• 177.927 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.543 votes
Profile

Knock-Out: Horror-regisseurs

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

4-6

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

orbit wrote:

meestal zit Cronenberg er trouwens flink naast wat mij betreft.

Wat bedoel je?

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

4-7

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

dutchtuga wrote:

(quote)

Wat bedoel je?

Teveel films vind ik helemaal niks, pretentieuze en slappe probeersels, zoals Crash, Naked Lunch, History of Violence, M Butterfly of Spider.. Soms zit hij wel goed, maar een favoriete regisseur van me zal het niet worden.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Mwah, met Naked Lunch zit die juist helemaal raak, vereist misschiensiets meer achtergrondkennis, maar dat is wellicht zijn sterkste werk. Kan me voorstellen dat Crash je niet ligt. Zijn overigens geen van allen horrorfilms. Gaat er hier toch om om hem als horror regisseur te beoordelen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

(quote)
Niet dat ik wil gaan beginnen wie nou wel of wie nou niet 'echte' horrorregisseurs zijn, maar de beste horrormakers zullen wellicht Spielberg en Hitchcock zijn...

Beide hebben geen enkele horrorfilm gemaakt..... (Jaws is meer avontuur en Psycho grotendeels misdaad, heb die ook nooit echt geslaagd gevonden)

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

5-7!

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

6-7

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

6-8

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Reinbo wrote:

Beide hebben geen enkele horrorfilm gemaakt..... (Jaws is meer avontuur en Psycho grotendeels misdaad, heb die ook nooit echt geslaagd gevonden)

Ai deja-vu!!! Nou ja ze hebben allebij een subgenre ge/herstart: roadkill/monsterflick/slasher!!! (giallo?)

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Hitchcock heeft met Psycho de slasher mede-gedefinieerd ja. Spielberg mag hier gewoon niet genoemd worden . Tweede helft van Jaws is bijna een Free Willy.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

75% van elke commerciele horror die je nu in het 'NIEUW'schap ziet liggen is schatplichtig aan hen!!!!! (De rest aan Friedkin)

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Ik eer liever namen als Tod Browning, James Whale, H.G. Lewis en F.W. Murnau. Daar zijn we pas schatplichtig aan!

Spielberg heeft horror toegankelijk voor eenieder gemaakt. Niet iets waar we gelijk blij mee moeten zijn, eigenlijk.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

7-8

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Het wordt nog spannend...

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Niemand?

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

Mwah, met Naked Lunch zit die juist helemaal raak, vereist misschiensiets meer achtergrondkennis, maar dat is wellicht zijn sterkste werk. Kan me voorstellen dat Crash je niet ligt. Zijn overigens geen van allen horrorfilms. Gaat er hier toch om om hem als horror regisseur te beoordelen.

Ook zijn horrorfilms vind ik niet allemaal om over naar huis te schrijven.. en ik ben bekend met William S Burroughs meneer Reinbo, kan ik het nog steeds een zeer matige film vinden

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Tja, je mist wel vaker the point.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

En jij het mijne.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

dutchtuga wrote:

Spielberg heeft horror toegankelijk voor eenieder gemaakt. Niet iets waar we gelijk blij mee moeten zijn, eigenlijk.

Mwah daar ben ik het niet mee eens. Ten eerste vind ik duel geen toegankelijke film, en al helemaal gezien zijn tijd. Jaws is inderdaad een prettige film om te zien, maar waarom dat nou zo erg moet zijn.?.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Niet dat Jaws erg is, wel veel wat daaruit voortgekomen is. Daar baseer ik me voornamelijk op. Horror naar een groot publiek brengen is prima, alleen jammer dat hiermee enkele fantastische uitgangspunten om zeep worden geholpen door de ingehouden en de meer dan normaal op inkomsten ingespeelde manier van filmen.

12 uren zijn trouwens voorbij, dus we hebben een finale:

tot de 12, 2 punten verschil

John Carpenter

(afbeelding)

VS.

David Cronenberg

(afbeelding)

1-0

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Welke uitgangspunten?

2-0

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

3-0

mooie foto's dutch

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

4-0

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

5-0

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

6-0

Mr Confused

• 1715 messages
  • 6588 votes

6-1

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Geweldige finale. Kan niet kiezen.....

JoeHallenbeck

• 3413 messages
  • 0 votes

6-2

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

7-2

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.