- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horror Tip Top & Chit Chat Project
Horror Tip Top & Chit Chat Project
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Een wat specialere tip dan maar: The Book of Birdie (2017)
Niet 100% de klassieke haunted house film ('t was ook zoeken tussen m'n favorieten, blijkbaar niet mijn geliefde niche), maar met bekende voldoende elementen om hem tot het genre te rekenen. In ieder geval een filmpje dat wat extra aandacht verdient.
Als het filmpje nou wat extra verkrijgbaar zou zijn
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Een wat specialere tip dan maar: The Book of Birdie (2017)
Niet 100% de klassieke haunted house film ('t was ook zoeken tussen m'n favorieten, blijkbaar niet mijn geliefde niche), maar met bekende voldoende elementen om hem tot het genre te rekenen. In ieder geval een filmpje dat wat extra aandacht verdient.
Een gemiddelde van 4,5 maar dat komt natuurlijk dat jij als enige er op hebt gestemd en wellicht hebt gezien hier 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Als het filmpje nou wat extra verkrijgbaar zou zijn
Er ehhh ... was ooit een Deense DVD, maar die heb ik zelf ook niet meer kunnen vinden. Maar daarbuiten toch niet zo héél moeilijk verkrijgbaar denk ik?
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Vandaag begonnen met het herbekijken van twee films die hier voorbij zijn gekomen. Ik ben begonnen met een film die ik zelf getipt heb:
1. Hotel Inferno (2013) getipt door Shaky
80 minuten - RW
Punten: 80 = 80
Score: 4* (was 3,5*)
Ook na een rewatch blijft dit meer dan de moeite waard. Zoals ik eerder al zei: knotsgek, splatter en gore all over the place. Het first-person aspect zal veel mensen doen bedanken, maar ik vond het heerlijk werken in deze film. De korte speelduur zorgt ervoor dat het niet gaat vervelen. Ik sluit me aan bij de laatste zin van FillumGek over deze film:
En toen gaf ik de volgende film een nieuwe kans:
2. Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (2006) getipt door Hollywood007
80 minuten - RW
Punten: 103 = 183
Score: 0,5* (was 2*)
Ik weet niet wat ik moet zeggen..... er valt me niks in. Niet hoeven lachen, cringe van begin tot eind, vreselijke muziek; hier kan ik echt helemaal niks mee. Heb de film ooit al eens gezien en heb er toen in een bijzonder goede bui 2* voor gegeven omdat ik Troma een warm hart toedraag. Dit is echter zelfs voor Troma ver beneden elke maat.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
Ik weet niet wat ik moet zeggen..... er valt me niks in. Niet hoeven lachen, cringe van begin tot eind, vreselijke muziek; hier kan ik echt helemaal niks mee. Heb de film ooit al eens gezien en heb er toen in een bijzonder goede bui 2* voor gegeven omdat ik Troma een warm hart toedraag. Dit is echter zelfs voor Troma ver beneden elke maat.
sorry
:P
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tja Shaky ik weet ook niet welke verwachtingen je hebt bij het bekijken van een Troma productie. De handvol Troma's die ik heb bekeken vond ik zeker qua humor erg infantiel. Deze en ook Terror Firmer (1999) en The Toxic Avenger (die eerder een soort komische superhelden film is en weinig horror te bieden heeft) zijn de populairdere films. Ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat het doelpubliek van Troma eerder kinderen en tieners zijn. Ik heb gemerkt dat de gemiddelde leeftijd van de Troma liefhebbers toch beduidend hoger ligt. Maar wie weet hoe ouder ik word en wat kindser kan ik die toilethumor misschien weer waarderen 
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
Ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat het doelpubliek van Troma eerder kinderen en tieners zijn. Ik heb gemerkt dat de gemiddelde leeftijd van de Troma liefhebbers toch beduidend hoger ligt. Maar wie weet hoe ouder ik word en wat kindser kan ik die toilethumor misschien weer waarderen
Alle bedankt voor het compliment

Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
De punten zijn voor mij niet belangrijk.(deze keer) Voor mij is het leuk om eens van anderen te horen wat een goede horrorfilm is. En ik spreek weer eens andere leden dat is ook weer eens wat anders .
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
De punten zijn voor mij niet belangrijk.(deze keer) Voor mij is het leuk om eens van anderen te horen wat een goede horrorfilm is. En ik spreek weer eens andere leden dat is ook weer eens wat anders .
Dat is eigenlijk de voornaamste reden van een challenge, je mening delen. De punten zijn eigenlijk een leuke bijkomstigheid voor de competitiebeesten onder ons 
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Terror Firmer (1999) bevat veel naakt en is zeker niet voor een jong publiek. 
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
?Vraag me het toch steeds af, als we het over Troma hebben,of je wel de goede films voor je heb?
Ze zitten vol met gore, naakt wordt niet geschuwd en de grappen zijn veelal niet echt oppervlakkig ze bezitten menigmaal een dubbele laag. Tja, het is misschien even wennen omdat het zeer goedkoop oogt. Liefhebbers van mooie cinematografie kunnen er niets mee!
Daarnaast vind ik dit soort films naar mijn be-scheidde mening de traditie van ene Herschell Gordon Lewis voortzetten. Die was volgens mij ook niet vies van wat gore, naakt en humor. En als wederzijdse waardering speelde Lloyd Kaufman in The Uh-oh Show (2009). Niet gezien maar het is zijn latere werk dus misschien niet zijn beste werk. Maar dat ze elkaar waardeerde blijkt daaruit wel!
Als Troma-films dus voor kinderen of infantiele ouderen zijn, dan zijn films als Tucker and Dale vs. Evil, Shaun of the Dead of andere moderne zo genaamde komedies algauw voor baby's of demente want stel je voor dat je met naakt of te veel bloed die uit hun slaap houdt?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ben het niet echt met je eens joolstein. Het zal misschien aan mij liggen ofwel heb ik de verkeerde Troma films gekeken maar ik zie echt geen dubbele laag in die Troma humor. Ik vind het toilethumor. Denk niet dat ik de enige ben die dit flauwe humor vind gezien de 0,5* van Shaky voor Poultrygeist. Ik vind het allemaal maar goedkoop en flauw, nogmaals dat zal wel aan mijn eigen smaak liggen. Dan mag de gore nog zo goed zijn de humor en flauwiteiten storen mij te veel om er echt van te kunnen genieten. Ik vind het gewoon strontvervelend 
Ja ik zie wel enkele vergelijkingen met de films van HG Lewis maar die humor was niet zo over de top als bij Troma en ook niet zo plat. En in zijn gorefilms kwam er pas naakt vanaf The Gore Gore Girls. Dat de humor en naakt noch redelijk braaf bleef zal ongetwijfeld ook met de tijdsperiode te maken hebben gehad zeker als hij zijn product aan de mainstream crowd wilde verkopen.
Ik heb the Uh-Oh-Show wel gezien en ik vind het de zwakste HG Lewis gore film. Nu je het zegt het neigt eigenlijk meer naar een Troma film dan een HG Lewis. Dat zal wel de reden zijn dat ik er niet veel aan vond: geen memorabele karakters (geen villain die de show steelt zoals in zijn andere werken), saai verhaal, script en humor lijken eerder door Kaufman bedacht. Ik miste de creativiteit van de oude Lewis. Het is eerder een parodie, een soort kritiek op al die onnozele TV-spelletjes en shows op TV. Misschien dat dit je wel ligt.
Ok ik snap nu wel wat je dan bedoelt met die zogenaamde diepere laag van de Troma humor, parodie en maatschappijkritiek. Mij boeit het gewoon niet.
En ik ben ook niet de persoon die 'Tucker and Dale vs. Evil, Shaun of the Dead' etc zou tippen 
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Troma over het geheel genomen kan ik heel goed hebben; kijk er wel graag naar.
Poultry vind ik echter een misser en naar mijn mening is dat ook geen representatieve film voor Troma. Niet dat de kwaliteit er bij hun andere films wél vanaf spat
, maar van veel van hun andere films kan ik wel genieten.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Het zal misschien aan mij liggen ofwel heb ik de verkeerde Troma films gekeken maar ik zie echt geen dubbele laag in die Troma humor. Ik vind het toilethumor. Denk niet dat ik de enige ben die dit flauwe humor vind gezien de 0,5* van Shaky voor Poultrygeist.
Ik ben nog vrij mild geweest dus met 1,5*
Die opening van Poultrygeist vond ik echter toch echt humor wanneer Ardie bovenop Wendy ligt en een vinger van die dode in zijn kont krijgt, waarbij hij denkt dat Wendy dat doet. ?
Was dan ook wel het enige moment dat grappig was.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
Ik denk dat de sfeer waarin je Troma films kijkt ook veel doet. Alleen achter een berg strijk op zondagmiddag of op een avond met wat drank en wat vrienden erbij. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Er zijn 3 thema's die 6 keer werden verkozen. Ik heb besloten om voor Slasher te gaan. Deze behoeft wellicht weinig uitleg. We hebben hier te doen met een persoon die aan het moorden slaat op een bepaalde locatie meestal met een steekwapen. Soms is de moordenaar al bekend van bij het begin en andere keren is er een zeker whodunit element. Dit subgenre kreeg een boost door de film Halloween uit 1978 als waren er al veel eerder films die vandaag het label slasher zouden kunnen krijgen. Reazione a Catena (1971) aka A Bay of Blood van Mario Bava is wellicht een van de eerste die we een moderne slasher kunnen noemen. Het subgenre vierde vooral hoogtij in de jaren 1980.
Maak jullie keuze...
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Bloederig, grappig en erg meta: The Final Girls (2015) . Beetje nouveau-slasher, maar denk dat het wel een valide keuze is.
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Om gewoon traditioneel te beginnen: Friday the 13th: The Final Chapter (1984).
Het is geloof ik de eerste Friday the 13th-film waarin we Jason ,zoals wij hem kennen, altijd met het hockeymaster zien. Het is gewoon een film die als blauwdruk kan staan voor een leuke slasher. Het heeft leuke moorden, effecten van Tom Savini en alle clichés die je (in zo'n film) wil hebben. 
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Een lekkere over-the-top slasher met slecht acteerwerk en een armzalig verhaal. Maar ook met veel bloot, gore, handmade sfx en hele leuke kills.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
Eentje dat denk ik niet zo bekend is mag way ik zeker de moeite vind. Door niet in de laatste plaats door de setting, op de plaats waar ik het liefste ben, namelijk in een bioscoopzaal.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Bloederig, grappig en erg meta: The Final Girls (2015) . Beetje nouveau-slasher, maar denk dat het wel een valide keuze is.
Een geldige keuze wel maar als je die bloederig vond moet je em toch maar eens herzien, denk ik. Volgens mij zit er evenveel bloed in als naakt, zo goed als niets dus 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Slashers kunnen bijzonder vermakelijk zijn al zullen ze zelden hoog eindigen in mijn toplijst. Er zijn er een aantal zoals Alice, sweet Alice; Bloody Birthday (1981); Daddy's Girl (1995) die in aanmerking komen al kunnen die ook voor andere thema's.
Ik ga toch voor een meer traditionele slasher, vrij braaf in executie weliswaar en met een pak meer diepgang dan je op het eerste zicht zou verwachten:
https://horrornews.net/wp-content/uploads/2014/01/sleepaway-camp-blu-ray.jpg
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Een geldige keuze wel maar als je die bloederig vond moet je em toch maar eens herzien, denk ik. Volgens mij zit er evenveel bloed in als naakt, zo goed als niets dus
Echt? Vergis ik me dan? Krijg je als je geen berichtje bij de film neerpent. Je kaapt mijn tweede keuze weg dus even kijken of ik een plan B vind voor de deadline.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
Goede keuze, ik had hem ook en was bezig om hem te nomineren maar onze smaak heeft ook veel raakvlakken, zodat jij er al mee kwam! 
Dus dan mijn tweede keuze, die is gevallen op de Spaanse Mil Gritos Tiene la Noche (1982) aka Pieces aka One Thousand Cries Has the Night aka The Chainsaw Devil
Vol bloederige moord-scènes en met wat giallo-achtig elementen zoals de hoed, regenjas en zwarte handschoenen van de killer die ook nog eens rondloop met een kettingzaag. Een hommage aan Texas Chainsaw Massacre. Een perfecte nominatie dacht ik dan ook!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Echt? Vergis ik me dan? Krijg je als je geen berichtje bij de film neerpent. Je kaapt mijn tweede keuze weg dus even kijken of ik een plan B vind voor de deadline.
De film moet het hebben van een vrij origineel concept waarin een groepje jongeren terechtkomt in een jaren 80 film die ze in de bios bekijken. Zo heeft een van de meisjes de kans om haar overleden moeder terug te ontmoeten die destijds erin meespeelde als een van de slachtoffers van de gemaskerde moordenaar. Dit levert wat ontroerende beelden op, zeg maar een familiefilm versie van Friday the 13th. Dus je mag de keuze laten, zoniet zal Hollywood007 deze wellicht in een latere fase wel gaan tippen. Ik hoop dat ze niet van haar stoel is gevallen van alle lof die ik nu aan de film heb gegeven 
Ook van jou een goeie keuze joolstein. Veel herinner ik me er niet van maar de kills waren geweldig. Denk dat dit ook een van de opties van Collins was.
Zelf twijfelde ik ook nog of ik misschien toch a Bay of Blood ging nemen maar stiekem hoop ik er op dat baspls die gaat nemen.
En Alice sweet Alice komt zeker nog tenzij iemand anders die kiest.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
Ik hoop dat ze niet van haar stoel is gevallen van alle lof die ik nu aan de film heb gegeven 
Het scheelde niet veel

baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Zelf twijfelde ik ook nog of ik misschien toch a Bay of Blood ging nemen maar stiekem hoop ik er op dat baspls die gaat nemen.
U vraagt, wij draaien 
Ik zat eerst aan Psycho te denken, maar strikt genomen is dat geen slasher (al is de invloed op de slasher zeer groot geweest). Slasher is niet mijn favoriete horror-genre maar op zijn tijd kan ik een goede zeker waarderen. Halloween en Friday the 13th hebben wel een lekker sfeertje, maar vond ik - gezien de status - toch een beetje tegenvallen. The Texas Chainsaw Massacre, The Burning, Alice Sweet Alice, Nightmare on Elm Street en Halloween II vond ik dan genietbaarder. Ik heb een beetje een haat liefde verhouding met het genre gehad. De combinatie van een afgelegen locatie, een gestoorde moordenaar, lekker sfeertje en goede kills, daar kun je een heerlijke horror-film van maken. Helaas vallen de films in het genre me vaak behoorlijk tegen. Het is altijd hetzelfde matige tiener-drama met wat goedkope kills en flauwe bovennatuurlijke elementen die vaak slecht passen. De grens tussen Giallo en Slasher is soms een beetje dun. Ik ga geen Argento tippen in deze categorie, want dat vind ik toch echt onder Giallo vallen, maar deze film van Bava geniet toch wel de bekendheid als eerste slasher:
De stamvader van de slashers is enerzijds de basis voor de formule der slashers = het is zomer, hulpeloze slachtoffers hebben er geen erg in wat hen te wachten staat, er zijn diverse kills met allerlei moordwapens.... Toch is de film meteen ook een afwijkende slasher: de identiteit van de moordenaar is voor een groot deel onbekend, meerdere mensen plegen moorden in een soort kettingreactie van moord en niet onbelangrijk: het zijn hier nog volwassenen. Het is namelijk jaren voor het slashergenre door de amerikanen werd overgenomen tot hip tienergenre werd omgevormd.
Geslaagde kills, een onderhoudend verhaal, een jazzy soundtrack en subliem geschoten beelden van Mario Bava.
https://www.moviemeter.nl/images/cover/13000/13723.jpg?cb=1515210619