- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Acteurs (2007)
Knock-out: Acteurs (2007)
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
die laatste ken ik niet meer in die eerste drie zie ik zeker overeenkomsten. The Shining en One Flew zelfs enorm veel. Is voor mij zowat dezelfde rol. Vooral veel gekke bekken en af en toe de grijns en iedere filmliefhebber vindt het blijkbaar weer geniaal. Nu kan ik one flew nog erg waarderen omdat het de eerste film met nicholson was die ik zag maar heb me daarna voornamelijk geergerd aan hem.
Ik vind de grijns van The Shining toch nog wel heel wat anders als de vrolijke gekte van Cuckoo's Nest. Maargoed, misschien pik jij dat niet op. Als je eenmaal een hekel aan iemand hebt zul je misschien niet gevoelig zijn voor zijn subtiliteiten. In About Smith heb ik die grijns overigens niet gezien..
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
The departed en easy rider vond ik juist weer zeer vergelijkbaar
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Toch niet echt terecht !
Het is teveel van hetzelfde, drama, western of thriller het maakt niet uit. Je hebt altijd het idee dat je gewoon naar Jimmy Stewart zit te kijken.
Maar verder niks mis mee 
In sommige films werkt dat trouwens wonderwel, bijvoorbeeld Vertigo of Mr. Smith Goes to Washington.
Zo'n beetje iedere acteur speelt ergens wel gelijkwoortige rollen. Depp is vooral goed als excentriekeling, Bogart de cynische tough guy, Pacino de dominante man, Nicholson de vent die lak aan alles lijkt te hebben, Eastwood de antiheld die niet veel emoties toont en ga zo maar door. Acteurs leggen (soms onbewust) altijd wel iets van zichzelf in een rol, waardoor de personages die ze spelen op elkaar lijken. Maar de goede acteurs weten er voor te zorgen dat ze deze bekende eigenschappen zo varieren dat het niet eentonig wordt. Maar ik vind Stewart niet per se eenzijdiger dan welke andere acteur van de laatste 16. Je hebt wel zogenaamde kameleon-acteurs die schijnbaar alles kunnen, maar daarvan ken ik alleen Peter Sellers. Ik eis ook niet van een acteur dat hij altijd een andere rol speelt, maar dat hij de rol die hij speelt goed uitvoert.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
We hebben een finale:
James Stewart - Jack Nicholson
15 punten, 2 verschil
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
2-0 Stewart, al zou het morgen Nicholson kunnen zijn bij wijze van spreken. Twee grootheden, maar totaal anders. Stewart wint voor mij vandaag vooral vanwege zijn rol in It's a Wonderful Life, wat misschien wel mijn favoriete rol ooit is (maar ook dat wisselt dagelijks).
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Ik eis ook niet van een acteur dat hij altijd een andere rol speelt, maar dat hij de rol die hij speelt goed uitvoert.
Ik ook niet maar bij Nicholson irriteert het me net als bij Murray bijvoorbeeld. Bij andere kan ik het blijkbaar wel hebben
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Inderdaad, je kan iemand wel op enorme veelzijdigheid gaan beoordelen, maar als dat de films waarin hij speelt niet ten goede komt zie ik de meerwaarde niet zo. Een kameleon zoals Laurence Olivier is natuurlijk briljant, maar de films waarin hij speelt zijn er niet altijd per definitie beter door (soms wel natuurlijk).
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik ook niet maar bij Nicholson irriteert het me net als bij Murray bijvoorbeeld. Bij andere kan ik het blijkbaar wel hebben
Ik snap wat je bedoelt. Bij sommige acteurs irriteer ik me ook aan eentonigheid. Bij Sean Penn en Gary Oldman bijvoorbeeld. Wellicht spreekt de basis die de acteurs in iedere rol stoppen je dan niet aan. Het valt moeilijk uit te leggen wat ik bedoel.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Ik snap wat je bedoelt. Bij sommige acteurs irriteer ik me ook aan eentonigheid. Bij Sean Penn en Gary Oldman bijvoorbeeld. Wellicht spreekt de basis die de acteurs in iedere rol stoppen je dan niet aan. Het valt moeilijk uit te leggen wat ik bedoel.
Mwa eentonigheid? Oldman is nu juist een enorm divers acteur..
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Mwa eentonigheid? Oldman is nu juist een enorm divers acteur..
Ik vind Oldman zeer eentonig, ja. Hij heeft altijd iets nerveus en iets hyperactiefs in zijn rollen zitten. Ik kan moeilijk uitleggen wat ik bedoel, maar ik stoor me er altijd aan. Persoonlijk vind ik zijn rollen in Dracula, Leon en Harry Potter eigenlijk precies hetzelfde. Verschillende karakters, maar wel precies hetzelfde gespeeld.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
7-8
Ik zie ze beiden eigenlijk even graag
Stewart legt in zijn rollen vaak toch wat humor. Maar als straffe dat hij in westerns meespeelde, ga ik toch maar voor Nicolson die altijd heerlijk cynisch is.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Ik vind Oldman zeer eentonig, ja. Hij heeft altijd iets nerveus en iets hyperactiefs in zijn rollen zitten. Ik kan moeilijk uitleggen wat ik bedoel, maar ik stoor me er altijd aan. Persoonlijk vind ik zijn rollen in Dracula, Leon en Harry Potter eigenlijk precies hetzelfde. Verschillende karakters, maar wel precies hetzelfde gespeeld.
Hij speelt ook in films waarin je hem niet eens terug herkend.. zoals True Romance of Sid And Nancy. Maar het zal wel dat hij iets hyperactiefs heeft. Ik denk eerder dat je broeierig bedoelt. Spreekt mij wel aan eerlijk gezegd.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Maar als straffe dat hij in westerns meespeelde, ga ik toch maar voor Nicolson die altijd heerlijk cynisch is.
Welja, reken het Stewart maar af dat hij in een genre speelde dat destijds zeer populair en gerespecteerd was. Het was een die tijd net zo logisch dat een acteur in een western speelde dan in elk ander genre. Daarnaast zijn de westerns die Stewart met regisseur Anthony Mann maakte toch anders dan de standaard western; vooral dankzij de wat cynischere ondertoon en de voor die tijd ongewoon dunne grens tussen goed en slecht.
Art
-
- 13507 messages
- 3659 votes
Stewart legt in zijn rollen vaak toch wat humor. Maar als straffe dat hij in westerns meespeelde, ga ik toch maar voor Nicolson die altijd heerlijk cynisch is.
Laat Nicholson nou ook in westerns gespeeld hebben
Je grijpt ook alles aan om je ongenoegen over dit genre duidelijk te maken.