• 178.420 movies
  • 12.235 shows
  • 34.017 seasons
  • 647.758 actors
  • 9.378.966 votes
Profile

Knock-Outs algemeen discussietopic

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Hmm. Vervang dan de moord op Alex's moeder maar voor de moord op de bestuurder. De scene met de kettingzaag geeft je namelijk wel net iets meer kick. Erg sterke scene.

Wie kan er overigens een goede horror scene uit The Dentist omschrijven. Het is voor mij net iets te lang geleden, ik kan alleen wat vage stukken herinneren.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Waarom gaat er toch zoveel aandacht uit naar horror in de knock-outs. Of krijgen we hierna ook nog een knock-out beste komische scène, dramatische scène, science fiction-scène, James Bond-scène, etc.?

Ik zie trouwens niet in waarom de bijlachtervolging in The Shining geen horrormoment is. Die scène wordt zelfs regelmatig betiteld als engste scène ooit. Kan niet ontbreken. En verder mis ik uit The Shining ook de voor mij persoonlijk engste scène: All work and no play make Jack a dull boy.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Vervangen

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Horrorscenes blijven gewoon veel langer bij One Ring. Zijn vaak films op zich. Het is veel makkelijker om 256 horrorscenes te selecteren dan 256 romantische scene. Anders probeer je het toch?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Het zal wel aan mij liggen, want scènes waar weer eens iemand op een zo bloederig mogelijke manier vermoord word doen mij eigenlijk niet veel.

Onderhond

• 87599 messages
  • 12854 votes

dutchtuga wrote:

Het is veel makkelijker om 256 horrorscenes te selecteren dan 256 romantische scene. Anders probeer je het toch?

Op zich wel waar, al is het ook zo dat de romantische scenes die ik zo kan opnoemen wel allemaal beter zijn dan de horror scenes

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Een grappigste scene knock out lijkt me trouwens geen slecht idee

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Ook daarvan zullen er veel horrorscenes zijn

maxcomthrilla

• 15579 messages
  • 2845 votes

KrisV wrote:

Een grappigste scene knock out lijkt me trouwens geen slecht idee

Dat is inderdaad wel een leuk idee, om een keer te doen ja!

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Maar gaat de bekendste horrorscène, Torrance met de bijl, er dus niet in? Dat kan toch eigenlijk gewoon niet.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

The One Ring wrote:

Het zal wel aan mij liggen, want scènes waar weer eens iemand op een zo bloederig mogelijke manier vermoord word doen mij eigenlijk niet veel.

Het is vaak de creativiteit dat het m doet. In zo'n scene kan je veel meer creativiteit brengen dan bij veel andere genres.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

The One Ring wrote:

Maar gaat de bekendste horrorscène, Torrance met de bijl, er dus niet in? Dat kan toch eigenlijk gewoon niet.

Moet je bij Reinbo zijn. Die wou m er niet in hebben .

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Maar wees eens eerlijk, dutchtuga, jij als horrorfan moet toch weten hoe belangrijk die scène binnen de horrorwereld is.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Ja vind ik ook. Ben het wel eens dat het geen echte 'horror' scene is. Maar als ik er geod over nadenk hoort die scene thuis in zo'n knock out.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

vervangen

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik zie trouwens niet in waarom die Shining-scène geen horror is. Wat verstaan jullie dan eigenlijk onder horrorscène?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Class of 1984 Cirkelzaag scene

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

Waarom gaat er toch zoveel aandacht uit naar horror in de knock-outs. Of krijgen we hierna ook nog een knock-out beste komische scène, dramatische scène, science fiction-scène, James Bond-scène, etc.?

Horror Rulez

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Yup. Horror is een levensstijl .

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Correctie : het WAS een levensstijl, het is nu een martelgang als je ziet wat er tegenwoordig allemaal uitkomt

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

Ik zie trouwens niet in waarom die Shining-scène geen horror is. Wat verstaan jullie dan eigenlijk onder horrorscène?

Een goede Horrorscene hoort voor mij ook gore te bevatten, Dit is gewoon iemand die door een deur Here is Johnny roepen.... Vind ik geen horror, kun je bijna elke dramascene met spanning toevoegen......

Daarbij vrees ik dat de scene alle echte horroscenes (ten onrechte) gaat verslaan omdat heel veel mensen niet van echte horror houden.

PS. Is het iemand al opgevallen dat er vrijwel geen digitale gore tussen zit....

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

En terecht ook. Digitale gore mag vor mij voor altijd verbannen worden.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nu here is Johnny nog er uit.....

Anders wil ik 'Having an old freind for dinner' toevoegen...

Wel serieus:

Deadly Friend - Basketbal

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

mooie!

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Er staat me een geweldige scene van Lucio Fulci bij waar een vrouw al haar ingewanden uitkotst. Kwam dat nou uit House by the Cemetery of City of the Living Dead? Wie helpt.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Reinbo wrote:

Daarbij vrees ik dat de scene alle echte horroscenes (ten onrechte) gaat verslaan omdat heel veel mensen niet van echte horror houden.

Klopt helemaal. Ook een van de redenen dat Haute Tension (Top horror!) werd verslagen door een standaard thriller als The Birds in de horror knock-out. Niet veel leden kunnen de echte horror waarderen.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Toch moet je zo'n lijst objectief opstellen. Die scene hoort hier gewoon bij. Legendarische scene, maar als ie tegenover een Fulci scene komt stem ik tegen Johnny!

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Het is juist objectief om zo'n gehypte (overgewaardeerde) scene en film uit deze lijst te houden. Zoals Reinbo al zei, wat is er zo bijzonder aan een scene waarin 'Here is Johnny' wordt gezegd? Geen horror of kippenvel moment.

Helaas gaat deze scene wel vele echte top horror scenes verschalken tijdens deze knock-out.

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Doom wrote:

Het is juist objectief om zo'n gehypte (overgewaardeerde) scene en film uit deze lijst te houden. Zoals Reinbo al zei, wat is er zo bijzonder aan een scene waarin 'Here is Johnny' wordt gezegd? Geen horror of kippenvel moment.

Helaas gaat deze scene wel vele echte top horror scenes verschalken tijdens deze knock-out.

Ik hoop dat je zelf ziet hoe contradictorisch dit is. Je gaat er een scène uithouden omdat je bang bent dat ze jouw favoriete scènes verslaat ? Een scène die jij persoonlijk (subjectief) overgewaardeerd vindt ? Dan toets je dat toch aan de mening van de stemmers. Dat is objectief.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Pakt woordenboek.

Het is helemaal niet contradictorisch. Jij leest puur hetgeen dat ik bang ben dat de desbetreffende scène vele echte horror scènes gaat verschalken. Als je het nogmaals leest dan zie je dat ik voornamelijk de nadruk leg op het feit dat de scène niet thuishoort in deze knock-out.

Het is pas een eerlijke knock-out wanneer je begint met 256 deelnemers die ook daadwerkelijk thuishoren in de desbetreffende knock-out. In mijn ogen hoort de 'Here is Johnny' scène niet thuis in de beste horror scènes knock-out. Aangezien het geen horror scène is.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.