- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Horror-regisseurs
Knock-Out: Horror-regisseurs
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Mja, ik snap waar je naartoe wil denk ik. Jij ziet hierin een soort van boodschap terwijl ik zijn scenario's zie als een katalysator voor medische horror met visuele anomalieën.
Punt is wel dat wanneer je dit wegneemt er verder niet veel inhoudelijks in z'n films te vinden is. Waar de discussie toch wel om draaide.
Dat ik zijn horrorsegmenten nog eens erg pover uitgewerkt vindt is weer een ander verhaal.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
14 George Waggner (The Wolf Man) - Olaf Ittenbach (Premutos, Legion of the Dead)
Waggner verdient een stem omwille de horrorklassieker Wolf Man, maar Ittenbachs Premutos belooft een waar horrorfestijn te zijn dat ik niet gezien heb. Ik laat mijn stem even voor wat het is.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Punt is wel dat wanneer je dit wegneemt er verder niet veel inhoudelijks in z'n films te vinden is. Waar de discussie toch wel om draaide.
Dat ik zijn horrorsegmenten nog eens erg pover uitgewerkt vindt is weer een ander verhaal.
Deel m'n mening compleet met Halcyon. Cronenberg fascineert mij om het feit dat hij het menselijk lichaam als een experiment presenteert. Erg boeiend om elke keer te zien tot wat het lichaam en geest toe in staat zijn in zijn films en hoe hij dat gegeven exploiteert. Veel wetenschappelijk geneuzel zoek ik er niet achter en in dat context verbaast het me dan ook dat je hier zo de nadruk op legt. Heb jij bv The Fly opgezet in de hoop een goed uitgewerkt script te zien, of ging het uiteindelijk toch alleen om de gore? Ik gok op laatstgenoemde 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Mja, ik snap waar je naartoe wil denk ik. Jij ziet hierin een soort van boodschap terwijl ik zijn scenario's zie als een katalysator voor medische horror met visuele anomalieën.
Exact! Blijft toch vreemd hoe OH steeds de verkeerde insteek kiest/zoekt en daardoor vele briljante films laag waardeert.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Exact! Blijft toch vreemd hoe OH steeds de verkeerde insteek kiest/zoekt en daardoor vele briljante films laag waardeert.
Komop man, na 5 jaar MM? Had Cronenberg mooie en/of sfeervolle filmpjes geschoten had het mij geen fluit uitgemaakt, maar zijn TVse boertige lelijkheid verplicht mij wel te kijken naar z'n flauwe moraaltjes.
En nogmaals, daarbuiten om vind ik z'n horrorwerk ook absoluut brak. Die worstjes in Shivers bijvoorbeeld
Ook de "gore" in The Fly is bijna onbestaand en ziet er vaak erg fake en slecht gefabriceerd uit. Maar da's gewoon die hele 80s discussie.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
12 uur waren al voorbij. Waggner door.
15 Tom Holland - Mick Garris
1-0 voor Child's Play uiteraard
Mr Confused
-
- 1715 messages
- 6588 votes
George Waggner staat 2 x maal in de lijst (39) dus laat Olaf Ittenbach er maar in 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Komop man, na 5 jaar MM? Had Cronenberg mooie en/of sfeervolle filmpjes geschoten had het mij geen fluit uitgemaakt, maar zijn TVse boertige lelijkheid verplicht mij wel te kijken naar z'n flauwe moraaltjes.
En nogmaals, daarbuiten om vind ik z'n horrorwerk ook absoluut brak. Die worstjes in Shivers bijvoorbeeld
Ook de "gore" in The Fly is bijna onbestaand en ziet er vaak erg fake en slecht gefabriceerd uit. Maar da's gewoon die hele 80s discussie.
Dan ga je toch voorbij het conceptionele aspect, want daarin ligt de kracht van Cronenberg. Daarbij ben ik het volledig oneens met wat je zegt over de Fly. Behoord wat mij betreft tot de allerbeste special effects make up ooit. Datzelfde geld voor Scanners en Videodrome ook al kennen die films ook scenes waar het iets minder is.
En kijk in Shivers eens goed hoe de openinsscene (Wat lijkt op een aanranding verwordt in een onvrijwillige operatie om een parasiet uit iemands buik te halen. Dat vind ik waanzinnig bizar en sterk gevonden. A l'interieur avant la lettre.... En ook al is die laatste filmisch veel mooier, vind ik de basisgedachte nog steeds bewonderenswaardig.
Ik heb in ieder geval nog nooit enige flauwe moraal in zijn films kunnen ontdekken om het simpele feit dat ik daar totaal niet naar zoek in zijn werk.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
George Waggner staat 2 x maal in de lijst (39) dus laat Olaf Ittenbach er maar in
Hmm ik zie het idd. Ik zal Waggner in 39 vervangen door Kiyoshi Kurosawa. Dank! 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
16 John Alan Schwartz - George A. Romero
0-1
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Miike staat er ook niet in trouwens.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Liever in de plaats van Carpenter dan.
1-5
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Tsukamoto maakt toch geen horror? Dus die is sowieso niet op z'n plaats hier.
Mr Confused
-
- 1715 messages
- 6588 votes
Hiruko is anders toch wel horror en Tetsuo bevat toch ook enkele elementen.
17 Stuart Gordon - Dominique Othenin-Girard
1-0
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Gemini en Haze zijn ook genre (horror) films zonder al te veel afwijkingen. Verder wordt Tsukamoto genoeg gequote als maker van body-horror.