- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Het beste van... - knock out-versie
Het beste van... - knock out-versie
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3092 votes
We zijn die 8/12 uurs regels al wel voorbij.. het maakt mij verder niet uit, maar ik denk niet dat er nog veel stemmers zullen verschijnen. (Finale: 12,2.. dat staat er overigens in Kraay's 1e post.. dus dan zou het mogelijk nog haalbaar kunnen zijn)
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Wat een winnaar
Is er iemand met echte favorieten (top 10 films) die roadmovies zijn ?
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Nadat thriller en mystery eruit waren, heb ik veelal blind gestemt en maakte het mij eigenlijk ook niet uit wie er ging winnen.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
(Buffalo '66 ; Clean, Shaven ; Vozvrashcheniye)Prachtig genre, dat alleen overtroffen wordt door reizen zelf.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wat een winnaar
Is er iemand met echte favorieten (top 10 films) die roadmovies zijn ?
Met Apocalypse Now en Wild at Heart tel ik twee road movies in mijn top 10.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Buffalo '66, Vozvrashcheniye en Apocalypse Now vind ik niet bepaald Road Movies. Wild At Heart wel, melige kitsch.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ach, vervang het asfalt door de rivier en ik zie niet waarom Apocalypse now niet een road movie is te noemen. Want voor een oorlogsfilm wordt er verdomd weinig gevochten... (Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Road_movie )
Ik ben ook nog benieuwd naar jouw definitie van het genre drama.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit je zo aanspreekt. Wordt zo'n beetje je hele 0,5* filmlijst genoemd. 
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Vervang de geweren nog door golfstokken en je houdt eigenlijk gewoon een sportfilm over.
Film als .Sora is voor mij een puur drama, net zoals Wild At Heart een pure roadmovie is. Definities ga ik er verder niet aan vastkleven want daar komen toch 100 "maar film x en film y dan" reacties op.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Los van het feit dat er geen geweren voorkomen in AN. (Er wordt ook nauwelijks gevochten) is je vergelijking krom.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ok, ze surfen en spelen golf dus het is ook een sportfilm. Dat geeft des te meer aan hoe arbitrair de scheidslijn is. En alle films bevatten drama. Dus een onzinnige categorie.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ok, ze surfen en spelen golf dus het is ook een sportfilm. Dat geeft des te meer aan hoe arbitrair de scheidslijn is. En alle films bevatten drama. Dus een onzinnige categorie.
Als je 'drama' ziet als een film met een conflict is iedere film een drama, ja, maar ik denk dat drama toch meer op gevoel speelt. Films die over mensen gaan waar je echt mee kunt leven.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ja maar dat geldt ook voor komedies, bio-pics, roadmovies, oorlogfilms, romatische films en zelfs de betere actiefilm. Dus wat blijft dan over voor puur drama? Tokio.Sora is een goed voorbeeld, maar veel verder kom ik niet. Vreemd dat het dan toch zo goed scoort?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ja maar dat geldt ook voor komedies, bio-pics, roadmovies, oorlogfilms, romatische films en zelfs de betere actiefilm. Dus wat blijft dan over voor puur drama? Tokio.Sora is een goed voorbeeld, maar veel verder kom ik niet. Vreemd dat het dan toch zo goed scoort?
Bij actiefilms en komedies staat het serieus meeleven met personages over het algemeen niet centraal. Met meeleven bedoel ik dan een soort van ontroering of iets vergelijkbaars. Je kunt toch moeilijk zeggen dat je op een dergelijk niveau met John McClane in Die Hard of met de personages van Monty Python meeleeft?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Je kunt toch moeilijk zeggen dat je op een dergelijk niveau met John McClane in Die Hard meeleeft?
Daar heb ik meer mee dat met de personages uit bijvoorbeeld Tokio. Sora. Neem je eigen favoriet. Before Sunrise. Is dat Drama of Romantiek? En American Beauty is dat drama of komedie?
A Clockwork Orange, Drama, SF of komedie?
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3092 votes
Iemand nog een idee voor een 'kleine' KO ?
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Ik word eigenlijk een beetje moe van al die beste huppeldepup KO's. Wat mij betreft mag er wel een slechtste, lelijkste, ... KO gehouden worden.
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
De slechste acteur/actrice, die al voor zijn/haar acteercarriere bekend was
50 Cent
Alicia Keys
Beyonce Knowles
Britmey Spears
Cher
David Bowie
Dennis Rodman
Dolly Parton
Elvis Presley
Eminem
Grace Jones
Hilary Duff
Ice Cube
Jamie Foxx
Jennifer Lopez
Justin Timberlake
Madonna
Mick Jagger
O.J. Simpson
Pamela Anderson
Paris Hilton
Phil Collins
Queen Latifah
Snoop Dogg
Tupac Shakur
Vinnie Jones
Whitney Houston
Will Smith
nog ruimte voor 4 toevoegingen
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Niet echt slecht als acteur, maar wel bekend voor hun acteerprestaties:
Tom Waits
Frank Sinatra
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
nog 2, loting komt vanmiddag, als iemand anders zin heeft mag die ook loten.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Mark Whalberg
Arnold Schwarzenegger
Sean Connery (Was ooit tweede bij Mister Universe verkiezing)
Gene Simons
Johnny Weissmuller
Chuck Norris
Marriane Faithfull
Roger Daltery
Steven Segal
Iggy Pop
En wat dachten we van de hele rits acteurs die zijn begonnen als Stand up comedian bij SNL:
John Belushi
Dan Aykkroyd
etc..
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Pamela Anderson
Will Smith
Waar waren die daarvoor dan bekend van?