• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.950 actors
  • 9.370.968 votes
Profile

Belgische filmposters

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

De juist toegevoegde Fireman Save my Child heeft geen Engelstalige poster (er is er wel één, ik dacht dat ik hem had opgeslagen maar blijkbaar niet en nu vind ik hem niet meer...) De film is echter wel bekend als Met de Brandweer:

(afbeelding)

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

(afbeelding)

(afbeelding)

cinema.rex

• 307 messages
  • 232 votes

Flirt met de dood, een erg fijne titel! Lijkt me een soort film noir, maar dan wel een hele onbekende.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Mala heeft power

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

cinema.rex wrote:

Flirt met de dood, een erg fijne titel! Lijkt me een soort film noir, maar dan wel een hele onbekende.

Klopt; wacht op approval by the way.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Alan Ladd vs België

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Dat zijn weer prachtige aanvullingen.

Shane hadden we al eens gehad, maar ik weet niet meer of dat in het western topic was of hier?

Ook weer zo'n unieke titel: 'De Man der Verloren Valleien'.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Gisteren een paar Bud Spencer en Terence Hill Films gekocht en om in die sfeer te blijven:

(afbeelding)

Wel grappig dat er staat 'opnieuw samen' want dit was de eerste film van het duo... Maar waarschijnlijk werd deze film pas in België uitgebracht na het succes van de andere films of iets dergelijks.

(afbeelding)

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Die titel bezorgt mij de lachstuipen: De 4 Doders van het Ave Maria !

Maar het zijn wel mooie affichettes.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Nog 2 posters met Ladd:

(afbeelding)

(afbeelding)

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

(afbeelding)

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

@Brix

Mooie poster (kleuren) maar Scott amper herkenbaar.

Maar leren jas gelukkig in bruin. Op sommige lobby-cards is ie blauw ingekleurd.

Opvallend: evenals op de Franse poster geen enkele vermelding op poster van 3-D.

Maar zie Western-thread, de 1e on-sheet en quad-poster van deze film hadden ook geen 3-D vermelding. Wel een latere window-card (staat ook op MM) en enige lobby-cards.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Klopt Dogie, alleen het bovenste gedeelte van Scott's gezicht is gelijkend, maar de rest doet mij denken aan een andere acteur, op wiens naam ik nu even niet kan komen.

(Het is iemand die dacht ik ook in film Noirs speelde)

Er werd op lobby-cards (en ook posters) kwistig met kleuren omgesprongen, maar zelden met de juiste

Scott's leren jas in 't blauw?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Gisteren The Anniversary gezien met Bette Davis in een fabuleuze rol. Daar jammer genoeg geen Belgische affichette van gevonden maar wel dit:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Mooi spul Metalfist.

Ik denk dat een andere user er ook wel wel blij mee zal zijn, als ze het tenminste ziet in dit topic.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Klopt! Met dank aan een tip die ik kreeg van een andere user!

Waar zijn deze affiches te koop? Vind vooral die van All About Eve en Beyond the Forest mooi (Joseph Cotten is eveneens een favoriet).

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

(afbeelding)

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

BenicioDelToro wrote:

Waar zijn deze affiches te koop? Vind vooral die van All About Eve en Beyond the Forest mooi (Joseph Cotten is eveneens een favoriet).

Die van All About Eve vind ik juist verschrikkelijk Voor een affichette leg je best wel wat centen neer of je moet enorm veel chance hebben. Meestal zijn ze wel te vinden op filmbeurzen en dergelijke (de enige die ik heb, heb ik op een rommelmarkt weten te vinden)

Afgelopen weekend trouwens naar F.A.C.T.S. geweest waar er ook honderden posters lagen maar variërend van 100-800 euro is me toch iets te veel.

cinema.rex

• 307 messages
  • 232 votes

BenicioDelToro wrote:

Zal wel eens kijken wat ik heb liggen. De door jou genoemde titels heb ik vermoedelijk niet. Wellicht iets anders voor een redelijke prijs. Stuur je in dat geval wel een bericht.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Vandaag willen opnemen maar doordat die verdomde Belgacom tv het verschil niet kent tussen winter en zomeruur heb ik hem gemist

(afbeelding)

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

(afbeelding)

(afbeelding)

cinema.rex

• 307 messages
  • 232 votes

@BenicioDelToro : Helaas geen affichettes van jouw sterren gevonden. Heb er wel een aardig aantal, maar het merendeel is uit de jaren 60/70, niet een periode waarin Davis en Cotton erg actief waren, geloof ik.

@Dogie: Heb in m'n verzameling wel een originele Red River gevonden, die jij liet zien op 31-8 j.l.. Mijn exemplaar is wel wat verkleurd en voorzien van plakband aan de randen, maar wel gezegeld.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Metalfist wrote:

Vandaag willen opnemen maar doordat die verdomde Belgacom tv het verschil niet kent tussen winter en zomeruur heb ik hem gemist

Voor weinig geld ook op DVD te koop (ik heb hem zelf ook in mijn collectie)

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

cinema.rex wrote:

@BenicioDelToro : Helaas geen affichettes van jouw sterren gevonden. Heb er wel een aardig aantal, maar het merendeel is uit de jaren 60/70, niet een periode waarin Davis en Cotton erg actief waren, geloof ik..

Oh, jammer zeg. Maar bedankt dat je voor me hebt willen kijken. Heb zelf wat klassieke Italiaanse filmposters (veelal van Hitchcock-films), maar die zijn helemaal niet zo uniek (onder meer verkrijgbaar via postersale.nl voor een maximaal paar tientjes). Voor de échte verzamelaar waarschijnlijk niet zo interessant...

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

(afbeelding)

(afbeelding)

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Poster 'goudmijntje' aangeboord Dogie?

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Brix wrote:

Poster 'goudmijntje' aangeboord Dogie?

(afbeelding)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.