• 178.174 movies
  • 12.221 shows
  • 33.994 seasons
  • 647.352 actors
  • 9.374.662 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

kappeuter wrote:

De Hoge Raad vermoedt dat de Nederlandse wet, die downloaden uit illegale bron toestaat, in strijd is met Europees recht.

En mogelijk geldt dan alsnog een thuiskopieheffing.

Meer info / bron: Downloadverbod in Nederland lijkt onvermijdelijk | Webwereld

Het is toch van de zotte? Straks bestaat het internet niet meer als het zo doorgaat.

Daarom wil ik met iedereen deze link delen: Doneren | Piratenpartij

Of deze: http://lidworden.piratenpartij.nl/

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

De natte droom van Tim Kuik

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

kappeuter wrote:

Downloadverbod in Nederland lijkt onvermijdelijk | Webwereld

Het zal wel, maar de wereld is groter dan dat. Vrij internet lijkt mij niet tegen te houden, tenzij er een wereldheerschappij is met globale censuur.

Zelf platen persen ging een beetje moeilijk, maar sinds de cassetteband is uitgevonden, is piraterij echt niet meer uit te roeien en de techniek schrijdt alleen maar voort.

Jimmiie

• 586 messages
  • 51 votes

Er zal ook wel een mentaliteitsverandering nodig zijn als zo'n downloadverbod er echt komt.

Ik download ook wel eens wat, maar ik sta er nooit bij stil of het legaal of illegaal is. En zo denken vast een hele hoop mensen. Ze kunnen beter wat fanatieker jacht maken op de uploaders van illegale content, want dat zijn de mensen die het massaal beschikbaar maken.

Lijkt me ook een stuk makkelijker, want anders moet je het downloadgedrag van miljoenen mensen controleren.

Straks krijg je nog van die belachelijke Amerikaanse toestanden, dat je voor het downloaden van wat liedjes 200.000 Euro boete krijgt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Allemaal vrij logische stappen. Het ergste is nog dat volk dat hierdoor moord en brand gaat schreeuwen .

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

Het ergste is dat ze de thuiskopieheffing gewoon lekker houden, betaal je voor het recht op een thuiskopie terwijl die thuiskopie illegaal is

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3281 votes

Er zal ook wel een mentaliteitsverandering nodig zijn

Juist. En daar zit het probleem hem dan ook in, die gaat er natuurlijk nooit komen aangezien er al nu al een generatie opgroeit met het idee dat muziek (en film) gratis is.

Too little, too late. Buiten dat een downloadverbod niet te handhaven is natuurlijk.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Het zou wat mij betreft een mooie omslag in denkwijze zijn als muziek en films (cd, dvd, br) in het vervolg worden gezien als PR en dat het gewenste extra geld uit live optredens, bioscoopbezoek en (multi)entertainment wordt gescoord. Hoe beter het aanbod (het liefst veelzijdiger vooral!) en de PR, hoe meer opbrengst. Dus weg met alle regelgeving omtrent uploaden en downloaden en de makers en verspreiders creatief laten zijn naast gewoon werken voor het geld in plaats van na een release een ander (Buma/Stemra/Brein bv) het werk laten doen (geld innen voor geld, pfff) . Hop, de zalen in!

Ik had geen idee dat ik het woord zo vaak zou gaan gebruiken, maar wat een farce is dit toch. O ja, meteen het woordenboek opschonen en termen als 'thuiskopie' en three-strikes-you’re-out-beginsel' eruit gooien, wat een nonsens.

En wat kost dit allemaal wel niet aan Brusselbelasting?

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

Voor films werkt het natuurlijk anders, bioscoop als extra ervaring is moeilijk te verkopen. Het is gewoon een grotere projectie dan thuis, terwijl bij een concert je favorieten echt aanwezig zijn. Maakt het meteen een stuk exclusiever (en duurder).

Het grote probleem met films lijken mij voornamelijk de legale alternatieven, die er nog steeds niet echt zijn. Ondertussen kan je muziek overal gratis streamen via spotifies en Windows Music, maar films ...

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Bioscoop is toch wel anders dan thuis kijken vind ik. En daar kun je heus wel nog meer een extra ervaring van maken. Even creatief nadenken en naar alternatieve surplus zoeken.

Dat een concert duurder is dan een cd? Ja, bij de geplugde 'artiesten', maar bij de bandjes doorheen het land niet. En af en toe geld uitgeven voor wat je echt leuk vindt is m.i. geen bezwaar.

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Valt toch niet te handhaven, zo'n verbod, net zoals elk verbod eigenlijk, dus ik maak me er niet zo druk om, alhoewel ik een gruwelijk hekel heb aan alsmaar alles te verbieden, verbieden en nog eens te verbieden. Ook zijn de alternatieven waardeloos, omdat die VOD-diensten het aanbod van een drol hebben en je geen zin hebt om voor veel geld lang te moeten wachten totdat eindelijk die dvd – die uit het buitenland moest komen – in je bus valt.

Dreiecke wrote:

in plaats van na een release een ander (Buma/Stemra/Brein bv) het werk laten doen (geld innen voor geld, pfff)

erger vind ik nog dat bedrijven moeten betalen wanneer de radio aanstaat betalen om aan één stuk door naar reclames te mogen luisteren, werkelijk belachelijk. Zo snap ik wel waarom veel van die artiesten slapend rijk worden... en maar klagen dat ze het zo moeilijk hebben..

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Inderdaad, de handhaving sucks meestal. Jan boerenfluit leeft netjes volgens de regels, maar gehandhaafd wordt er niet of nauwelijks, dus why?

Steeds meer regels of ze veranderen elke keer, zodat niemand meer weet wat precies in welk geval moet. Dus is de kans op het 'fout' doen steeds groter en goh wat een vreselijke rampen zijn dat toch.

Voldoende voor een boete van 1.5 miljoen dollar vanwege het downloaden van 24 liedjes, staat lekker in verhouding allemaal.

En dat laatste wist ik ook weer niet, belasting of heffing over de radio op werk? Ook nauwelijks te handhaven idd.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

Jesper187 wrote:

erger vind ik nog dat bedrijven moeten betalen wanneer de radio aanstaat betalen om aan één stuk door naar reclames te mogen luisteren, werkelijk belachelijk. Zo snap ik wel waarom veel van die artiesten slapend rijk worden... en maar klagen dat ze het zo moeilijk hebben..

Is in België ook al eens onderzoek naar gedaan, zou me niet teveel voorstellen van zulke inkomsten. Vele artiesten zien dat geld nooit verschijnen, of worden pas jaren later uitbetaald.

Laatst nog een staaltje Sabam terreur in Genk.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ik weet in Nederland zelfs radiomakers die aan Buma toch rechten moeten betalen, ondanks dat ze artiesten draaien die niet eens staan aangesloten. Er is daar gewoon geen controle op.

korenbloem02

• 708 messages
  • 1781 votes

Jesper187 wrote:

(quote)

Toch grappig radiostations moeten juist zoveel reclames laten horen om inkomsten te krijgen, grotendeels van hun kosten zijn waarschijnlijk royalties. Hmmmm......

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Ik krijg soms gebrande/gedownloade dvd's van andere mensen of ik kijk ergens anders een neppe dvd uit hun 'collectie' . Tja , wat moet je doen? Ze aannemen natuurlijk ,want een gegeven paard moet je niet in de bek kijken of/en je gaat ermee akkoord dat je met hen de dvd gaat bekijken, want dat is wel zo gezellig. (eerlijk waar) Het gaat om 't gebaar en dat ze moeite gedaan hebben zodat je de film mooi (met hen) kunt zien.

Mooi? Nou,niet echt ,behalve dat gedeelte dat je met een vriend voor de tv zit.

Ik heb werkelijk de slechtste kwaliteit gezien. Ik weet niet of ze zelf wel een idee hebben van hoe en waar je de ''goede'' films moet downloaden ,maar soms slaat de kwaliteit toch alles.

Een keer een echte opname van een bioscoop gezien met ''lachbandje'' en publiek en al erop. Het werd beschouwt als een kwalitatieve hoogstaande dvd in mijn omgeving.

Daarnaast eens incorrecte ondertiteling gehad , het net leek alsof het 240p was en een film was zelfs onafspeelbaar op mijn ps3. (ook op de regiovrije dvd-speler)

Maar dat van net sloeg alles! De film zat er niet in zijn geheel op! Er waren stukken weggevallen en er kwamen steeds haperingen op het einde. De film kwaad afgezet (kan de film zelf niks aan doen) .

Ik ben blij dat ik nog steeds dvd's en blu-rays origineel koop. Ik ben dan in ieder geval er (of meer) zeker van dat ik kwaliteit krijg. Het kost wel iets ,maar zo ben je ook kritisch over welke je wel of niet gaat bekijken ,waardoor het aantal teleurstellingen gaat minderen.(of zo is het bij mij). De reden daarvoor is dat ik dan gewoon mijn smaak een beetje kan negeren met het feit dat ik er toch niet voor te betalen hoef en dus geen schade heb als er een misser eens is.

Daarbij staan echte dvd's in het algemeen mooier in de kast.

nakada

• 2203 messages
  • 1666 votes

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

tja dan is diegene wel echt een eersteklas beunhaas wanneer het op downloaden aankomt. Je kunt immers gewoon de originele dvd's/bd's pindakazen en die zijn dan gewoon exact hetzelfde als dat je ze in de winkel zou kopen, alleen staan ze dan nog niet op een schijfje en heb je er geen hoesje bij, wat eigenlijk alleen maar ruimtebesparend is. Tja, en die camversies – waar je 't over had – zijn gewoon te treurig voor woorden; waarom mensen überhaupt nog de moeite doen een film in de bioscoop op te nemen is me een raadsel, maar kennelijk zijn er dus genoeg mensen die zulke gedrochten graag kijken.

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Jesper187 wrote:

tja dan is diegene wel echt een eersteklas beunhaas .

Veel beunhazen in mijn omgeving dan.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

Ik ken dat. Ik download ook wel eens een filmpje, maar dan is meestal de grote reden dat ik de film op de een of andere reden niet in de bios kan bekijken (geld, speelt niet bij ons) Maar dan download ik alleen retail kwaliteit. Ik heb geen Full HD 3D tv staan om cams te bekijken

Maar wat tegenwoordig ook een reden is voor mij om een film te downloaden: de specificaties.

Als je een film koopt en deze in de best mogelijke kwaliteit wilt bekijken kom je er wel eens achter dat dat niet altijd gaat.

Voorbeeld: The Amazing Spider-Man 2D versie heeft netjes een DTS HD MA audio spoor, 3D moet het doen (ook de 2D versie die bij de 3D versie zit) met een Dolby Digital. Als je er dan net te laat achter komt/bonnetje hebt weggegooid en je voorkeur naar DTS gaat dan is het een optie om deze titel met DTS HD MA te downloaden (en via mediaplayer te bekijken oid)

Je hebt hem dan toch al netjes gekocht. Of is dit dan ook fout?

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Jesper187 wrote:

tja dan is diegene wel echt een eersteklas beunhaas wanneer het op downloaden aankomt. Je kunt immers gewoon de originele dvd's/bd's pindakazen en die zijn dan gewoon exact hetzelfde als dat je ze in de winkel zou kopen, alleen staan ze dan nog niet op een schijfje en heb je er geen hoesje bij, wat eigenlijk alleen maar ruimtebesparend is. Tja, en die camversies – waar je 't over had – zijn gewoon te treurig voor woorden; waarom mensen überhaupt nog de moeite doen een film in de bioscoop op te nemen is me een raadsel, maar kennelijk zijn er dus genoeg mensen die zulke gedrochten graag kijken.

Inderdaad een eersteklas beunhaas. Voor minder dan 720p doe ik het niet meer. Iedereen heeft toch wel internet via de kabel tegenwoordig denk? Heerlijk een gepindakaaste BluRay rip waarbij je je niet eerst door allemaal trailers en kopiëerwaarschuwingen hoeft te slaan. Dankzij pindakazen zie ik ook films die ik anders nooit had gezien (ik beperk me dus niet alleen maar tot blockbusters of wat ik op tv voorgeschoteld krijg).

Dvd's die ik heb gekocht staan na één (of nul) kijkbeurt al stof te happen. Pindakaas kost me geen ruimte in mijn kast en wordt na het kijken verwijderd. Het is dat ik me af en toe geroepen voel om tenminste nog een paar euro uit te geven aan de filmindustrie, maar anders had ik allang al geen dvd's meer gekocht.

Dat mensen cam- of TS-versies kijken heb ik nooit gesnapt.

Kom met een goede VoD-service, die goedkoop is en een breed aanbod heeft en ik zal er gretig gebruik van maken. VoD-services waarmee ik nu geconfronteerd wordt (bijv. UPC en Xbox 360) zijn veel te duur (en je moet de film ook nog eens binnen 24 uur kijken - pindakaas kan ik kijken wanneer ik wil en eventueel weer gratis herpindakazen).

Jimmiie

• 586 messages
  • 51 votes

óf downloadverbod óf thuisk...

Een citaat uit het stukje:

"Een thuiskopieheffing betekent een toeslag op apparaten als smartphones, cd's en dvd's. Van die toeslag kunnen dan de rechthebbenden van het te kopiëren materiaal worden betaald."

Dus als je legaal bezig bent door een cd of dvd te kopen moet je door die heffing nog extra betalen ook! Dat is gewoon ontmoedigen om op een legale manier aan muziek of films te komen.

koningtoet

• 73 messages
  • 704 votes

hoe kan je er over nadenken dat je verantwoording voor je gedrag zou moeten afleggen bij de bedrijven die hier tegen zijn. als reclame kijken betaling is voor films kijken (tv) dan mag iedereen zoveel gratis films kijken als hij of zij wilt.

walid-wonderland

• 5 messages
  • 0 votes

Jimmiie wrote:

óf downloadverbod óf thuisk...

Een citaat uit het stukje:

"Een thuiskopieheffing betekent een toeslag op apparaten als smartphones, cd's en dvd's. Van die toeslag kunnen dan de rechthebbenden van het te kopiëren materiaal worden betaald."

Dus als je legaal bezig bent door een cd of dvd te kopen moet je door die heffing nog extra betalen ook! Dat is gewoon ontmoedigen om op een legale manier aan muziek of films te komen.

Gaat het misschien niet over lege Dvd's en Cd's? Lijkt me anders wel ontzettend krom en gaat zoals je al zegt een gigantisch tegenwerkende kracht hebben.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.