- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Acteurs (2007)
Knock-out: Acteurs (2007)
Knisper
-
- 13038 messages
- 1279 votes
Ik vind dit een beetje een rare logica. Chaplin speelt zelf de hoofdrol in zijn films. Een regisseur wordt beoordeeld op zijn films, lijkt me. Wanneer een regisseur voor al zijn films een slechte hoofdrolspeler kiest, lijkt het me onwaarschijnlijk dat zijn films als goed beschouwd worden, en dus dat hij als een goed regisseur beschouwd kan worden. Wanneer je Chaplin als fimmaker goed vindt, lijkt het me een beetje moeilijk de prestaties van zijn vaste hoofdrolspeler minderwaardig te vinden.
Nou ja, als je een regisseur beoordeeld, neem je natuurlijk veel meer elementen mee. Chaplin was erg goed in het verwerken van maatschappijkritiek in zijn films (en zijn acteerwerk paste daar goed bij). Ik waardeer Chaplin zelf wel, maar ben geen fan en wat betreft acteren staat het veelvuldig omvallen en uitglijden natuurlijk niet in vergelijking tot wat Leung heeft gedaan.
122. Emma Thompson - Maggie Smith
clintgodfather
-
- 250 messages
- 596 votes
Nou ja, als je een regisseur beoordeeld, neem je natuurlijk veel meer elementen mee. Chaplin was erg goed in het verwerken van maatschappijkritiek in zijn films (en zijn acteerwerk paste daar goed bij). Ik waardeer Chaplin zelf wel, maar ben geen fan en wat betreft acteren staat het veelvuldig omvallen en uitglijden natuurlijk niet in vergelijking tot wat Leung heeft gedaan.
zijn acteerprestaties in Modern Time en The Great Dictator (en zijn andere klassiekers) zie ik niemand, maar dan ook niemand na doen. Daarom heb ik op hem gestemd. In zijn genre (komedie/satire) is hij de grootste.