- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Crypto
Crypto
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Antwoord=De Smaak van Water!!
hugohei
-
- 2149 messages
- 2347 votes
Emdee : soms slaat de crypto op de titel, soms op de inhoud. Vaak zit er een soort misleidend element in. Uit de kast slaat niet op 'uit de kast komen'/'out of the closet' (hetero bekent dat hij homo is, of zo) maar slaat op het letterlijk uit de kast kruipen van het slachtoffer [die daar jaren in opgesloten zat] in de film 'De Smaak van Water'. Kijk maar onder die naam ! Een vreemde film die ik van harte aanbeveel.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik heb het goede antwoord nog niet gelezen. De crypto slaat ditmaal op de (sub)titel...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Helaas, je laatste poging is ook fout..
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ha leg eens uit.
Nee, helaas, is 'm ook niet.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes

Ik zie niet in waarom niet. Dat maakt het juist leuk. Vanaf de start van dit topic hebben we crypto's van beide soorten gehad.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Het is gewoon een beschrijving van iets uit een film. Het heeft niets met leuke spitsvondige taalkundige cryptogrammen te maken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik beleef er niet minder plezier aan hoor.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik wil nu zolangzamerhand wel graag dat mijn crypto geraden wordt. Kan ik ook weer meedoen 
Hint: het heeft met sport te maken...
hugohei
-
- 2149 messages
- 2347 votes
Wat is een cryptogram ? Ik weet het niet precies. In de NRC staat een beroemde. Mensen die ik ken bellen mekaar om oplossingen uit te wisselen, En in VN ook, geloof ik. Bij mijn weten gaat het altijd om strikvragen of verkeerde-been-vragen over de buitenkant (naam) of de inhoud...
'Zo vader zo zoon in Rotterdam' (= Karakter) verwijst toch voornamelijk naar de inhoud, en 'dit brutale schepsel is ongedierte' (= Ciske de Rat) meer naar de titel. Het mooiste is allebei, misschien ?
Ach wat een dom gel*l. Ik neem alles terug. Alles !
En we spelen door !
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja doorspelen! Want het is nog steeds niet geraden..