en communicatie. Op zich wel interessant, maar vind het risicovol... zo'n hele nieuwe opleiding.
Wat vind je van de opleiding: Audiovisuele media (AVM) op de HKU in Hilversum?
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
@Goelian:
Was jij dat jah ? Cool
.. Je bent ook de enige die heeft gereageerd.. zal dus wel niet zoveel soeps zijn.. 
Ga trouwens toelating proberen te doen voor AVM op HKU. Opdracht al binnen enzow.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Ken ik niet maar ik ben tot nu toe voor alles een en al oor, media is wel mijn gebied en de film/televisie kant is mijn ''droom''gebied. Overigens is het wel een beetje tijd om me in te schrijven, ben ik vandaag tot conclusie gekomen 
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Ken ik niet maar ik ben tot nu toe voor alles een en al oor, media is wel mijn gebied en de film/televisie kant is mijn ''droom''gebied. Overigens is het wel een beetje tijd om me in te schrijven, ben ik vandaag tot conclusie gekomen
Heb gezien wat die afgestuurden van de HKU hebben gemaakt. Kon je op de open dag voor een respectievelijk bedrag kopen. Erg sterke films zaten ertussen.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Ja, denk dat je er ook wel een toelatingsauditie voor moet doen, en dat is precies de reden waarom ik bepaalde opleidingen voorlopig nog vermijd.
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Klopt. Maar die selectiedag van HKU is al over 6 weken ongeveer. Tweede week van Maart geloof ik. Of mijd je ze om de toelating?
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
niet geschoten is altijd mis. stel je voor dat ze jou wel aan zouden nemen 
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
@jessen0wnt
heb jij ook werk online staan. word steeds nieuwschieriger naar wat je maakt.
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Precies. Heb ook twijfels over mijn kansen, mja.. dat zie ik dan wel weer.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Ik weet het, niet geschoten is altijd mis, maar ik denk dat het ook een soort visite kaartje is en ik heb nu bijna geen eigen materiaal om te laten zien, dan moet ik dat nu dus in 6 weken maken, tussen de dagen door, zit ook in eindexamen wat nu enorm veel vrije tijd vereist.
Daarnaast voel ik me nog niet ''klaar'' voor de filmwereld, ik zie het als een vak waar je echt je woordje moet staan en in principe kan ik prima mijn werk verkopen alleen ik ben gewoon nog jong en oog ook jong (woorden van filmstudenten) en ja. Dat houdt me toch een beetje tegen.
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
ik dnek dat ze na het bekijken van al die aanmeldingen het volgende jaar echt niet meer weten welke van jou is.
Probeer niet te kijken wat je niet hebt. Wat heb je al wel gemaakt. misschien is dat al wel hartstikke goed.
aan de andere kant vind ik het ook heel goed dat je van jezelf kunt zeggen dat je je erzelf nog te jong voor vindt. Dat je er voor gaat als je het gevoel hebt dat je er echt klaar voor bent,
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Gemiddelde leeftijd schijnt ook 20/21 te zijn. Heb filmpjes gezien op YouTube van mensen van 17 die behoorlijk goed waren en toch niet toegelaten werden. Beetje vreemd.. Mja. je krijgt ook een foto-opdracht overigens.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Lijkt mij dat ze dat wel bijhouden, het is natuurlijk ook wel een soort bewijs van motivatie, als je na de 4de afwijzing nog steeds je aanmeldt en je kansen waagt. Ik keur het ook helemaal niet af om je kans te pakken, alleen wil ik er gewoon zelf klaar voor zijn en heb ik nog veel te veel plannen om een opleiding als de NFTA te gaan doen, aangezien ik heb gehoord dat je baan enz. na de opleiding min of meer vast staat (tenzij je het niet wilt natuurlijk).