- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Horror-regisseurs
Knock-Out: Horror-regisseurs
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Gemini en Haze zijn ook genre (horro) films zonder al te veel afwijkingen. Verder wordt Tsukamoto genoeg gequote als maker van body-horror.
Eén zwaluw maakt de lente nog niet. En spreek je jezelf nu niet ongelofelijk tegen? Bij Haze schrijf je dat je de genreaanduiding "horror" niet op z'n plaats vindt. Het is het een of het ander... Maar goed, Tsukamoto is geen slechte filmmaker natuurlijk, ik vind zijn naam hier alleen geweldig misstaan.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Bericht staat in de context van mensen die met verkeerde verwachtingen een film inkomen. Zelfde zou je over Vinyan kunnen zeggen, ook daar mag van mij de benaming horror weg, hoewel ik het verder wel duidelijk binnen het genre vindt vallen.
Verder spreken we ondertussen al over drie zwaluwen, met nog een hoop film waar duidelijke horroraspecten inzitten, niet in het minst Tetsuo.
DeCol
-
- 7009 messages
- 3022 votes
Van Stuart Gordon enkel Fortress gezien en dat is geen Horror. Van Dominique Othenin-Girard Halloween 5, maar die was niet geweldig. Geen stem van mijn kant bij deze battle.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
4-0 toch wel, hoewel z'n horror werk meestal niet super is.
Die tegenstander is echt opvulsel volgens mij. 2 straight-to-dvd sequels (met nogal hoge nummers) en verder maar 1 horror op z'n naam?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Verder spreken we ondertussen al over drie zwaluwen, met nog een hoop film waar duidelijke horroraspecten inzitten, niet in het minst Tetsuo.
Tetsuo en Gemini vallen volgens MM niet onder horror...? Dan zijn er nog maar 2, waaronder Haze dat eigenlijk eerder een opgeklopt relatiedrama is...
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Wat is Gemini dan? Bewerking van een verhaal van Japan's grootste horrorschrijver? Tetsuo heeft genoeg rondspattend bloed en drilboren in vaginas om er horror bij te plakken lijkt mij.
En wat Reinbo hier onder mij zegt, beide Nightmare Detective films natuurlijk!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik vind die drie films weldegelijk horror te nomen, zo ook Vital (snijden in lijken is niet echt fris) en Nightmare detective.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Gemini heb ik niet gezien, dus daar oordeel ik niet over. Ik zeg alleen maar wat ik aflees bij de genreaanduiding. Geen horror dus...
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Er zijn blijkbaar genoeg voorstanders om Tsukamoto op te nemen in deze lijst, dus dat is eigenlijk een valide reden om hem te laten staan. Al had ik veel liever Miike gezien. Net wat pikanter, net wat creatiever en een stuk grappiger.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Tsja, Miike. Heb ik er expres uitgelaten omdat hij zo enorm divers is, dat er sowieso moeilijk een label op te plakken is. Ik ben echter wel bereid, wanneer er van verschillende users animo is, Miike in duel 39 op de plek van Waggner te zetten, ipv Kurosawa. Let me know, nu kan het nog
.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
19 Anthony Hickox (Hellraiser III, Waxwork) - Tom Savini (Night of the Living Dead 1990)
1-0
Savini heeft weliswaar een redelijke remake geregisseerd, maar zal om andere redenen de horrorgeschiedenis ingaan
Hickox heeft een waardig Hellraiser deel geregisseerd en ook Waxwork is een zeer lollig horrorfilmpje.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Kiyoshi Kurosawa - Takashi Miike
wie als eerst de 3 haalt, zal ik op nr 39 in de lijst opnemen
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Grappig dat Miike wel bestaansrecht krijgt en andere echtere horrorregisseurs worden overgeslagen. Waarom sta ik hier toch niet van te kijken.
1-0
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
1-1 Kurosawa is inderdaad meer horror-regisseur (hoewel ook erg veel niet-horrors op z'n naam), maar Miike doet véél meer met "horror". Met Izo als belangrijkste werk, en Audition/One Missed Call als bekendste uithangborden.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
2-1 is de stand
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
2-2 (Misschien doe ik die andere hiermee tekort, maar Miike is en blijft een fenomeen, of je hem nu goed vindt of niet.)
Mr Confused
-
- 1715 messages
- 6588 votes
19 Anthony Hickox (Hellraiser III, Waxwork) - Tom Savini (Night of the Living Dead 1990)
1-1