- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Belgische filmposters
Belgische filmposters
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Gelukkig staan er op Tarzan affichettes ook wel eens mooie dames 
cinema.rex
-
- 307 messages
- 232 votes
Als je er 1 van Tarzan hebt waar BB ook opstaat, ben ik om 
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Haha!
De enige film, die ik mij zo een-twee-drie kan herinneren, waarin BB een passende outfit droeg voor een Tarzan film was 'Boulevard Du Rhum' (1971)
Ze zag er in haar luipaardvelletje heel sexy uit (en ik ben niet eens een fan, haha)

Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Jammer dat de Belgische affichette hier niets van is terug te vinden...

Je hebt gelijk Brix, bij Tarzan is er veel vrouwelijk schoon te ontdekken. Mannelijk ook maar daar hou ik me niet zo mee bezig 
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Leuke bijdrage Dogie.
Alleen zie ik op de affichette van '"Two-Gun Lady" geen Franse en Nederlandstalige titel staan 
Is het wel een Belgische?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
zie ik op de affichette van '"Two-Gun Lady" geen Franse en Nederlandstalige titel staan 
Is het wel een Belgische?
Met speuren nog een beter exemplaar gevonden (kleuren, details):

Rechts nu ook naam tekenaar te herkennen.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Inderdaad is het bij het 2e exemplaar ook beter te zien dat het een Belgische affichette is.
Mooiere kleuren ook.
Bedankt Dogie.
cinema.rex
-
- 307 messages
- 232 votes
[
Rechts nu ook naam tekenaar te herkennen.
Inderdaad, een stuk beter herkenbaar, maar wat staat er?
T. of Th. Poppy of Poppey?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Pay the Devil/Man in the Shadow (1957)

Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Mooie toevoegingen Dogie.
Zie ik rechts boven op eerste affichette versie van 'Het Loon van de Duivel' een stempel van de Nederlandse filmkeuring?
Lijkt er sterk op.
(2e affichette is wel 200 x mooier)
Sommige affichettes werden zowel in België als in Nederland gebruikt.
Ik heb er bijvoorbeeld zo een van 'The Lone Ranger'.
(Meteen even een waardering in sterretjes plaatsen bij 'Pay the Devil/Man in the Shadow.
Enkele keren op TV gezien)
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Voor bovenstaande poster heeft de Belgische tekenaar onderstaande window-card wel erg letterlijk overgenomen...

Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Overlaatst nog een paar posters tegen gekomen in de Hallen (een gigantisch rommel magazijn) maar jammer genoeg geen bekende titels. Jammer want door dit soort foto's wordt de drang groot om er meer te vinden 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Vind de affiche/poster-art belangrijker dan of het al dan niet een bekende filmtitel betreft.
(affiche komt uit en Franse en poster uit het Engelse taalgebied)
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Bwa, bij mij moet er toch iets bekend van zijn. Mocht er nu een Catherine Deneuve, Sophia Loren, Brigitte Bardot, Marilyn Monroe of een andere film die ik niet heb gezien maar waar ik van de cast wel harde fan van ben tussen zitten, dan pak ik hem meteen mee maar met de titels die daar lagen kon ik niet zoveel.
cinema.rex
-
- 307 messages
- 232 votes
Ben het toch helemaal mee met Dogie. Uiteindelijk gaat het om het ontwerp. In dit topic zijn er genoeg voorbeelden van onbekende films met geweldige affichettes.
Voor mij liever een mooi ontwerp, dan een minder mooie met een bekende ster. Bovendien zijn die vaak duurder.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes

Matig getekend ditmaal, en in spiegelbeeld, de US en Aussie posters:

Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Vandaag zien liggen voor 5€, was jammer genoeg gescheurd vanboven:
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Die stickers rechts-onder vind ik ook lelijk.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
(afbeelding)
Matig getekend ditmaal, en in spiegelbeeld, de US en Aussie posters: (afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Zorro...de spin 
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Die stickers rechts-onder vind ik ook lelijk.
Dat zijn de verplichte 'tax-zegels'.
Ja, die ontsieren menige affichette.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Op de poster die daar lag, hing die sticker volgens mij vanboven maar ik kan me vergissen. Langs de andere kant vind ik zo'n zegel wel iets hebben.
cinema.rex
-
- 307 messages
- 232 votes
Ach, ze zijn niet zo groot en geven aan zo'n affichette toch iets authentieks. Een scheur, als ie niet al te groot is, vind ik ook niet zó erg. Vijf euro lijkt me niet zo veel.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Was toch wel serieus geraakt precies maar ik had maar weinig tijd dus heb hem niet goed kunnen bekijken. Misschien binnenkort maar eens teruggaan.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Zorro...de spin