- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Huilen bij films
Huilen bij films
Kabukiman
-
- 414 messages
- 75 votes
Bij Gladiator moest ik wel een traantje weg pinken.
Die film was inderdaad wel om te huilen, ja.
spuit11
-
- 247 messages
- 365 votes
Ik ook nooit bij films, maar soms als je zelf niet lekker in je vel zit wil dat wel eens gebeuren, zo had ik dat bij Simon.
Kreeg wel een brok in mijn keel toen het laatste liedje gezongen werd bij Magnolia.
andere ontroerede films:
The pianist
Cider house rules
Garden State
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Laatste brok in de keel was bij Return of the King, bij die buiging voor de vier hobbits.
Mooi moment.
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3291 votes
Laatste brok in de keel was bij Return of the King, bij die buiging voor de vier hobbits.
Mooi moment..
idd, das ook de enige scene die ik zo snel kan bedenken waarbij ik écht een brok in m'n keel kreeg.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Het afscheid tussen Yuna en Tidus in Final Fantasy X. Een brok in mijn keel en de vele nodige tranen, al is het wel lekker hoor. En elke kijkbeurt geeft hetzelfde effect 
E V
-
- 1105 messages
- 3048 votes
Ik huil niet snel bij films, maar bij De Tweeling had ik t moeilijk.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik huil ook niet zo snel bij films, maar er zijn uitzonderingen. Eerste keer Das Boot en bij de eerste paar keer First Blood steeg de traandruk wel erg.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Donnie Darko
maar van de meeste "indrukwekkende" films krijg ik hoofdpijn en word ik misselijk (ja dat is een goed teken bij mij
)
Justice4All
-
- 2152 messages
- 457 votes
Ik moet eigenlijk bij elk film huilen en een traantje weg pinken 
En heb altijd een doos chocladebonbons en een doos Kleenex bijdehand 
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Ik had bijnahuilmomenten bij de dood van Boromir in The Fellowship Of The Ring en aan het einde van Big Fish. De tranen zaten er al aardig aan te komen, maar ze wilden niet over het randje, zeg maar. Maar dat wilde ik wel, ik wilde graag huilen, maar het lukte niet
!
KillaJah
-
- 356 messages
- 856 votes
2 films waar ik het toch wel erg moeilijk bij had:
Ray: De begrafenis van het broertje van Ray
Turtles can fly: Het moment dat het meisje haar kindje verdronken heeft en die jongen zonder armen het merkt en in die bron duikt. Wat een verschrikkelijk erge film is dit.
PeterNL
-
- 85 messages
- 4783 votes
Taegukgi Hwinalrimyeo is tot nu toe de enige film die me emotioneel erbij wist te betrekken.
aegron
-
- 4030 messages
- 1265 votes
Echt huilen kan ik mij alleen herinneren bij het eind van de serie David de Kabouter (ik was nog klein
)
Stevige brok in mijn keel
braveheart (is over de top, maar toch)
Remains of the day
Romeo + Juliet
The pianist is ook heftig, maar daar werd ik echt letterlijk helemaal koud van (zat echt te trillen van de kou in de pauze)
J.Bell
-
- 294 messages
- 827 votes
"Digging to China", "Labamba", die ene scene met Steve Zahn in "riding in cars with boys", "Legend's of the Fall", "Edward scissorhands", "Bambi" en zo ken ik er nog wel een paar...
Oke, het komt er dus op neer, ik ben een jankschijf...
blijkbaar.
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Enige films waar ik het me nog van kan herinneren dat m'n ogen een beetje begonnen te tranen was bij De Leeuwenkoning en bij Turner & Hooch...:D
Kwas dan toen ook maar 10 ofzo...? 
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Wat is daar
aan?
beefje
-
- 24 messages
- 7 votes
idd! tis heeeerlijk om lekker te huilen bij een film!
alleen maar een bewijs dat het een goede film is...
huiltip > what's eating gilbert grape!
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Wat is daar
aan?
Dat maakt helemaal niet uit 
Meestal zijn gevoelige mensen de beste mensen 
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Lachen is in ieder geval nog steeds een stuk algemener geaccepteerd dan huilen, m.i. volledig onterecht. Ach ja, 'men' weet niet wat Men(ni niet) mist
.
Uma Oldman
-
- 227 messages
- 327 votes
'Wake up daddy! Wake up!'
Heb nu alweer tranen in de ogen als ik alleen als aan die scéne denk...
Schindler's list; aan het einde van de film als je de overlevenden over de heuvel aan ziet komen en de film van zwart/wit over gaat op kleur
Lee-john
-
- 103 messages
- 876 votes
remember the titans was de enige film waar een traantje viel, en dat zegt wat (moet wel de beste film tot nu toe zijn)
Rien
-
- 114 messages
- 45 votes
Ik kreeg eigenlijk wel effe rillingen bij de theaterscene in Mulholland Drive
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Nog nooit moeten huilen bij een film. Natte ogen bij:
Big Fish
A.I.
Edward Scissorhands
Schindler's List
The Sixth Sense
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7935 votes
Moulin Rouge
Forrest Gump
Garden State bijna
Simon zat er tegenaan
Martoi
-
- 61 messages
- 67 votes
the green mile
American history x
Armageddon (ghehe) en zo nog een paar van dit soort films.
Ach ja.. btje gemotioneerd tiepje wat dat betreft denk ik.
empirekees
-
- 1597 messages
- 2401 votes
-Green Mile
-ET
-GVR
En de laatste episode van Dad's Army.
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
Bij Smallville seizoen 2 episode 2 (Insergence) kreeg het ook een beetje moeilijk... wat een dramatische toestand...
ik weet het, is alweer een tijd geleden. Maar heb net de aflevering gezien en ik vroeg me af wat je zo erg vond aan die toestand? Werd er namelijk niet echt warm of koud van