• 178.140 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.190 actors
  • 9.373.561 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Discogs is toch tweedehandsverkoop?

De pakketservice op MM is inderdaad ook niet zo héél kosher, er hangen dan ook redelijk strenge eisen aan de films die in aanmerking komen. En het vriendschapsargument heeft niks met het internet te maken. Het heeft met gedoog te maken nét omdat het in het echte leven allemaal een veel hogere drempel heeft.

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Discogs is toch tweedehandsverkoop?

De pakketservice op MM is inderdaad ook niet zo héél kosher, er hangen dan ook redelijk strenge eisen aan de films die in aanmerking komen. En het vriendschapsargument heeft niks met het internet te maken. Het heeft met gedoog te maken nét omdat het in het echte leven allemaal een veel hogere drempel heeft.

Er is een belsoten discogs club. Je moet geintroduceerd worden door iemand die al lid is. Dat is een echte vriendeclub,want je moet ook het 1e jaar de verantwoording dragen voor je geintroduceerde vriend.

En je introduceert niet iemand die je niet vertrouwd.

Daarom zie je gewoon op internet de publieke site,maar zonder inlogknop

(ja ik ben er lid van, geintroduceerd door een goede vriend,en er staa erg veel aardigs op, en inloggen gaat dan iedere keer via een andere code) )

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Besloten is net zoiets als huiskamer of als post.

je wil niet dat iemand (die er niks mee te maken heeft) erin kijkt.delen is een groot goed

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

joyce.b wrote:

Wat mij het meest tegenstaat is dat er bepaalde mensen tegen dowloaden zijn,maar niet vertellen waarom precies.

Dat is vanuit hun eigen visie, niet die van de filmmaatschappijen. Dus ze er tegen, niemand mag het meer doen. Goed, zorg dan ook dat mensen dat dan niet meer kunnen doen. Haal alle films (muziek, games, etc) die illegaal erop staan van het internet. Einde discussie toch.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Een veel aangehaald argument van mensen die tegen downloaden zijn is dat het hun hobby schade berokkent. Wanneer zij wel betalen voor een film, maar de rest niet, is er minder geld over voor de makers om de volgende film te maken. Sommige getalenteerde regisseurs krijgen hun films niet meer gefund en in Hollywood durven ze geen risicos meer te nemen. Dus de kwaliteit van de film gaat algemeen achteruit, terwijl zij wél steeds geld neerleggen om films te kijken.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat lees ik hier en daar ook, dat er kwalitatief steeds minder goede films worden gemaakt. Maar wie zijn die mensen, zijn dat de trouwe kopers of mensen die van alles downloaden.

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Dk2008 wrote:

Dat lees ik hier en daar ook, dat er kwalitatief steeds minder goede films worden gemaakt. Maar wie zijn die mensen, zijn dat de trouwe kopers of mensen die van alles downloaden.

kwaliteit?

Er komen de laatste decennia méér films uit dan ooit.

Vroeger kwamen er 3 films in de bios die je over een periode van enkele maanden keek,waar je het vervolgens nóg langer over had.

Zelfs het begrip "kwaliteit"verandert enigszins als er 150 (waarschijnlijk een erg lage schatting,maar ik hou t niet bij en heb geen idee) films per jaar uitkomen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Da's kwantiteit, geen kwaliteit.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

joyce.b wrote:

(quote)

kwaliteit?

Er komen de laatste decennia méér films uit dan ooit.

Dat is hier, door sommige users. Sommige willen kwalitatief hoogstaande films.

Jimmiie

• 586 messages
  • 51 votes

Dat krijg je er nu van.

Jullie kopen onze films niet meer? Dan maken we alleen nog maar slechte films.

Zo pakken de filmmakers ons dus terug.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Maak dan maar helemaal niks meer. (Hou je nog geld over).

Jimmiie

• 586 messages
  • 51 votes

Trouwens, die vergelijking met diefstal (of inkomstenderving) is niet geweldig.

Downloaden mag soms wel, en soms niet.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ik snap niet dat mensen de anderen veroordelen om het feit dat ze downloaden maar zelf wel gebruik maken van een kortings kaart van een vriend in een kleding winkel. (Dat is ook stelen)

Wat mij vooral stoort zijn de hoge kosten van dvd/bluray/cd. Ik kocht jaren cd's in Amerika omdat ik daar (in tijden van goede euro) veel goedkoper uit was (gemiddeld 13/14 dollar en nieuwe artiesten maar 10 dollar). Hier in speciaal zaken betaal je soms 3x de prijs. Laat staan met blurays.

De schuld ligt volgens velen bij downloaden maar is dat ook zo? Ik zelf denk van niet omdat downloaden zorgt voor promotie en meer aankopen. Dit is al meerdere malen aangetoond door verschillende onderzoeken omtrent downloaden.

Als het niet meer kan stop ik ermee en ga ik lekker online gamen.

Bandcamp vind ik goede uitvinding.

Iedereen zou eigenlijk die Napster docu moeten kijken. Zo kan je zien hoe bekrompen de industrie is.

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Die Napster docu?

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Hij zal waarschijnlijk deze bedoelen: Downloaded (2013).

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Maar hij noemde hem saai, meest recente post in die link. Raffael77, bedoel je die?

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Shinobi wrote:

Hij zal waarschijnlijk deze bedoelen: Downloaded (2013).

Die ja. Ik wist al veel maar zo kan jezelf zien hoe ouderwets labels denken en dat te bedenken dat Spotify en dat soort dingen precies hetzelfde idee is.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ik krijg door mijn oude engineer studie vaak inside info dat betrouwbaar is.

Dan hoor je de vreemste verhalen van Buma die artiesten niet betalen terwijl ze tonnen krijgen. Of nieuwe promotie methodes is plays kopen op YT door platen label om sneller bij het grote publiek te komen of airplay te krijgen op radio stations.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Raffael77 wrote:

Of nieuwe promotiemethodes is plays kopen op YT door platenlabel om sneller bij het grote publiek te komen of airplay te krijgen op radiostations.

Zou me ook verbazen als dat níét gebeurt. In alle sectoren worden YT-views, FB-likes, Twitter-volgers etc. gekocht. Of kijk eens naar de beginscores van nieuwe blockbusters op IMDB. Die starten met een 9/10 en zakken dan in een week twee volle punten als het echte publiek de film te zien krijgt.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Raffael77 wrote:

Iedereen zou eigenlijk die Napster docu moeten kijken. Zo kan je zien hoe bekrompen de industrie is.

"De industrie", bedoel je dan specifiek de muziekindustrie? Elders in je post heb je het over dvd's en blu-rays, maar je kunt de muziek- en filmindustrie niet op één hoop gooien, ook al kampen ze beide met het downloadprobleem.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Zou me ook verbazen als dat níét gebeurt. In alle sectoren worden YT-views, FB-likes, Twitter-volgers etc. gekocht. Of kijk eens naar de beginscores van nieuwe blockbusters op IMDB. Die starten met een 9/10 en zakken dan in een week twee volle punten als het echte publiek de film te zien krijgt.

Ze zorgen er ook voor dat likes verwijderd worden als de berichtgeving tegen de gevestigde orde is.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

"De industrie", bedoel je dan specifiek de muziekindustrie? Elders in je post heb je het over dvd's en blu-rays, maar je kunt de muziek- en filmindustrie niet op één hoop gooien, ook al kampen ze beide met het downloadprobleem.

Warner, Universal en Sony zijn volgers mij de grootste aan beide kanten.

Het draait alleen maar om geld en dat klinkt heel cliché maar het is de waarheid.

Ze kopen oude labels op en aandelen om straks voor woeker prijzen stream diensten aan te bieden.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat is nu al. Kun je wel zeggen van Bol.com, maar belachelijke hoge prijzen op Amazon voor die oude films. Ik heb het niet over die bekende(re) titels maar je zou maar een cultfilmverzamelaar zijn, dure hobby hoor.

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Dank je Shinobi!

Staat nu in mn nog te zien lijst.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

MPAA krijgt Popcorn Time op zwart | Nieuws | Entertainment Business

De Motion Picture Association of America (MPAA) heeft via rechters in Canada en Nieuw Zeeland de twee belangrijkste verspreiders van het Popcorn Time-programma offline weten te halen.

Het betreft de website popcorntime.io, de plek waar het programma te downloaden was, en yts.to, de site waar releasegroep YIFY veel van hun (vaak in een vroeg stadium gelekte) bioscoop- en seriecontent deelde. De actie heeft zich eind oktober voltrokken, eerst door het downloaden van het programma te stoppen, daarna door de toevoer van content af te knijpen.

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Als De Motion Picture Association of America (MPAA) er nou ook voor zorgt dat er een legaal alternatief is dat het zelfde of beter bied, hoeven ze ook bij het volgende illegale alternatief niet in actie te komen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

kappeuter wrote:

' piraterij'

Gezien de foto bij het topic bij NOSNieuws is de branche (of is het de journalistiek?) haar gevoel voor humor in elk geval nog niet verloren.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.