- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Met bijvoorbeeld wat exposure op Twitch (uiterst geschikte site voor een titel als Caged) en een goed internationaal platform moeten er inderdaad ook internationaal centjes te rapen zijn. Kan ook zijn dat Stephan erop hoopt de rechten aan het buitenland te verkopen, al lijkt me dat een iets grotere gok.
Het grootste probleem dat het medium film eigenlijk kent is dat het enorm veel kost om iets te maken wat ocharme 90 minuten duurt en ook weinig replay value heeft. Een goeie CD kan je een dag op repeat zetten, een goeie film kijk je één keer per jaar terug ofzo? Naar waarde betekent dat voor de consument dat een album eigenlijk meer waar voor z'n geld biedt in aanschaf.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Kan ook zijn dat Stephan erop hoopt de rechten aan het buitenland te verkopen, al lijkt me dat een iets grotere gok.
Dat is inderdaad niet makkelijk maar in februari ben ik daarvoor in Berlijn.
Op dit moment is een Amerikaanse sales rep bezig om een Amerikaanse distributeur te vinden.
Overigens was één van de eerste vragen of de film al illegaal op de markt ligt. Thank God dat ik (in tegenstelling tot Swingers) géén engelse ondertiteling op de DVD/Blu Ray had staan.
Ik bedoel maar.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Zag wel idioot veel Caged liggen bij onze FRS, dat ff terzijde. Onder de 2 voor 15 deal lagen ze, zo 7 op een rij.
Dan doet VFE het beter dan A-Film. Swingers is al in geen jaren normaal te krijgen.
Daar wil ik dat concept van 'via de website verkopen' nog wel proberen. Over een jaartje zijn de rechten weer bij mij.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Thank God dat ik (in tegenstelling tot Swingers) géén engelse ondertiteling op de DVD/Blu Ray had staan.
Ik wil niet vervelend doen, maar gesteld dat men hier de film goed genoeg zou vinden is de kans groot dat er tegen februari al een fansub te vinden is.
Vraag maar eens aan die anime producers hoe effectief het weglaten van Engelse subs is 
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Swingers ligt al een tijdje bij de Blokker vestigingen in de bakken van de 5 voor 5 euro actie...
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Het grootste probleem dat het medium film eigenlijk kent is dat het enorm veel kost om iets te maken wat ocharme 90 minuten duurt en ook weinig replay value heeft. Een goeie CD kan je een dag op repeat zetten, een goeie film kijk je één keer per jaar terug ofzo? Naar waarde betekent dat voor de consument dat een album eigenlijk meer waar voor z'n geld biedt in aanschaf.
Daarom is de bioscoop de uitgelezen plek om een film te vertonen.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Want ? ... dan moet je nóg meer moeite doen om een film in bedenkelijke omstandigheden te zien. Ik vind de bioscoop eigenlijk geschikter om films te zien die ik waarschijnlijk toch niet al te best vind, dan stoort het ook minder als je niet rustig naar een film kan kijken.
Daarbij blijft het een vertoning van 90 minuten zonder enige hernieuwbare waarde. De bioscoop als "event" is toch echt pover, bji muziek zie je ten minste nog de echte artiesten aan het werk. Waarom projecteren ze niet enkel wat muziekdvds op een scherm bij optredens denk je 
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Ik vraag me soms af waarom jij nog film kijkt... Je wil er niet of amper voor betalen, het product op zich vind je maar niks, de meeste films die je kijkt bevallen je niet... Tja.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Omdat je 'm waarschijnlijk toch maar een keer consumeert. Kun je dat beter doen onder optimale omstandigheden. Dat is wat mij betreft (en ik denk dat de meeste mensen er ook zo overdenken) nog steeds in een rustige bioscoop met goede projectie en top geluid. Bovendien wordt het film kijken daarmee opgekrikt tot een avondje uit of een event.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Ik vraag me soms af waarom jij nog film kijkt... Je wil er niet of amper voor betalen, het product op zich vind je maar niks, de meeste films die je kijkt bevallen je niet... Tja.
Ik betaal maar al te graag ... voor goeie films. Ik spreek ook niet uitsluitend voor mezelf in deze discussie, wil je over commercie praten dan moet je kijken naar wat de consument als groep wil en beleeft.
Dat is wat mij betreft (en ik denk dat de meeste mensen er ook zo overdenken) nog steeds in een rustige bioscoop met goede projectie en top geluid.
Zelfs al heb je zo'n bioscoop in je buurt (ik niet in ieder geval), weet ik absoluut niet zeker of de meerderheid daar zo over denkt. Daarbij geldt dat dan ook voor 1 film op 10 ofzo, ik hoef niet elke avond "een event", zeker niet na een werkdag. Niks dat opkan tegen mijn bank, voetjes omhoog en drank/versnaperingen die ik wil, wanneer ik ze wil.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
zeker, ook als je nagaat dat ik voor een snackje al 3.50 betaal en over mn drankje ook maar niet te spreken. Dan zit je toch ook al minder lekker. De optie is dan een rugzak meenemen met eigen eten en drinken, maar dat is natuurlijk weer illegaal, kunnen we daar weer een discussie over gaan houden. 
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Zelfs al heb je zo'n bioscoop in je buurt (ik niet in ieder geval)
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Cartoons vind ik een geweldige bioscoop. Klein, rustig, heerlijk publiek ook. Aanbod is inerdaad wel wat beperkter.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Tja, de grootste bezwaren lijken de kosten te zijn, maar die moeten we denk ik even buiten beschouwing laten. Verder ga ik zelf regelmatig naar Pathe, mistal smiddags, dat wel en heb ik op laatst bij de sneak na, zeer zelden last van vervelend publiek. Terwijl in Rotterdam toch een hoop potentiele etters rondlopen.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Ik vind Cartoons en Cinema Zuid dan weer niks. Kleine schermen, brakke stoelen en ook het publiek is niet altijd even best. Daarnaast ook gewoon veel brave arthouse, dus het aanbod boeit me ook niet zo. Ging er vroeger wel eens naartoe, toen ze af en toe nog Aziatische films draaiden.
En smiddags gaan is leuk als dat kan. De gemiddelde mens is smiddags echter aan het werk.
Kost is in ieder geval niet mijn grote probleem wat het bioscoopbezoek betreft, het is een leuke optie voor een avondje uit, maar als alternatief om echt kwalitatief en rustig film te kijken vind ik het zwaar sucken. Nergens zo heerlijk als onze eigen woonkamer.
Nooit geweten trouwens dat het niet toegestaan was zelf eten mee te nemen in de bios. De prijzen in bioscoop voor wat etenswaar verschillen in ieder geval niet veel van diefstal.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Ik weet nog dat ik in de sneak preview The Matrix (deel 1 dus) zag in de oude City theater in Amsterdam. Na het intro explodeerde de zaal en dat was een energie waar ik nog vaak aan terugdenk. Dat haal je niet op je bank met je voetjes omhoog.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Sorry dat ik op je tere zieltje heb getrapt. Ik zal rekening met je houden.
Met mijn zieltje hoef je geen rekening te houden hoor, maar dat je al mijmerend over die prachtige jaren '80 de (digitale) klant niet au serieux wilt nemen lijkt me dan weer niet zo bevorderlijk heden ten dage. Je norse en gesloten opstelling in dit topic werkt verder volgens mij vooral contraproductief en tja ik raak nogal snel verveeld door de zeurderige pedanterie en het bijbehorende huilerige houdinkje waarmee je je posts denkt te moeten doorspekken, maar dat kan persoonlijk zijn.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
En jij bent 32? Wow...
Maar vooruit...
Wellicht komt het omdat ik hier de enige ben op wie dat download gedrag feitelijk effect heeft.
En ik heb het niet over digitale klanten maar over digitale dieven. En die laatste groep voelt zich dus blijkbaar aangesproken... so be it. Iedereen die mij nu aanspreekt en gelijktijdig mijn film op illegale wijze heeft verkregen hoef ik niet als vriendje te houden toch? Tenzij ze hun vriendjes aansporen om de film op reguliere wijze aan te schaffen
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Ik weet nog dat ik in de sneak preview The Matrix (deel 1 dus) zag in de oude City theater in Amsterdam. Na het intro explodeerde de zaal en dat was een energie waar ik nog vaak aan terugdenk. Dat haal je niet op je bank met je voetjes omhoog.
Leuk voor je, maar je kan hopelijk wel begrijpen dat ik daar financieel niet voor hoef op te draaien? Ik heb zo 100 verhalen over m'n bank, vaak bij films die ik ook in de bioscoop gezien heb en daar gewoon minder vond.
Als bioscopen economisch gezond willen zijn moeten ze het maar doen zonder het 3 maand exclusiviteit. Kunnen ze dat niet, zijn ze feitelijk gewoon verlieslatend en moet de filmindustrie daar hun conclusies uit trekken.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
En jij denkt dat los van de distributeurs daar een filmmaker aan mee zou willen werken?
De meeste films komen uiteraard veel meer tot hun recht op het grote doek.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Eerlijk gezegd boeit mij dat niet zo. Als klant heb ik m'n oplossing toch al klaar als niemand mee wil werken. Maar ik zou niet weten waarom filmmakers niet mee zouden werken aan een oplossing waar mensen wél voor hun films willen betalen.
Wil je kans maken op mijn geld dan zorg je maar dat je het aanbiedt op een manier die ik schappelijk vind. Dat is eerst via een klein bedrag zodat ik gewoon je film kan zien, daarna aan een normaal bedrag zodat ik hem kan bezitten.
Zint dat je niet, tja, dan krijg je gewoon niks van me.
Dat is jouw mening, wil je dan toch zo graag "commercieel" zijn, slik die dan in en zorg gewoon dat je je geld terugverdient. Steeds meer mensen will hun films gewoon thuis op de bank kijken, dan kan jij vinden dat ze beter tot hun recht komen op het grote doek, dat boeit ons toch niet? Al helemaal niet als wij daar het slachtoffer van worden (zowel financieel als qua beschikbaarheid).
En zoals ik al zei, zijn er toch genoeg mensen die dat vinden, dan zijn bioscopen ook wel gezond genoeg om te overlezen zonder hun voorkeursbehandeling.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Dan blijven mijn films tenminste bespaard van jouw 0,5 stemmen die je meesterwerken altijd geeft 
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Eentje meer of minder zal het verschil niet maken zeker 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
En jij bent 32? Wow...
Ja ik heb blijkbaar nog 15 jaar om een verzuurde oude mopperaar te worden 
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
@Onderhond
Maar goed. Als dat jouw insteek is, en je je films graag op een klein schermpje wil zien met het volume zodanig dat het je buren niet stoort... Good for you.
Ik behandel het concept film meer in de traditionele zin. Niets geeft mij (en ik denk alle filmmakers) een grotere kick dan je werk voor een volle zaal op een doek te zien van minimaal 9 meter breed met dolby digital geluid.
Normaal gesproken wordt een maker ook vanuit het budget betaald, dus die hebben minder 'directe' schade van het download-volk. En de grote jongens zullen zich in alle bochten wringen om hun positie te verdedigen en zoals het ernaar uitziet staat de politiek daar 100% achter. Ik maak me dus geen enkele zorgen over het verdwijnen van de bioscoop en al helemaal niet over de aankomende wetgeving die in ieder geval het aanbieden sterker gaat vervolgen.
Zodra de heren uploaders en masse te maken krijgen met de represailles zal het downloaden ook wel weer beperkt worden door de nieuwsgroep geeks. En dat percentage is natuurlijk te verwaarlozen.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Oké, dus hoeven we ons nergens druk over te maken toch
Geloof ik best. Maar dan heb jij (en de rest van de filmmakers) zoiets van "en wat de klant wil maakt niet zoveel uit, die moeten maar betalen zodat ons ego gestreeld kan worden". Echt ?
En medelijden dat we nu met z'n allen hebben 
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Geloof ik best. Maar dan heb jij (en de rest van de filmmakers) zoiets van "en wat de klant wil maakt niet zoveel uit, die moeten maar betalen zodat ons ego gestreeld kan worden". Echt ?
Ik maak in eerste instantie films voor mijzelf. Too bad.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Tja, in het leven moet je nu eenmaal keuzes maken. Hoop dat ze je films dan nog eens op het grote doek voor een volle zaal zullen spelen. Keerzijde is mensen gewoon alles wat los en vast zit blijven downloaden.
Mensen kijken in eerstes instantie ook films voor zichzelf, niet voor jouw honger te stillen of om jouw ego wat op te blazen.
Je komt vooral veel te idealistisch en goedgelovig over nu.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Misschien moet ik dan maar hopen dat de webdesign business ook ooit eens de controle opeist over het internet. Kunnen al die amateursitejes en amateur developertjes die geloven dat ze een degelijke website in elkaar kunnen zetten een keer ogekuisd worden.
Krijgen wij eindelijk ook een keer de prijs die ons werk waard is (echt, een op en top goeie website voor 32.000EUR? Veel geluk). En het spaart mij ook vast een hoop onbetaalde overuren uit aan crapsites die de algemene ontwikkeling van het web tegenhouden.