- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Horror-regisseurs
Knock-Out: Horror-regisseurs
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Erg leuk initiatief en idee, maar is het zo'n moeite om eerst langs de KO discussietopic te gaan? Want nu krijg je weer gezeik dat de lijst (ook al zitten er vele namen in) niet compleet. En ook ik deel mikey's opinie.
Waar zijn namen als bijv.Terence Fisher, Rico Ilarde, Pete Walker, Norman J. Warren, Alfred Hitchcock (ja, ook hij), Charles Band, Kiyoshi Kurosawa, ... Hebben allen, als je puur kijkt naar het horror aspect, meer recht op deelname dan bijv Shyamalan (ook al hoort hij er ook bij).
Enfin, leuk idee, povere executie. Toch succes met de KO
.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Niet mee eens, geen van die namen en zeker Hitchcock niet worden echt gemist....
Vogel lijkt mij niet mijn ding. 
2-1
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Niet mee eens, geen van die namen en zeker Hitchcock niet worden echt gemist....
Brides of Dracula, The (1960)
Curse of Frankenstein, The (1957)
Curse of the Werewolf, The (1961)
Devil Rides Out, The (1968)
Dracula (1958)
Dracula: Prince of Darkness (1966)
Earth Dies Screaming, The (1965)
Frankenstein and the Monster from Hell (1974)
Frankenstein Created Woman (1967)
Frankenstein Must Be Destroyed (1969)
Gorgon, The (1964)
Island of Terror (1966)
Man Who Could Cheat Death, The (1959)
Mummy, The (1959)
Phantom of the Opera, The (1962)
Revenge of Frankenstein, The (1958)
Stranglers of Bombay, The (1960)
Two Faces of Dr. Jekyll, The (1960)
Achttien titels waarvan ik er in ieder geval de helft van heb gezien.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En ik geen enkele . 
Gemiddeld ook nog geen 8 stemmen per film en max 44. Lijkt me dus geen groot gemis, maar van mij mag hij er in. Kan die misschien wel twee rondjes meedoen. 
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
En ik geen enkele .
. De andere namen kunnen mij feitelijk gestolen worden
.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Een hoop van die titels kende ik overigens wel al. 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Kyoshi Kurosawa is toch één van de drie hoekstenen van de Japanse new wave. Al mis ik hem ook niet echt als horror regisseur, maar da's dan meer omdat ik niet zo'n fan ben van z'n horrorwerk.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ook Kurosawa had ik meegenomen. Zijn percentage horrorwerk vond ik echter veel te laag. Rest van de namen hebben of te weinig stemmen, of zijn inwisselbaar met de weinig zeggende namen die er al in staan. In ieder geval bedankt Legan 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Fred Vogel (August Underground-serie) - Steve Beck (Thirteen Ghosts, Ghost Ship)
2-2
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Wat een hoop horrorfilms hebben beiden gemaakt en wat een hoop stemmen hebben de Vogel-films. Enfin:
3-3
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ga ik het nog een keer uitleggen:
Vogel is er gewoon ingeloot. Had net zo goed een Walker kunnen zijn. Steve Beck heeft weinig films, maar zijn films zijn wel beiden horror en bekend genoeg (veel stemmen). Uiteindelijk zijn beide regisseurs filler in deze eerste ronde van de KO.
Om nou in een apart topic uit te maken welke van de zoveel willekeurige, weinig zeggende regisseurs plaats mag nemen in deze KO vermijd ik liever en vind ik tijdverspilling. Heeft totaal geen invloed op de KO of er nou een Charles Band of Steve Beck in zit (beiden bijzonder onbekend en oninteressant). Ik heb een snelle selectie gemaakt van dit soort type regisseur en verder staan de voornaamste horrornamen in de KO.
Vanaf de tweede ronde wordt de KO pas interessant. Even door deze eerste en trage ronde heenbijten kan geen kwaad.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Ga ik het nog een keer uitleggen
smiley, maar deze verwijderd omdat ik het imo te vaak gebruik. Misschien toch maar weer eens doen. Dus wees niet bezorgd. Ik heb mij allang bij de situatie neergelegd en het was meer bedoeld als plaagstootje
.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
12 uur voorbij en ik wijzig mijn stem.
Fred Vogel - Steve Beck
2-4 dus
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
04 Jonathan Liebesman (TCM: The Beginning, Darkness Falls) - Toby Wilkins (Splinter)
1-0
Splinter heeft allesbehalve kunnen overtuigen