• 178.145 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.631 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik zeg ook, ik download steeds minder. Hoelang gaat de dvd mee .... wel heel wat langer dan een externe harde schijf en dan zijn het ook nog films met zonder ondertitels. (Je zou hem maar per ongeluk laten vallen, weg verzameling).

Ik vind een beetje onzin om films voor 50 cent, een euro... te downloaden. En de allernieuwste films dat zien we dan wel.

Maar dit is voor iedereen anders. Iedereen heeft zo zijn eigen smaak en interesse. Het downloadprobleem is niet ons probleem.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Fortune wrote:

Fysieke boekwinkel verdwijnen inderdaad. Maar weet je wat het is: de winkel is aan het verdwijnen! De bioscoop is nog steeds relevant voor een avondje uit en voor mij persoonlijk voor het geluid in de bioscoop en dat je de film niet op pauze kunt zetten. Thuis zet je film even op pauze en dan ga je een tosti maken en kom je weer terug. In de bioscoop heeft de film controle over de kijker en niet andersom.

Ik lees best veel en heb nog nooit een boek gedownload maar ik heb dus wel een aantal euro over voor een boek en anderen niet. Ik heb wel gehoord dat mensen zeggen dat de kwaliteit beter is van een illegale download t.o.v. een legale download. Ook daar heb ik geen kennis van. De boekenbrache via Bol.com en Amazon gaat volgens mij redelijk goed. Dat de fysieke boekwinkel is verplaatst naar het internet vind ik geen probleem. Boeken hebben in het algemeen een groot probleem natuurlijk voor verschillende redenen.

Niet alleen fysieke boekhandels verdwijnen (veel sneller dan andere winkels overigens). De fysieke boekenverkoop zakt heel flink (9% daling vorig jaar) en dat wordt niet gecompenseerd door e-books. Ook bol.com verdient veel minder aan boeken. En illegale downloads zijn gewoon hetzelfde als legale. Geen enkel verschil tussen. Ik heb oudere familieleden die nog nooit een liedje of film gedownload hebben maar duizenden illegale boeken op hun computer hebben staan. Makkelijker nog, omdat een boek echt een minibestandje is vergeleken met een film.

Je ziet blijkbaar wel de toegevoegde waarde van het kopen van een fysiek boek, maar niet van een fysieke DVD. En verzint voor die DVD vervolgens allerlei excuses die ook de mensen die illegaal boeken downloaden over boeken zullen zeggen. Waarom wel 7,99 neerleggen voor een e-book, maar dat bedrag te veel vinden voor een legale film? Meer dan een eigen keuze is het niet. Als de boekenindustrie niet heel snel gaat ingrijpen krijgen we een gigantische golf aan faillissementen en fusies onder uitgevers en zullen er een stuk minder boeken vertaald en uitgegeven worden. De boekenmarkt zit nu nog deels in de ontkenningsfase, maar ze zitten nu waar de muziekindustrie begin jaren '00 zat en waar de DVD markt een jaar of vijf terug was.

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

starbright boy

Onder boeken vallen ook woordenboeken en encyclopedieeen en informatieboeken

Al díé informatie staat nu in wat we "wiki" noemen.

Of wat we "woxikon" noemen.

of wat we "anwb fietsroutes" of "routeplanners" of "ätlassen"noemen.

Even uitprinten,en klaar is klara.

Dat zijn nogal wat boeken bij elkaar die nu simpelweg gratis op internet staan. En waarvoor niemand schroomt dat even te raadplegen, En niemand denkt eraan dat de echte maker enige rechten heeft,en dat jij een dief bent...

Maar er is wel een verschil tussen een echt leesboek (roman) of een informatieboek.

""We vinden "" dat we recht hebben op informatie, maar niet op een lekker leesboek,zogezegd.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

starbright boy wrote:

Je ziet blijkbaar wel de toegevoegde waarde van het kopen van een fysiek boek, maar niet van een fysieke DVD.

Dat ís er natuurlijk wel. Een boek is instant, overal en altijd beschikbaar eens gekocht. Om een film te kijken heb je heel wat extra spulletjes nodig. Zelfs een e-Reader heeft z'n nadelen, al is het maar de batterij.

Anderzijds, op vakantie aan de zwembaden struikel je over de Kindles.

• 22407 messages
  • 5072 votes

joyce.b Je zou gelijk hebben als alleen dat soort boeken in verkoop dalen, maar dat is niet zo. Encyclopedieën zijn al jaren dood in fysieke vorm (de laatste winklerprins verscheen in 1993, het was zowat het eerste dat door internet/computers sneuvelde) en de invloed van internet is al twintig jaar merkbaar aan andere naslagwerken. Het gaat nù juist om de andere boeken die niet legaal gratis online staan, maar waarvan legale bestanden illegaal gedeeld worden.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

joyce.b wrote:

starbright boy

Onder boeken vallen ook woordenboeken en encyclopedieeen en informatieboeken

Al díé informatie staat nu in wat we "wiki" noemen.

Of wat we "woxikon" noemen.

of wat we "anwb fietsroutes" of "routeplanners" of "ätlassen"noemen.

Even uitprinten,en klaar is klara.

Dat zijn nogal wat boeken bij elkaar die nu simpelweg gratis op internet staan. En waarvoor niemand schroomt dat even te raadplegen, En niemand denkt eraan dat de echte maker enige rechten heeft,en dat jij een dief bent...

Maar er is wel een verschil tussen een echt leesboek (roman) of een informatieboek.

""We vinden "" dat we recht hebben op informatie, maar niet op een lekker leesboek,zogezegd.

Dat is ook heel verschillend. Sommige informatieve boeken waren al af voordat er internet er was. Er komt geen nieuwe informatie bij en geïllustreerd met mooie foto's. Het kan een prettig gevoel hebben boeken in de kast te hebben. Om die reden heb ik ook nog wel wat boeken.

Aan de andere kant kunnen boeken snel verouderen. Met romans zal dat minder zijn.

Ook zijn er nog steeds veel mensen die niet of nauwelijks met het internet overweg kunnen.

Ik gebruik nog steeds de speelfilmencyclopedie. Gek hè, terwijl er toch heel veel informatie op het internet staat en sites heb als moviemeter waar je kunt bijhouden welke films je gezien hebt. (Maar die dus wel minder volledig zijn).

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

starbright boy wrote:

(quote)

Niet alleen fysieke boekhandels verdwijnen (veel sneller dan andere winkels overigens). De fysieke boekenverkoop zakt heel flink (9% daling vorig jaar) en dat wordt niet gecompenseerd door e-books. Ook bol.com verdient veel minder aan boeken. En illegale downloads zijn gewoon hetzelfde als legale. Geen enkel verschil tussen. Ik heb oudere familieleden die nog nooit een liedje of film gedownload hebben maar duizenden illegale boeken op hun computer hebben staan. Makkelijker nog, omdat een boek echt een minibestandje is vergeleken met een film.

Je ziet blijkbaar wel de toegevoegde waarde van het kopen van een fysiek boek, maar niet van een fysieke DVD. En verzint voor die DVD vervolgens allerlei excuses die ook de mensen die illegaal boeken downloaden over boeken zullen zeggen. Waarom wel 7,99 neerleggen voor een e-book, maar dat bedrag te veel vinden voor een legale film? Meer dan een eigen keuze is het niet. Als de boekenindustrie niet heel snel gaat ingrijpen krijgen we een gigantische golf aan faillissementen en fusies onder uitgevers en zullen er een stuk minder boeken vertaald en uitgegeven worden. De boekenmarkt zit nu nog deels in de ontkenningsfase, maar ze zitten nu waar de muziekindustrie begin jaren '00 zat en waar de DVD markt een jaar of vijf terug was.

Ik koop bijna alleen maar fysieke boeken inderdaad en soms een e-book maar dat is alleen voor vakantie eigenlijk en heel soms als ik vaak in de trein zit. Ik blijf trouw aan het fysieke boek omdat ik dan niet achter een scherm zit, niet alleen zit ik voor mijn werk continue achter een computer maar ook nu voor moviemeter of nieuws of social media en ook als ik films kijk of game zit ik achter een scherm en daartussendoor ben ik ook nog op mijn telefoon aan het kijken. Het fysieke boek is vrijwel het enige op sport na wat ik heb waardoor ik niet achter een scherm zit.

Overigens ben je veel langer bezig met een boek. Je kan makkelijk 40 uur doen over een boek van 1000 blz. Een DVD is altijd wat de speelduur aangeeft. Je kan ook langzamer gaan lezen om meer het effect van de woorden binnen te krijgen. Je kan niet een film vertraagd afspelen, de speelduur is altijd gelijk. Hetzelfde voor gamen overigens. Ik download games ook nooit illegaal. Ik heb laatst Borderlands 2 gekocht voor €7,50 via Steam en zit al boven de 60+ speeluren en dat gaan er nog veel meer worden. Film is voor mij meer een wegwerpproduct in de positieve zin van het woord. Ik herkijk weleens een film maar dat is redelijk uniek. Ik wil altijd weer iets nieuws zien. Zolang ik het maar nog niet heb gezien en dat vind ik qua prijs €19,99 voor een DVD anders. Ik kijk daar anders tegenaan.

De problemen van het boek zijn wat mij betreft dat het medium niet meer zo belangrijk is en dat de populariteit van het boek zakt t.o.v. gamen bijvoorbeeld. Al zal het nooit verdwijnen natuurlijk. Mensen hebben denk ik ook een afkeer voor het lezen omdat je dat alleen in een kamer moet doen. Ik verwacht dat dit alleen maar erger zal worden doordat iedereen lekker sociaal wil doen op social media. Ik denk dat je teveel moeite moet investeren in een boek t.o.v. andere mediums. Ik zit in internetmarketing en daarin heb je steeds meer de trend dat je steeds minder en minder tekst gaat gebruiken op websites omdat mensen simpelweg geen zin hebben om te lezen. Mensen hebben liever plaatjes en filmpjes en dat is aantrekkelijker. Bret Easton Ellis schreef een keer een artikel van 5000 woorden en kreeg heel veel berichten dat mensen het niet gaan lezen omdat ze het 'te lang' vinden. Dan heb je ook concentratieproblemen waar ik zelf ook last van heb. Paar jaar geleden zat ik nog op school en dan zaten we met een aantal klasgenoten te zeuren over concentratieproblemen; dat je steeds naar Facebook gaat, dat je telefoon afgaat en dat je telkens afgeleid wordt door het internet. Als leerlingen al moeite hebben om te leren voor hun HBO studie door het internet en alles daaromheen hoe kan je dan verwachten van mensen dat ze voor de lol, ontspanning of diepgang in hun vrije tijd romans gaan lezen?

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ikzelf koop films wel als ik ze goed/erg goed vind na dat ik ze gedownload heb. En voor de rest is downloaden soms de enige manier waar je aan een onbekende film kunt geraken. Bvb. Fucking Amal wil ik kopen, maar vind ik nergens in de dvd-shops die ik zoek, of ik zou 40 euro moeten betalen? Bovendien is het niet zo dat mijn financiele situatie het toelaat om iedere film zomaar blind aan te kopen. De manier waarop ik het nu doe, vind ik ideaal. Niet meer, niet minder.

Ik heb het hier dan over een Fucking Amal, en in feite is dat zelfs nog één van de bekendste buitenlandse films. Alleen zo moeilijk verkrijgbaar omdat het een film betreft uit 1998. Maar enig idee hoe je aan nog onbekendere films geraakt. Ik niet, neen.

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Ik wil niet flauw doen,maar over 50 jaar is die laatste Winkler Prins een collectors item,en wat die dan opbrengt....

En dat is niet voor de maker...

Nu niet flauw: Informatie (grenzen van landen, nieuwe diersoorten,uitgestorven diersoorten,technologie, uitvindingen, ) vandaag de dag verandert zó snel dat daar ook helemaal niet tegenop te drukken valt.

Andere boeken werden in voorbije tijden wel eens eindeloos lang onde de kopieermachine gelegd en "gedeeld"

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Daarnaast bedrijven zetten zich de laatste tijd zodanig af tegen de klanten met allerlei reclame die men niet wenst, met het vinden van gaten in de wetgeving en het misbruiken van de privacy van de klanten, de afname van de kwaliteit en toename van de prijzen. En voor Hollywoodfilms geldt dit zeker.

Ander voorbeeld: Telenet. Typisch voorbeeld van een bedrijf dat alleen maar aan eigen winstbejag denkt, en het gebrek aan concurrentie van telecombedrijven flink uitbijt. Daardoor is het onmogelijk om als voetballiefhebber de vijf grootste voetbalcompetities te kunnen zien ZONDER een contract te hebben met maar liefst TWEE telecomoperatoren. Weet je hoeveel dat zou kosten (100 euro per maand + 200 euro voor de installatie ervan). En gewoon een contract met Eleven Sports aangaan, en aanbieden op hun kanaal, al dan niet met betaling, kan dan weer niet.

Ieder bedrijf buit zijn klanten gewoon uit. Verschiet er dan ook niet van als klanten agressief doen, en de illegale toer op gaan. Nu terug naar de filmindustrie: ik denk dat het probleem hier meer zal liggen bij filmdistributeurs dan bij acteurs/regisseurs en iedereen die aan de film werkt. Ik wil wel eens zien hoeveel een filmregisseur verdient, en hoeveel de filmdistributeur verdient bij het verspreiden van een film.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Enclopedieën kunnen vaak bij het oud papier. Dat is informatie, dat staat niet stil. Woordenboeken kunnen wel handig zijn. Steeds de computer/mobieltje aanzetten omdat je een woord moet opzoeken.... wil niet flauw doen maar stroomstoring, batterij op...

Maar andere boeken kunnen handig zijn of als liefhebberij....

• 22407 messages
  • 5072 votes

Fortune En toch is dat meer een deel van het verhaal. Lezen neemt wel wat af, maar de boekenverkoop daalt veel sneller. En dat is gewoon voor een groot deel illegaal downloaden en wordt de komende jaren veel meer.

Je legt goed uit waarom je wel fysieke boeken koopt. Maar dat geldt lang niet voor iedereen. Boeken gaan natuurlijk nooit verdwijnen. Maar dat gaan fysieke dragers van (waarschijnlijk) films en (zeker) muziek ook niet. We gaan wel naar een wereld waar dat hebbedingetjes worden. Bij muziek zie je dat met terugkeer van vinyl. In de filmwereld is er toekomst voor bijvoorbeeld goed verzorgde blu-ray uitgaves in beperkte oplagen. Met context voor de film. Met boeken gaat het ook niet te vermijden die kant op. Van de fysieke verkoop van boeken gaat de komende jaren nog zeker een derde tot de helft af. En legale e-books voor 8 euro zijn niet de oplossing als je buurman je zo 1500 titels cadeau doet.

• 22407 messages
  • 5072 votes

TornadoEF5 wrote:

Ikzelf koop films wel als ik ze goed/erg goed vind na dat ik ze gedownload heb. En voor de rest is downloaden soms de enige manier waar je aan een onbekende film kunt geraken. Bvb. Fucking Amal wil ik kopen, maar vind ik nergens in de dvd-shops die ik zoek, of ik zou 40 euro moeten betalen? Bovendien is het niet zo dat mijn financiele situatie het toelaat om iedere film zomaar blind aan te kopen. De manier waarop ik het nu doe, vind ik ideaal. Niet meer, niet minder.

Ik heb het hier dan over een Fucking Amal, en in feite is dat zelfs nog één van de bekendste buitenlandse films. Alleen zo moeilijk verkrijgbaar omdat het een film betreft uit 1998. Maar enig idee hoe je aan nog onbekendere films geraakt. Ik niet, neen.

Fucking amal is tweedehands vrij makkelijk te vinden hier. Ik denk dat als ik nu de stad in ga ik hem binnen het uur voor maximaal 4 euro heb.

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

Fortune En toch is dat meer een deel van het verhaal. Lezen neemt wel wat af, maar de boekenverkoop daalt veel sneller. En dat is gewoon voor een groot deel illegaal downloaden en wordt de komende jaren veel meer.

Je legt goed uit waarom je wel fysieke boeken koopt. Maar dat geldt lang niet voor iedereen. Boeken gaan natuurlijk nooit verdwijnen. Maar dat gaan fysieke dragers van (waarschijnlijk) films en (zeker) muziek ook niet. We gaan wel naar een wereld waar dat hebbedingetjes worden. Bij muziek zie je dat met terugkeer van vinyl. In de filmwereld is er toekomst voor bijvoorbeeld goed verzorgde blu-ray uitgaves in beperkte oplagen. Met context voor de film. Met boeken gaat het ook niet te vermijden die kant op. Van de fysieke verkoop van boeken gaat de komende jaren nog zeker een derde tot de helft af. En legale e-books voor 8 euro zijn niet de oplossing als je buurman je zo 1500 titels cadeau doet.

Je zegt wel iets interessants..Boeken gaan niet verdwijnen.

Wanneer er een stroomstroing is, je batterij het niet meer doet, internet uitvalt,een kabel kapot raakt....dan herinner je opeens dat datzelfde ebook nog ergens in de kelder staat te verstoffen.

Wat dat betreft is internet gelijk aan het begrip "elektriciteit"en daar mag je inderdaad niet blindelings vanuit gaan.

(ja,ik weet,een boek kan verbranden ,of opgegeten worden door zilvervisjes, maar dat is veel plaatselijker dan een stroomstroring oid)

Nino_1993

• 152 messages
  • 0 votes

TornadoEF5 wrote:

Daarnaast bedrijven zetten zich de laatste tijd zodanig af tegen de klanten met allerlei reclame die men niet wenst, met het vinden van gaten in de wetgeving en het misbruiken van de privacy van de klanten, de afname van de kwaliteit en toename van de prijzen. En voor Hollywoodfilms geldt dit zeker.

Ander voorbeeld: Telenet. Typisch voorbeeld van een bedrijf dat alleen maar aan eigen winstbejag denkt, en het gebrek aan concurrentie van telecombedrijven flink uitbijt. Daardoor is het onmogelijk om als voetballiefhebber de vijf grootste voetbalcompetities te kunnen zien ZONDER een contract te hebben met maar liefst TWEE telecomoperatoren. Weet je hoeveel dat zou kosten (100 euro per maand + 200 euro voor de installatie ervan). En gewoon een contract met Eleven Sports aangaan, en aanbieden op hun kanaal, al dan niet met betaling, kan dan weer niet.

Ieder bedrijf buit zijn klanten gewoon uit. Verschiet er dan ook niet van als klanten agressief doen, en de illegale toer op gaan. Nu terug naar de filmindustrie: ik denk dat het probleem hier meer zal liggen bij filmdistributeurs dan bij acteurs/regisseurs en iedereen die aan de film werkt. Ik wil wel eens zien hoeveel een filmregisseur verdient, en hoeveel de filmdistributeur verdient bij het verspreiden van een film.

Klopt gewoon, ik ging vroeger naar Antwerpen centum om een film te bekijken. Het koste me ocharme 100 belgische frank voor 2 uur vermaak Nu betaal je 10 euro om in een fabriek met een bende natchos vretende idioten een film te bekijken. Ik download en zal het blijven doen.

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Wat zijn de (juridische) regels met betrekking tot weggeven?

Ik koop een dvd. Dat is legaal,maar ik vind m niet leuk,dus ik geef m weg aan jou.

Jij kijkt m en bent ook niet tevreden,en denkt,weet je wat? Ik geef dat ding weg!!

En zo voort.

Mag dat wel?

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

Ik vind 'm zo gek nog niet.

Downloaden is gewoon eventjes met iemand meekijken die de film al heeft.

Moet kunnen.

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Confusie wrote:

Ik vind 'm zo gek nog niet.

Downloaden is gewoon eventjes met iemand meekijken die de film al heeft.

Moet kunnen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ze verdienen er niks meer aan. Tweedehands spul, rommelmarkt...... De eigenaar kan er nog wat aan verdienen en andere mensen, zoals ik profiteren daar weer van. Maar de fabrikanten en uitgevers niet.

Weggooien is slecht voor het milieu.

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Dk2008 wrote:

Ze verdienen er niks meer aan. Tweedehands spul, rommelmarkt...... De eigenaar kan er nog wat aan verdienen en andere mensen, zoals ik profiteren daar weer van. Maar de fabrikanten en uitgevers niet.

Weggooien is slecht voor het milieu.

Dat levert óók een boete op,als "de regering "daar achter komt. Of een toeslag voor bepaald moeilijk afbreekbaar materiaal (via afvalstoffenheffihg)

Of een algemene boete omdat je gewoon simpelweg méér dan een x aantal kilos afval hebt (in de gemeente waar ik woon actueel)

Of een boete omdat je het afval te slecht scheidt (ook actueel hierzo)

Dan ben je dus al snel een soort milieu terrorist.

Ik kan begrijpen dat mensen welwillend zijn,maar moe worden van NOG een regeltje, en WEER een bepaling en NOG meer controle

En dat ze dan denken,weet je wat, ik zorg voor zóveel dit en dat dat een eventuele boete erbij in het niets valt.

Net als Thicke met zijn plagiaat. Hij kan Marvin Gay's nabestaanden best betalen,omdat hij er zelf oneindig veel meer aan heeft verdiend,en hij lacht er terecht om.

Misschien zou ik deze post beter in een soort ""Blurred Lines"" kunnen plaatsen

haha!

Kortom,je bent ene milieuterrorost óf een illegale handelaar

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Bij ons heb je al een dvd/cd recycledepot, net als papier. Maar was eerst niet. Wat een vervuiling al die cassette/videobanden, cd's, dvd.....

.... downloaden, internet... het scheelt weer heel wat materiaal, zoals papier.

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

Ooit nog een gekopieerde videoband van Terminator 2 op een rommelmarkt gekocht. Compleet met gekopieerde omslag op een doodnormaal A4tje .

Als ie het niet deed mochten we terugkomen.

Was mijn eerste kennismaking met die film, en toch minimaal twintig keer bekeken, die tape.

Inmiddels heb ik het officiële blu reetje in mijn bezit, dat dan weer wel.

Netjes voor betaald.

En zo zie je maar, alles komt uiteindelijk toch weer op z'n pootjes terecht.

Het cirkeltje rond.

Ze moeten niet zeiken.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Dus omdat jij ooit een gekopieerde VHS alsnog op Blu-Ray gekocht hebt is de filmindustrie wel veilig?

Stuur ze ff een mailtje, zijn ze ook weer gerust.

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

Ik vond het gewoon een leuke anekdote die me ineens te binnen schoot. Is meer om aan te geven dat het van alle tijden is.

Af en toe bios, af en toe een aanbiedinkje bij de Action.

En af en toe gewoon wachten tot ie op TV komt.

Moet goed komen zo.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Zo is het.

(Geen gezeik iedereen rijk)

John Milton

• 24225 messages
  • 13388 votes

Bekendste PopcornTime Fork permanent offline.

Onder het artikel zijn de reacties te lezen. Misschien leuk om eens te lezen hoe de discussie daar gevoerd wordt.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Maar John Milton hoe ziet jouw toekomst eruit op filmgebied?

Ik heb ook een tijd gehad dat ik een flinke lijst had met allerlei films die ik nog eens wilde zien. (Dat is ongeveer in 2010 begonnen). Een aantal films zijn moeilijk te vinden, maar de meeste heb ik dan toch gevonden.

Ik kijk toch nog wel relatief veel onbekende films maar aan de andere kant ben ik nu ook weer verzadigd. Dus dan kijk ik dezelfde films weer die ik vaak ook op dvd heb gevonden. Dat er honderden films op YouTube staan die ik nog niet heb gezien interesseert me niet. En een echte verzameldrang heb ik dan ook niet.

Zoals andere mensen het leuk vinden om een stapeltje romans te kopen op de boekenmarkt, vind ik dat weer leuk om dvd's te kopen. Maar stel wel grenzen aan dat kopen. (En de tijd dat ik "de hele dag/avond" achter de buis zat is voorbij. Dus ik zie voor mij het nut van Netflix niet. En kijktips van dit en dat moet ik nog zien ook niet).

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Ik heb altijd nog 2e hands gekocht. Van de meeste films weet ik toch wel dat ik ze niet vaker dan 1 maal kijk,en daarna gaf ik ze weg aan de volgende geinteresseerde, want een 2e handsfilm van de rommelmarkt voor 1 euro kan je niet weer nog eens doorverkopen.

die 00,50 eurocent is de moeite niet eens waard .

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Jawel, 10 cent bij Used Products. Heb je er 10 krijg je een Euro kan je weer een andere uitzoeken. Zo doe ik het vaak. Een tijd geleden ruilde ik ze met andere mensen. Nu ruil ik ook vaak in bij andere adressen zoals bij Cex krijg je soms meer voor. Betaal ik wat bij, wat ik niet leuk vind, vinden andere mensen wel leuk en andersom. (Dat is dus ook een vorm van recycling).

Maar weggeven is ook leuk. Daar niet van. Doe ik ook vaak.

Veel films zijn leuk voor 1 à 2 keer, muziek kun je vaker beluisteren. En boeken? Games ben je op gegeven moment toe aan een andere game.

Het verschil tussen nieuw en tweedehands is te groot. Stel je koopt alles nieuw omdat je niet wil downloaden. 20 Euro, vervolgens doorverkopen voor hoeveel ?... 5 Euro,... 1 Euro.....10 cent. (Kan je een keer doen maar niet iedere keer).

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Dick2008

Wat betreft boeken zijn er ook wel projecten Zoals in de trein,boek uit,laat m liggen voor de volgende.

En bij de bieb kan je alles gratis (ter plekke) lezen

Waarom zou dat voor film en muziek niet mogen gelden,een gratis plek om films te kijken. of muziek te luisteren?

Waarom hebben mensen sympathie voor dergelijke acties bij boeken,en staan er mensen stichtingen en maatrschappijen op hun achterste benen te dreigen met de wet,als het over films en muziek gaat?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.