- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmacademie / Filmopleidingen
Filmacademie / Filmopleidingen
Quentin
-
- 10202 messages
- 8555 votes
Vond vooral het eerste gedeelte in het lab best goed gedraaid, maar ik vond het verhaalverloop niet bepaald interessant (terwijl het thema me wel nieuwsgierig maakte).
Keroppi
-
- 46 messages
- 47 votes
Ik mocht wel op gesprek.. Maar ik weet niet wat ik er nou van denken moest. Ik voelde totaal geen klik en er vielen stiltes. Ik weet het niet 
wesleyvv
-
- 2 messages
- 0 votes
Vond vooral het eerste gedeelte in het lab best goed gedraaid, maar ik vond het verhaalverloop niet bepaald interessant (terwijl het thema me wel nieuwsgierig maakte).
ik ben er ook niet dol van
, maar had toch wel een uitnodiging voor een gesprekje verwacht.
Keroppi
-
- 46 messages
- 47 votes
Ik vond het raar dat de jury van het gesprek je materiaal niet eens gezien had. Daar kwam ik halverwege pas achter toen ze opeens naar zakelijke achtergrondinformatie vroegen (leeftijd, voorstudie blabla). Raar dat ze dan niet beginnen met: Stel je eens voor..?!
Ik ga echt drie weken lang stressen!
Keroppi
-
- 46 messages
- 47 votes
@wesleyvv.. je filmpje is wel te lang he. Waarschijnlijk kostte dat ook weer punten.. Je had ook AVM? Hoe was je foto opdracht?
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Wat kan je best op het middelbaar onderwijs(en eventueel ook hoger) in België doen als je later graag regisseur wil worden?
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
nou vandaag aanmelding gedaan bij hku, mocht niet eens op gesprek grrr. dan maar weer wat anders verzinnen.
Vooral door blijven gaan met filmen en volgend jaar zeker nog eens aanmelding doen. Je hebt wel potentie wat mij betreft. Wellicht zag de toelatingscommisie op dit moment nog niet de reden om je toe te laten (dit kan aan 1001 dingen liggen). Bewijs ze het tegendeel door het volgend jaar gewoon weer te doen. Maar blijven doorgaan. Het zou jammer zijn als je er mee zou stoppen!
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
Ik mocht wel op gesprek.. Maar ik weet niet wat ik er nou van denken moest. Ik voelde totaal geen klik en er vielen stiltes. Ik weet het niet 
Dat je gesprek niet goed ging hoeft op zich niet zoveel te zeggen. De tweede keer dat ik toelating deed ging ik met zo'n raar gevoel weg en was ik er zeker van dat ik afgewezen was, omdat ik zoveel vragen over mee heen kreeg dat ikdacht dat ik alles op een verkeerde manier beantwoord had. Bleken ze da puur te doen om me uit de tent te lokken en ik was 'gewoon' aangenomen.
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
ik ben er ook niet dol van
, maar had toch wel een uitnodiging voor een gesprekje verwacht.
Je wordt niet puur op je filmpje beoordeeld Wesley. Je foto's en motivatie spelen ook een grote rol om uitgenodigd te worden.
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
Ik vond het raar dat de jury van het gesprek je materiaal niet eens gezien had. Daar kwam ik halverwege pas achter toen ze opeens naar zakelijke achtergrondinformatie vroegen (leeftijd, voorstudie blabla). Raar dat ze dan niet beginnen met: Stel je eens voor..?!
Ik ga echt drie weken lang stressen!
Organisatorisch liep het zo dat helaas niet iedereen van de commissie de kans had je werk in te zien. Wel hebben mensen van een andere commissie je werk gezien en je daarop beoordeeld. Het is dus niet zo dat niemand je werk heeft gezien. Het zegt sowieso al wat dat je op gesprek mocht komen natuurlijk. Hierdoor ging het af en toe niet helemaal zoals het hoort helaas. Bij wie zat je in de commisie trouwens? Niet bij mij zo te horen, haha.
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
@wesleyvv.. je filmpje is wel te lang he. Waarschijnlijk kostte dat ook weer punten.. Je had ook AVM? Hoe was je foto opdracht?
10 seconden langer is geen ramp. Zo lang het interessant is, is veel geoorloofd...
Keroppi
-
- 46 messages
- 47 votes
Commissie 3: - knip - Namen weer weggehaald 
Dees maakte het me erg pittig. Ik werd steeds zenuwachtiger en daarom ook dat ik er een slecht gevoel over heb. Ik heb ze wel een filmpje laten zien (althans, een deel ervan) wat ik in februari had gemaakt.. niet de toelatingsopdracht dus (te weinig tijd om vanalles te laten zien) en de foto opdracht. Motivatiebrief wilden ze niet zien omdat het alleen maar tijd zou kosten. Het had een hele hoop tijd gescheeld als ze wel alle opdrachten hadden kunnen zien van de materiaalronde voordat het gesprek zou plaatsvinden. Ik hoop dat het niet in mijn nadeel werkt..
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
Dat zal nauurlijk niet in jouw nadeel werken. Maar je zat in een pittige commissie en dat het dan niet zo goed ging hoeft dus niet zoveel te zeggen. Er wordt je natuurlijk wel - als het goed is - een beetje het vuur aan je schenen gelegd in zo'n gesprek. Er moet bekeken worden of je talent hebt, iets te vertellen hebt maar natuurlijk ook of je sterk in je schoenen staat.
In ieder geval succes de aankomende drie weken. Hopen dat je bent aangenomen. En zo niet dan luidt mijn advies ook: door blijven gaan met filmen, als dit écht je passie is. Als je echt talent hebt wordt je volgend jaar wel aangenomen. Maar dit talent moet je wel blijven voeden natuurlijk.
Keroppi
-
- 46 messages
- 47 votes
Ik blijf gewoon duimen tot ik blaren op m'n blaren heb! Het is écht m'n passie, dat weet ik gewoon, en ermee stoppen zal ik neverrrrr! Er leiden immers meer wegen naar Rome.. Ik hoop alleen dat dit de weg is die ik nemen mag.
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
Dat hoop ik ook voor je. Maar je klinkt gemotiveerd genoeg in ieder geval. Als je die instelling blijft houden kom je er wel, met opleiding of niet (liever wel natuurlijk, aangezien deze het wel wat makkelijker maakt in de meeste gevallen).
Keroppi
-
- 46 messages
- 47 votes
Virtualinsanity
-
- 70 messages
- 37 votes
Ahh zo cool! Ik ben vandaag uitgenodig om als assistent van Dimitri Merkoulov ( Production Designer ) gedurende 2 weken lang te werken aan 2 korte films die worden ingestuurd voor de Shocking Shorts Awards en evt. NFF! Voor de ervaring supergoed lijkt me!
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
Altijd fijn inderdaad, zulke klussen. Succes!
PascalvE
-
- 308 messages
- 22 votes
Helaas niet toegelaten
. Ik wil misschien nu een cursus aan Open Studio gaan volgen en wie weet er nog iets bij (ik weet niet in hoeverre Film Televisie & Theater wetenschappen te combineren is met een korte cursus). Ook ik blijf dus gewoon door gaan
.
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
Het liefst beide als dat mogelijk is. Maar als je echt wil maken, zou ik me vooral daarop focussen. Theorie krijg je op de HKU ook wel.
PascalvE
-
- 308 messages
- 22 votes
Het liefst beide als dat mogelijk is. Maar als je echt wil maken, zou ik me vooral daarop focussen. Theorie krijg je op de HKU ook wel.
Ja true maarja alleen open studio doen is ook weer zoiets (geen ov, geen stufi etc)... en daarnaast lijkt mij de theorie heel interessant en mocht ik de HKU volgend jaar ook niet halen dan heb ik altijd nog wat achter de hand. Ik ga binnekort even mailen hoe het met het rooster zit in het 1e jaar.
Keroppi
-
- 46 messages
- 47 votes
Ik ben onderhand ook afgewezen (brief ontvangen).
Maar es kijken wat ik nu ga doen.. *baal*
De rest allemaal al gekozen/besloten wat jullie gaan doen?
Ik ga toch maar overwegen uni te doen. Wil écht niet stilzitten.
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
Als je maar wel door blijft gaan met filmen!
Keroppi
-
- 46 messages
- 47 votes
Ja, maar twijfel wel heel erg over of ik me volgend jaar daar nog wel wil aanmelden. Als ik zelfs maar een 2 (out of 5 points) krijg voor motivatie, dan ligt het echt aan de commissie ipv aan mij, want dat slaat echt nergens op. Hoe gek het ook klinken mag, ik voel me daar wel door beledigd, want ik wil echt heel graag die richting op.
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
Wellicht heb je dat dan nog niet genoeg laten blijken in je gesprek. Maar het kan aan zoveel dingen liggen. Zoals ik eerder al zei: bewijs ze het tegendeel, meld je volgend jaar weer aan en laat ze zien hoé gemotiveerd je bent!
PascalvE
-
- 308 messages
- 22 votes
Ik twijfel ook nog wat ik wil doen. Ik ben informatie aan het inwinnen over Theater, Film en Televisie wetenschappen aan de universiteit van Utrecht... Maar dit is dus theorie gericht (lijkt me ook heel interessant, maar wil ik hier later ook iets mee?, sterker nog kan ik hier iets mee?). Daarnaast vraagt die studie toch redelijk wat van je en lijkt hij me niet te combineren met een cursus aan Open Studio (die vragen ook minimaal 2 dagen in de week van je, en zit in amsterdam...).
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
Filmwetenschappen zit ook in Amsterdam (alleen heet dat nu Media & Cultuur, maar volgens mij is de opleiding grotendeels hetzelfde).
PascalvE
-
- 308 messages
- 22 votes
Filmwetenschappen zit ook in Amsterdam (alleen heet dat nu Media & Cultuur, maar volgens mij is de opleiding grotendeels hetzelfde).
Klopt maar ik heb van een student gehoort dat het daar erg slecht geregeld is(ook een user hier). Stel dat ik in utrecht zou wonen voor die studie dan zou het wel te doen zijn maar zoals ik aanhaalde denk ik niet dat het te combineren is, dan moet ik veel colleges missen.
HenkMul
-
- 30 messages
- 554 votes
Klopt maar ik heb van een student gehoort dat het daar erg slecht geregeld is(ook een user hier). Stel dat ik in utrecht zou wonen voor die studie dan zou het wel te doen zijn maar zoals ik aanhaalde denk ik niet dat het te combineren is, dan moet ik veel colleges missen.
Zonder al te veel veren in m'n eigen reet te willen steken: ik heb dit jaar minder dan tien hoorcolleges voor alle vakken bijgewoond en heb 't gewoon cum laude afgerond. Colleges zijn overrated, zeker bij een concrete, makkelijk thuis te voltooien studie als M&C.
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
Iemand de eindexamenfilms van de NFTA gezien?