• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.189 actors
  • 9.373.532 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Een theorie:

Wat als je een film download en DFW heeft daarvan de rechten, echter bekijk je het zonder of Engelse ondertiteling en dan heb je toch helemaal niks met DFW te maken? Ik bedoel te zeggen, er zijn meerdere distributeurs die dezelfde film uitbrengen zowel in Nederland maar ook uit een ander land. Kortom, kan DFW het aannemelijk maken dat jij de film normaliter bij hun zou kopen i.p.v. het buitenland (en dus bij een andere distributeur, waar je dus geen boete van krijgt)? Er zijn mensen die dit doen en dat doe ik soms ook doordat de beeldkwaliteit er eenmaal hoger ligt en er zullen vast nog andere redenen zijn.

Zover ik het zie, hebben zij geen poot om op te staan.

Ik pindakaas zelden maar ben gewoon benieuwd.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

mjk87 wrote:

Ik zal er weinig problemen van ondervinden. Als ik iets download dan zijn dat films die hier gewoon niet op de markt te verkrijgen zijn (dus zal men ook niet mij een schikking sturen, immers, geen distributeur die erachter zit).

Zeker weten? en hoe bedoel je?. De Europese markt, of alleen Nederland.

Ik heb veel gepindakaast maar die films zijn vaak alleen Regio 1. En vaak helemaal niet op dvd verschenen maar een oude videoband.

En het publiek domein is me ook niet helemaal duidelijk. (Want dat is ook in het belang van deze site. Downloadlinks zijn toegestaan, mits rechtenvrij. Waar rechtenvrij in de VS of overal. Dan kan je beter afspreken helemaal geen downloadlinks).

Zover ik uit het artikel opmaak gaat het nu in eerste instantie om recente films zoals Jurassic World.

I.p.v. de bioscoop ga je hem downloaden en als je vaker wilt zien koop je hem op dvd/Blu-ray. Het zijn wel twee verschillende bedrijven, de bioscoop en de thuisbioscoopbranche.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

"We zullen eerst zeggen: meneer of mevrouw, u heeft een film illegaal bekeken, de volgende keer sturen we u een schikkingsvoorstel"

Ik zie de fraudemails al vliegen... Iedereen kan zoiets zeggen.

"De film Jurassic World werd in Nederland in oktober 550.000 keer gedownload en in Duitsland maar 65.000 keer, omdat daar de consument weet dat je wel eens een boete op de deurmat kunt krijgen."

Dit gelooft natuurlijk geen mens.

" Hij claimt dat Nederland wereldwijd op de vijfde plek staat wat betreft aantal illegale filmdownloads, achter Italië, Rusland, Australië en Griekenland. "Hier wordt 65 keer meer gedownload dan in Duitsland", zegt hij."

Grappig, en in Spanje beweert de filmbranche dat daar het meeste gedownload wordt. Kennelijk vindt de filmbranche dat in hun land altijd het meeste wordt gedownload.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

arno74 wrote:

"De film Jurassic World werd in Nederland in oktober 550.000 keer gedownload en in Duitsland maar 65.000 keer, omdat daar de consument weet dat je wel eens een boete op de deurmat kunt krijgen."

Dit gelooft natuurlijk geen mens.

Sorry?

In Duitsland is altijd minder gedownload.

Wifi schijnt daar ook niet zoals in Nederland te zijn.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Volgens de Duitse branche downloadt, ondanks de boetes, 5% v.d. bevolking illegaal. Dat zijn dus 4.000.000 mensen. Illegale Downloads - die dunkle Seite des Internet [Infografik] - unternehmer.de

In Nederland downloadt men volgens de branche bijna 10x zoveel. In Nederland heb je dus 40.000.000 miljoen inwoners die illegaal downloaden...

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Bangmakerij ook wel. Men zou zich beter bezighouden met andere dingen. Het zou ironisch zijn mocht men hier een heksenjacht houden op downloaders, en wildplassers. Terwijl de meest gezochte terrorist in Belgie vrij rondloopt. Terwijl elk jaar van me drie fietsen worden gestolen (en van anderen ook). Terwijl ik dit jaar een roofmoord heb kunnen vermijden, waarop de politie droogjes (omdat ik natuurlijk geen bewijs heb) mijn sporadisch cannabisgebruik van op de middelbare school naar bovenhaalt. Tuurlijk...

Nochtans werd bij die poging een geparkeerde wagen hard geraakt. Maar die man met Nederlandse nummerplaat geeft natuurlijk geen aangifte gedaan... .

Dat men eens werkt aan uitwisseling van politiegegevens tussen Belgie en buurlanden en een betere politiezone in Brussel, want nu worden we terecht compleet belachelijk gemaakt door allerlei andere landen. Is het klimaat geen probleem? Want wij Belgie doen er niets aan hoor, en het kan ons niet veel schelen? Maar de downloader bestraffen, ja dat doen we wel weer hoor. Maar een mooi aanbod van series/films, neen. Daar zijn we te lui voor en we moeten nog altijd ons centje kunnen verdienen. Het sportaanbod hier is ook schandalig duur en verspreid. Wil je van alle topcompetities voetbal zien, bereid je dan maar voor om 200 euro te betalen. Of wil je eens geen lekke band met de vélo, pech hoor. Of rij je eens zat door Gent, dan krijg je wel een boete van 300 euro voor openbare dronkenschap. Maar dat die man de fiets neemt, om geen gevaar te vormen voor de weg (door zat achter het stuur te kruipen), dat vergeet men wel weer.

Maar de meest gezochte terrorist vinden? De bende van Nijvel ontmaskeren? Béatrice Berlaimont redden? Marc Dutroux ontmaskeren (terwijl ze zijn huis doorzocht hebben terwijl daar kindjes ontvoerd zaten?)? Of de moordenaar van iemand op mijn school terugvinden die gevlucht is naar Tsjetsjenie? (zoek maar op: moord op mikey peeters) Neen, dat lukt niet hoor.

Waarom probeert men eens niet op een positieve manier alles aan te pakken, en moet dit steeds met bestraffing gebeuren?

Als men een reusachtig aanbod maakt van films & series (desnoods een heleboel met Engelse ondertitels?), dan zou ik met plezier betalen. Als je illegaal zoveel kan terugvinden, moet het legaal toch ook wel kunnen?

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

arno74 wrote:

In Nederland downloadt men volgens de branche bijna 10x zoveel. In Nederland heb je dus 40.000.000 miljoen inwoners die illegaal downloaden...

Dat kan wel kloppen, met al die asielzoekers in Nederland.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

TornadoEF5 wrote:

Waarom probeert men eens niet op een positieve manier alles aan te pakken, en moet dit steeds met bestraffing gebeuren?

Omdat men geld ruikt...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Alexander1900 wrote:

(quote)

Dat kan wel kloppen, met al die asielzoekers in Nederland.

En die hebben ze in Duitsland niet?

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

In Nederland worden ze in de watten gelegd...

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

arno74 wrote:

(quote)
Omdat men geld ruikt...

Waarom wordt communisme als iets slechts beschreven en kapitalisme als iets goeds? Waarom? Dat is iets wat ik nooit zal verstaan. Ik heb nog nooit communisme gezien onder een niet dictatoriaal regime, maar theoretisch is dat toch mogelijk. Terwijl dictatoriale regimes los staan van ideologie. Ze kunnen toch ook perfect voorkomen bij kapitalisme.

We zouden een maatschappij moeten zijn die wat meer verdraagzamer moeten zijn, wat meer delen, wat meer sociaal contact, weer terug wat meer buiten komen, eens praten met andere culturen. Dat is de enige oplossing tegen al het onheil en tegen het opkomende terrorisme. Met een ideologie waarbij alle macht bij de bedrijven, overheid en de 1 procent rijkste mensen ligt, is dit niet mogelijk. Wat hebben wij in de afgelopen 10 jaar gedaan tegen het klimaat (wat een ernstig probleem is, kan ik je vertellen als deskundige.)? Niets.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

TornadoEF5 wrote:

Als men een reusachtig aanbod maakt van films & series (desnoods een heleboel met Engelse ondertitels?), dan zou ik met plezier betalen. Als je illegaal zoveel kan terugvinden, moet het legaal toch ook wel kunnen?

Dat was inderdaad de beste oplossing en geen regio-indeling scheelt ook al een hoop, want dat slaat nergens op. Zo kon je ook gewoon elpees made in the usa bij V&D, etc. kopen en hoefde ik helemaal niet aan mijn platenspeler te prutsen.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ik verdedig trouwens niet het communisme dat we kennen, maar een maatschappij waar er mensen zijn op de wereld die over 60 miljard dollar beschikken, of waar bedrijven alle macht hebben, terwijl de helft van de wereldbevolking op straat leeft, kan niet. Dit is zeker niet de oplossing. Ik ben zeker voor diversiteit, maar het gemeenschappelijk goed moet omhoog, en het belang van geld drastisch omlaag.

Ik ben er zeker van dat dat kan. Het moet technisch geen communisme genoemd worden, maar kapitalisme lijkt mij niet de oplossing of toch zeker niet in de vorm waarop het nu gehanteerd wordt.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

arno74 wrote:

Volgens de Duitse branche downloadt, ondanks de boetes, 5% v.d. bevolking illegaal. Dat zijn dus 4.000.000 mensen. Illegale Downloads - die dunkle Seite des Internet [Infografik] - unternehmer.de

5% is toch weinig in vergelijking met Nederland. In de Top 10 van landen kwamen Nederland en België wel voor maar Duitsland toch niet.

Nederlanders zijn wel krenterig en liever alles gratis. En Belgen zijn ...Alexander1900

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

5% is toch weinig in vergelijking met Nederland. In de Top 10 van landen kwamen Nederland en België wel voor maar Duitsland toch niet.

Nederlanders zijn wel krenterig en liever alles gratis.

Niet iedere bron geloven. Veel is onwaar. Ik heb zo zelfs kwaliteitskranten ooit betrapt op het verkondigen van foute informatie over onderwerpen waar ik kennis heb.

En media zullen subtiel heel wat feiten verdraaien, en je weet zelf wel hoe machtig media is.

[EDIT moderator: offtopic verwijderd]

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

[EDIT moderator: offtopic verwijderd]

Fortune

• 4315 messages
  • 2772 votes

Het is jammer dat er niet er niet bij staat hoeveel Duitsers ondertussen VPN gebruiken.

Overigens vind ik artikelen over downloaden en straffen altijd ontzettend onduidelijk.

Moeten providers dan vanaf 2016 gegevens gaan geven aan Dutchfilmworks?

Betekent het dat als je films die Dutchfilmworks uitbrengt compleet negeert, dat je dan ook nergens last van hebt?

Ik heb vrienden in Belgie, dan ga ik daar ff een weekend downloaden, zet ik alles op een harde schijf en heb ik hetzelfde met iets meer moeite.

Daarnaast gaat er als dit daadwerkelijk in werking treed een zwarte markt beginnen waarbij, ja laten we ze maar criminelen noemen elke week of elke maand kun je dan een DVD of een USB stick kopen vol met films en series.

Ik vraag me af wat ze precies willen promoten? Dat zeggen ze ook nooit. Bioscoopbezoek is toch gewoon oke in Nederland? Bedoelen ze dan DVD's? Ik wil geen DVD's! Heb vandaag nog een stapel DVD's weggegooid.

Plus hoeveel belastinggeld gaat dit bureaucratisch project allemaal wel niet kosten? Al dat geld kun je investeren in aantrekkelijkere platforms om films en series te kijken.

Plus o wat een verschrikkelijke getallen. Maar er zijn ook ruim een miljoen Netflix mensen in Nederland en dat wordt dan niet genoemd of erbij vermeld of met de kosten berekend.

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Misschien een domme vraag, maar als downloaders gewoon geen spier verrekken en doorgaan, is er toch helemaal NIETS aan te doen vanwege de grote aantallen download(er)s? Geen institutie (laat staan Dutch fucking FilmWorks die zoiets groots dan kan aanpakken in Nederland lijkt me, toevallig net nog een Macroeconomics tentamentje gemaakt waardoor ik hier heel filosofisch over ga denken ineens, haha.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Toch kan dit

John Milton wrote:

Benieuwd hoe lang het duurt voordat we horen dat een bekende zo'n brief heeft gekregen, of erger, jij zelf.

heel vervelend zijn.

Dat was toen met die Duitse vrouw ook, die was zich helemaal niet van kwaad bewust.

En dan kinderen, die kan je toch niet de hele dag in de gaten houden.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Mensen mogen ook tot bij mij komen hoor om films over te zetten, indien ze dat willen, mocht het zover komen. Heb je direct ook nog eens wat gezelschap en vice versa. Al kamp ik wel met een downloadlimiet, maar vreemd genoeg heb ik nog wat over voor deze maand ondanks dat ik het gevoel heb dat ik al ontzettend veel heb gedownload.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Fortune wrote:

Overigens vind ik artikelen over downloaden en straffen altijd ontzettend onduidelijk.

Dat is het dus punt. Waren ze nu maar gewoon duidelijk. Mag je nu helemaal niks meer downloaden, of toch wel weer wat. En zo ja welke films dan.

Vaag hoor.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Zou er nog mee kunnen leven als het louter om recente films gaat. Maar zie ze je ook nog wel bestraffen omdat je pakweg Seom downloadt. Een iets onbekendere Zuid-Koreaanse film uit 2000 die niet verkrijgbaar is in Belgie bijvoorbeeld. Of wat doen ze met Disneyfilms. Ik kan er perfect mee leven dat je Jurassic World een jaar of twee niet mag downloaden en je dan een boete krijgt. Of als je een film downloadt terwijl die nog loopt in de cinema.

Fortune

• 4315 messages
  • 2772 votes

TornadoEF5 wrote:

Mensen mogen ook tot bij mij komen hoor om films over te zetten, indien ze dat willen, mocht het zover komen. Heb je direct ook nog eens wat gezelschap en vice versa.

Woohoo elk weekend filmmarathon en les in communisme bij Ashley!

Fortune

• 4315 messages
  • 2772 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Dat is het dus punt. Waren ze nu maar gewoon duidelijk. Mag je nu helemaal niks meer downloaden, of toch wel weer wat. En zo ja welke films dan.

Vaag hoor.

Ze hoeven niet precies te zeggen om welke films het gaat maar het lijkt erop als je het artikel leest dat het gaat om films die Dutchfilmworks uitbrengt en dat is helemaal niet eerlijk.

En ze hebben het over de gigantische geldkoe die Jurrasic World heet en helemaal niet over kleine indie films die helemaal weinig tot niks opbrengen waarbij de makers graag hun eigen content en visie willen blijven ontwikkelen. JW is een gigantische commerciele franchise film die sowieso super veel klanten opleverd. Dus het gaat ook helemaal niet om artistieke integriteit of om kunst, het gaat om Dutchfilmsworks die films die al heel veel geld opleveren er voor zorgen dat deze films nog meer geld op moeten gaan opleveren? Waarom Jurrasic World? Er zijn ong. 1 miljoen mensen in Nederland naar Spectre geweest maar zonder de downloaders waren dat er 1.6 miljoen geweest en dat was eerlijker geweest en beter voor de artiest?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

TornadoEF5 wrote:

Zou er nog mee kunnen leven als het louter om recente films gaat. Maar zie ze je ook nog wel bestraffen omdat je pakweg Seom downloadt.

Ik ook. Tot hoever gaan ze terug in tijd. Als je ze nu een jaartal noemen, is dat al een stuk duidelijker.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Grappig trouwens dat Dutch Filmworks legale manieren van filmkijken probeert tegen te houden.

Dutch Filmworks stuurt kritische brief naar Utrechtse gemeenteraad over komst De Kade | De Utrechtse Internet Courant - duic.nl

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Bovendien is dat gehele systeem van bestraffen vaak helemaal uit de context getrokken.

Perfect voorbeeld is dit

nieuwsartikel

Is een boete geven van 165 euro aan een meisje dat pas 16 jaar geworden is, van iemand die niet eens weet dat ze de tegengestelde rijrichting inrijd met de fiets wel normaal? Niemand die zich daarover vragen stelt.

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Dat boetes tegenwoordig de pan uit rijzen was al duidelijk, maar waar is zo'n boete inderdaad op gebaseerd? 150 euro voor een download die voor 2,50 in de retail verkrijgbaar is. Zucht.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

arno74 wrote:

Grappig trouwens dat Dutch Filmworks legale manieren van filmkijken probeert tegen te houden.

Dutch Filmworks stuurt kritische brief naar Utrechtse gemeenteraad over komst De Kade | De Utrechtse Internet Courant - duic.nl

Komt er nog eens bij:

“Wij zijn als DFW geen belanghebbende partij in het geheel, maar vonden dat we deze brief moesten sturen.”

Ach ja, de ene leugen na de ander. Misschien begrijpen sommige nu wel waarom ik altijd uiterst negatief ben over de ballentent van DFW.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

En wij maar ja knikken en lekker rechtser en rechtser en rechtser stemmen

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.