• 178.256 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.415 actors
  • 9.375.864 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Maar het is natuurlijk gewoon best te organiseren dat een site als megaupload of rapidshare een systeem plaatst waarbij illegale content kan worden geweerd. Op youtube bestaat ook zoiets, hoewel nog niet feilloos, en ook afhankelijk of de partijen hen daartoe dwingen.

Waarom niet een herkenningsprogramma als bijvoorbeeld shasam o.i.d. installeren bij uploads?

Ik vind het behoorlijk naïef om te denken dat megaupload zijn grote geld en populariteit NIET zou verdienen aan illegale content.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Stephan wrote:

Ik vind het ook nog een verschil of je op de vraag waar je de meeste gestolen fietsen kunt kopen antwoord: "centrum Amsterdam", of dat je de schuur beheert waar de junks de fietsen kunnen verkopen.

Dat is inderdaad een groot verschil, maar niet echt relevant.

De meeste mensen begrijpen niet eens wat sommige sites doen of waar het eigenlijk om draait. Zolang hun filmpje maar niet gedownload wordt mag de rest van de wereld zo'n beetje verrekken. Heb het al gezegd, maar die egoistische houding werkt het doel alleen maar tegen.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

Maar ik blijf herhalen dat ik dit een grote stap vind in iets wat inmiddels echt een serieuze bedreiging voor heel internet aan het worden is. Het moment dat ik enorme last ga krijgen van dit soort acties, terwijl ik zelf niet eens up- of download is namelijk behoorlijk dichtbij aan het komen. En daarom maak ik me zorgen.

Als zoiets bijvoorbeeld bij Wetransfer zou gebeuren, ben ik min of meer de pineut. Ik gebruik het namelijk bijna dagelijks om legale bestanden over en weer te sturen (meestal van 500 mb of meer) voor mijn werk.

Dat er mensen zijn die er illegale bestanden mee versturen is toch niet mijn probleem/zou toch niet mijn probleem moeten wezen?

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Nee maar wel van Wetransfer.

Als je als luchtvaartmaatschappij bekend staat om GEEN controles, dan kun je ze toch verantwoordelijk houden als er met hun maatschappij drugs worden vervoerd? Of dat HUN vliegtuigen wat gebouwen binnenvliegen?

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Op Youtube werkt het niet eens niet feilloos, het werkt zelfs nauwelijks. Ik link niet naar illegale bestanden, maar ik heb binnen tien minuten zo een stuk of dertig complete speelfilms voor je. Over het algemeen niet de nieuwste blockbusters want daar zitten mensen wel bovenop, maar iets ouder en net iets onbekender is er in overvloed.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Het lijkt me trouwens een leuk experiment om hetzelfde even met het bankwezen te doen. Laten we eerlijk zijn, de banken beseffen ook wel dat een groot deel van het geld op de rekeningen van hun klanten zwart geld of illegaal verkregen geld is. Hoe bestrijden banken dit ... bwah ?

Dus gooi die bank dicht en ontzeg ook al de andere klanten van hun geld

starbright boy wrote:

Over het algemeen niet de nieuwste blockbusters want daar zitten mensen wel bovenop, maar iets ouder en net iets onbekender is er in overvloed.

Buiten Hollywood en de bekende muziekverdelers wordt er maar weinig aan gedaan.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Gooi bepaalde woningbouwvereningen ook maar dicht, want er zijn nog wel eens huurders die een plantage op hun zolder hebben staan.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Bij banken/woningbouwverenigingen die dat stimuleren of illegaal gedrag niet controleren.. inderdaad.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Stephan wrote:

Bij banken/woningbouwverenigingen die dat stimuleren of illegaal gedrag niet controleren.. inderdaad.

Wat noem je stimuleren. Jij denkt dat banken ook geen moeite doen om de mensen met het grote geld naar hun bank te trekken? En jij denkt dat de banken elke cent die gestort wordt op een rekening van hun omdraaien om te zien of het wel legaal verkregen is?

Dus als dat bij jou bank gebeurt vind je het wel oké dat men zo'n bank sluit en meteen jou ook geld ook afsluit?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Het lijkt me trouwens een leuk experiment om hetzelfde even met het bankwezen te doen. Laten we eerlijk zijn, de banken beseffen ook wel dat een groot deel van het geld op de rekeningen van hun klanten zwart geld of illegaal verkregen geld is. Hoe bestrijden banken dit ... bwah ?

Dus gooi die bank dicht en ontzeg ook al de andere klanten van hun geld

Banken moeten toch al lang alle (verdachte) transacties boven de 25.000 melden. Enkel de Zwitserse banken en nog wat eilanden doen daar niet aan mee. Tot terechte ergernis van andere landen en banken. Boevenpak is het daar.

• 22407 messages
  • 5077 votes

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Bovendien ja, dan is het ook niet veraf of ze gaan mijn briefpost dagelijks controleren en niet alleen de douane naar het buitenland toe, want ja, stel je voor er zit iets in wat niet mag. Nu zal dit bij grotere pakketten ook in het binnenland al eens gebeuren, maar om maar aan te geven, een dergelijke screening is voor filehosters toch onbegonnen werk?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nee, het gaat mij erom dat Mega upload blijkbaar geen gewone file sharing site was.Zij zijn niet voor iets aangepakt. (Heb verder geen grote kennis van het dossier, maar zij lijken er niet voor niets uitgepikt te zijn.)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Inland Rabbit wrote:

Bovendien ja, dan is het ook niet veraf of ze gaan mijn briefpost dagelijks controleren en niet alleen de douane naar het buitenland toe, want ja, stel je voor er zit iets in wat niet mag. Nu zal dit bij grotere pakketten ook in het binnenland al eens gebeuren, maar om maar aan te geven, een dergelijke screening is voor filehosters toch onbegonnen werk?

Is dat zo? Lijkt me dat je dat best kunt reguleren en controleren. De post moet de pakketjes ook via de duane laten gaan.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Kunnen we deze site aub ook opdoeken? De berichten over films die hier nog uit moeten komen inspireren me tot pindakazen en op gamesmeter bleef een downloadlink 2 uur staan

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Banken moeten toch al lang alle (verdachte) transacties boven de 25.000 melden. Enkel de Zwitserse banken en nog wat eilanden doen daar niet aan mee. Tot terechte ergernis van andere landen en banken. Boevenpak is het daar.

En al die illegale transacties van onder de 25.000 euro? Moeten die in de toekomst ook allemaal stuk voor stuk worden gechecked (want elke euro/cent kan illegaal verdient zijn)? Dat is dan toch waar het hier uiteindelijk om gaat...

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

otherfool wrote:

Kunnen we deze site aub ook opdoeken? De berichten over films die hier nog uit moeten komen inspireren me tot pindakazen en op gamesmeter bleef een downloadlink 2 uur staan

Als jij jezelf nu bij het Pieter Baan centrum meldt, kunnen wij gewoon doorgaan.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

danuz wrote:

(quote)

En al die illegale transacties van onder de 25.000 euro? Moeten die in de toekomst ook allemaal stuk voor stuk worden gechecked (want elke euro/cent kan illegaal verdient zijn)? Dat is dan toch waar het hier uiteindelijk om gaat...

Nee, het gaat hier over copyright schendingen op veel grotere schaal.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Wie zegt dat?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik, als het om 1 file ging, was Mega upload nooit aangepakt. het gaat om grootschalig misbruik (lijkt mij.) Verder zijn ze toch veroordeeld, dus lijkt de discussie of zij strafbaar zijn een gepasseerd station. Nogmaals ik ken de de details te weinig en heb het idee dat iedereen hier vooral uitvergrote vergelijkingen trekt in zijn/haar eigen voordeel.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ja? maar dat doet iedereen, zowel de tegenstanders als medestanders

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Als jij jezelf nu bij het peter Baan centrum meldt, kunnen wij gewoon doorgaan.

Kunnen we het Pieter Baan centrum aub ook opdoeken? Een patiënt daar luisterde naar een gebrande ceedee en een ander schreef vanuit zijn kamer een tweet met een link naar een torrent.

Heet het Pieter Baan centrum er wel alles aan gedaan dit te voorkomen?

• 22407 messages
  • 5077 votes

Ze zijn overigens niet veroordeeld. Er is nog geen sprake van een rechtszaak, alleen van arrestaties, huiszoekingen en een site die op last van de FBI uit de lucht is gehaald. Dat is nou juist een van de problemen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Inland Rabbit wrote:

Ja? maar dat doet iedereen, zowel de tegenstanders als medestanders

Klopt, daarom ben ik de discussie een beetje moe.

Op hoofdlijnen vind ik dat je sites die duidelijk en structureel vooral bezig zijn het uitwisselen van illegale bestanden te faciliteren cq promoten aangepakt moeten worden.

Hoe ze dat wettelijk exact moeten regelen is waarschijnlijk te complex om hier even uitgedokterd te worden. Geloof zelf dat je naast zelfregulering ook een controlerende partij daarvoor nodig hebt..

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

Ze zijn overigens niet veroordeeld. Er is nog geen sprake van een rechtszaak, alleen van arrestaties, huiszoekingen en een site die op last van de FBI uit de lucht is gehaald. Dat is nou juist een van de problemen.

OK, dan is er dus nog niks aan de hand. Als ze worden vrijgesproken of niet vervolgd worden, komt die site ook wel weer terug.

• 22407 messages
  • 5077 votes

Maar dan is nu dus hangende een onderzoek een site uit de lucht waarop ook heel veel mensen eigen content hebben staan. Waarvoor ze betaald hebben. En dat terwijl er geen veroordeling is. En dat is precies de essentie van deze discussie. Het gaat straks, als SOPA er komt, naar toe dat dat nog veel gemakkelijker gemaakt wordt. En dan wordt iedere internetgebruiker slachtoffer van de bestrijding van copyrightschendingen, ook diegene die het nooit doen. Daarom gaat dit veel verder dan de zoveelste rechtzaak tussen Brein en een of andere torrentsearch.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Eerst maar effe de uitkomst afwachten..... Geloof dat het niet zo snel los zal lopen. En anders komen er wel weer andere manieren om zonder probleem je content online op te slaan.

• 22407 messages
  • 5077 votes

Lees dan maar eens wat SOPA en PIPA inhouden, wetgeving die in de VS voor stemming klaarligt. Als dat doorgaat wordt het nog veel erger.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

nakada wrote:

(quote)
Google is geen eerste levensbehoefte, dus 1 het hoeft niet meteen vervangen te worden en 2 als die vervanger niets aan de problemen doet mag ie wat mij betreft ook weg. Nemen ze hun verantwoordelijkheid en proberen ze er iets aan te doen, mogen ze blijven.

Beetje flauw. Google is geen eten of drinken maar voor studenten, bedrijven en "gewone mensen" natuurlijk wel een erg belangrijk ding op het internet. Verder nogal onduidelijk wat je verstaat onder "er iets aan doen" volgens mij verwijderd MU ook zeker dingen, is dat goed genoeg? of moet er een slagingspercentage van 50 procent in zitten voor ze er genoeg aan doen? Wat je antwoord ook is realistisch zou je het waarschijnlijk niet kunnen noemen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.