• 178.093 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.548 votes
Profile

Knock-Out: Beste Horror Scene 2006

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Het is een bijkomend voordeel dat horrormomenten uit minder bekendere films verder kunnen komen. En het geldt niet alleen voor mijn favorieten, lijkt mij..... Het gaat me vooral om al die geweldige horrormomenten uit minder bekende films....... welke dat zijn is aan iedereen die meedoet.

Lijkt mij allemaal vrij logisch, daarbij verbied ik helemaal niemand mee te doen.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Maar je spreekt je wel daarover uit.

maar horror is nu eenmaal een appart genre met een kleine maar fanatieke aanhang. Ik wil graag hun oordeel zien en niet dat van de grote massa die vrij weinig horrors kent.

Dan zeg ik dus, verkas dan maar naar een horror-site voor een waarde-oordeel. Het fanatisme begint me de keel uit te hangen, zeker gepaard met kut-opmerkingen (ik heb het nu over meerdere users) jegens hen die stemmen tegen een favoriet of gaan janken (net alsof de wereld vergaat) als hun favoriet niet door is.

Tevens zijn de regels van deze knock-out al flink overtreden om scenes toe te laten uit films met minder dan 20 stemmen...

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Zucht. Het is begrijpelijk dat het systeem even wordt aangepast. Horror is nou eenmaal niet het genre waar iedereen van houdt. Dus niets elitaire prietpraat om een favoriet van iemand anders verder te laten komen. Nee, dit is puur voorkomen dat je een paar dagen met een partij bezig bent.

45 - Child's Play - Voodoo scene vs Henry: Portrait of a Serial Killer - Onthoofding in badkuip

2-2
Game on.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

2-3

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Reinbo wrote:

Ik doe het niet om mijn persoonlijke favorieten te beschermen, ik wil graag dat deze KO beslist wordt door hardcore horrorliefhebbers........ Die de beste scenes kennen en niet alleen de bekendste horrorfilms.

Reinbo wrote:

Lijkt mij allemaal vrij logisch, daarbij verbied ik helemaal niemand mee te doen.

Volledig eens met Mug. Als je wil dat enkel “hard core horror fans” meedoen, moet je het spel niet op deze site organiseren, waar ook “gewone filmkijkers” meedoen.

Beide citaten komen in elk geval contradictorisch over : je verbiedt niemand, maar je hebt liefst dat mensen als ikzelf (ik ben geen hardcore horror fan) niet meedoen. Moet ik een examen afleggen of zo ? Anyway, ik zou toch geen kans maken .

Enneuh … als je een komedie knock-out organiseert … enkel de mensen met gevoel voor humor ? Of misschien beter … hetzelfde gevoel voor humor als jij

En de regels aanpassen omdat je de minder bekende films ver wil laten komen ? Kom zeg. Straks laat je de finale ook naar 5 punten spelen, omdat 2 films in de finale staan die maar 15 mensen gezien hebben.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Tussen het liefst en het verbieden zit toch een verschil? Hij mag zijn mening toch wel uitspreken. Ik ben het er niet mee eens, maar dat is weer wat anders.

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Hij mag zijn mening uitspreken (en wij mogen op die mening reageren), maar de regels doen aanpassen opdat wat hij "het liefst" heeft zou gebeuren, is natuurlijk wat anders

Je moet ook realistich zijn, als je op het einde 2 films hebt die door een 30-tal mensen gezien zijn, geraak je nooit aan 10 of 12 stemmen. En de mening over wat een goede horror-scene is loopt sterk uiteen, zoals je kan zien bij de discussies bij films als Omen, Wicker Man, Rosemary's Baby, ...

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Ja oke, maar neem maar van mij aan dat de kleinschalige aanpassingen puur zijn gedaan om ervoor te zorgen dat je bij de partijen tussen de relatief onbekende horrors geen dagen lang werk mee hebt. Dus niet om andere films meer kans te geven.

En je hebt gelijk, de finale zullen ze toch nooit halen, laat staan winnen.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

De indiener van de motie spreekt je tegen, Doom

Reinbo wrote:

Ik stel trouwens voor dat we de volgende ronde ook tot de 5 gaan en dan 2 rondes tot de 6. we moeten hier niet afhankelijk worden van mainstreamers die soms Horror kijken, want anders kan een geniale scene zoals bv. het ontploffende hoofd van Scanners nooit ver komen omdat er geen 8 deelnemers zijn die de film kennen.......

Ik stem dus tegen de motie.

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Doom wrote:

Dus niet om andere films meer kans te geven.

Bij zijn originele post was Reinbo toch duidelijk bang dat Scanners geen kans had tegen Saw of Seven.

Anyway, voor mij niet zo belangrijk, al lang blij dat ik nog mag meedoen, en voor mijn favoriete (bekende) scenes stemmen.

Trouwens, als je ziet dat the Godfather met 0 stemmen eruit ging, lijkt jullie angst me wat overdreven

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Oke, laat ik het zo zeggen. Ik ben voor de motie om de reden die ik heb opgegeven. Die reden lijkt mij ook meer dan begrijpelijk. Toch?

Ik ben het verder niet helemaal met Reinbo eens. Ik snap zijn punt, echter daarvoor moet je inderdaad niet op MovieMeter zijn.

De stemmers moeten natuurlijk wel rekening houden met het feit dat dit een horror scene knock-out is en geen thriller knock-out. Als Se7en dit bijvoorbeeld zou winnen, dan ben ik diep en diep teleurgesteld.

45 - Child's Play - Voodoo scene vs Henry: Portrait of a Serial Killer - Onthoofding in badkuip

2-3

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Doom wrote:

Als Se7en dit bijvoorbeeld zou winnen, dan ben ik diep en diep teleurgesteld.

Een moordende speelgoedpop is natuurlijk veeeeel enger.

Ik ben trouwens alleen maar diep en diep teleurgesteld als ik mijn loonstrookje binnen krijg.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Hannibal wrote:

(quote)

Ik ben trouwens alleen maar diep en diep teleurgesteld als ik mijn loonstrookje binnen krijg.

Ik vrees bij mij deze maand ook...

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Doom wrote:

De stemmers moeten natuurlijk wel rekening houden met het feit dat dit een horror scene knock-out is en geen thriller knock-out. Als Se7en dit bijvoorbeeld zou winnen, dan ben ik diep en diep teleurgesteld.

Deze discussie is eigenlijk al gevoerd in het algemeen topic, wat ook de bedoeling is, en daar wordt over de deelnemende scenes beslist. Iedereen stemt voor wat hij wil. En preceis omdat het over een scène knock-out gaat, en niet om een film knock-out, zou het soort film geen rol moeten spelen.

2-4

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Iedereen stemt inderdaad voor hetgeen wat hij of zij wil, maar dan kan ik nog wel diep teleurgesteld zijn als er een (in mijn ogen) non-horror scene wint.

Ik ben en blijf gewoon een horror liefhebber, dus ik wil niet als winnaar een Se7en of The Shining zien. Spijtig genoeg gaat dit waarschijnlijk wel gebeuren, maar oke. Ik zie liever een Haute Tension, Braindead of Hellraiser winnen. De keiharde horrors.

Ik duim dus nog even door hier.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Nogmaals het gaat hier om scenes niet om de titels zelf.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Ik doelde op scenes uit Haute Tension, Braindead en Hellraiser. Ik heb alleen geen schik om elke keer te typen dat ik doel op de scene uit Haute Tension met de kettingzaag, en de scene uit Braindead met de grasmaaier en de scene uit Hellraiser met Jesus wept. Dus.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Heel verwarrend allemaal. Ook omdat er in enkele zgn. 'niet horrors' toch wel degelijk echte 'hardcore' horrorscenes zitten, en zo. En dan weet ik niet meer wat mensen bedoelen. Mijn schuld.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

3-4

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Mug wrote:

De indiener van de motie spreekt je tegen, Doom

(quote)

Ik stem dus tegen de motie.

Ik gebruik twee argumenten door elkaar.

1. Aangezien er veel films tussen zitten die maar weinig mensen gezien hebben lijkt het mij verstandig om het aantal stemmen per ronde in de eerste drie a vier rondes laag te houden. Dit komt de zuiverheid (relatief veel stemmers die beide scenes kennen) en de snelheid ten goede.

2. Ik zelf zie graag geweldige scenes uit onbekende films verder geraken zodat ze in het visier van de 'mainstream' (vergeef me het lullige woord) horror kijker komen. En die wellicht een parreltje ontdekt..... Ik denk dat de aanpassing daar toe bijdraagd.

Tot slot. Ik hoop dat mijn favoriete scene wint. Maar denk niet dat de kans daarop vergroot wordt door deze aanpassing.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Reinbo wrote:

1. Aangezien er veel films tussen zitten die maar weinig mensen gezien hebben lijkt het mij verstandig om het aantal stemmen per ronde in de eerste drie a vier rondes laag te houden. Dit komt de zuiverheid (relatief veel stemmers die beide scenes kennen) en de snelheid ten goede.

Precies, wat doen die dan in een knock-out voor de MoMe-massa. Je mag al lang blij zijn dat Street Trash uberhaupt mee mag doen met 9 stemmen.

2. Ik zelf zie graag geweldige scenes uit onbekende films verder geraken zodat ze in het visier van de 'mainstream' (vergeef me het lullige woord) horror kijker komen. En die wellicht een parreltje ontdekt..... Ik denk dat de aanpassing daar toe bijdraagd.

Daarvoor hebben we tig andere favoriete horror-scenes / films topics in het forum. (voor mij en anderen zijn je favorieten al oud nieuws).

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

3-5

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Henry rules!!!!

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

46 - Saw - Scene met kaakklem vs Seven - lijk schrikt wakker

1-0

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

1-1 Toch maar voor het origineel

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

1-2

Skyper

• 646 messages
  • 0 votes

1-3

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

2-3

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

2-4

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

2-5

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.