• 178.536 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 648.279 actors
  • 9.381.118 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

pie18

• 57 messages
  • 193 votes

Nou ben niet met je eens want FTD heeft ook de rechtzaak gewonnen van brein over het uploaden. En dat heeft FTD ook gewonnen. Er zitten zoveel fouten in de Nederlandse wet. Met het downloaden en uploaden dat in Nederland het legaal is.

Je moet het zien zoals de softdrugs.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

pie18 wrote:

Nou ben niet met je eens want FTD heeft ook de rechtzaak gewonnen van brein over het uploaden. En dat heeft FTD ook gewonnen. Er zitten zoveel fouten in de Nederlandse wet. Met het downloaden en uploaden dat in Nederland het legaal is.

Je moet het zien zoals de softdrugs.

Niet allemaal gewonnen:

Klik!

pie18

• 57 messages
  • 193 votes

Oke niet allemaal gewonnen en ze halen link eraf. En dan kan je film nog vinden zonder link.

Er zitten zoveel gaten in de Nederlandse wet.

En er zijn partije die dat willen legaliseren het downloaden van film. Tegen een goede vergoeding

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2639 votes

Wat heeft het voor zin om het downloaden te legaliseren? Het wordt zoiezo wel gedaan, of het mag of niet.

Onweerwolf

• 10 messages
  • 404 votes

Downloaden is niet illegaal en kan dus ook niet gelegaliseerd worden.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1780 votes

Ik geloof dat we niet al te veel medelijden moeten hebben met de filmindustrie. Hoeveel heeft Avatar nou ondertussen opgebracht? Miljardje of 2 (bron IMDB)? Arme regisseur.. het had misschien 4 miljard kunnen zijn als er niet gedownload werd

Ze hebben er zelf voor gezorgd door 20 euro (of meer) voor een DVD te vragen. En eerlijk gezegd: ik betaal het er ook niet voor. Als ik een film wil zien download ik 'm (FTD) is het niks dan gooi ik 'm weg. Is het wel wat dan kijk ik of ik 'm ergens in een koopjesbak o.i.d. tegen een redelijke prijs kan vinden.

Ik denk dat als de prijs voor een nieuw uitgebrachte DVD naar €10,- o.i.d. gaat, veel mensen er voor kiezen om niet te downloaden maar te kopen.

13woutie13

• 4384 messages
  • 0 votes

Voor Avatar maakt het niet heel veel uit, maar wel voor films die niet zo'n mega-omzet hebben.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Precies. Ik download zelf ook al jaren via FTD, maar het snuffelen in koopjesbakken is te leuk. Daardoor heb ik er vandaag weer 13 gekocht, terwijl ik ze zelf gemakkelijk kon downloaden/branden/labelen/hoesje printen etc. Op die manier blijft het leuk en betaalbaar. 17 euro voor ''zomaar'' een dvd betalen vind ik ook niks.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1780 votes

Dat klopt, maar 'niet zo'n mega-omzet' bestaat vaak toch wel uit enkele (tientallen) miljoenen. Als de kosten van de film terugverdiend worden en er nog een leuke winst aan vast zit zodat je weer kan investeren is het goed toch?

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ik koop ook geen films voor meer dan (ongeveer, ligt er een beetje aan of het import is of niet)10.- per stuk, is gewoon belachelijk. Meestal gewoon 2e hands of idd de koopjes. Helaas zitten tussen die koopjes zelden titels die mij aanspreken, vooral veel bekende titels .

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1780 votes

Elineloves wrote:

Precies. Ik download zelf ook al jaren via FTD, maar het snuffelen in koopjesbakken is te leuk. Daardoor heb ik er vandaag weer 13 gekocht, terwijl ik ze zelf gemakkelijk kon downloaden/branden/labelen/hoesje printen etc. .

Dat is nou precies wat ik bedoel. Downloaden is om de film te beoordelen, maar als de film je bevalt wil je (ik) toch ook graag het hoesje en de eventuele extra's. En daar wil ik voor betalen, maar niet te veel.

-edit, wat ik overigens ook leuk vind aan de koopjesbakken is dat er vaak onbekende titels tussen zitten die af en toe verrassend leuk/ goed zijn.

Als ik voor 10 euro 5 dvd's koop en er 2 goed te pruimen zijn ben ik tevreden

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Er zijn enkele films die je gewoon origineel moet hebben, bij mij zijn dat sowieso top 10 titels, en andere 5* films. Maarja, zelfde met TV series... ik vind het een beetje belachelijk om voor één seizoen 60 euro neer te tellen. Terwijl de retails die te downloaden zijn, weinig verschillen van de originele.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1780 votes

Zo heb ik 70 euro betaald voor seizoen 1 van Prison Break. Ben er achteraf wel blij mee hoor, maar het is belachelijk dat ze het ervoor durven te vragen (en dat er mensen zijn die het nog kopen ook )

Daar trap ik dus niet meer in en nu heb ik lekker 4 seizoenen van Heroes kunnen kijken voor 2 euro aan DVDtjes. Perfecte kwaliteit en zeg nou zelf.. zulke series kijk je vaak maar 1 of 2 keer. Daar ga je geen honderden euro's aan besteden.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Wij snappen elkaar!

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1780 votes

Was een beetje bang dat dit een anti-download forum was, maar blijkt erg mee te vallen.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

_Se7en_ wrote:

Zo heb ik 70 euro betaald voor seizoen 1 van Prison Break. Ben er achteraf wel blij mee hoor, maar het is belachelijk dat ze het ervoor durven te vragen (en dat er mensen zijn die het nog kopen ook )

Daar trap ik dus niet meer in en nu heb ik lekker 4 seizoenen van Heroes kunnen kijken voor 2 euro aan DVDtjes. Perfecte kwaliteit en zeg nou zelf.. zulke series kijk je vaak maar 1 of 2 keer. Daar ga je geen honderden euro's aan besteden.

en zo had ik vorig jaar de hele serie + film voor 100 euro ongeveer

(was eigenlijk 170,- maar ik had met kerst kadobonnen gekregen en met een pasje 10% korting op blurays )

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

_Se7en_ wrote:

Was een beetje bang dat dit een anti-download forum was, maar blijkt erg mee te vallen.

Er zijn hier wel wat mensen die van mening zijn dat je alles moet kopen. Ik kan me wat meer vinden in jouw redenatie

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1780 votes

MoFeDu wrote:

Er zijn hier wel wat mensen die van mening zijn dat je alles moet kopen. Ik kan me wat meer vinden in jouw redenatie

Ik hoor/ lees ook wel eens opmerkingen als: als je films downloadt kan je jezelf geen filmliefhebber noemen.

Kan ik echt boos om worden.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

'Een beetje filmliefhebber koopt het orgineel!'

Of is dat alleen maar propaganda van filmplanet?

Dit vond ik trouwens via google:

Aan illegale DVD's doe ik helemaal niet. zoals Erik al zij is de kwaliteit vaak belabberd en staat een hoeseen stuk mooier in de kast. Bovendien vind ik de opmerking "DVD's kopen is duur" ook zo'n kul reden. Als je een beetje slim shopt, dan zijn de meeste recente films te vinden tussen de €10 & €15 euro.
De kwaliteit is zo goed als je ze zelf zoekt, zodra er een DVD kwaliteit uit is, is die ook te downloaden.

10-15 euro voor een DVD vind ik echt wel duur hoor. Zeker als je je bedenkt dat je voor 30 euro zo een stapel van 100 DVD's kan kopen om te branden. Als je het zo bekijkt is het dus 50x zo duur.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1780 votes

Als je voor 15 euro een DVD koopt die compleet k*t blijkt te zijn is het toch zonde van je geld of niet?

Ik ben het er wel volledig mee eens dat een originele hoes mooier staat in je kast, ik streef er dan ook naar om al mijn gedownloade films te vervangen door de originelen. Maar om hier zoveel voor te betalen? Nee hoor, laat de lelijke hoesjes maar lekker zo staan tot het origineel voor 5 euro te verkrijgen is. Haastige spoed is namelijk zelden goedkoop .

Filmproducenten moeten gewoon stoppen met het uitzuigen van de consument en ervoor zorgen dat hun films voor een betaalbare prijs in de schappen ligt. Dit vermindert het illegale downloaden en ze maken er echt niet minder winst mee.

- edit, De kwaliteit belabberd? Een hoop van mijn gedownloade DVD's doen qua kwaliteit echt niet onder voor het origineel hoor!

Onderhond

• 87599 messages
  • 12858 votes

Downloaden is één ding, wat ik niet begrijp is dat mensen de nood hebben om zelf zo'n dvdhoesje in elkaar te knutselen. Als je graag een beetje wil uitpakken met je verzameling, koop die dingen dan maar gewoon.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Zoveel geknutsel is het niet. Je print een hoesje, snijdt of knipt het randje er vanaf, duwt hem in een leeg doosje, en als je het echt op een origineel wil laten lijken duw je het schijfje ook nog even in de printer voor een labeltje.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

En dan geef je bakken met geld uit aan kleureninkt.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Ligt er aan hoevaak je zo'n doosje maakt. Als je een die hard downloader bent en je hebt 100 films per dag binnen, is het onbegonnen werk natuurlijk. Maar af en toe een doosje maken omdat de originele dvd te duur is, is niks mis mee lijkt mij.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1780 votes

Het schijfje maakt me niet uit, maar ik zit niet te wachten op 200 zwarte doosjes waar je niet aan kan zien welke film erin zit.

En inderdaad, het maken van zo'n hoesje kost niet veel tijd en maakt je verzameling ook overzichtelijker.

Het bakken met geld uitgeven aan kleureninkt valt echt wel mee hoor. Per DVD ben ik ongeveer 70 cent kwijt aan het totaal. Is nog altijd veel goedkoper en het is toch maar een tijdelijke oplossing tot ik het origineel voor een redelijke prijs vind.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Je kunt het zo mooi maken als je zelf wil.

(afbeelding)

Misschien dan niet origineel, maar absoluut niet lelijk.

Onderhond

• 87599 messages
  • 12858 votes

Als je dan toch écht op DVD wil branden (computer - TV connectie is tegenwoordig peanuts, maar soit) steek je ze toch gewoon in een mapje?

Vind het erg goedkoop staan, zo'n collectie gebrande DVDs.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Het is ook goedkoop. Ach, als je af en toe zo eentje tussen je originele dvd's hebt opstaan, lijkt het me stug als iemand het verschil ziet.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1780 votes

Inderdaad, alleen jammer dat m'n printer vindt dat rood roze is .

- edit, ik vind trouwens een mapje met gebrande DVD's ook nogal goedkoop staan.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Lol, dat is een beetje zonde ja. Ik ben erg tevreden over de mijne, ding gaat ondertussen ook alweer 4 jaar mee ofzo.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.