- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horror Tip Top & Chit Chat Project
Horror Tip Top & Chit Chat Project
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Gezien:
Tip van: alexspyforever
Genre: Haunted
Score: 4*
Dit is zo'n film waarvan alles klopt. Het spel, de frames, het verhaal, de sfeer en vooral de belichting is van uitzonderlijke kwaliteit. Na bijna zestig jaar nog geen spat verouderd. De rillingen lopen je nog steeds over je rug. Verreweg superieur aan The Turn of the Screw (1992) , die gebaseerd is op hetzelfde verhaal van Henry James. Een film die overigens ook best te verteren valt. Deze Innocents volgt wellicht het verhaal wat nauwgezetter, maar het gaat natuurlijk vooral om de uitwerking. Heerlijk griezelen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
29. I Didn't Come Here to Die (2011)
tip van Fransman hm ik dacht eerder dat jeroen of Fillumgek deze zouden tippen
Thriller/suspense
86 minuten + FTV (86 + 7 = 83 punten) Totaal: 2652 + 83 = 2735 punten
1,5*
http://ancensored.com/files/images/vthumbs/e/2750ebe8dd12887f6340d0aabc681e9c_full.jpg
Voor mij mag er gerust comedy als genre bij deze film (nou op imdb staat er dus wel comedy). Dat het misschien origineel is en niet meteen dat is wat je ervan verwacht, betekent evenwel niet dat dit meteen als een goede film moet worden beschouwd. Op het ongelukje met de kettingzaag na zijn de kills niet erg memorabel noch inventief te noemen. Ik juich low budget, amateurisme en indie horrors toe. Als het bedoeld was om te lachen kan ik het begrijpen, maar als ik de film moet beoordelen op serieuze horror (hetgeen volgens mij wel de bedoeling was of toch niet want het is blijkbaar toch comedy), is het gewoon prul. Ach ja dan heb ik het nog niet over de voorspelbaarheid gehad. Uiteindelijk is het gewoon het 10 kleine negertjes concept met weinig ballen aan het lijf als we dat (mooie) koppel van Emmy Robbin (zie afbeelding) buiten beschouwing laten. Leuk geprobeerd die 70s stijl maar je kan er niet omheen dat het duidelijk 40 jaar later is gemaakt.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Foto is wel een beter donker, vind je niet alexspyforever 
Die foto bij No Reason is leuker
Vind het toch bewonderingswaardig hoe je je door mijn tips heen worstelt 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Foto is wel een beter donker, vind je niet alexspyforever 
Die foto bij No Reason is leuker
Vind het toch bewonderingswaardig hoe je je door mijn tips heen worstelt
Tja het was nu eenmaal donker gefilmd, het zou misschien toch nog een body double zijn geweest.
Ik heb me door films als Only Lovers Left Alive (2013), Pop Skull (2007), Antichrist (2009) en andere artistieke shitzooi kunnen worstelen, dus dit was een eitje 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Deze keer eens geen nieuw thema, maar eens een chit chat ‘opdracht’. Achter al die films zitten natuurlijk regisseurs die bijdragen tot het succes ervan. Simpele vraag, maar misschien niet zo een eenvoudig antwoord. Welke zijn je favoriete horrorregisseurs en hun beste films?
PS het hoeft heus niet zo uitgebreid als mijn antwoord 
1) Herschell Gordon Lewis: of het echt zijn bedoeling was om de godfather of gore te worden, ik denk dat het eerder toeval en opportuniteit moet zijn geweest. HGL hield van film maken maar in de eerste plaats was het toch om geld te verdienen. Zijn oeuvre bestaat uiteindelijk maar voor ¼ uit horrorfilms maar het zijn wel die films waarmee hij bekend en populair is geworden. Hij bedacht samen met producer Friedman het concept gore en slaagde erin om de concurrentie vaak enkele stappen voor te zijn.
Favorieten: The Godfather of Gore; Blood Feast 2; The Gruesome Twosome; Two Thousand Maniacs
2) William Castle: ook hij is een godfather maar dan van de gimmicks. Na mystery, thrillers en dergelijke besloot hij zich vanaf de eind jaren 1950 te wagen aan horror. Hij was ook vooral een marketeer om mensen naar de bios te lokken met gimmicks zoals de ghost viewer (soort voorloper van de 3D bril) en de punishment poll. Maar ook zonder die gimmicks zijn het prima films
Favorieten: The Tingler, House on Haunted Hill, Mr. Sardonicus, The Night Walker, Shanks
3) Stuart Gordon: Fantasievolle aanpak, bij momenten Lovecraftiaans ik hou wel van dat soort aanpak.
Favorieten: Dolls, Re-Animator, The Pit and the Pendulum
4) Mario Bava: hij was de eerste die een film maakte die de naam giallo kreeg met The Girl who knew too much. Mystery, gothic, slashers ij heeft er zich allemaal aan gewaagd al prefereer ik vooral zijn oudere werk.
Favorieten: Black Sunday, Black Sabbath, Kill Baby Kill, A Bay of Blood, I Vampiri
5) Lucio Fulci: ik zou hem zeker de natuurlijke opvolger van HG Lewis durven noemen want qua gore is hij wel een van de beste, misschien wel de beste. Dit had toch gevolg dat de verhalen er om heen vaak niet bijster sterk zijn. Voor goede verhalen, zou ik verwijzen naar zijn oudere giallo’s.
Favorieten: Zombi 2, City of the Living Dead, The Beyond, House by the Cemetery
6) Roger Corman: Vooral bekend in zijn samenwerking met Vincent Price en de Edgar Allan Poe adaptaties. Maakte best wel sfeervolle films al schuwde hij de low budget evenmin.
Favorieten: Tower of London, The Masque of the Red Death, Pit and the Pendulum, A Bucket of Blood
7) Mike Flanagan: Er zijn wel wat moderne horrorregisseurs die ondertussen wat naam en faam hebben die horror misschien wat meer toegankelijk hebben gemaakt voor de mainstream en soms met veel bombarie de new kid on the block zijn: James Wan, Rob Zombie, Eli Roth, Ti West. Uiteindelijk laten ze een ouwe rot als ik toch meestal op zijn honger zitten. En dan is er Flanagan die misschien niet de meeste originele concepten heeft maar er toch vaak iets leuk mee doet, saai vind ik ze zelden.
Favorieten: Oculus, Ouija: Origin of Evil
8 ) George Romero: denk dat we hem de godfather of zombies kunnen noemen hoewel er natuurlijk al films over zombies waren. Maar het is vooral door zijn Night of the Living Dead dat we nu het nog immer populaire concept van vleesetende ondoden hebben. Hij heeft nog veel meer andere horror gemaakt maar die vond ik doorgaans saai.
Favorieten: Nigt of the Living Dead, Dawn of the Dead, Day of the Dead
9) Jean Rollin: Ja ok het is misschien meer een exploitatieregisseur dan horror en zijn focus op naakt en weirdness gaat wel vaker een leuk verhaal in de weg zitten. Saai zijn zijn films evenwel zelden.
Favorieten: Zombie Lake, Fascination, The Demoniacs
10) Ruggero Deodato: ok ik heb uiteindelijk nog wle wat te kijken in zijn oeuvre maar het alternatief was Bert I. Gordon geweest en daar kan ik nu niet meteen een topper bij verzinnen. Vooral natuurlijk bekend door zijn kannibalenfilms.
Favorieten: Cannibal Holocaust, Last Cannibal World
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
joolstein daarmee heb je de 3 Gates of Hell films van Fulci gezien. Als er nog eentje is van Fulci die je moet bekeken hebben is het natuurlijk Zombi 2 (1979)
Wat zijn de 6 andere die je hebt gezien?
Non Si Sevizia un Paperino (1972) aka Don't Torture a Duckling 4*
Zombi 2 (1979) aka Zombie Flesh Eaters 4*
Paura nella Città dei Morti Viventi (1980) aka City of the Living Dead 4*
...E tu Vivrai nel Terrore! L'Aldilà (1981) aka The Beyond 4,5*
Il Gatto Nero (1981) aka The Black Cat 3,5*
Quella Villa Accanto al Cimitero (1981) aka The House by the Cemetery 4*
Lo Squartatore di New York (1982) aka The New York Ripper 3*
Zombi 3 (1988) 1,5*
Un Gatto nel Cervello (1990) aka A Cat in the Brain 2,5*
Nu wil de laatste toch nog eens kijken want daar heb ik geen recensie staan en weet er nog weinig van. Daarnaast staat nog steeds A Lizard in a Woman's Skin (1971) op mijn wens lijstje. Maar ja dat is net als vele andere films, die ik nog wil zien! Ben dus nog lang niet uitgekeken
Sorry als het een beetje rommelig staat maar ik heb het even snel gedaan want ik moet weg!
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Hier kan ik wel wat mee:
1. Clive Barker. Hij werd bekend met de film Hellraiser maar was tevens schrijver van allerlei horror verhalen en scenario's
2. Tobe Hooper. De regisseur van The Texas Chainsaw Massacre uit 1974 die daarna nog veelvuldig gekopieerd is. Hij heeft echter ook een hoop bagger gemaakt maar vanwege bovenstaande verdient hij toch een vermelding.
3. John Carpenter. Zijn beste film vind ik The Thing met Kurt Russel een ongeëvenaarde SF-horror.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Goeie tip van Shaky:
Balada Triste de Trompeta (2010) The Last Circus
al heb ik hem nog niet gezien. Ben erg nieuwsgierig. Er zijn niet zoveel films over de Spaanse Burgeroorlog die ik ken. Nog altijd een beladen onderwerp in Spanje, naar ik meen. Heb jij nog tips arno74
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Regisseurs (niet noodzakelijkerwijze op volgorde van kwaliteit, maar wel grofweg)
- Alfred Hitchcock
De meester van de suspense, met een groot talent voor decoupage. We zijn hem zeer veel verschuldigd want deze man heeft de beeldtaal die decennia lang de filmwereld heeft gedomineerd uitgevonden. Bovendien vind ik ook zijn thematiek aansprakelijk: voyeurisme, goed en kwaad
Favorieten: Vertigo, Psycho, Rebecca
- Dario Argento
Deze Italiaanse cineast heeft een heerlijke stijl en maakt eigenzinnige stijlvolle films. Aan conventies heeft Argento geen boodschap. Heavy metal-muziek tijdens een sterf-scène? Kraaien die "wraak" nemen? Het kan allemaal. Sublieme cinematografie, gore en uitgesproken jaren '70 en '80 filmmuziek komen samen in zijn nachtmerrie-achtige euvre.
Favorieten: Suspiria, Profondo Rosso, Tenebre, Opera, Phenomena, Trauma
- Maria Bava
Deze leerling van Hitchcock en leermeester van Argento maakt heerlijke gothic horror en giallo waarin de sfeer de boventoon voert. Prachtig kleurgebruik of juist expressionistisch schaduwgebruik kenmerken zijn werk.
Favorieten: Black Sunday, Reazione a Catena, The Whip and the Body, Blood and Black Lace
- Brian De Palma
Opnieuw een filmmaker die in grote mate door Hitchcock en de Italiaanse film is geïnspireerd. Net als Hitchcock heeft hij een geniale beeldtaal en schuwt hij experimenten niet en net zoals Argento gebruikt hij eigentijdse (muzikale)elementen en is hij ook niet vies van gore en bloot. Hoewel de meeste hem zullen kennen van misdaad-films als Scarface en The Untouchables is hij altijd genre-filmmaker gebleven.
Favorieten: Carrie, Sisters, Dressed to Kill, Body Double, Blow Out
- Terence Fisher
Zoals sommige van jullie weten koester ik een zekere nostalgie voor Hammer-horror. Verruit de beste films die deze studie heeft voortgebracht zijn geregisseerd door Fisher.
Favorieten: Dracula, Dracula: Prince of Darkness, The Hound of the Baskervilles, The Devil Rides Out, The Curse of the Werewolf
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Can Evrenol en Ari Aster.
Die in totaal 5 films hebben geregisseerd en komen pas kijken 
30. Macabre (2009)
tip van FillumGek
Slasher
95 minuten + FTV (95+ 10 = 105 punten) Totaal: 2735 + 105 = 2840 punten
1*
https://image.tmdb.org/t/p/w500_and_h282_face/mgAzLfx8WqQbJeUyFkAX6kTg4oh.jpg
Een splatter/slasher of hoe je het ook wil noemen uit Indonesië dat hadden we nog niet gehad (of althans ik had dit nog niet gezien). Een horror uit een exotisch land levert kennelijk al meteen dikke bonuspunten op hier ook al is er hier nauwelijks iets nieuws te vinden. Ze kopiëren van de Fransen die op hun beurt al kopieerden van de Amerikanen. Villains die moeilijk te doden zijn en maar terug blijven opstaan, soms over de top dan weer braaf en buiten beeld kills, veel geschreeuw,ruimte open laten voor een sequel. Dat je deze niet om het verhaal of goed acteerwerk moet kijken ok maar het is allemaal zo volgens het boekje. Het levert uiteindelijk een saai, inspiratieloos, voorspelbaar, spanningsloos werkje op met een berg van clichés. Slachtvee is dom en de villains hebben zoals zo vaak nul persoonlijkheid. Dit mogen we stilaan als mainstream gaan beschouwen.
Er zijn helaas nog genoeg landen die nog geen eigen Texas Chainsaw Massacre hebben.
Ik zou zowaar Fransman zijn tip moeten opwaarderen nu 
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3421 votes
Het zijn dan ook genieën.
Beiden hebben ook een aantal kortfilms achter de rug.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Het zijn dan ook genieën.
in drama of echte horror? 
Kortfilms meerekenen wel dan wil ik baspls ook wel nomineren op basis van potentieel 
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3421 votes
Je doelt wellicht op Ari Aster zijn werk? De meesten vinden zijn langspeelfilms geen horror, ik ben het daar niet mee eens.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Je doelt wellicht op Ari Aster zijn werk? De meesten vinden zijn langspeelfilms geen horror, ik ben het daar niet mee eens.
Het was een grapje, ik weet ondertussen ook wel dat jij van die speciallekes houdt 
Hereditary was horror geen twijfel mogelijk. Over Evrol kan ik me niet uitspreken maar mijn interesse is vooralsnog niet gewekt.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3844 votes
Wes craven: toch wel een meester in zen genre die toch wel een paar keer nieuwe trends in leven heeft geroepen. Denk maar aan de waslijst aan films in navolging van zijn prima scream film. Nightmare on elm Street, last house on the left, the hills have eyes. Hij heeft toch ware cult werkjes en klassiekers afgeleverd. Mijn absolute favoriet blijft toch wel body bags. Met een grote pizza op mijn schoot savonds body bags kijken is de absolute hemel voor mij!
Eli roth: één van de weinige regisseurs waarvan ik alle langspelers heb gezien. Nu om eerlijk te zijn, veel zijn dat er niet maar er zit werkelijk geen enkele (horror of niet horror) bij die ik niet goed vind. Ik geniet altijd van deze man zijn werkjes waar je toch echt wel jij voelt dat ze gemaakt zijn door iemand die echt van film houd.
James wan: een man die op zeer jonge leeftijd toch wel al een schat aan pareltjes heeft algeleverd. The conjuring franchise staat met stip op één hier
Joe Dante: door gremlins werd ik verliefd op het horror genre dus me. Dante zal altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben. Hoeveel keer ik deze al gezien heb, geen flauw idee maar zeker meer dan 20 keer. Verder leverde hij leuke werkjes af als the howling, het bijzonder leuke the burbs en het vrij recente burying the ex.
Hitchcock: I don't think Mr. Hitchcock needs an introduction. Alles is gewoon goed wat deze man heeft voortgebracht. De master of Suspense en daarmee is ook alles ineens gezegd.
Dick maas: je moet het niet altijd ver zoeken. Dick Maas heeft door de jaren in mijn ogen werkelijk zalige films opgeleverd. Als we naar zijn horror producties kijken zijn de lift, (klassieker) en sint (zo leuk) al leuke werkjes. Misschien niet echt horror maar eerder thriller, maar quiz bleek ook wel een zeer leuke zit te zijn. Maar mijn absolute favoriet hier is toch wel prooi. Samen met body bags als double bill, het wordt niet veel beter dan dat.
Don Mancini: hier kleur ik even buiten de lijntjes want mancini mag dan wel niet de regisseur zijn maar toch wel de schrijver en hij verdient toch wel wat crediet. Zelfs na al die jaren blijft chucky één van mijn favoriete horror figuren. Je merkt dat Mancini zijn uiterste best doet om de frenchise vernieuwend te houden.
Ik kan nog wel even doorgaan maar ik denk dat deze uiteenzetting al lang genoeg is.

joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Over Evrol kan ik me niet uitspreken maar mijn interesse is vooralsnog niet gewekt.
Zijn films zijn zeker horror, zelfs nog meer als Hereditary. Baskin bevat vooral in het tweede gedeelte een explosie aan bevreemde Gore.
Je kan wel spreken van de vreemdste en groteske horrorfilm van dat jaar. Housewife pakt het rustiger aan maar heeft wel genoeg schokkende momenten erin verwerkt. Het zijn erg sterke horrors maar jou de films aanraden doe ik niet!
Dan moer je om het compleet te maken wel ook even verder spiegelen hé. En vermelden dat de Amerikanen weer kopieerden van de Europeanen. 
Ik was trouwens bezig met de regisseurs maar raakte een verkeerde knop aan en alles was weg. Vannacht zal ik dan maar opnieuw moeten verwerken!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zijn films zijn zeker horror, zelfs nog meer als Hereditary. Baskin bevat vooral in het tweede gedeelte een explosie aan bevreemde Gore.
Je kan wel spreken van de vreemdste en groteske horrorfilm van dat jaar. Housewife pakt het rustiger aan maar heeft wel genoeg schokkende momenten erin verwerkt. Het zijn erg sterke horrors maar jou de films aanraden doe ik niet!
Dan moer je om het compleet te maken wel ook even verder spiegelen hé. En vermelden dat de Amerikanen weer kopieerden van de Europeanen.
Wat dat kopiëren betreft ik bedoelde dan vooral films in de richting van splatter en gore, geïntroduceerd door mijn favoriete regisseur, een Amerikaan. Sorry als ik niet duidelijk was daar 
Overigens maakt het land niet uit waar de film is gemaakt, modernere splatter/gore lijkt mij echt niet te liggen of dat nu van de USA of de Noordpool komt.
Ik stelde het ook niet in vraag of de films van Evrenol horror zijn, dat leek me wel duidelijk. Nogmaals het was een plaagstoot naar Dying Rose. Maar als ik gewoon de premise lees van Baskin, dat interesseert me gewoon niet en die van Housewife evenmin. Ik ken ondertussen de voorkeuren van Rose en die liggen meestal niet in mijn straatje.
Daarom mijn vriend had ik mijn lange tekst eerst in tekstverwerkingsbestand getypt en dat daarna pas copy-paste hier in een bericht...
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Uiteraard verdienen regisseurs als; John Carpenter, Alfred Hitchcock, Dario Argento, Terence Fisher, Lucio Fulci, Takashi Miike, Roger Corman, Mario Bava, Stuart Gordon of William Castle ook bij mij een plekje als favoriet. Ik vind het daarom iets leuker om naar de 'nieuwkomers' te kijken. Naar welke regisseurs kijk ik telkens uit voor nieuw werk.
01. Echter als eerste benoem ik deze oude rot; Val Lewton! Hij is geen regisseur maar een story editor en filmproducent. Furore maakte hij met verschillende scènes voor Gone with the Wind (1939) Maar het zijn vooral zijn de negen films die Val Lewton zou produceren voor RKO, waarvoor hij een plaats in deze lijst verdien! De negen films zijn drie films van Jacques Tourneurj; Cat People (1942) I Walked with a Zombie (1943) The Leopard Man (1943) Vier van Mark Robson; The Seventh Victim (1943) The Ghost Ship (1943) Isle of the Dead (1945) Bedlam (1946) en twee van Robert Wise; The Curse of the Cat People (1944) The Body Snatcher (1945) Voor mij zijn Cat People en Body Snatcher de beste, het vervolg op Cat People vond ik daartegen een draak van een film.
02. Op twee ook geen naam van een regisseur maar van een collectief; Astron-6. Oprichters zijn Adam Brooks en Jeremy Gillespie en later kwamen daar Matthew Kennedy, Conor Sweeney en Steven Kostanski bij. Jeremy Gillespie en Steven Kostanski zijn daarvan het het meest beroemd! Zij doen veel make-up en speciale effecten werk voor grote producties en leverde films als Father's Day (2011) The Void (2016) Leprechaun Returns (2018) af Maar het is de film The Editor (2014) die ik de beste vind!
03 Regisseur Lucky McKee verdiend gewoon een plaats in mijn lijst. Naast filmregisseur, is hij ook producent (Darlin' (2019) en The Man Who Killed Hitler and Then the Bigfoot (2018) en scriptschrijver en een weergaloos talentvol. Zijn werk is uitdagend, speels en best gedurfd. McKee vertelt verhalen over vrouwen vanuit het perspectief van vrouwen en presenteert ze daarbij ook niet als onfeilbare helden. Ik kijk nu dan al uit naar zijn nieuwste; Kindred Spirits (2019) en die ik dan ook gauw hoop te zien. Masters of Horror: Sick Girl, The Woods (2006), The Woman (2011) het zijn alle sterke films maar May (2002) blijf tot nu mijn grote favoriet.
04. Vincenzo Natali; Zijn inspiratiebronnen zijn David Cronenberg en Terry Gilliam (hij maakte over een film van hem een documentaire) Verschillende van zijn films vallen onder de SF-horror's, en al zijn ze onmiskenbaar beïnvloed door, zit er voldoende eigens in de films. De laatste tijd zoekt hij het meer in de series. Jammer want het is zeker een talent maar misschien ook begrijpelijk, als je moet sprokkelen voor geld om een film te maken. Gelukkig is het wel positief dat hij dit jaar terug is met the Tall Grass (2019)
Genoten heb ik van Cube (1997), Splice (2009) en Haunter (2013) maar het is Cypher (2002) dat ik het meest waardeer.
05. Xavier Gens nog een horrortalent die moeite ondervind om films te maken. Nu heeft wel meer uitstapjes gemaakt naar andere genres. Zo heeft hij de debuutfilm in Amerika Hitman (2007) gemaakt. Als ik zo de kritieken kijk geen slechte film maar helaas ook geen groot succes, de waardering voor het horrorwerk wat hij erna, maakte zijn dan ook triest. De beste man is dan ook dit jaar begonnen met seriewerk. Toch zo slecht zijn de films niet, misschien zit het budget iets in de weg maar echt standaard is het niet!
Zijn The Crucifixion (2017) voldeed wel aan de Hollywood-clichés-machine maar ook daar zag je nog dat er een talent het werk was. Frontière(s) (2007) en Cold Skin (2017) zijn erg goed maar de topper is, zijn moeilijkste werk The Divide (2011)
06. Pascal Laugier, het duurt altijd veel te lang voordat er een film van hem uit kom! Zodoende heeft hij er pas vier gemaakt. Echter komt er een film dan is het ook direct een bovengemiddelde horrorfilm! Horror zoals de liefhebbers het graag zien. Hij is een Enfant terrible voor producten want omdat hij probeerde om nu weer eens serieus goede remake van Hellraiser (afspelend in de homoseksuele SM-cultuur) te maken werd hij er vanaf gehaald! Een uitspraak van hem is; "goede smaak is de dood van de kunst" Tja beter een goede film dan een kunstzinnige en met Saint Ange (2004), The Tall Man (2012), Ghostland (2018) en de in de pers verguisde Martyrs (2008) nog steeds een topper binnen de genrefilm, krijgen we er vier!
07. Over goede smaak gesproken; niet iets wat je in het werk van low-budget -regisseur Scott Schirmer zal vinden. Samen met Arthur Cullipher (Psycho Street (2011) en Headless (2015), Brian K. Williams (Time to Kill (2014) en Space Babes from Outer Space (2017) en actrice Ellie Church vormt hij Bandit Motion Pictures. Pulp, Schlock of hoe je het wil noemen maar het is wel erg leuk! Zijn oeuvre bestaat nu uit: Harvest Lake (2016), Plank Face (2016) en The Bad Man (2018) (geen hoge ratings van mij gekregen, wel waardering voor het werk) en mijn favoriet Found (2012)
08. Als laatste wil ik nog oudgediende Olaf Ittenbach vermelden De Duitse keizer van de low-budget splatter en extreme horror! Zijn films zitten vol met uitzinnige gore en bloederige taferelen, maar qua verhaal, acteerwerk en regie stellen ze meestal niet veel voor. Maar wel gemaakt door enthousiaste liefhebbers. Het tergt natuurlijk elke vorm van de 'goede smaak' maar als je al zolang mee draait is wel het benoemen waard!
Regisseurs als Nacho Cerdà, Nacho Vigalondo, het duo Alexandre Bustillo en Julien Maury, Giulio De Santi,het duo Hélène Cattet en Bruno Forzani, Jim Hosking,het duo Tommy Wiklund,en Sonny Laguna en Jon Knautz kunnen ook alle op mijn waardering rekenen!
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
9. The Revenant (2009) Een tip van Dying Rose.
110 minuten - FTV
Punten: 110 +11 = 121 (Totaal: 680 + 121 = 801)
2.5*
http://www.freakinawesomenetwork.net/wp-content/uploads/2012/10/rev1.jpg
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Gezien:
Le Lac des Morts Vivants (1981)
Tip van: officieuze tip van alexspyforever
Score: 3*
Wilde er eerst niet aan, maar alexspyforever weet vaak beter wat ik leuk vind dan ik zelf. En hij had gelijk. Heb me prima vermaakt met deze zombiefilm van Jean Rollin. Je moet het verhaal natuurlijk niet al te serieus nemen. Of zoals iemand hier al opmerkte: jong meisje is in de oorlog geboren en dertig jaar later is ze nog een jong kind dat aan het handje van een zombie gaat wandelen. Wel lief, maar....
Nou niet meteen gaan zeuren, Rollin is nu eenmaal Rollin, you love it or you hate it, en I love it. Er gebeurt van alles dus je verveelt je geen moment. En natuurlijk zorgt Rollin voor een rijk aanbod aan vrouwelijk schoon. Dat begint al in de eerste minuut als een leuk meisje bij het meer gaat zonnen en een stukje wil zwemmen. Dat loopt niet goed af, maar die onderwateropnamen zijn wel sexy. Die basketbalclub (of is het volleybal?) die makkelijk uit de kleren gaat vond ik ook wel leuk. Dit zou ook een prima film voor Theunissen zijn, maar die laat nog zelden wat horen.
Natuurlijk heeft joolstein groot gelijk met z'n kritiek. De truc is nou net om je kritische geest uit te zetten en je lekker mee laten voeren in de wondere wereld van Jean Rollin, wat mij betreft verreweg superieur aan Jess Franco, die de film eerst had moeten maken. Maar dan hadden we weer begonnen met de onvermijdelijke Lina Romay.
O ja, voor de niet ingewijden, zombies bestaan niet 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Fransman ik wist wel dat je die kon smaken 
Nu voel ik mij genoodzaakt om Zombie lake te gaan tippen, maar ik weet sowieso dat de meeste anderen het prul gaan vinden. Nu is het ook wel zo dat de meeste die er überhaupt interesse in zouden hebben die wel al hebben gezien.
En zie je joolstein ik ben niet de enige die kritisch kan zijn. je zegt wel eens dat ik te kritisch ben voor Troma (of zo komt het toch over) maar als het om Rollin gaat dan ben je dat ook. Maar je was niet zo voor erotiek en veel naakt zeker? 
De afbeelding komt niet door, Frans. Ik plaats er wel eentje in jouw plaats. Ik denk dat de mannen die de zombiesoldaten spelen te benijden zijn
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Omdat het vandaag 15 augustus is, voor de katholieke kerk Maria tenhemelopneming en ook moederdag op bepaalde plaatsen in België (mischien ook in Nederland?) reden genoeg om jullie eens een keuze te laten maken voor een horrorfilm waarin een moeder, vrouw, meisje centraal staat. Horrorfilms met een vrouwelijke protagonist, een cast met overwegend personages van het vrouwelijk geslacht alsook horrorfilms geregisseerd door een vrouw zijn nu toegestaan. Dit thema staat dus los van thema's waarvoor reeds werd gekozen.
Volledig overzicht:
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Bedankt voor de foto. De mijne was ineens weg. Dit is een lastig thema zeg. Ik ben nog bezig tips te zoeken voor de categorieën die al wel langs geweest zijn. Ik moet me dus niet meer laten afleiden door zombies...
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Deze ligt erg voor de hand , helemaal gezien de titel .
Maar hij is erg goed in mijn ogen .
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Je weet ze wel te bedenken die thema's. Mijn complimenten.
Mijn keus:
Leunt meer tegen thriller aan maar de hoofdrolspeelster zet haar rol ijzingwekkend goed neer. Ook al door velen gezien zag ik maar dat was mijn 2e keus ook.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Omdat het vandaag 15 augustus is, voor de katholieke kerk Maria tenhemelopneming en ook moederdag op bepaalde plaatsen in België (mischien ook in Nederland?) reden genoeg om jullie eens een keuze te laten maken voor een horrorfilm waarin een moeder, vrouw, meisje centraal staat. Horrorfilms met een vrouwelijke protagonist, een cast met overwegend personages van het vrouwelijk geslacht alsook horrorfilms geregisseerd door een vrouw zijn nu toegestaan. Dit thema staat dus los van thema's waarvoor reeds werd gekozen.
Wat een ontzettend leuk idee!
Helaas is Maria Tenhemelopneming in Nederland geen officiële feestdag meer (daarvoor heeft in het verleden de aartsbisschop een speciale regeling moeten maken in Rome, aangezien het een verplichte feestdag is maar wij in Nederland nu eenmaal steeds minder vrije dagen hebben). En een heel leuk weetje: Moederdag wordt in Nederland (en delen van België) op de tweede zondag van mei gevierd. Het bisdom Antwerpen viert echter van oudsher vandaag moederdag.
Psycho zou wel heel cliché zijn. Ik ga dus voor Carrie (1976), hoewel dat eigenlijk ook een beetje een cliché is om nu te tippen, maar het blijft gewoon een ijzersterke film.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
https://www.moviemeter.nl/images/cover/361000/361626.jpg?cb=1503914417
Een vrouw in de hoofdrol, de regisseur is eveneens vrouw. En eigenlijk is alles aan deze film gewoon vrouw. Het is op en top feminisme! En mannen nou die mogen sterven, ze zijn hier het slachtvee maar niet door een killer met een mes. Nee vrouwen zijn iets subtieler, mannen sterven door liefde.
De film zit vol invloeden van de meesters Alfred Hitchcock's beeldtaal, prachtige technicolor-look-alike kleurgebruik en effectjes zoals bij Mario Bava, stijl en stilering uit de Giallo, Hammer-Horror en Roger Corman-films.
En ook verdekte humor zoals ik het graag ziet, dus alexspyforever je kan deze gewoon overslaan!
Naakt is goed, een vrouw die onder douche of bad neem hoort geen kleding aan te houden. Ook is het Jammer dat de camera dan weg draait. Toon het dan niet! Echter ik kan niets met van die Soft erotiek waar ze 5 minuten tegen elkaar aan liggen te schuren. Het is saai en niet opwindend. Less is in dat geval more.
Jean Rollin vind ik elitaire pulp. Fimhuis-publiek dat omdat het Fantastique is (kunst, literatuur) opeens wel naar borsten kan gluren, onder het mom van kunstzinnig zijn. Tja de Franse kunnen het misschien mooi verwoorden maar het is toch echt filmhuis-erotiek. En daar kan niets mee!
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Heerlijke film met een sterke AnnaLynne McCord
Zeker niet leuk voor iedereen, zo kan ik me voorstellen dat een zekere organisator van dit topic er niet al te veel aan gaat vinden....
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Goede tip joolstein, maar die heb ik al getipt in de sprookjescategorie 
Ik ga voor Sexykiller, Morirás por Ella (2008)