- Home
- Filmforum
- Film - Nieuws
- Nieuwe projecten
Nieuwe projecten
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
AMSTERDAM - Er komt toch een filmversie van de bekende televisieserie 'Baywatch'. Dat meldt Variety donderdag. DreamWorks, de filmstudio van Steven Spielberg, heeft onlangs de rechten voor een verfilming gekocht. Een geschikte schrijver voor het script wordt nog gezocht. Wie de hoofdrollen in de filmversie gaan spelen, is nog niet bekend.
Het is dus ook nog niet zeker dat de vaste acteurs uit de strandserie, als David Hasselhoff, Pamela Anderson of Carmen Electra, in de film te zien zijn. Het is waarschijnlijker dat Spielberg op zoek gaat naar nieuwe frisse gezichten. 'Baywatch' heeft sinds de serie begon een zeer succesvol verloop gekend. De serie is in meer dan 142 landen uitgezonden en werd in 44 talen vertaald.
Het is de bedoeling dat 'Baywatch: de film' in de zomer van 2006 in de bioscopen verschijnt.
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Het is de bedoeling dat 'Baywatch: de film' in de zomer van 2006 in de bioscopen verschijnt.
Ik hoop dat Pamela dan nog leeft..
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Behind the Mask : Hannibal Lecter returns
Sir Anthony Hopkins zullen we hoogstwaarschijnlijk niet meer te zien krijgen als Lecter

speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Michael Moore komt met vervolg op Fahrenheit 9/11.
De Amerikaanse cineast Michael Moore heeft met filmmaatschappij Miramax een akkoord bereikt over een vervolg op het succesvolle Fahrenheit 9/11, de documentaire waarin hij de Amerikaanse president George W. Bush op de korrel neemt.
Moore wil het Amerikaanse publiek naar eigen zeggen opvoeden nadat het Bush heeft herkozen, ondanks Moore's herhaaldelijke waarschuwingen. "Zo'n 51 procent van de Amerikanen heeft een tekort aan informatie en ik wil hen opvoeden en inlichten", aldus Moore. Bedoeling is de prent over drie jaar uit te brengen.
De Republikein Bush won de verkiezingen met 51 procent van de stemmen. Zijn Democratische uitdager John Kerry kreeg 48 procent van de stemmen achter zich.
Moore bereidt tevens een documentaire voor over de gebreken van het Amerikaans gezondheidssysteem, met als titel Sicko.
Bron: Het Laatste Nieuws.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Nelly Furtado krijgt een (grote??) rol in een Bollywood film, zie hier:
Can you imagine Nelly Furtado serenading our very own Aamir Khan on screen?
You won't have to wait too long to see it come true. The folk singer will star opposite the Khan in his forthcoming, Rang De Basanti.
The Portuguese singer, who grew up in Canada and was seeing ColdPlay's Chris Martin before he married Gwyneth Paltrow, will make her debut in a Bollywood film.
It will be shot in two versions. The Hindi version is called Rang De Basanti, and the English one is known as Paint It Yellow.
Directed by Rakesh Mehra (Aks), the film sees Khan, Arjun Rampal, Atul Kulkarni and Kunal Kapoor (Meenaxi) as four close friends. Dil Chahta Hai, anyone?
"No, it's not like Dil Chahta Hai," Kunal says. "This film is more dark. It's definitely not a comedy."
The music will be scored by A R Rahman, and will be shot in Delhi, Jaipur, Punjab and a foreign location.
Since Aamir has wrapped up the shooting for his period film, The Rising, rehearsals for Rang De Basanti will start in October and shooting in November.
So till then, say what you want!
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Tom Hanks gaat de hoofdrol spelen in de verfilming van The Da Vinci Code
Webby
-
- 861 messages
- 846 votes
Film over vriendin van Anne Frank
De Nederlandse regisseur Ben Verbong gaat het boek 'Ik heet Anne, zei ze, Anne Frank' van Jacqueline van Maarsen verfilmen. Dat heeft hij dinsdag bekendgemaakt.
Jacqueline Van Maarsen was van 1940 tot en met juli 1942 een hartsvriendin van Anne Frank. De meisjes zaten samen op het Joods Lyceum in Amsterdam.
Bron De Telegraaf
as
-
- 3548 messages
- 5932 votes
Raimi's Plan To Rewake The "Evil Dead" Author: Garth Franklin : Dark horizons
"Spider-Man 2" director Sam Raimi and original producing partners Rob Tapert and Bruce Campbell are reteaming to produce a remake of the cult hit "The Evil Dead" through Ghost House Pictures according to Variety.
Raimi wrote, directed and produced the 1981 "Dead," which tells of five twentysomething friends holed up in a remote cabin who discover a Book of the Dead. When an archaeologist's taped translation of the text and its incantations is replayed, the youths unwittingly summon dormant demons that possess them.
Raimi will not direct the remake, so Ghost House is looking for a helmer to reinvent the franchise before a script is written. "'The Evil Dead' is such a special film to Sam, Rob, Bruce and horror fans that we are going to take great care in renewing this franchise. By keeping its original formula intact and given audiences' appetite for horror, we expect that we'll have a real hit on our hands"
What the hell!
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Getver. Hij geeft er zoveel om dat ie het niet eens zelf regisseert.
En deel 2 was al een remake van deel 1.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Behind the Mask : Hannibal Lecter returns
Producers Dino en Martha De Laurentiis hebben Peter Webber (Girl with a Pearl Earring) aangesteld als regisseur van Behind The Mask.
Dino De Laurentiis zegt over Behind The Mask :
"It is a revenge story that shows why Hannibal became a cannibal. But he kills people that audiences want to see killed. So while there is a natural revulsion, the sympathy toward Hannibal remains."
Bron : Horror.nl
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Opnamen Nanouk Leopold’s tweede speelfilm GUERNSEY in volle gang.
Met Maria Kraakman, Fedja van Huêt, Johanna ter Steege, Hans Croiset, Frank Vercruyssen en Nathalie Alonso Casale.
De opnames van Guernsey, de tweede speelfilm van Nanouk Leopold (scenario en regie), zijn in volle gang. Op verschillende plaatsen in Nederland (Amsterdam Schiphol, Den Haag, Houten, Callantsoog) hebben inmiddels opnames plaatsgevonden. Deze week vertrekt de crew (met o.a. cameraman Richard van Oosterhout) naar Egypte. Daar zal worden gefilmd in Cairo en in het uiterste zuiden bij de grens met Soedan. De laatste opnamen vinden plaats vlak voor Kerst in Spanje.
Maria Kraakman (eerder in Leopold’s debuut Îles Flottantes) speelt de rol van een vrouw die na de zelfmoord van een ogenschijnlijk gelukkige collega vraagtekens plaatst bij haar eigen leven. Twee andere grote rollen worden gespeeld door Fedja van Huêt en Johanna ter Steege. Ook Hans Croiset, de Belgische Frank Vercruyssen en collega-filmregisseuse Nathalie Alonso Casale doen mee.
Producent van de film is Stienette Bosklopper van Circe Films. Co-producent is CosmoKino in Brussel. De film komt tot stand met financiële bijdragen van het Nederlands Fonds voor de Film, CoBO, Stifo, Vlaams Audiovisueel Fonds en VPRO.
Guernsey zal voorjaar 2005 gereed zijn.
Verwachte premièredatum in de filmtheaters: zomer 2005.
bron: MVSP
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
soboer
-
- 359 messages
- 293 votes
Geshatte budget 200 miljoen dollar. Die Cameron is wel met iets heel bijzonders bezig.
Webby
-
- 861 messages
- 846 votes
De Eetclub wordt verfilmd
Rinkel Film Productions gaat het boek De Eetclub van Saskia Noort verfilmen. Het scenario is van Paul Jan Nelissen. Jean van de Velde doet vermoedelijk de regie.
De productiemaatschappij heeft de onderhandelingen met Saskia Noort en haar uitgever Anthos over de filmrechten donderdag afgerond. Rinkel Film Productions maakte eerder al Off Screen en Van God Los.
De Eetclub vertelt het verhaal van vijf gezinnen die de uiterlijke schijn van perfectie willen ophouden. Dat doen zij in een slaapdorpje in de buurt van Amsterdam, waar ze het succes en geluk tegen elke prijs verdedigen. Van het boek zijn ruim 200.000 exemplaren verkocht.
Bron: filmtotaal
Kenshin
-
- 168 messages
- 101 votes
Ik heb ergens gelezen (ik heb helaas geen idee meer waar) dat er een film is aangekondigd over de legendarische koning Leonidas en de slag bij Thermopylae. Ik was erg in mijn nopjes toen ik dit las aangezien me dit een fantastisch uitgangspunt lijkt voor een film, maar ik heb er tot op heden nog niks van gehoort.
Weet iemand hier wat van?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Voor Kenshin:
De regisseur van de herinterpretatie van Dawn of the Dead, Zach Snyder, heeft de opdracht aanvaard om Frank Miller's 300 te maken. 300 is Miller's kijk op de legendarische Slag om Thermopylae tijdens de Perzisch/Griekse oorlog. In de slag hielden driehonderd Grieken onder leiding van koning Leonidas een enorm Perzisch leger op afstand. Volgens de legende is deze slag de grote inspiratie geweest achter het samenbundelen van de Grieken en daarmee de geboorte van de democratie. 300 is naast Sin City (nu in productie) het tweede grote werk van Miller dat verfilmd gaat worden.
Bron: moviegids.be
as
-
- 3548 messages
- 5932 votes
Nog erger: Het ziet er naar uit dat Bruce Campbell niet Ash gaat spelen!!!
More "Evil Dead" Remake Gossip
'WW' saw all the trade articles about Sam Raimi and Robert Tapert remaking "Evil Dead" the other day and drops in a follow-up rumour:
"I was one of the several dozen that submitted a Freddy vs Jason sequel treatment to New Line back in November 2003. It ended up that one of the execs there had his treatment - "Freddy vs Jason vs Ash" - met most favorably (saves starting up another payroll for an outsider you see?) and it was the one that was all set to go. Then things changed...
They began negotiations with Sam Raimi. I understand that as soon as Raimi saw that there was some interest in his Evil Dead franchise, he started thinking about other possibilities for the character and the remake idea was born out of that, and at the end of the day - money talked. He gets a bigger stake in ownership this way, whereas NL wanted a 'hand your character over to us' handshake. They were trying to work out a way they could both win, but it just didn't come off.
Anyway, Senator International is doing the new series of "Evil Dead" movies. And nope, Bruce Campbell - besides a cameo I assume - isn't going to playing Ash. Not sure whether that's the financing parties decision or Raimi's. Guessing the suits made the call. One name being thrown about for the part of Ash is a guy named Justin Theroux from "Charlies Angels: Full Throttle" and "Mulholland Drive". Will be interesting to see how the fans take to him and the new start in general".
Mijn dag is nu helemaal stuk
.
gatver hier draait mijn maag van om!!
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Wat ?!?! Evil Dead zonder Bruce Campbell als Ash ?!?! Nu gaat het helemaal niet meer goedkomen met die remake ... 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Plannen voor een vervolg op The Usual Suspects.
Filmproducers lopen met concrete plannen rond om een vervolg te maken op The Usual Suspects, de ingenieuze thriller uit 1995. The Usual Suspects met onder meer Kevin Spacey, Benicio Del Toro en Gabriel Byrne is in al die jaren uitgegroeid tot een absolute klassieker in het genre.
Acteur Chazz Palminteri, die als agent Dave Kujan op het punt stond de geheimzinnige maffiabaas Keyser Soze te klissen, is alvast opnieuw van de partij. "De eerste onderhandelingen over het vervolg zijn gunstig verlopen. Ik kijk er naar uit. Ik kan je verklappen dat de producers voorlopig de werktitel Searching For Keyser Soze gebruiken", zei Palminteri in een interview. Of regisseur Bryan Singer aan het vervolg gaat meewerken, is voorlopig niet duidelijk.(HLN)
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Ik heb ergens gelezen (ik heb helaas geen idee meer waar) dat er een film is aangekondigd over de legendarische koning Leonidas en de slag bij Thermopylae. Ik was erg in mijn nopjes toen ik dit las aangezien me dit een fantastisch uitgangspunt lijkt voor een film, maar ik heb er tot op heden nog niks van gehoort.
Weet iemand hier wat van?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Tom Hanks speelt hoofdrol Da Vinci Code.
De Amerikaanse acteur Tom Hanks werd gecast voor de hoofdrol in de verfilming van Dan Browns bestseller de Da Vinci Code. Dit liet Sony Pictures dinsdag weten. De film zal geregisseerd worden door Ron Howard. Brian Grazer en John Calley zijn de producers. Samen behaalden ze in 2002 een Oscar voor beste film met A Beautifiul Mind.
Hanks werkte eerder al met Howard en Grazer samen voor de films Splash en Apollo 13. Sony heeft zes miljoen dollar betaald voor de rechten op de roman. De film zal op 19 mei 2006 te zien zijn in de Amerikaanse bioscopen. Het boek wordt ook wel 'de Harry Potter voor volwassenen' genoemd. Het verhaal gaat over een professor die de strijd aangaat met een geheim genootschap om de geheimen van de Heilige Graal te onthullen die in de werken van Leonardo Da Vinci verborgen zitten. (HLN)
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Hoeveel films zal hij inmiddels wel niet op zijn naam hebben 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Miike: "Hobgoblins and the Great Wall." That's an exact translation. It's a story about a person who teams up with the hobgoblins to save the planet, to create a big wall of human beings and hobogoblins against evil.
Absoluut geen idee hoe serieus dit bedoeld was, maar ik kan alleen maar hopen dat't gemeend is 
Dopke
-
- 695 messages
- 8973 votes
Haha gaaf
Bedacht me laatst dat Miike nog niets met fantasie (het genre wel te verstaan) heeft gedaan. Hierna maar een westerntje