• 177.927 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.561 votes
Profile

Knock-out: Acteurs (2007)

Iketes

• 1968 messages
  • 1375 votes

8-10 Schitterende finale

jasha

• 1540 messages
  • 1087 votes

8-11 dan toch

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Belachelijke finale. Van Stewart kan ik eerlijk gezegd niet zoveel zeggen, al lijkt het me onverdiend, maar Nicholson heeft hier heel weinig te zoeken. Zo weinig variatie in zijn rollen.

The One Ring wrote:

Zo'n beetje iedere acteur speelt ergens wel gelijkwoortige rollen. Depp is vooral goed als excentriekeling, Bogart de cynische tough guy, Pacino de dominante man, Nicholson de vent die lak aan alles lijkt te hebben, Eastwood de antiheld die niet veel emoties toont en ga zo maar door.

Daarom had Norton ook moeten winnen! Iemand die tenminste echt een hoop verschillende (en goede) rollen heeft weten neer te zetten.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

orbit wrote:

Hij speelt ook in films waarin je hem niet eens terug herkend.. zoals True Romance of Sid And Nancy. Maar het zal wel dat hij iets hyperactiefs heeft. Ik denk eerder dat je broeierig bedoelt. Spreekt mij wel aan eerlijk gezegd.

Je zou het broeierig kunnen noemen, maar ik vind het moeilijk te omschrijven. Het enige wat ik erover kan zeggen is dat het me irriteert. De eerste keer dat ik een rol van hem zag vond ik dat nog wel goed. Maar nu erger ik me er steeds meer aan.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Knisper wrote:

Belachelijke finale. Van Stewart kan ik eerlijk gezegd niet zoveel zeggen, al lijkt het me onverdiend, maar Nicholson heeft hier heel weinig te zoeken. Zo weinig variatie in zijn rollen.

Kijk as good as it gets, about smith, shining, cuckoo's nest en terms of endearment maar eens achter elkaar.. ik daag je uit om aan te wijzen in welke films hij precies hetzelfde doet

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Art wrote:

(quote)

Laat Nicholson nou ook in westerns gespeeld hebben Je grijpt ook alles aan om je ongenoegen over dit genre duidelijk te maken.

Even gekeken. Hij speelt inderdaad in 3 westerns. Maar ik heb er nog nooit van gehoord. Het voegt weinig aan zijn cv toe, zo lijkt het. Nicolson is net wat veelzijdiger. Hilarisch in Mars Attack en Anger Management, om eens wat mindere films van hem te noemen.

Verder heb ik inderdaad een hekel aan dat genre ja.

jasha

• 1540 messages
  • 1087 votes

Knisper wrote:

die 11 oscar nominaties geven je toch vrij ongelijk. Je kan hem gewoon niet uitstaan lijkt me.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Knisper wrote:

Daarom had Norton ook moeten winnen! Iemand die tenminste echt een hoop verschillende (en goede) rollen heeft weten neer te zetten.

Gelukkig ligt die overschatte emolul eruit..

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

orbit wrote:

Kijk as good as it gets, about smith, shining, cuckoo's nest en terms of endearment maar eens achter elkaar.. ik daag je uit om aan te wijzen in welke films hij precies hetzelfde doet

Ik kom net thuis, dus ik heb de groot discussie al gemist. Van wat ik van Nicholson heb gezien, speelt hij elkaar weer een excentriekeling met overdreven grijnzen en gezichtsuitdrukkingen. The Shining en One Flew en ook the Departed is niet veel anders.

orbit wrote:

Gelukkig ligt die overschatte emolul eruit..

Het is de zoveelste keer dat je hem uitscheldt, maar je hebt nog geen enkele keer enige onderbouwing gegeven.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Knisper wrote:

Belachelijke finale. Van Stewart kan ik eerlijk gezegd niet zoveel zeggen, al lijkt het me onverdiend,

En waarom dat dan weer? Hoe kun je van een acteur die je niet (of in ieder geval nauwelijks) kent nou zeggen of hij verdient ver komt in een spel als dit?

Wat ik over die acteurs zei geldt ook voor Norton. Ook hij is wel typerbaar als acteur. Ik vind hem serieus niet veelzijdiger dan Nicholson of wie dan ook.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

9-11

Art

• 13507 messages
  • 3659 votes

maxcomthrilla wrote:

Even gekeken. Hij speelt inderdaad in 3 westerns. Maar ik heb er nog nooit van gehoord. Het voegt weinig aan zijn cv toe, zo lijkt het.

Verder heb ik inderdaad een hekel aan dat genre ja.

Je hebt daarin wel gelijk dat het een pak minder westerns zijn dan dat Stewart er heeft. Maar doet dat echt afbreuk aan een verder prima cv? Ik zou eerder de beste rollen tegen elkaar wegstrepen. Maar wie ben ik?

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

The One Ring wrote:

En waarom dat dan weer? Hoe kun je van een acteur die je niet (of in ieder geval nauwelijks) kent nou zeggen of hij verdient ver komt in een spel als dit?

Het lijkt me. Dat is trouwens wel een persoonlijke mening, omdat acteurs uit die tijd mij over het algemeen weinig bijblijven, maar dat is inderdaad een gok en is op weinig gebaseerd, daar heb je gelijk in.

Wat ik over die acteurs zei geldt ook voor Norton. Ook hij is wel typerbaar als acteur. Ik vind hem serieus niet veelzijdiger dan Nicholson of wie dan ook.

Norton speelt zowel de meest ingetogen personages, als de meest excentrieke. Vooralsnog speelt Nicholson altijd excentrieke personages als ik hem zie spelen. Misschien kan je wel zeggen dat Norton lang in hetzelfde genre is blijven hangen, maar de laatste tijd speelt hij in prakisch alle genre.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Knisper wrote:

(quote)

Ik kom net thuis, dus ik heb de groot discussie al gemist. Van wat ik van Nicholson heb gezien, speelt hij elkaar weer een excentriekeling met overdreven grijnzen en gezichtsuitdrukkingen. The Shining en One Flew en ook the Departed is niet veel anders.

(quote)

Het is de zoveelste keer dat je hem uitscheldt, maar je hebt nog geen enkele keer enige onderbouwing gegeven.

Ten eerste zeg jij ook niet veel meer dan grijnzen en gezichtsuitdrukkingen.. dat kan voor iedere acteur opgaan. Niemand ontkomt aan zijn eigen gelaatsuitdrukkingen lijkt me, tenzij hij een plastische makeover doet

Norton kan vaak ook niet meer dan de sukkelige stakker spelen.. en jezelf met plakplaatjes volplakken en wat stoer over nikkers dit en dat schreeuwen maakt beslist geen goede acteur. Allerlei mensen hadden deze rol moeiteloos neergezet, dat archetype is overigens al diverse malen gespeeld. Dit heb ik enkele pagina's geleden overigens ook al gezegd

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Knisper wrote:

Mooi eindelijk wat bijval voor mijn stelling

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Knisper wrote:

Misschien kan je wel zeggen dat Norton lang in hetzelfde genre is blijven hangen, maar de laatste tijd speelt hij in prakisch alle genre.

Inderdaad, ben ook erg benieuwd naar the Painted Veil.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

orbit wrote:

Norton kan vaak ook niet meer dan de sukkelige stakker spelen.. en jezelf met plakplaatjes volplakken en wat stoer over nikkers dit en dat schreeuwen maakt beslist geen goede acteur. Allerlei mensen hadden deze rol moeiteloos neergezet, dat archetype is overigens al diverse malen gespeeld. Dit heb ik enkele pagina's geleden overigens ook al gezegd

Dan raad ik The Illusionist en Down in the Valley aan. Beide films voegen qua diversiteit een hoop toe aan zijn cv. 25th Hour staat trouwens ook tussen die twee uitersten in.

Ik wil The Painted Veil ook graag zien inderdaad, lijkt me zeer interessant.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Knisper wrote:

Norton speelt zowel de meest ingetogen personages, als de meest excentrieke. Vooralsnog speelt Nicholson altijd excentrieke personages als ik hem zie spelen. Misschien kan je wel zeggen dat Norton lang in hetzelfde genre is blijven hangen, maar de laatste tijd speelt hij in prakisch alle genre.

Dan heb je niet goed opgelet, in The Pledge, About Smith, Crossing Guard of Chinatown speelt hij beslist geen excentriekelingen

En verder vind ik wel dat je de diversiteit van de rollen die je aanneemt ook moet aankunnen, Norton overtuigt daarin zelden. Dan liever iemand die een bepaalde kunst tot in de perfectie beheerst.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

9-12 james stewart in de finale

NKyou

• 3081 messages
  • 747 votes

Ben ik het, en ik niet alleen, dus helemaal niet mee eens. Norton weet me juist elke keer weer te overtuigen in welke rol hij dan ook speelt. Gelijk Asano weet hij elke film en rol veel meerwaarde te geven.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

orbit wrote:

En verder vind ik wel dat je de diversiteit van de rollen die je aanneemt ook moet aankunnen, Norton overtuigt daarin zelden.

Gelukkig zijn veel mensen het daar dan weer niet mee eens. Heeft wat mij betreft een aantal zeer overtuigende rollen op zijn naam staan zoals Primal Fear, American History X (hier speelt die overigens eigenlijk al twee totaal verschillende rollen in 1 film) en Fight Club

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

NKyou wrote:

Ben ik het, en ik niet alleen, dus helemaal niet mee eens. Norton weet me juist elke keer weer te overtuigen in welke rol hij dan ook speelt. Gelijk Asano weet hij elke film en rol veel meerwaarde te geven.

Dat vinden dus heel erg veel mensen van Nicholson ook.

Het beste voorbeeld is nog wel A Few Good Men, waarin Nicholson misschien 7 minuten in beeld is, maar de hele film een adembenemend schouwspel maakt telkens wanneer hij act de presence geeft. De rest van de acteurs vallen ook volledig in het niet.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4688 votes

NKyou wrote:

Gelijk Asano weet hij elke film en rol veel meerwaarde te geven.

Inderdaad, als ik zie dat Asano meespeelt in een film, wil ik 'em gelijk zien. Wat mij eigenlijk opviel in deze KO, is dat ik bijzonder weinig acteurs ken. Meestal moest ik even gaan zoeken in welke films ze hadden meegespeeld...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

9-13

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Ja, belachelijke finale, twee van die acteurs waarvan de hele wereld weet dat ze tot de besten ooit behoren.

Non-discussie weer .

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

9-14

Nicholson uiteraard.

K_33_S_

• 395 messages
  • 0 votes

9-15

jasha

• 1540 messages
  • 1087 votes

En voor de tweede keer;

(afbeelding)

Ruudje

• 916 messages
  • 4478 votes

net te laat, ik had anders op JS gestemt!

Art

• 13507 messages
  • 3659 votes

Heerlijke winnaar!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.