- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Het gaat mij niet perse om mijn verzameling. Ik vind alles digitaal gewoon niet handig. Ik heb er liever een hoesje bij, die al een soort van indruk achterlaat over de film, en een achterkant waarop je kan lezen waar de film over gaat. Voor films waar ik niet veel geld voor over zou hebben, of episodes van series waarbij ik alleen even wil kijk of het wat voor mij is, vind ik zo'n legaal downloadsysteem wel een goed iets. Verder heb ik liever gewoon dvd's en bluray's in mijn kast staan.
Ik bedoel eigenlijk van je hebt de schijfjes zelf toch niet nodig? Het gaat je dus om de hoesjes, maar daar zijn zat leukere alternatieven voor de bedenken volgens mij.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Ja ehhh
gewoon dingetjes waar dezelfde tekst en plaatjes op staan maar niet op zon saai hoesje staan maar op iets leukers.
Er moeten toch wel een hoop dingen zijn die leuker in je huis zijn als versierde rechthoekjes, ofniet? Nee eigenlijk niet trouwens 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Maar dan heb je toch nog steeds een fysieke verzameling? Ik vind die hoesjes trouwens prima hoor, van mij hoeven ze er niets aan te veranderen.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Jij zei net:
Het gaat mij niet perse om mijn verzameling. Ik vind alles digitaal gewoon niet handig. Ik heb er liever een hoesje bij, die al een soort van indruk achterlaat over de film, en een achterkant waarop je kan lezen waar de film over gaat..
Dus dan zou je net zo goed een digitaal overzicht van al je films met tekst en uitleg kunnen gebruiken die je bijv op je TV doorbladert.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ja, dan moet je inderdaad bladeren. That's the point. Als ik voor mijn kast sta zie ik in één oogopslag de hoesjes van de dvd's. Om er meer over te weten te komen ga ik dan af en toe wat achterkantjes lezen, maar meestal kijk ik gewoon naar de hoes zelf. Maar goed, een fysieke collectie prefereer ik gewoon.
Zou een digitale verzameling als bijzaak wel leuk vinden. Heb nu natuurlijk ook al wel een klein beetje op mijn harde schijf staan, maar als ze dit legaliseren (voor een bepaald bedrag per maand) zou ik er zeker meer gebruik van gaan maken. Waarschijnlijk blijf ik alleen gewoon dezelfde aantallen dvd's per maand kopen, omdat ik een fysieke collectie gewoon vele malen fijner vindt.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Nou dat valt wel mee, je hebt dan in 1 scherm meerdere films staat zoals de voorkant van het hoesje. Afhankelijk of je ze groot of klein van formaat maakt zie je er meer op minder. Dus je ziet misschien wel 20 films in 1 keer. Veel overzichtelijker als de ruggen van je films in een kast. Daarbij kun je ordenen op verschillende dingen zoals genre en titel en kun je verschillende stijlen en achtergronden maken.
Je selecteert een film om de info te zien zoals op de achterkant van je hoesje. Ideaal is dit, ga denk ik weer is zo'n jukebox installeren.

Fortune
-
- 4316 messages
- 2772 votes
Dat is leuk, ik wil eigenlijk zo'n interface op mijn multimediabox.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Ik heb zo'n popcorn mediaspeler gehad, daar kon je een programmaatje voor downloaden op je computer om software automatisch te installeren waaronder een paar van die jukeboxen.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Denk we ondertussen thuis een DVD of 600-700 liggen hebben, dat steek je niet even weg in "een rekje". Dat is een aardige kast die een prominente plaats inneemt in je leefruimte. Niet verkeerd om daarvan te verwachten dat het ook een beetje mooi oogt.
Sorry maar dat is zowat hetzelfde aantal DVD's en blu rays dat ik hier ook liggen heb, pakt amper 2 vierkante meter in beslag. Staat mooi geordend per genre naast elkaar (hier en daar een mooie hoes wel uitgestald erbovenop), je hebt een mooi overzicht op de titels en dat is al wat telt.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
Voor jou misschien, voor mij niet.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ok hangt af van persoon tot persoon. Maar sowieso kan je moeilijk alle hoesjes letterlijk uitstallen (mochten ze allemaal fantastisch ogen), tenzij je wel heel veel plaats overhebt ergens in je leefruimte. Blijkbaar is het belang van een mooi hoesje bij jou wel heel erg cruciaal, terwijl het om al deze redenen eigenlijk niet is.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
Wat mij stoort is dat het momenteel een warboel is van kleuren, groottes en materialen. Dit is van een tijdje terug, ondertussen zijn er weer een plankje of twee aan DVDs bijgekomen. Mooi oogt het niet.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
je kan moeilijk verwachten dat elke film in dezelfde stijl en kleur aangepast aan elkaar wordt in een hoes gestoken. Ik zou het persoonlijk zelfs eentonig vinden.
Maar als het echt zo belangrijk voor je is zou ik de films die je echt wil (legaal) downloaden en op DVD branden, en vervolgens zelf je hoesjes ontwerpen. Zeker weten dat je er wel de creatieve skills voor zal hebben. 
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
Mijn creatieve skills zijn jammer genoeg beneden alle peil 
Je kan inderdaad moeilijk één bepaalde stijl aanhouden (al hebben ze dat met Blu-Rays wel geprobeerd, jammer dat het er zo cheap uitziet). Maar een beetje stijlgidsfilosofie zouden ze wel kunnen gebruiken. Nu krijg je een halve hernia van de hele tijd je hoofd te draaien om alleen maar de sleave titles te lezen. Soms staan ze naar links gedraaid, soms naar rechts, soms staan de letters gewoon en moet je van boven naar beneden lezen ...
De meeste doosjes kunnen trouwens ook 1/2 tot 2/3 minder dik, zou ook al een hoop onnodige plaats besparen. Als je opslagplaats vs medium bekijkt nu ligt de ratio een beetje buiten proportie.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Toch moet je dat weer niet teveel overdrijven met dikte van dvdhoesjes, want die dunne dingen van Lumiere zijn ook niet alles. Wel stijlvast, dus das misschien een voordeel.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
Ik vind die dingen ideaal (als je die Cinéart reeksen bedoelt).
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Cinema Selection, met o.a de films van Hou erin. Die ja.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Mijn creatieve skills zijn jammer genoeg beneden alle peil 
Je kan inderdaad moeilijk één bepaalde stijl aanhouden (al hebben ze dat met Blu-Rays wel geprobeerd, jammer dat het er zo cheap uitziet). Maar een beetje stijlgidsfilosofie zouden ze wel kunnen gebruiken. Nu krijg je een halve hernia van de hele tijd je hoofd te draaien om alleen maar de sleave titles te lezen. Soms staan ze naar links gedraaid, soms naar rechts, soms staan de letters gewoon en moet je van boven naar beneden lezen ...
De meeste doosjes kunnen trouwens ook 1/2 tot 2/3 minder dik, zou ook al een hoop onnodige plaats besparen. Als je opslagplaats vs medium bekijkt nu ligt de ratio een beetje buiten proportie.
Ja klopt ook wel, het kan idd allemaal wat fraaier en logischer geef ik je an sich wel gelijk in.
mauwiewauwie
-
- 386 messages
- 0 votes
Ik zou dat inderdaad als bijzaak wel leuk vinden, al hoop ik wel dat ze nog steeds dvd's/bluray's blijven uitgeven.
Die mogenlijkheid is er al in amerika maar ik denk dat het ilegaal is.
Ik kijk ook gratis film rechtstreeks op mijn laptop keuze uit 36000 titels van bios tot art.
kos
-
- 46695 messages
- 8852 votes
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Wel logisch vind ik. Zo'n film wil de halve wereld wel eens zien mede door alle hype's die er waren.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
Betreft illigale kopieën,
Politie vindt 2000 illegale dvd's in woning
De politie heeft gisteravond tweeduizend illegale dvd's gevonden in een woning in Rotterdam. Momenteel wordt onderzoek gedaan naar de herkomst van de dvd's.
De inval werd volgens Dichtbij gedaan naar aanleiding van een diepgaand onderzoek van politiemensen van district Oost. Naast de partij illegale dvd's werden enkele computers, printers en branders in beslag genomen.
Bron: spitsnieuws
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
Een klein wedstrijdje rant-tennis op Twitch:
On The Fan Community And Cold, Hard Economics vs On The Consumer And Cold, Hard Economics
Beetje teveel om het allemaal in het Nederlands te vertalen, maar zou leuke lectuur moeten zijn voor de geïnteresseerden.
mister blonde
-
- 12698 messages
- 5832 votes
@ Erwinner; op zich is het logisch omdat het zo'n hype betreft, aan de andere kant heeft Cameron altijd gezegd dat 3d de toekomst is, vooral ook omdat 3d niet te downloaden valt (vanuit de kant van de makers gedacht dus met name) . Nu hebben ze gezien de boxoffice niets te klagen, maar ik vind het toch wel opvallend dat het uithangbord voor 3d gewoon doodleuk toch nog de meest gedownloade film ooit is.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En pas nadat de film zijn bios run gehad heeft.
mister blonde
-
- 12698 messages
- 5832 votes
Dat snap ik allemaal wel, maar 3d was toch het argument om deze film te gaan zien en het bestaansrecht van de hype. De hype dus opvoeren als reden dat het de meest gedownloade film ooit is, is met terugwerkende kracht nogal opmerkelijk. Blijkbaar willen mensen een gehypte film toch wel zien, no matter what.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
Ook dat effect zal maar tijdelijk zijn trouwens, ondertussen zijn er ook al 3D versies op DVD/Blu-Ray verkrijgbaar, dus moet het mogelijk zijn om de 3D versie in principe ook gewoon via het net te verspreiden.
Verder lijkt de 3D hype wel te werken trouwens, als je ziet wat voor bullshit films er in de bios gereleased worden (Shark Night 3D) enkel en alleen omdat ze in 3D te bezichtigen zijn ... al slaan ze daar op de lange duur ook gewoon weer hun eigen ruiten mee in, mensen blijven dat soort C-filmpjes in de bios ook niet pikken.
mauwiewauwie
-
- 386 messages
- 0 votes
Als je de allernieuwste 3-D flatscreen van pana-pac-man heb.
Begrijp je mischien wat 3D echt laat zien met digitale 3D bril.(panasonic 3D)
Is de beleving 200% beter en dus echt ,en niet zo als een papier brilletje in de bios? 
HDC-SDT750
3D Camcorder
3D Video-opname met 3D conversielens
Uitgebreid 3MOS System
1.080/50p Opname (Full-HD 1.920x1080, 50 Progressief Opname)*
HYBRIDE O.I.S.**, een combinatie van hybride optische en digitale beeldstabilisatie
O.I.S. Lock
Eenvoudig 3D Afspelen op 3D TV's en AVCHD spelers/recorders
Als je deze erbij heb kun je alles in 3D filmen & kijken op TV