• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.351 actors
  • 9.374.495 votes
Profile

Filmacademie / Filmopleidingen

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Bedankt voor de snelle reactie!

Lievaarts boek heb ik inmiddels al meerdere malen met veel plezier gelezen en ik heb er ontzettend veel van geleerd. Sindsdien heb ik vele boeken verslonden (aanvankelijk veel over scenario, nu wat meer richting regie) en ben ik met zelfstudie al een aardig eind gekomen heb ik de indruk. Mijn vrees is dus precies wat jij aangeeft: een docent die mij dingen gaat vertellen die ik inmiddels al weet en snap. En ik heb geen 1600 euro + heel wat vrije tijd over voor wat praktijkopdrachten.

Ik kan er overigens niet bij hoe die mensen het voor elkaar krijgen om ongemotiveerd aan een cursus te beginnen waar ze zoveel geld en tijd in steken, maar dat terzijde.

Keroppi

• 46 messages
  • 47 votes

Nouja, twee waren er omdat ze per se 'iets' moesten doen van hun ouders en zo hoefden ze niet gelijk te studeren. Een aantal waren er omdat ze niet precies wisten wat ze überhaupt wilden studeren of doen, waardoor ze zoiets hadden van: ik kijk graag naar films, laat ik eens kijken of het iets voor me is door de cursus te volgen.

Ik denk dat nog minder dan de helft de cursus zelf hoefde te betalen, anders hadden ze er echt niet gezeten. Eentje was zelfs een paar dagen niet komen opdagen omdat hij zijn baan had opgezegd, waardoor hij geen geld had voor de treinkosten naar Amsterdam. Dat riep een hele hoop vraagtekens bij me op!!! :S

Ik zat in een klas van 15 personen, waarvan 4 mensen waren gestopt voor het half jaar voorbij was. Erg jammer. Ondanks het echt basis-stuff was, had het best educatiever kunnen zijn als de rest meer gemotiveerd was geweest.

Dit betekent natuurlijk niet dat andere cursussen van Open Studio ook gelijk 'minder' zijn, maar voor mij hoeft het niet meer zeg maar.

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Begrijpelijk , ik denk dat ik zelf tegen die tijd beter zelf wat filmprojectjes op touw kan zetten. Apparatuur lijkt me een groot (financiëel) knelpunt, maar dat moet ook te regelen zijn.

Welke richting wil je aan de HKU gaan doen?

creed21

• 8 messages
  • 0 votes

ik heb m'n films tot nu toe ook zo goed als alleen gemaakt. wel hulp op het muziek departement (door iemand van de HKU)

Het is zeker niet de ideale manier maar als je verder nog geen connecties hebt of mogelijkheden kan creeeren is het toch een manier om in ieder geval wat ervaring op te doen. Je kan dan gewoon lekker fouten maken en ervan leren.

Keroppi

• 46 messages
  • 47 votes

Audiovisuele media. Op faculteit Kunst Media en Technologie te Hilversum.

Ik heb onderhand zelf een digitale camera, microfoon, statief, extra accu, montage-software en altijd lege tapes in huis. Ik kan dus eigenlijk altijd wel aan de slag met filmpjes maken. Ik heb genoeg apparatuur om een filmpje in elkaar te zetten, al is het niet allemaal professionele apparatuur.

Ik heb bij die cursus wel een vriendin (helaas op afstand) erbij gekregen, waar ik twee maanden geleden nog een filmpje mee gemaakt heb. Erg leuk!

creed21

• 8 messages
  • 0 votes

ja dat is altijd een groot voordel. Dat is ook een van de voornaamste redenen dat ik aanmelding doe, zodat ik kan samenwerken met andere die ook echt gemotiveerd zijn.

Ik hoop ook op een klas met mensen die er echt voor willen gaan.

Keroppi

• 46 messages
  • 47 votes

Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat degenen die toegelaten worden erg gemotiveerd zijn. Weet jij eigenlijk hoeveel mensen er ongeveer toegelaten worden voor AVM? Kon het nergens vinden..

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Reken maar op 1 op de 8 / 1 op de 10. In mijn jaar was het zelfs 1 op de 12.

Keroppi

• 46 messages
  • 47 votes

Dat had ik wel gezien ja, maar dat is de kans dat je aangenomen wordt. Ik wil graag in aantallen weten hoeveel kandidaten ongeveer aangenomen worden. Hoeveel werden er in jouw tijd aangenomen?

Lijkt mij dat het elk jaar ongeveer hetzelfde aantal is, of hangt dat af van het aantal mensen dat zich inschrijft?

Sol-

• 216 messages
  • 87 votes

Bij St Joost in Breda worden iig 30-40 man aangenomen.

Leuk die ervaring over Open Studio te lezen. Had er ook nog aan gedacht om daar een cursus te volgen, maar zo te zien was het geen verkeerde beslissing om dat niet te doen.

http://www.studiobromet.nl/home/index.php

Hebben ook wel leuke cursussen voor documaken. Niet goedkoop (maar dat is open studio ook niet) maar wel veel expertise lijkt mij.

Kreeg van de week nog een brie... ik bedoel spam, van de filmacademie. Blijkbaar zit ik nu in hun systeem sinds mijn aanmelding. Lichting 2008 festival. Zag helaas weinig interessants. Veel drama. Alleen de docu van dat meisje die door Nederland is gaan touren leek me interessant.

creed21

• 8 messages
  • 0 votes

Hey Keroppi,

Een vriend van me op de HKU dacht dat het er rond de 20 waren.

PascalvE

• 308 messages
  • 22 votes

Die openstudio opleidingen trokken ook mijn aandacht. Inderdaad is het een duur grapje... Ik twijfelde over Regie Camera & Montage en Orientatie Jaar (die beschrijving beviel me het meest, maar kost ook een klap geld).

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

creed21 wrote:

Hey Keroppi,

Een vriend van me op de HKU dacht dat het er rond de 20 waren.

Reken maar op het dubbele. Er doen jaarlijks gemiddeld zo'n 400 mensen toelating, waarvan er ongeveer 40 aangenomen worden...

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Open Studio is wel ok trouwens, als je maar zo snel mogelijk door hebt met welke mensen je wel en met welke je niet wil samenwerken. Ik zat detijds in een klas met zo'n 15 mensen, waar er op het laatst nog zo'n drie van verschenen elke keer. Dat zijn ook de enige drie die nu iets in de filmbuisiness doen. Echt veel gemotiveerde mensen vind je niet op Open Studio, hoeveel geld het ook kost.

PascalvE

• 308 messages
  • 22 votes

gotti wrote:

Open Studio is wel ok trouwens, als je maar zo snel mogelijk door hebt met welke mensen je wel en met welke je niet wil samenwerken. Ik zat detijds in een klas met zo'n 15 mensen, waar er op het laatst nog zo'n drie van verschenen elke keer. Dat zijn ook de enige drie die nu iets in de filmbuisiness doen. Echt veel gemotiveerde mensen vind je niet op Open Studio, hoeveel geld het ook kost.

Welke cursus deedt jij? Ik heb trouwens het boek "Films Maken" al en ik vind het tot nu toe een erg duidelijk en nuttig boek (ben in het begin).

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

De Cursus Video Basis/ Video Vervol/ Item Maken/ Korte Speelfilm Maken. Best prijzig, voor wat je uiteindelijk krijgt, maar het heeft mij persoonlijk wel geholpen. Na deze cursus maakte ik mijn film waarmee ik op de HKU werd aangenomen. Dat boek is overigens ook wel goed, mits je nog niet zoveel van het maakproces afweet.

In het begin is het goed om de regeltjes te weten, zodat je ze in een later stadium weer doorbreken kan, hehe.

PascalvE

• 308 messages
  • 22 votes

gotti wrote:

De Cursus Video Basis/ Video Vervol/ Item Maken/ Korte Speelfilm Maken. Best prijzig, voor wat je uiteindelijk krijgt, maar het heeft mij persoonlijk wel geholpen. Na deze cursus maakte ik mijn film waarmee ik op de HKU werd aangenomen. Dat boek is overigens ook wel goed, mits je nog niet zoveel van het maakproces afweet.

In het begin is het goed om de regeltjes te weten, zodat je ze in een later stadium weer doorbreken kan, hehe.

Is dat niet gewoon de verzameling die je bij Regie Camera Montage krijgt?

Keroppi

• 46 messages
  • 47 votes

Het kan zijn dat de cursus toen een iets andere naam had. Gotti vertelde immers dat hij 3e jaars is ad HKU, dus is het al een tijdje geleden dat hij de cursus gevolgd heeft. Oriëntatiejaar is ongeveer gelijk aan de basiscursus, je doet haast hetzelfde, alleen heb je er meer tijd voor en wordt er dieper op de theorie en praktijk ingegaan (is mij verteld).

Je hebt ook 'VideoTop' bij de Openstudio, dat zou wel een goede cursus zijn als je de beginselen al kent. Maar dat is ook redelijk prijzig.

En je bent inderdaad gewoon heel afhankelijk van hoe gemotiveerd de anderen zijn.

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

PascalvE wrote:

(quote)

Is dat niet gewoon de verzameling die je bij Regie Camera Montage krijgt?

Weet ik niet, maar op de open studio site staat wel dat deze curusus nog steeds bestaat. Die RC&M ken ik niet...

Sol-

• 216 messages
  • 87 votes

Gotti, staan er films die jij als opdracht voor je studie hebt gemaakt, online? Of misschien andere films die ook representatief staan voor de vaardigheden die je op HKU leert.

Keroppi

• 46 messages
  • 47 votes

Via youtube en video.google kun je al een hele hoop vinden.

Sol-

• 216 messages
  • 87 votes

Ik bedoel dus films van gotti.

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Dit was mijn eerste filmpje op de HKU in het eerste jaar.

http://nl.youtube.com/watch?v=9Wm3eEMgkhg

De rest staat niet online omdat het te lang duurt. Mocht je heel geintereseert zijn pm me dan even, dan kan ik je wel even wat op DVD sturen.

PascalvE

• 308 messages
  • 22 votes

Gaaf filmpje gotti!

Keroppi

• 46 messages
  • 47 votes

I agree!

Maar eh.. de zenuwen beginnen wel een heel klein beetje te spelen nu. Lalalalala.

Manschot

• 152 messages
  • 0 votes

Heel veel succes alvast, maak er wat van!

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Succes morgen en overmorgen bij de toelatingen. Zit er morgen bij, dus maak je borst maar nat...

Keroppi

• 46 messages
  • 47 votes

Ojee! Haha! Maar ik ben er klaar voor hoor

*gaat deur uit*

PascalvE

• 308 messages
  • 22 votes

Succes vandaag, ik ben verrekte zenuwachtig voor morgen .

wesleyvv

• 2 messages
  • 0 votes

nou vandaag aanmelding gedaan bij hku, mocht niet eens op gesprek grrr. dan maar weer wat anders verzinnen.

toelatingsfilmpje staat hier:

http://www.youtube.com/watch?v=eRzXAltIwvQ

is ook niet helemaal duidelijk geloof ik. het einde is eigenlijk het midden. de scenes waarbij de man in het blauwe kamertje staan zitten eigenlijk aanelkaar vast.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.