• 178.366 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.593 actors
  • 9.377.664 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Papieren brilletje in de bios? Hoe lang is het geleden dat je in de bios geweest bent dan?

Was dat bij de laatste film van Cheech & Chong?

mauwiewauwie

• 386 messages
  • 0 votes

Ja hoe raad je dit (ik heb 25 jaar vast gezeten)Jaws3-d

Film Pegasus (moderator films)

• 31152 messages
  • 5450 votes

Op vlak van muziek is Spotify blijkbaar een zeer goed alternatief. Wie het nog niet moest kennen, het is een (legale) manier om online muziek te beluisteren en te beheren, waar je maar wil. Wil je het nummer toch downloaden kan je dat daar kopen. Een geweldig manier denk ik om het illegaal downloaden tegen te gaan.

Misschien kan dit ook een weg zijn die film moet inslaan? Ik ben al langer van mening dat de wijze van Spotify de toekomst is en het groeit alsmaar. Ik kan verschillende genres oproepen, artiesten bekijken, playlisten samenstellen met online muziek en eigen bestanden. En playlists kan je delen met je vrienden zodat je gemakkelijk tips kan opdoen.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Is de kwalitiet van Spotify inmiddels al wat verbeterd? In het begin heb ik het wel uitgeprobeerd, maar de onderlinge kwaliteitsverschillen in de nummer maakte voor mij dat ik het al snel gezien had. Ben je lekker een playlist aan het luisteren, moet je bij ieder nummer het volume steeds aanpassen...

• 31152 messages
  • 5450 votes

Ik heb er toch nog geen last van gehad. Dit zal ondertussen toch al een pak gebeterd zijn zeker?

Onderhond

• 87597 messages
  • 12852 votes

De muziek- en filmindustrie stellen regelmatig dat Google medeverantwoordelijk is voor piraterij op internet.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

JZe helpen je wel op weg..... Dus je kunt zeker over medeverantwoordelijkheid spreken, lijkt me.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Stel jij dan een model voor van google met filters, zodat je niet kan zoeken op dergelijke zaken? Het is een zoekmachine, wat je zoekt is aan jou, niet aan hun.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12852 votes

Reinbo wrote:

JZe helpen je wel op weg..... Dus je kunt zeker over medeverantwoordelijkheid spreken, lijkt me.

Da's zeggen dat wegwijzers verantwoordelijk zijn voor inbraken. Die brengen de inbrekers ook waar ze moeten zijn

Niet zomaar een uit de lucht gegrepen vergelijking trouwens, er gingen al stemmen op in Belgie dat Google Streetview het inbrekers wel erg makkelijk zou maken, ze kunnen nu zelfs de buurt verkennen via de computer

kos

• 46695 messages
  • 8852 votes

lol

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Reinbo wrote:

Dan maar gelijk internet verbieden! Internet is ook verantwoordelijk voor piraterij!

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

hehe, er zijn grenzen inderdaad. Straks komt er een razzia waarin iedereen zijn/haar pc/laptop moet inleveren

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Pitakaas wrote:

(quote)

Dan maar gelijk internet verbieden! Internet is ook verantwoordelijk voor piraterij!

Dat was ook bij mij het eerste dat gelijk in me op kwam toen ik bovenstaande las...

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Film Pegasus wrote:

Ik heb er toch nog geen last van gehad. Dit zal ondertussen toch al een pak gebeterd zijn zeker?

Geen flauw idee, het is voor mij de reden geweest dat ik het van mijn computer heb afgehaald en het dus niet meer geprobeerd heb. Vandaar ook mijn vraag of het inmiddels al verbeterd is...

• 31152 messages
  • 5450 votes

Ik kan de vergelijking niet maken, maar als ik de lijn doortrek naar bvb Youtube (voor beeldmateriaal dan) waar de kwaliteit evengoed verbeterd is sinds de beginjaren.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

"De Nederlandse filmindustrie vindt dat de politiek nu eindelijk eens maatregelen moet nemen tegen piraterij. Maar wanneer gaat de filmindustrie zelf eens een goed, legaal alternatief bieden?"

Lees de column op Webwereld:

Filmindustrie, stop met huilen en doe wat! (column) | Webwereld

Onderhond

• 87597 messages
  • 12852 votes

Een beetje wat ik laatst schreef dus. Maar daar kan je nog 100 columns over schrijven, ze luisteren maar naar 1 ding en dat is dalende inkomsten.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Toch is het wat gemakzuchtig. Zo geeft hij feitelijk zelf de vraag op het antwoord waarom de bioscoopbranche niet blij is met downloaden. Pathe is immers een partij die legaal online filmskijken gaat exploiteren. En ik vind het steeds wat makkelijk om te roepen dat er eerst maar eens een legaal aanbod moet komen alvorens de illegale stroom moet worden aangepakt. Het is immers ide illegale stroom die het legale aanbod verhindert.

Er is geen partij meer die niet snapt dat dvd's/bluRay tot het verleden behoren en dat de toekomst online is. Maar ook daar zijn investeringen nodig en die zijn een stuk makkelijker bij elkaar te krijgen als het op grote schaal downloaden van illegale content aangepakt zou kunnen worden.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Tja een beetje vergelijkbaar met gaan zeiken dat je auto steeds gestolen word als je de deuren niet op slot doet en de sleutel in het contact laat zitten...

Beetje vreemd dat ze er ook van uit gaan dat downloaders over het algemeen ook uploaders zijn. Ik denk dat dit nog niet eens 10% is.

Het downloaden van films zal zeker wel een gat in de inkomsten zijn van de filmprocducenten, maar het is zeker niet de enige reden, helaas word het wel zo gebracht de laatste jaren. Een redelijk aantal redenen van tegenvallende verkoop ligt ook bij de procucenten zelf. Als je een film wilt kopen, welke versie ga je dan kopen? Als er een film uitkomt komt er een half jaat later alweer een special edition, weer een jaar later de directors cut en een half jaar daarna een versie met beter beeld en geluid... NIet zo heel raar dat de verkoop daar door veranderd lijkt mij... Daarnaast als je een jaartje wacht kun je films kopen voor nog maar een fractie van de prijs als de film net uitkomt, maak dan gelijk de prijs wat gunstiger voor de consumenten! Als films bij uitkomen 5 á 10 euro goedkoper zouden zijn zouden er veel meer verkocht worden.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12852 votes

Wouter wrote:

En ik vind het steeds wat makkelijk om te roepen dat er eerst maar eens een legaal aanbod moet komen alvorens de illegale stroom moet worden aangepakt. Het is immers ide illegale stroom die het legale aanbod verhindert.

Hoewel ik daar absoluut niet van overtuigd ben, zijn zulke uitspraken nnog steeds vijgen na Pasen. Die gracht hebben ze zelf gegraven en daar moeten ze nu zelf maar zien uit te komen.

Al ben ik het wel eens dat dit artikel nogal gemakzuchtig is door zelf niet meteen de standaard repliek de grond in te boren. Het blijft nu bij "iets populairs roepen" in plaats van al even in te gaan waarom de filmindustrie ook zichzelf heel wat te verwijten heeft.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Downloaden van illegaal geripte films blijft natuurlijk een vorm van heling, ook wanneer het gratis wordt aangeboden. Tegengaan zal niet helemaal lukken, maar ook Caged stond aangeboden op een site waar je streaming gratis kon kijken. Een mailtje (en na een week, toen de film wederom werd aangeboden, nog één) en de film is eraf. Meestal zijn de sitebeheerders slim genoeg om het er niet op aan te laten komen.

Gelijkertijd denk ik overigens ook dat er door het illegaal downloaden van films een 'word of mouth' gegenereerd kan worden bij de reguliere kopers. Ik denk ook niet dat mensen die enkel films op de illegale manier kijken sociaal genoeg zijn om de film in de bioscoop te zien. Meestal zijn het mensen met vierkante oogjes die zelden achter hun pc/mac vandaan komen.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Fortune wrote:

(quote)

Dat slaat helemaal nergens op.

*begint te turven*

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Stephan wrote:

Ik denk ook niet dat mensen die enkel films op de illegale manier kijken sociaal genoeg zijn om de film in de bioscoop te zien. Meestal zijn het mensen met vierkante oogjes die zelden achter hun pc/mac vandaan komen.

Dit slaat zo hard nergens op.

Ik ga er niet eens verder op in omdat het zo ontzettend bezopen is wat je hier verkondigt.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12852 votes

Ach, een beetje ordinair trollen ... niet teveel aandacht aan besteden.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Gierig(?) = Sociaal gestoorde nerd? Hmm..

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Gierigheid is natuurlijk wel een soort vorm van anti sociaal gedrag.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Heldere taal is natuurlijk niet hetzelfde als trollen.

*turft er nog minstens één bij*

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.