- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Haha ja.
(de journalistiek)
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Ach, ze ruiken weer geld...
"Je sluit de providers af en noteert de IP-adressen. Makkelijker dan het handhaven van verkeersregels."
Als het allemaal zo makkelijk is, waarom doen die negen distributeurs het dan niet? En waarom heeft de filmindustrie de afgelopen 10 jaar daarin gigantisch gefaald? Het is toch zo makkelijk?
Beetje janken en om geld vragen, dát is pas makkelijk.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Omdat ze de providers de Ip adressen niet willen doorgeven
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ik krijg steeds meer de neiging om ook te 'pindakazen' want ik heb geen zin om twee keer gepakt te worden... zoals in deze wereld helaas het geval is. De goede leiden onder de slechte.
1. Voor de betaling van de dvd (incl. reclame en de preek van dat je niet mag downloaden, uhh ik heb het toch al gekocht?) en 2. Via de belasting willen ze een schadevergoeding voor de niet dvd kopers.
Wie de bal kaatst kan het terug verwachten. 
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ach, ze ruiken weer geld...
Ik zie het al voor me... CB4 - I want my money scene - YouTube al het verloren geld willen ze terug en met terugwerkende kracht, dus ook van de mensen die inmiddels al dood zijn.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
De goede leiden onder de slechte.
De goeden lijden onder de slechten, dat is altijd al zo geweest. De slechten leiden, en de goeden zullen misschien wel volgen.
tenzij ze het downloaden keihard aanpakken (kan nog wel eens heel slecht uitpakken dan voor de site).
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Illegaal een film gedownload? Dat is dan 150 euro - RTL Nieuws - rtlnieuws.nl
Wat moeten we hier nou weer mee? Zucht... Ik word een beetje moe van mensen als 'Peter de Haan'. Dat wil niet zeggen dat ik voor illegaal downloaden of iets dergelijks ben, laat dat duidelijk zijn.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ook al hebben ze jouw ip-adres MITS de internetproviders meewerken wat ik niet geloof, so what? Dat is geen harde bewijs dat jij het hebt gedownload. Ach, je eigen ip-adres is natuurlijk ook te omzeilen dus geen paniek in de tent dames en heren. 
Fortune
-
- 4315 messages
- 2772 votes
Dat geldt alleen voor Popcorntime (gebruik ik niet) en die boete is niet verplicht om te betalen. Anders gewoon VPN gebruiken. Maar het liefste zou ik een legale vorm van Popcorntime willen hebben en heel veel mensen willen dat.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Het lijkt mij ook niet dat ze downloads in het verleden kunnen aanpakken toch, bij het intreden van zulke boetes lijkt mij dat het alleen voor vanaf dat moment geldt. In ieder geval pas vanaf 2014 aangezien het sinds dan pas daadwerkelijk illegaal in Nederland is (voor de mensen die al vreesden voor een boete van honderden duizenden euro's
)
EDIT: het overdreven radio-bericht (op in ieder geval Q-Music) is echt om te huilen. 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Het gaat om streamen (illegaal) wat nu gelijk wordt gesteld met downloaden (illegaal). Ze willen uploaders strenger aanpakken. Goed idee.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Als je het artikel even leest staat er toch echt 'gedownload of gestreamd', 'De Nederlandse filmdistributeurs ondernemen nu ook actie en willen juist de illegale downloaders gaan vervolgen.' etcetera.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Toch wel 'grappig' dat het uit de mond van Dutch Filmworks komt, die op nummer 1 staat van pruts kwaliteit leveren. Van mij krijgen ze een (gemeende) middelvinger.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik had een ander artikel gelezen. Nou, ze doen maar.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Sowieso grappig hoe vol die personen van zichzelf zijn afgaande op al die interviews laatste tijd, alles lijkt neer te komen op 'was de hele bevolking maar zoals ik'. Ongetwijfeld zal ik nu te horen krijgen dat ze gelijk hebben of dat het hun werk is, maar mijn idee van hen verandert er niet echt om.
EDIT: Klopt Dick, dat dacht ik nader inzien al. Zo te zien ben jij dus volledig tegen het illegaal streamen/downloaden, maar ga je me dan vertellen dat je al jouw 3000+ ratings legaal hebt gezien?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
De laatste tijd kijk ik weer gewoon dvd's maar heb voor die heel oude films die niet eens in Nederland te krijgen te zijn, massaal lopen downloaden. En kwam er door middel van dit topic achter dat het sinds april 2014 niet meer gedoogd maar verboden is. 
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Aha. Ook ik heb mijn slechts 500+ ratings verdeeld onder Bluray's, dvd'd, Netflix en wat downloads. Ik weet nooit hoe taboe het laatste nou eigenlijk is op zulke fora bijvoorbeeld.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Eerst deed ik bijna helemaal niet. Toen dacht ik in 2010 hoe zit het met al die films van vroeger. Zijn die allemaal nog zo goed?. Dat wilde ik nagaan en dat is grotendeels dus nu gedaan.
Het hangt ook af van je smaak/interesse en je eisen en je honger naar films. Ik vind dat er toch wel heel wat op dvd/Blu-ray is verschenen/nog uitkomt maar als totaal van alle films is dat weinig.
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
Als je het artikel even leest staat er toch echt 'gedownload of gestreamd', 'De Nederlandse filmdistributeurs ondernemen nu ook actie en willen juist de illegale downloaders gaan vervolgen.' etcetera.
Misschien heeft het te maken met marktbescherming. In Amerika is er de website First Row Sport,waar je live alle wedstrijden van alle sporten op de hele wereld kan bekijken.
OOk bv de eredivie live. Het is zo dat ook de zender eredivisie live ( waar een of ander ziieko bedrijf mee adverteert dat je dat gratis bij een abonnement krijgt) , er alle beelden vandaan haalt.
Ik kijk zelf via firstrowsport..en zie dezelfde wedstrijd als eredivisielive abonement-leden )kopers
Waarom zou je betalen voor wat gratis is en waarom zou je zieko /eredivielive betalen als je weet dat zij het misschien voor een schijntje krijgen...
Door een boete op live streamers,zoals first row en de live stream kijkers te zetten bescherm je zieko en dus de Nederlandse markt.
Dat is bescherming van een héél andere doelgroep dan de cameramannen die een wedstrijd aan de lijn staan te filmen!
Het gaat niet om de sport, of om de cameramannen of om de editors van de beelden...maa rom de monopolisten verstrekkers van tv abonnementen.
Er is niets illegaals aan streamen, zn website zou zoiets zelden riskeren,maar het is een dumbo ambtenaar die een kans ziet meer betalende leden af te dwingen op een manier via de wet.
Maar die ambtenaar vergeet dat hij ook alle recht heeft in te loggen op first row,en de betalende eredivie liver abonnee.vergeet dat hij helemaal geen abonnement hoeft te kopen,,en dat er dus niks oneerlijks is als hij ervoor gekozen heeft wel te betalen,ipv niet....
Niemand wordt benadeeld,een grote groep voelt zich benadeeld,en stapt dan naar de wet met geklaag...
Wat betreft downloaden,ik kan het niet vaak genoeg zeggen...dan gaan mensen gewoon bij de buren lenen...of bij vrienden en collegas en familie.
En met gemiddeld 200 facebookvrienden heb je ruime keuze in films die je kan lenen en kijken 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Je doet en ze doen maar. Ik ga niet met wijzend vingertje van dat mag niet want ik heb het zelf ook gedaan.
Geleend heb ik inderdaad ook heel vaak van de bibliotheek. Maar ten eerste was kopen in de winkel vaak goedkoper en bovendien kon ik dan zo vaak kijken als ik wilde en zat ik ook niet met op tijd terugbrengen/verlengen.
Ook speelt een rol hoe vaak kijk je films en hoe ga je om met andermans spullen. Om steeds te moeten lenen/uitlenen lijkt me ook vervelend. (Ik heb wel eens twee exemplaren gekocht, dan was dat probleem ook opgelost. Een combi Bluray-dvd is ook een handige variant).
In dat filmpje van vorige keer, zeiden sommige mensen dat ze wel eens een film hebben gedownload.
Het lullige is natuurlijk dat er wel weer geen onderscheid wordt gemaakt tussen iemand die het vaak doet of af en toe. En ga ze weer kleintjes pakken, want de groten is weer te veel werk (anders houden ze te weinig tijd over om zelf te downloaden, (in de baas zijn tijd)).
431 is overigens niet heel veel stemmen, joyce.b dus ik neem aan dat je ook weer niet heel erg veel "leent" maar eerder af en toe.
Met heel nieuwe films kan je best wel een tijd wachten, vind ik, mocht je de bioscoop te duur vinden. Na 1 à 2 jaar komen ze meestal op tv, dat was vroeger ook.
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
De houding van de filmindustrie vind ik een beetje zózó.
Als in het verhaal van de 2 buurmannen die beiden volkomen gelukkig en blij zijn met een goede hechte vriendschap tot er één buurman achter komt dat de ander méér verdient.
Dan kijkt hij niet meer naar dat ie blij was met wat ie had,maar naar wat ie had kunnen hebben...en dat hij eigenlijk méér zou moeten vangen dan die ander,omdat hij gevaarlijker werk doet,en óók nog snachts...
Een reden zoeken om dan te spreken over "ik wordt benadeeld"is gemakkelijker dan te zeggen" Ik was al blij, en ik blijf blij"
Een filmmaker die een film uitbrengt in 1985 en die nu-30 jaar later nog durft te klagen over "gemiste inkomsten"...pffff
Als er geen dl. mogelijkheid was,had ik de film per definitie niet gezien,dus evengoed géén inkomsten.
(maarja,sta je aan de filkmaker kant,en het geintje lukt,en hij krijgt nog een aardig sommetje met terugwerkende kracht,...is ook wat voor te zeggen. net als voor downloaden en voor streamen en voor live concerten op you tube)
Hoe zit het eigenlijk met mensen die met hun telefoontje een voetbalklassieker of concert opnemen,en iemand via de app live laten meekijken?
Kan zieko ,de sportclub of de tvzender of de concertorganisator of zelfse de concertclub dan ook klagen over inkomstenderving? )
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Bij sommige concerten, conferences... is het verboden en wordt er toezicht gehouden of je niet zit te filmen.
Ik vind de houding ook maar zózó. Erg onduidelijk. Verbiedt het maar controleer het dan ook.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Het wordt steeds concreter 
Filmbedrijven willen met illegale downloaders schikken voor 150 euro
Benieuwd hoe lang het duurt voordat we horen dat een bekende zo'n brief heeft gekregen, of erger, jij zelf.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Ik ben eerlijk gezegd al lang blij dat het om slechts het heden gaat, stel je voor dat ze je hele geschiedenis erbij halen (sinds 2014 in dit geval).
Geen leuke berichten in ieder geval. Zonder downloads moet ik het toch vooral doen met Netflix en slechts een paar Bluray's per jaar met mijn studentenvermogentje 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Inderdaad.
Stel dat volgend jaar gaat melden dat hij/zij een brief heeft gekregen. Ik denk dat reacties verschillend zijn.
Ik vind de reacties onder het artikel ook enigszins vreemd. Je weet dat het niet mag, het is op één of andere manier ingeburgerd. Dat kan dus niet meer en wordt er commentaar op geleverd.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ja. Ik download bijna alles. Gelukkig ben ik Belg, en gaat die berichtgeving niet op voor mij. Wel kan ik aan voordelig prijs sinds kort naar de cinema. 1 euro 80 per film in filmhuis sinds gisteren. Ben dus zeer content. Deze maand eens goed van profiteren. Regelmatig koop ik blu-rays en ik ga ook kijken voor Netflix.
Wel vind ik dat het aanbod enorm omhoog mag. Dat is de enige reden waarom ik tot heden nog altijd geen netflix heb. Bovendien zijn veel films enkel en alleen maar verkrijgbaar door te downloaden. In de eerste plaats moet de aanbieder het product en aanbod al aantrekkelijker maken voor de client. Vaak is de download het enige alternatief. Nu leven we in een maatschappij met bedrijven die zelf geen strobreed willen toegeven aan de client. Allemaal de schuld van kapitalisme. De rijken worden rijker en machtiger en de armen armer en minder machtig. En je kan er niets tegen doen. Het is een heel oneerlijke wereld, en ik ben er volledig van overtuigd dat een niet-totalitaire communistische maatschappij veel beter werkt.
Wel kan je als je slim bent altijd alles omzeilen door met je IP-adres te prutsen. Die vaardigheid heb ik onder de knie. Op die manier kan een IP-adres nooit getrackt worden. Je kan ook illegaal aan veel lagere prijs games kopen. Ik surf zo heel vaak vanuit een Kievse verbinding. Thailand is naar het schijnt nog voordeliger.. VPN is dus de oplossing.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Klopt, ik vind dat ze ook wel eens mogen mee werken aan Netflix aanboden en dat daar genoeg goeds op komt, misschien helpt het al heel wat. Zie de Amerikaanse Netflix, daar staat ook al donders veel op (Goed en slecht!)
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ze zijn goed bezig om de burger alleen maar kwader en ongelukkiger te maken. Ik hoop dat er snel een einde komt aan kapitalisme.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
Ik zal er weinig problemen van ondervinden. Als ik iets download dan zijn dat films die hier gewoon niet op de markt te verkrijgen zijn (dus zal men ook niet mij een schikking sturen, immers, geen distributeur die erachter zit). De rest lukt wel op andere manieren, helemaal nu met de JT Movie Pass, dan kan ik alle grote bioscoopfilms sowieso wel zien en af en toe nog naar het filmhuis is prima betaalbaar. Een goed aanbod maakt vanzelf dat mensen niet of nauwelijks downloaden.
Met mijn biebpas kan ik overigens ook gratis en onbeperkt lenen, maar dat is alleen handig voor nieuwe films. Na één uitleenbeurt zitten die schijfjes vol vetvlekken en krassen. Dat overigens is echt fascinerend, hoe dat komt. Ik moet echt m'n best doen m'n cd's en dvd's te beschadigen, maar sommigen lukt het dus uitstekend.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Wat zou men doen met oude films die je downloadt? Of gaat de focus louter op het downloaden van recente films liggen?