• 178.144 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.596 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Geen idee. Zo is de oorsprong van bibliotheek, videotheek. I.p.v. alles te kopen gewoon lenen. En wat je vaker wil zien/lezen dat kan je dan kopen.

Wat kost een boek? Dat was een documentaire op tv. Met boeken schijnen ze ook niet zoveel te verdienen. Wel bestsellers, net als blockbusters bij films en millionsellers bij muziek.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Het probleem is dat de schatrijke jongens zichzelf rijk willen houden.

Koste wat kost willen ze het onderste uit de kan.

Als ze TTIP hier invoeren is de Nederlandse staat de klos en kunnen wij mee betalen.

Ze hebben een soort van clausule (ISDS) in kleine lettertjes waarbij investeerders geld kunnen eisen van een land omdat hun verwachtingspatroon niet waargemaakt is. Gevolg dat Netflix dat gefinancieerd wordt door grote jongens als Warner, Universal en Sony claims gaat neerleggen in het land waar ze downloaden niet aanpakken.

Ze geven de staat de schuld dat ze niet voldoende verdienen omdat er nog te weinig gebruik van wordt gemaakt.

De beste manier om in ieder geval een groter aanbod te krijgen is massaal Netflix en consorten de rug toe te keren en niets meer afnemen. Ook bioscopen niet meer bezoeken. Dan moeten ze wel uitbreiden of een systeem maken dat wel werkt.

Ik download vanwege het aanbod en niet zozeer vanwege gratis zijn. Ook wil ik graag volwaardige HD kwaliteit en niet van die gebufferde stream diensten waarbij je vanaf de server downscaled beeld en geluid krijgt. Ik stel voor dat je een film eenmaal kan downloaden (volledige grote) en dan kan kijken in een vorm van een abo. Ik doel niet op een tientje maar bijvoorbeeld 30/40 euro maar wel met volledig aanbod.

In Amerika hebben rijken een soort systeem waarbij ze bioscoop films kunnen bekijken alleen zij kunnen zo'n mediaplayer betalen.(het is er dus al alleen voor mensen met veel geld)

Ik stop ff anders wordt mijn bericht te groot.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

joyce.b wrote:

Dick2008

Wat betreft boeken zijn er ook wel projecten Zoals in de trein,boek uit,laat m liggen voor de volgende.

En bij de bieb kan je alles gratis (ter plekke) lezen

Waarom zou dat voor film en muziek niet mogen gelden,een gratis plek om films te kijken. of muziek te luisteren?

Waarom hebben mensen sympathie voor dergelijke acties bij boeken,en staan er mensen stichtingen en maatrschappijen op hun achterste benen te dreigen met de wet,als het over films en muziek gaat?

Omdat die mannetjes in het torentje alles willen hebben. Daarom kopen ze alles op om veel geld te kunnen vragen voor wat zij jou kunnen aanbieden. Kijk straks maar bij Spotify. Nu nog 10 euro en straks 25 euro onder het mom van dat niemand anders jou zoveel kan aanbieden. Ook zo met Apple, Deezer en consorten.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

De eerste commerciëlen die in ons land te zien waren, Super Channel vooral en RTL+ waren best goed op filmgebied destijds.

Toen kwam RTL. Wij zenden reclame uit. In ruil krijgen jullie films en goede programma's te zien. Gezeur natuurlijk. Na 10 minuten wordt de film al onderbroken...... en die films zijn vaak voor weinig geld te koop. En steeds dezelfde films ook nog.

James Bond-films kan je toch beter gewoon zelf kopen, scheelt je ergernis.

(Ik heb er een aantal op dvd maar niet allemaal, want ik vind er veel niet goed. Als iemand dan komt met "ach man, moet je niet kopen, ik download ze wel, scheelt geld". Is mijn reactie, "dan doe je dat toch" en ga zeker niet aankomen met, "ah dat mag niet, dat is strafbaar, je steelt....")

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Dick2008 Haak je dan niet aan met de vraag of iemand ze meteen eventjes voor jou kan branden?

Kleine moeite toch?

""Als je tóch bezig bent,lieve vriend wil je dan eventjes voor mij dit en dat en dat...:) """Dan doe ik dat andere met die muziek voor je...haha

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

In het verleden wel gedaan, heb zelfs gekocht. Maar veel van dingen doen het niet meer (zo goed) en zo'n uitgeprinte cover vind ik ook erg lelijk, zie ze vaak op de rommelmarkt. Bovendien als je het zelf doet kost het ook veel inkt, kan je beter een originele dvd kopen voor weinig geld.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Dk2008 wrote:

In het verleden wel gedaan, heb zelfs gekocht. Maar veel van dingen doen het niet meer (zo goed) en zo'n uitgeprinte cover vind ik ook erg lelijk, zie ze vaak op de rommelmarkt. Bovendien als je het zelf doet kost het ook veel inkt, kan je beter een originele dvd kopen voor weinig geld.

Ik weet nog een maat van mij met zijn dvd handel pfff wat een werk. Inkt kopen als een malle en printers slijten bij de vleet.

En dan het gezeur van die mensen want het was nooit goed. (ze wisten niet eens hoe ze een dvd speler moesten bedienen)

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Ik vroeg me af wat er gebeurt als een vader die net weer reen rechtzaak is gestart tegen z'n dief,erachter komt dat zijn zoon met wat vriendjes een coole game heeft gedowload.

Haha, Huisarrest? Een nieuwe rechtzaak?Verbod om met de foute vriendjes om te g aan

En ik denk ook zeker dat als er anoniem een test wordt gehouden met de vraag "heb jij ooit wel eens wat gedowload" dat meer mensen "ja "antwoorden dan wanneer je ze rechtstreeks vraagt.

Ik denk ook dat veel mensen wel willen,maar zó bang zijn voor spam en virussen dat ze het uit voorzorg niet doen.

maarja,vraag je dan af dat wanneer er 1024 mensen zijn die een film of game dowloaden,of die dan wél virussen willen?!!

En of dat allemaal domme mensen zijn die stapels spam binnenhalen...

zelf was ik zn bangerik die ook aan virussen dacht.En met bovenstaande gedachte heb ik t toch aangedurfd.

En het beviel

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Haha, doet me denken aan dat spotje, dat die jongen aan het chatten is. Komt hij beneden aan tafel, blijkt het zijn zus te zijn.

Fortune

• 4315 messages
  • 2772 votes

Ik zou het wel een leuk experiment vinden om een platform te creëren voor downloaders die de makers van het product (muziek, film, games) als het goed bevalt te kunnen steunen met een €1 of meer. Van de totaalprijs van een DVD gaat er ongeveer €1 naar de mensen die het ook daadwerkelijk hebben gemaakt. Ik zou hier best wel veel gebruik van maken maar ben benieuwd hoe dit gaat oplopen tegen de verliezen die gemaakt worden door het downloaden.

Dus in plaats van dreigende taal naar downloaders toe en zoeken naar mogelijkheden om die mensen te straffen, werken aan een alternatief om die inkomsten weer terug te krijgen.

Ik denk dat de artiesten hier wel mee eens zijn maar het wereldje daaromheen weer niet.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Fortune wrote:

Dus in plaats van dreigende taal naar downloaders toe en zoeken naar mogelijkheden om die mensen te straffen, werken aan een alternatief om die inkomsten weer terug te krijgen.

Als je een dvd gekocht hebt, wordt je ook genadeloos gestraft door het gezever over dat je niet moet downloaden en soms krijg je ook nog veel reclames te zien.

Nino_1993

• 152 messages
  • 0 votes

Fortune wrote:

Ik zou het wel een leuk experiment vinden om een platform te creëren voor downloaders die de makers van het product (muziek, film, games) als het goed bevalt te kunnen steunen met een €1 of meer. Van de totaalprijs van een DVD gaat er ongeveer €1 naar de mensen die het ook daadwerkelijk hebben gemaakt. Ik zou hier best wel veel gebruik van maken maar ben benieuwd hoe dit gaat oplopen tegen de verliezen die gemaakt worden door het downloaden.

Ik denk dat de artiesten hier wel mee eens zijn maar het wereldje daaromheen weer niet.

...Je lijkt wel

Bono! De mensen zeggen wat kan of niet kan...en met je eigen geld weet je niet waar toe! Moest iedereen zo kankeren over voetbal , muziek, tennis, golf, F1....Orange het koningshuis. Ik download ja, alsof een Stallone daar een spuit minder voor zet

nakada

• 2203 messages
  • 1666 votes

Dit lijkt mij nou een typisch voorbeeld van een downloader waardoor ik ga denken : diefstal en aanpakken die handel.

Bovendien in vier regels alleen maar fouten, onzin en halve stellingen.

Fortune

• 4315 messages
  • 2772 votes

Nino_1993 wrote:

(quote)
...Je lijkt wel

Bono! De mensen zeggen wat kan of niet kan...en met je eigen geld weet je niet waar toe! Moest iedereen zo kankeren over voetbal , muziek, tennis, golf, F1....Orange het koningshuis. Ik download ja, alsof een Stallone daar een spuit minder voor zet

Haha, kom op, ik ben geen Bono! Het lijkt mij een leuk experiment om te kijken hoeveel mensen dan doneren die een film hebben gedownload waar ze plezier aan hebben beleefd. Op deze manier zou Popcorntime misschien wel gewoon kunnen bestaan als je naderhand een link of advertentie krijgt van dit platform.

Nino_1993

• 152 messages
  • 0 votes

Ik doneer Maandelijks

80 euro voor Telenet. Niet genoeg? 3250 Belgische frank om gewoon Televisie te mogen zien en Films a La Carte te bekijken. Wat is dan het verschil?

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

Fortune wrote:

Dit! Als dit toch eens zou kunnen. Enig nadeel is dat dan natuurlijk wel dvd en blu ray verkopen achteruit gaan. Immers is 1€ doneren veel goedkoper voor de consument dan 10-20€ voor de dvd/blu ray neer te leggen. Valt dus dehele markt op de kop en zullen nog meer muziek winkels en videotheken verdwijnen. Daarbij zal dit ook nadelig zijn op het aantal bioscoop bezoeken. In Nederland en andere landen staan films al veel eerder Online dan dat ze op het witte doek verschijnen. En daarbij komt ook weer 1€ betalen voor paar maanden later of 8-10€ betalen voor een bioscoop bezoekje. Natuurlijk zullen mensen, waaronder ik (Pathé unlimited pas ) nog steeds voor de bioscoop ervaring kiezen. Veel vetter en gezelliger. Maar bioscopen zullen dus ook veel inkomsten verliezen. Uiteindelijk gaan de producers toch voor het meeste geld en kunnen ze zo'n systeem ook niet waarderen.

Ik zelf zou er zeker niet tegen zijn!

Cellulord

• 597 messages
  • 2382 votes

Chuck D (Public Enemy) zie ooit (publiekelijk) dat mensen de CD's van Public Enemy moesten stelen of opnemen en $1.25 naar hem sturen, want dat is wat hij erop verdiende.

Cellulord

• 597 messages
  • 2382 votes

Voor muziek vind ik Bandcamp een goede oplossing. Je kunt de muziek rustig een aantal keren beluisteren en als je het goed vind kun je hem rechtstreeks van de artiest, of label, kopen.

only1ELEANOR

• 187 messages
  • 360 votes

nakada wrote:

Dit lijkt mij nou een typisch voorbeeld van een downloader waardoor ik ga denken : diefstal en aanpakken die handel.

Bovendien in vier regels alleen maar fouten, onzin en halve stellingen.

Haha grappenmaker..

Geef je dan ook de mensen aan in je familie of vrienden kring want er zal er vast 1 tussen zitten die het ook doet of ernaar kijkt/luisterd

Er zullen vast wel andere manieren zijn en waar aan gewerkt word om de industrie tegemoet te komen waar ik ook wel voor ben maar dit soort gezever slaat nergens op.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ja oppakken en in de gevangenis zetten. (Kan je daar verder gaan met illegaal downloaden )

only1ELEANOR

• 187 messages
  • 360 votes

Dk2008 wrote:

Ja oppakken en in de gevangenis zetten. (Kan je daar verder gaan met illegaal downloaden )

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Dk2008 wrote:

Wat mij het meest tegenstaat is dat er bepaalde mensen tegen dowloaden zijn,maar niet vertellen waarom precies. ja, Inkomstenderving,maar voor wie?

Wanneer je díé mensen een dvd geeft,en zegt,ik vond deze film niet zo leuk,...weigeren ze meestal gek genoeg niet met datzelfde "inkomstendervings- argumet"

ze geven er ook geen geld voor aan jou, en al helemaal niet aan de filmmaker.

Met andere woorden,het hele argument van "inkomstenderving"in combinatie met zélf helemaal 100 procent zuiver en consequent leven, strookt niet.

Van wie derf ik inkomsten als ik een 2e handsfilm krijg van iemand die 'm mij gunt?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

joyce.b wrote:

Van wie derf ik inkomsten als ik een 2e handsfilm krijg van iemand die 'm mij gunt?

Dat gaat gewoon weer over grootordes en schaal. Iets wat al 10 keer is voorbijgekomen en ten treurens toe is uitgelegd.

only1ELEANOR

• 187 messages
  • 360 votes

joyce.b wrote:

(quote)

Wat mij het meest tegenstaat is dat er bepaalde mensen tegen dowloaden zijn,maar niet vertellen waarom precies. ja, Inkomstenderving,maar voor wie?

Met andere woorden,het hele argument van "inkomstenderving"in combinatie met zélf helemaal 100 procent zuiver en consequent leven, strookt niet.

Dat is mooie omschrijving

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Je hoeft toch ook niet uit te leggen waarom je tegen winkeldiefstal bent? Valt voor mij in de categorie "duh".

Bovendien blijven we eeuwig in cirkels draaien in deze discussie. Moet je het dan wéér gaan uitleggen, waarop je wéér dezelfde tegenargumenten krijgt etc.?

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Dat gaat gewoon weer over grootordes en schaal. Iets wat al 10 keer is voorbijgekomen en ten treurens toe is uitgelegd.

Ja,en ordes van groottes kan je net zo gemakkelijk en terecht de andere kant op laten vallen.

Hoe wil jij 5 miljoen downloaders een boete geven als ze allemaal een film hebben gekregen?

Wanneer ik muziek maak en geef een cd aan een vriend, zie ik dat als gift.

Wanneer hij er zo enthausiast over is, en m kopieert en aan een adner geeft,dan ben ik blij. dan zeg ik. "wow ,mn muziek moet wel goed zijn,want je geeft t door"

dan ga ik niet jenegelen dat het een slechte vriend is en ik inkomsten misloop.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Er is dan ook niemand die er problemen mee heeft als jij een CDtje of DVDtje gratis weggeeft aan een vriend. Wel als je een CDtje weggeeft aan 5 miljoen vrienden. Gratis.

Boetes hebben verder niks te maken met ethische argumentatie.

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Er is dan ook niemand die er problemen mee heeft als jij een CDtje of DVDtje gratis weggeeft aan een vriend. Wel als je een CDtje weggeeft aan 5 miljoen vrienden. Gratis.

Boetes hebben verder niks te maken met ethische argumentatie.

met facebook en vrienden van vrienden wórdt je huiskamer ook groter.

Ik denk dat een gemiddelde facebooker wel 200 + vrienden heeft....daar mag je mee delen toch?

Dat is óók internet . Vroeger moest je 3 weken reiezen om met een Chinees te spreken,en nu 1 druk op de knop van 0,1 seconde en je práát al met iemand in China.

:0

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ik heb dit topic wekenlang niet gevolgd, maar zie nu weer letterlijk exáct dezelfde argumenten staan als toen. En wederom hetzelfde geëmmer over miljoenen mensen een cadeautje geven, Facebookvrienden, jadieja. Betaal die cadeautjes dan ook gewoon, als je zo graag Sinterklaas wilt spelen.

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Als je dan 100 procent consequent wil zijn, verbied dan ook Discogs en pakketservices.

Dat is op een schaal van groot tot heel groot,en de enige die daaraan evrdient is de post punt en.el.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.