- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Jimmiie
-
- 586 messages
- 51 votes
Die heffing op lege dvd's en cd's bestaat al veel langer, in ieder geval al vanaf 2007.
Waar het allemaal om gaat is dat artiesten inkomsten mislopen door illegaal downloaden en kopieren. Wat dat betreft zou een heffing op cd & dvd branders misschien veel beter zijn, want iedereen weet waar die dingen voor gebruikt worden.
Brein boekt trouwens wel successen in de strijd tegen piraterij, zo is het steeds lastiger om bv. via google even een film of cd te zoeken omdat er steeds meer zoekresultaten worden verwijderd. Misschien is dat wel "the way to go" want als je niet meer kunt vinden wat je wilt hebben dan zul je het toch moeten kopen.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Brein boekt trouwens wel successen in de strijd tegen piraterij, zo is het steeds lastiger om bv. via google even een film of cd te zoeken omdat er steeds meer zoekresultaten worden verwijderd. Misschien is dat wel "the way to go" want als je niet meer kunt vinden wat je wilt hebben dan zul je het toch moeten kopen.
Jimmiie
-
- 586 messages
- 51 votes
Over dat verwijderen van zoekresultaten, ik las het hier:
Het is natuurlijk maar de vraag of deze aanpak op termijn succes zal hebben, het is waarschijnlijk dweilen met de kraan open. Wat me ook opvalt is dat de filesharingsites wel een soort onschendbaarheid lijken te hebben, als zo'n Kim Dotcom al excuses krijgt... en dat terwijl megaupload, rapidshare, depositfiles, hotfile en noem ze allemaal maar op echt barstensvol illegale content staan. Niet dat ik er zelf problemen mee heb maar een beetje vreemd vind ik het wel.
Ace Hanlon
-
- 587 messages
- 502 votes
Bij Titanic II (2010):
Down (benedenladen) loaden is ook stelen! Maar deze troep uitrbrengen is gewoon weg oogvervuilende verbodende misleidende stelende(plagiaat) troep.Maar wel humor en vraagt erom om gepikt en te laagladen?
Downloaden is volstrekt legaal in Nederland!!
Het UPloaden is strafbaar
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11909 messages
- 5313 votes
Ik vind downloaden nog altijd diefstal. Legaal of niet.
Ace Hanlon
-
- 587 messages
- 502 votes
Ik vind downloaden nog altijd diefstal. Legaal of niet.
Laten we het "lenen" noemen.
Opnemen van muziek of film van radio en TV is tenslotte precies hetzelfde.
De "heffing" die vroeger op cassettes en videobanden en tegenwoordig op CD-R's en DVD-R's geheven wordt, DAT vind ik pas diefstal!
-
- 11909 messages
- 5313 votes
Het wordt onderhand tijd om dit te verplaatsen naar het downloadtopic, maar 'lenen' is dan toch gewoon een eufemisme?
Waarom zou het lenen zijn? Lenen houdt in dat je een eigendom van iemand voor bepaalde tijd neemt en dan ook weer teruggeeft. Huren idem dito. Bij downloaden wordt er auteursrechtelijke content van het net afgeplukt zonder dat daar gelden tegenover staan. Hoe is dat dan lenen?
Ace Hanlon
-
- 587 messages
- 502 votes
Het wordt onderhand tijd om dit te verplaatsen naar het downloadtopic, maar 'lenen' is dan toch gewoon een eufemisme?
Waarom zou het lenen zijn? Lenen houdt in dat je een eigendom van iemand voor bepaalde tijd neemt en dan ook weer teruggeeft. Huren idem dito. Bij downloaden wordt er auteursrechtelijke content van het net afgeplukt zonder dat daar gelden tegenover staan. Hoe is dat dan lenen?
Als ik het gezien heb, wis ik het weer!
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Als ik het gezien heb, wis ik het weer!
Ace Hanlon
-
- 587 messages
- 502 votes
OK, jij je zin, dan zal ik hem voortaan teruggeven (=uploaden) als ik de film gezien heb.
Dus de juiste gang van zaken wordt dan: downloaden - kijken - uploaden!
Iedereen tevreden!
Trouwens, waarom zou ik een auto lenen? Ik gebruik die van mezelf wel!
-
- 11909 messages
- 5313 votes
Uploaden? Betalen lijkt me een beter plan.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Trouwens, waarom zou ik een auto lenen? Ik gebruik die van mezelf wel!
Ace Hanlon
-
- 587 messages
- 502 votes
Uploaden? Betalen lijkt me een beter plan.
Zoals al gezegd: Betalen heb ik al gedaan, toen ik mijn DVD-R's, mijn CD-R's en mijn HDD's kocht!
De heffing die daar op zit: DAT is diefstal.
DAT maakt het downloaden nu juist legaal.
Knappe vent, die daar kans toe ziet!
Als hij zo goed is, mag hij hem houden!
Theunissen
-
- 12271 messages
- 5514 votes
Bestaan ze dan echt nog echt tegenwoordig, personen die nog nooit iets gepindakaasd hebben (of iets gepindakaasd geleend hebben) 
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
@ Theunissen
Zeg maar gewoon downloaden hoor.
Ace Hanlon
-
- 587 messages
- 502 votes
Nee dat mag niet, dat is illegaal
Pindakazen mag gewoon hoor, het juist dat smeerkazen, dat illegaal is.
nakada
-
- 2203 messages
- 1666 votes
Bestaan ze dan echt nog echt tegenwoordig, personen die nog nooit iets gepindakaasd hebben (of iets gepindakaasd geleend hebben)
Theunissen
-
- 12271 messages
- 5514 votes
Pindakazen mag gewoon hoor, het juist dat smeerkazen, dat illegaal is.
Mijn vorige bericht "Nee dat mag niet, dat is illegaal" was overigens cynische bedoeld 
Theunissen
-
- 12271 messages
- 5514 votes
Nee natuurlijk niet, wel respect dat je 100% legaal werkt.
Ace Hanlon
-
- 587 messages
- 502 votes
Mijn vorige bericht "Nee dat mag niet, dat is illegaal" was overigens cynische bedoeld
Om helemaal eerlijk te zijn: dat was mijn bericht ook.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ace Hanlon, je begrijpt wel dat als een film op tv is of dat als een liedje op de radio is, de maker daarvan wel geld krijgt, terwijl dit bij het downloaden van een film niet het geval is?
Ace Hanlon
-
- 587 messages
- 502 votes
Ace Hanlon, je begrijpt wel dat als een film op tv is of dat als een liedje op de radio is, de maker daarvan wel geld krijgt, terwijl dit bij het downloaden van een film niet het geval is?
Serieus?? Als ik het opneem van radio of TV krijgt hij dan, iedere keer als ik er naar luister of kijk, geld? Van wie dan? Oh, ja, natuurlijk, van dezelfde persoon, die hem betaalt als ik het download.
Toch zie je het helemaal verkeerd!
Als ik persé een film wil zien, heb ik er geen enkel probleem mee, om daarvoor te betalen. Hetzij in de bioscoop, hetzij via mijn kijkgeld (wat tegenwoordig dus in de belasting zit OF JE KIJKT OF NIET!!). Maar een film als Titanic 2, die al op TV geweest is en waarvoor ik dus al betaald heb en die ik misschien nooit (helemaal) zal bekijken en zeker niet zou bekijken als daar enige geldelijke vergoeding tegenover zou moeten staan, download ik zonder enkele gewetenswroeging!
Datzelfde geldt voor muziek. Omdat die mogelijkheid er nu eenmaal is, pak ik het mee, maar beluister het misschien nooit. Als ik het zou moeten kopen, deed ik dat niet. De keus is dus: downloaden en misschien luisteren of gewoon nooit beluisteren. Dus de maker krijgt sowieso niets!
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 messages
- 4516 votes
Maar een film als Titanic 2, die al op TV geweest is en waarvoor ik dus al betaald heb en die ik misschien nooit (helemaal) zal bekijken en zeker niet zou bekijken als daar enige geldelijke vergoeding tegenover zou moeten staan, download ik zonder enkele gewetenswroeging!
Datzelfde geldt voor muziek.
Als men om bepaalde redenen weigert een film of een cd in Nederland te verkopen heb ik er ook in het geheel geen wroeging van. Soms zijn cd's of films hier echt niet te krijgen. En als men besluit films pas maanden later hier de bioscoop in te slingeren, tja, dan moet je het zelf weten hoor.
Als ik al tientallen euro's in films van een maatschappij heb gestopt ook niet trouwens. Als iedereen in Nederland mijn bestedingspatroon zou volgen zou er nooit een wanklank te horen zijn.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Even los van de discussie of downloaden al dan niet ethisch verantwoord is. Ik merk dat bij sommige films stemmen en meningen verschijnen waarvan enkel een CAM-versie beschikbaar is. Ik stel mij ernstig vragen bij de geloofwaardigheid van deze beoordelingen, aangezien de kwaliteit van zo'n CAM-versie te wensen overlaat. Voor mijn part mogen deze pertinent van MM verwijderd worden.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik denk dat je doelt op Mama. Probleem is dat het niet altijd hard te maken valt dat ze die gezien hebben. Wat betreft Mama is er ook een HQ download beschikbaar met hardcoded Koreaanse ondertiteling.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Als ergens een camversie van beschikbaar is, dan draait hij ook al ergens in de bios en is de film daarvoor waarschijnlijk ook al vertoond geweest op filmfestivals, dus zoiets valt niet te controleren en daar moeten we dan ook niet aan beginnen. Zal me verder ook niet al te druk maken over die paar stemmen, vind 't op zich wel grappig dat er nog mensen zijn die naar zulke bagger 'willen' kijken en daarmee dus al genoegen nemen. Primitievelingen. 
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12845 votes
Ieder moet voor zichzelf maar uitzoeken wat hij zelf acceptabel vindt. Er zijn ook mensen die anderstalige dubs beoordelen, er zijn mensen zweren dat je sommige films enkel maar in IMAX kan zien, andere mensen kijken dan weer films op een netbookje en vinden het geweldig.