• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.453 votes
Profile

Knock-out: Acteurs (2007)

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

Ruudje wrote:

net te laat, ik had anders op JS gestemt!

Heel goeie acteur natuurlijk Nicholson maar had het toch anders gehoopt, mijn top 5:

1. Robert De Niro

2. Al Pacino

3. Toshirô Mifune

4. Humphrey Bogart

5. Marlon Brando

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

NKyou

• 3081 messages
  • 747 votes

Gezellig man toch, altijd vrolijk

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Die kan Nicholson weer bijschuiven op zijn toch al niet geringe prijzenplank

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Mooie winnaar. Stewart is toch echt veel te eendimensionaal om in de finale te geraken. Of zijn er rollen waarin hij echt wat anders laat zien?

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Prachtige winnaar. Mijn favorieten Gael Garcia Bernal, Edward Norton en Tadusano Asano jammer genoeg niet allen bij de laatste 16. Maar met de beste 4 acteurs kan ik zeker leven!

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Dat The Joker uit Batman de finale wint in een acteurs KO is lichtelijk beschamend. Complete wanprestatie.

Verder soms aardig maar vaak saai en terend op smoelwerk.

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

kan niet zeggen dat de finale heel slecht was maar vanaf de 8ste finales was het een en al kortzichtigheid/ "o die ken ik"/ die heeft ooit in 1 goede film gespeelt. jammer maar helaas. Nicholsen vooruit voor Chinatown en One Flew dan maar, toch 2 van mijn favoriete films.

niet dat nicholson in batman een slechte prestatie leverde maar dat dan aanvoeren als argument is wel erg zwak. ala

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Als een acteur een hele film neerhaalt vind ik dat een stevig argument.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Zo'n sublieme film nog wel...

Menig film is aan de andere kant ook enigzins bekijkenswaardig geworden door de aanwezigheid van Jackieboy, maar dat laten we maar even buiten beschouwing.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Prima halve finale plek van Norton! Ken Stewart niet, maar wellicht wint Norton em in 2008.

Met Nicholson, Pacino en Norton bij de laatste 4 kan ik zeker leven.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Van de films die ik gezien heb vond ik hem enkel in About Schmidt een meerwaarde hebben. In films als The Shining of One Flew had ik liever iemand anders gezien.

Edit: in Mars Attacks was hij ook wel lollig.

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

Onderhond wrote:

Als een acteur een hele film neerhaalt vind ik dat een stevig argument.

Ik vind dus niet dat nickolson die film neerhaalt. Die film is by far beter dan zijn 2 opvolgers (returns en forever) en Nickolson is misschien dan wel 1 van de 'mindere' elementen in de film maar zijn acteerprestatie als The Joker vind ik allerminst slecht (oke ik ben iemand die de strips las).

Er zijn dus legio voorbeelden waarin Nickolson de hele film zijn extra prestige gaf(Chinatown, One Flew oa.) dat hij hier wint is een tweede maar ongelukkig ben ik er niet mee.

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

Onderhond wrote:

Van de films die ik gezien heb vond ik hem enkel in About Schmidt een meerwaarde hebben. In films als The Shining of One Flew had ik liever iemand anders gezien.

oke. Wie ???? Kan me geen acteur bedenken die beter de rol van Randle McMurphy (echt geen enkele) of jack torrance (misschien 1 of 2) had kunnen spelen.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Leuk acteur, maar er zijn betere. Had liever een Asano, Terajima, Nahon, Kitano of Cassel zien winnen.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Nahon?? Zie m erg graag hoor maar voor welke rollen zou hij een finaleplaats verdienen? Kitano zie ik ook graag maar is steeds hetzelfde mannetje met dezelfde expressie.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Kitano speelt anders een mooie dubbelrol in Takeshis'. Z'n smoelwerk kan hij niet onderuit, maar ook tussen een Sonatine en Kikujiro zit een gapend gat qua karakter.

En (bijna) niemand die hem kent uit Getting Any? uiteraard.

Nahon verdient finaleplaats op basis van Seul Contre Tous wat mij betreft, één van de meest indrukwekkende rollen uit de recente filmgeschiedenis.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Een finaleplaats verdien je niet met één enkel rolletje.

jasha

• 1540 messages
  • 1087 votes

dutchtuga wrote:

...maar met erkenning over de hele wereld en veel topprestaties.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

dutchtuga wrote:

Het is dan ook geen "rolletje" en verder vind ik het onzin. Naast dit "rolletje" zijn z'n andere optredes in films bijna altijd een meerwaarde voor de film en nooit storend.

Erkenning over de hele wereld (dure uitdrukking voor populariteit) is weinig boeiend - zeker op een site voor filmliefhebbers - en topprestaties uiterst subjectief.

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

jasha wrote:

(quote)

...maar met erkenning over de hele wereld en veel topprestaties.

Zoals Jack Nicholson dus.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Jammer dat Stewart niet gewonnen heeft.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Ik blijft het raar dat mensen hier hun autoriteit halen door erkenning van de filmcritici en dat soort dingen erbij te halen. Dat lijkt mij niet relvant als wij zoek zijn naar de beste acteur.

Wat Jack Nicholson betreft, hij is niet mijn favoriet, maar hij is wel goed in wat hij doet, dus we hadden ook met een mindere winnaar kunnen zitten.

DieGo

• 5808 messages
  • 2365 votes

Mijn stem was ook naar Stewart gegaan maar met Nicholson als winnaar kan ik zeker leven!

TOR, bedankt wederom voor het organiseren.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

kiriyama wrote:

Leuk acteur, maar er zijn betere. Had liever een Asano, Terajima, Nahon, Kitano of Cassel zien winnen.

Ja, als die als beste acteur uit de filmgeschiedenis worden gekozen is dat heel normaal.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

kos wrote:

(quote)
Ja, als die als beste acteur uit de filmgeschiedenis worden gekozen is dat heel normaal.

Je moet beter lezen, ik zei dat ik hen LIEVER zag winnen niet dat het normaal zou zijn als ze wonnen.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

kos wrote:

Waarom niet, omdat ze niet in Hollywood bekend zijn ? Omdat Jos en Jef niet met een emmer popcorn in de bios naar huns films kunnen kijken en hen daarom niet kennen ? Terajima of Nahon zouden niet geheel normaal zijn, met de andere drie zie ik niet meteen bezwaarlijke problemen.

clintgodfather

• 250 messages
  • 596 votes

Er zijn misschien mensen die Aziatische acteurs/actrices wegstemmen omdat ze ze niet kennen. Maar het gebeurt ook dat Aziatische filmliefhebbers gewoon een acteur slecht vinden omdat hij bekend is in hollywood. Dat is even triestig.

NKyou

• 3081 messages
  • 747 votes

clintgodfather wrote:

Maar het gebeurt ook dat Aziatische filmliefhebbers gewoon een acteur slecht vinden omdat hij bekend is in hollywood. Dat is even triestig.

Huh? Dit gaat nergens over. Waar haal je het idee vandaan dat dit zou gebeuren? Dat ik liever een film kijk met wie-dan-ook dan met De Niro (ik overdrijf) heeft niets te maken met het feit dat de laatste bekend is in Hollywood, ik vind hem gewoon slecht.

clintgodfather

• 250 messages
  • 596 votes

Ik beschuldig niemand, maar ik erger me in het algemeen aan de mensen die iets slecht vinden omdat het helemaal hun genre niet is en omdat het een oude film is. Sorry ben gewoon slecht gezind vandaag.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.