- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Horror-regisseurs
Knock-Out: Horror-regisseurs
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
meestal zit Cronenberg er trouwens flink naast wat mij betreft.
Wat bedoel je?
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Wat bedoel je?
Teveel films vind ik helemaal niks, pretentieuze en slappe probeersels, zoals Crash, Naked Lunch, History of Violence, M Butterfly of Spider.. Soms zit hij wel goed, maar een favoriete regisseur van me zal het niet worden.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Mwah, met Naked Lunch zit die juist helemaal raak, vereist misschiensiets meer achtergrondkennis, maar dat is wellicht zijn sterkste werk. Kan me voorstellen dat Crash je niet ligt. Zijn overigens geen van allen horrorfilms. Gaat er hier toch om om hem als horror regisseur te beoordelen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Beide hebben geen enkele horrorfilm gemaakt..... (Jaws is meer avontuur en Psycho grotendeels misdaad, heb die ook nooit echt geslaagd gevonden)
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Beide hebben geen enkele horrorfilm gemaakt..... (Jaws is meer avontuur en Psycho grotendeels misdaad, heb die ook nooit echt geslaagd gevonden)
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Hitchcock heeft met Psycho de slasher mede-gedefinieerd ja. Spielberg mag hier gewoon niet genoemd worden
. Tweede helft van Jaws is bijna een Free Willy.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
75% van elke commerciele horror die je nu in het 'NIEUW'schap ziet liggen is schatplichtig aan hen!!!!! (De rest aan Friedkin)
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ik eer liever namen als Tod Browning, James Whale, H.G. Lewis en F.W. Murnau. Daar zijn we pas schatplichtig aan!
Spielberg heeft horror toegankelijk voor eenieder gemaakt. Niet iets waar we gelijk blij mee moeten zijn, eigenlijk.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Mwah, met Naked Lunch zit die juist helemaal raak, vereist misschiensiets meer achtergrondkennis, maar dat is wellicht zijn sterkste werk. Kan me voorstellen dat Crash je niet ligt. Zijn overigens geen van allen horrorfilms. Gaat er hier toch om om hem als horror regisseur te beoordelen.
Ook zijn horrorfilms vind ik niet allemaal om over naar huis te schrijven.. en ik ben bekend met William S Burroughs meneer Reinbo, kan ik het nog steeds een zeer matige film vinden 
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Spielberg heeft horror toegankelijk voor eenieder gemaakt. Niet iets waar we gelijk blij mee moeten zijn, eigenlijk.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Niet dat Jaws erg is, wel veel wat daaruit voortgekomen is. Daar baseer ik me voornamelijk op. Horror naar een groot publiek brengen is prima, alleen jammer dat hiermee enkele fantastische uitgangspunten om zeep worden geholpen door de ingehouden en de meer dan normaal op inkomsten ingespeelde manier van filmen.
12 uren zijn trouwens voorbij, dus we hebben een finale:
tot de 12, 2 punten verschil
John Carpenter

VS.
David Cronenberg

1-0