- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
Geen King Kong zonder een Godzilla vertegenwoordiger. Maar vind ze er beiden niet in thuishoren eigenlijk.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ben het grotendeels met One Ring eens, Mysery, King kong zijn geen echte horrorfilms (Salo ook niet, maar die ken ik niet, lijkt mij meer een naar drama), Aliens is net als Predator meet actie/geweld... do nog maar een paar echte horrors er in a la Nekromantic, maar ook het oudere werk van Cronenberg mag niet over het hoofd gezien worden......
of ach laat maar en begin gewoon. 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Cronenberg wordt al flink vertegenwoordigd en Nekromantik is gewoon te onbekend. Dan kan je ook films als August Underground of de Guinea Pig serie erin gaan stoppen enzo. King Kong en Godzilla vind ik er echt niet in thuishoren. Dracula en Frankenstein zijn tenminste klassieke horrorfiguren. Kan ik van King Kong niet zeggen. Maar zo kunnen we idd door blijven discussieren. Zit zelf wel erg te twijfelen over Misery eigenlijk. Misschien alleen nog die vervangen?
Kom op, kom eens met echte horrortitels...Ikzelf zat te denken aan Nightbreed, Phantasm, Pet Cemetery of Maniac.
Persoonlijk zeg ik Phantasm.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Phantasm hoort hier gewoon in thuis. Uitstekende horrorfilm zeg. Misery eruit, Phantasm erin dus.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
The Burning, Gremlins, Ilsa She Wolf, Burial Ground, Men Behind The Sun, ...
edit: en Tesis natuurlijk
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Gremlins?
, Ilsa She Wolf heb ik ook aan gedacht ja, Burial Ground kent niemand, zelfde geld voor Men Behind the Sun en The Burning denk ik. Wat wil ik die laatste graag zien btw. Tesis ken ik helemaal niets van eigenlijk. Is dat wat?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Gremlins?
, Ilsa She Wolf heb ik ook aan gedacht ja, Burial Ground kent niemand, zelfde geld voor Men Behind the Sun en The Burning denk ik. Wat wil ik die laatste graag zien btw. Tesis ken ik helemaal niets van eigenlijk. Is dat horror?
Tesis is een beetje zoals 8MM, maar dan iets rauwer en minder mainstream; de film handelt ook over snuff.
En wat Gremlins betreft: als Poltergeist erin mag, dan Gremlins ook wat mij betreft
.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
Guinea Pig is een logische toevoeging, maar te onbekend vrees ik. Maar qua horror stelt het heel wat voor.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
En wat Gremlins betreft: als Poltergeist erin mag, dan Gremlins ook wat mij betreft
.
Haha vind Gremlins een beetje een Muppet film. Poltergeist heeft nog wel wat scares. 
Guinea Pig is een logische toevoeging, maar te onbekend vrees ik. Maar qua horror stelt het heel wat voor.
Voor de liefhebber hoort zo'n film erin thuis natuurlijk, net als Nekromantik bv, alleen is het probleem dat niemand de film gaat kennen of heeft gezien. Lijkt me beter ze weg te laten.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
Voor mij hoeft het ook niet hoor, haalt toch de tweede ronde niet. Ik vind de lijst zo wel goed 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Nightbreed, Phantasm, Pet Cemetery horen er zeker in, vooral PS is erg goed.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Pet Sematary hoort er idd gewoon in. 195 stemmen ook. Welke eruit? (en nee geen Salo, Aliens of Predator
)
Zat et denken aan Dreamcatcher. Buiten het feit dat het een kloet film is vind ik het ook totaal geen horror.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Salo ken ik niet, maar het lijkt mij meer ranzig drama. Aliens heeft meer Horror dat Predator, vind ik, die laatste is toch vooral actie en totaal geen gore.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Die moeten er zeker in blijven staan. Wat dacht je van Eraserhead of Tetsuo eruit? Toch niet de conventionele horror zoals we die hier kennen...
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Eraserhead vind ik echt wel horror. Surrealistische horror. En met tetsuo eruit maak je Onderhond boos
.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
die laatste is toch vooral actie en totaal geen gore.
Bwa, gevilde lichamen, een uitgehold karkas, een afgehakte arm en dergelijke meer categoriseer ik anders wel onder gore.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ja precies. Predator is een actievolle horrorfilm.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Eraserhead vind ik echt wel horror. Surrealistische horror. En met tetsuo eruit maak je Onderhond boos
.
Mja ok, maar waarom zou je hem erin laten? Is dit dan een horrorfilm? Op zich maakt het niet veel uit voor mij, maar 't is maar dat we de lijst zo compleet en authentiek mogelijk willen maken.
edit: nu ik erover nadenk, Tetsuo heeft inderdaad wel enkele horrorelementen, al zijn ze niet van conventionele aard...
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ja precies. Prachtig he zo'n lijst met 128 horrorfilms. Horrorheaven
. Maar Tetsuo vind ikzelf ook geen horror. Anderen weer wel. Zelfde met Salo, maar dan andersom. Daarom gewoon beter m erin te houden denk ik. Meningen verschillen veel.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
edit: nu ik erover nadenk, Tetsuo heeft inderdaad wel enkele horrorelementen, al zijn ze niet van conventionele aard...
Ja dat gedoe met het fuseren van body en metaal kan je best categoriseren als horror. heb er daarom ook niet al te veel moeite mee met Tetsuo in de lijst.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Dreamcatcher eruit dan? Denk dat het niemand wat kan schelen als die dr uit vliegt.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Gooi A Bay of Blood er maar uit, heeft maar 10 stemmen....
Dreamcatcher mag er ook uit van mij..
Waar is Prince of Darkness gebeleven????
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Hmm ja. Is wel een baanbrekende film in het genre. Maar die 10 stemmen idd...
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Waar is Prince of Darkness gebeleven????
Carpenter heeft al volgens mij 4 titels in de lijst.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ja, maar hij is ook wel een van de grootmeesters....
maar laten we maar beginnen, anders blijven we bezig en The Shining wint toch. 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ik hoop t niet. Texas Chain Saw Massacre!
Ok ik haal Dreamcatcher eruit voor Pet Sematary dan.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Hier dan de definitieve? lijst,
Basket Case
Toxic Avenger
Henry: Portrait of a Serial Killer
The Omen
Bad Taste
Brain dead
Night of the Living Dead
Dawn of the Dead (1978)
Dawn of the Dead (2005)
Day of the Dead
Return of the Living Dead
Zombi 2
New York Ripper
The Beyond
Suspiria
The Thing
Halloween
The Fog (1979)
in the Mouth of madness
Videodrome
The Fly
Texas Chainsaw Massacre (1974)
Poltergeist
Jaws
Silence of the Lambs
The Exorcist
Near Dark
The Howling
American Werewolf in London
Freaks
Bram Stokers Dracula
Scream
Nightmare on Elm Street
Serpent and the Rainbow
Don't Look Now
Psycho
The Birds
28 Days later
The Shining
Alien
Tetsuo
Critters
Ringu
Blair Witch Project
House of 1000 Corpses
Devils Rejects
Mary Shelley's Frankenstein
Repulsion
Hellraiser
Friday the 13th
Cannibal Holocaust
I Spit on Your Grave
American Psycho
A Bay of Blood
Carrie
It
The Changeling
The Haunting (1960)
City of the Living Dead
Re-Animator
Deep Red
Eraserhead
Invasion of the Bodysnatchers (1978)
Invasion of the Bodysnatchers (1956)
Nosferatu
Rosemary's Baby
The Tenant
Plan 9 from Outer Space
Dracula (1931)
Frankenstein (1931)
The Blob (1958)
The Blob (1988)
Cabinet of Dr Caligari (1920)
Texas Chainsaw Massacre (2003)
Dawn of the Dead (2004)
Aliens
Creature from the Black Lagoon
The Invisible Man
The Mummy (1932)
Land of the Dead
Les Diaboliques
Faust (1926)
Bride of Frankenstein
Battle Royale
Dark Water (2002)
The Others
Evil Dead
Ju-On The Grudge
Wicker Man
Phantasm
Angel Heart
Nosferatu (1979)
Carnival of Souls (1962)
Calvaire
Resident Evil
Silent Hill
Meet the Feebles
Child's Play
The Descent
Haute Tension
Tale of two Sisters
Jeepers Creepers
Scanners
Audition
Ichi the Killer
Predator
Salo
What Ever Happened to Baby Jane
Black Christmas
Saw
Creepshow
Last House on the Left
Sleepaway Camp
Wrong Turn
Children ot Corn
The Crow
From Dusk Till Dawn
Sixth Sense
The hills have eyes (1977)
Cabin fever
Hostel
swamp thing
Candyman
De Lift
Versus
From Hell
Pet Sematary
Driller Killer
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Aliens gaat dus echt blijven? Saw II en Evil Dead 2 mogen niet meedoen omdat het sequels zijn, echter Aliens, een volbloed actie film mag meedoen als sequel en horror film?
Best een grote misser als je het mij vraagt. Hoort gewoon niet thuis in deze lijst. Wolf Creek lijkt mij een waardig vervanger.