- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horror Tip Top & Chit Chat Project
Horror Tip Top & Chit Chat Project
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Mijn tip voor dit genre is:
Een groepje studenten haalt een zieke grap uit met de nerd uit hun klas. Jaren later worden de studenten uitgenodigd voor een reünie op hun oude school. Daar worden ze opgewacht door een onbekende moordenaar met een narrenmasker die hen één voor één vermoord.
Ik keek dit soort films veel in de jaren 80. Toen ik een jaar of 15 was waren dat de soort films die we zochten in de videotheek.
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Dit moet toch wel de film zijn met visueel gezien de best uitziende killer-clown:
Heerlijke slasher die natuurlijke alle standaard paden bewandelt, maar Thornton doet het uitstekend in zijn rol en ik heb hier echt van genoten.
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Alexspyforever en Hollywood007 hebben hem gezien zag ik net. Ik nog niet maar een moordende clown kan ik altijd aanzien. Ben benieuwd.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Alexspyforever en Hollywood007 hebben hem gezien zag ik net. Ik nog niet maar een moordende clown kan ik altijd aanzien. Ben benieuwd.
Vergelijkingen met It gaan niet echt op denk ik, de clown uit Terrifier ziet er toch enger uit dan Pennywise. Is wel de moeite al is het de zoveelste slasher met een 'zwijgende' killer. De eerste kill is vrij bruut maar daarna vrij standaard slasher, weinig nieuws onder de zon. Moordlustige mime clowns waren er ook in de film Clownhouse (1989). Uiteindelijk kan er veel meer met mime worden gedaan dan slasher zoals bijvoorbeeld in Shanks (1974) van William Castle. Ik denk dat ik die ga tippen wanneer het juiste thema zich aandient. En een film van Castle stelt zelden teleur is het niet joolstein?
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Scream is nog niet genoemd. Die valt hier ook onder en vind ik toch wel de positieve uitschieter in dit genre maar als tip nutteloos omdat iedereen die wel gezien heeft.
Ik verwacht ook niks nieuws in dit genre. Gewoon van dik hout zaagt men planken horror. Ik hou er van.
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Vergelijkingen met It gaan niet echt op denk ik, de clown uit Terrifier ziet er toch enger uit dan Pennywise.
Absoluut: Art the Clown staat op dat gebied op eenzame hoogte.
Is wel de moeite al is het de zoveelste slasher met een 'zwijgende' killer. De eerste kill is vrij bruut maar daarna vrij standaard slasher, weinig nieuws onder de zon.
De kills zien er allemaal uitstekend uit en ik ben het met je eens: zeker de moeite waard. Dat het niets nieuws onder de zon is, ben ik in dit geval heel blij mee: gewoon een lekkere, ouderwetse slasher. Rechttoe, rechtaan.
Niet over nadenken; gewoon gaan kijken allemaal en genieten. Verstand op 0 en neem deze mee in je slasher-avond. Dat ga ik zeker ook proberen te doen met jullie tips (al kan ik meestal al die films niet vinden omdat ik te braaf ben, if you know what I mean)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Scream is nog niet genoemd. Die valt hier ook onder en vind ik toch wel de positieve uitschieter in dit genre maar als tip nutteloos omdat iedereen die wel gezien heeft.
Ik verwacht ook niks nieuws in dit genre. Gewoon van dik hout zaagt men planken horror. Ik hou er van.
Ik zou het leuk vinden als die niet werd genoemd. Niet omdat de meeste die al hebben gezien, maar van alle slashers vind ik die wel bottom of the barrel. Neen dan toch liever The Final Girls.
Tips Slasher
remorz: The Final Girls (2015)
EW101: Friday the 13th: The Final Chapter (1984)
Alexander1900: Hatchet II (2010)
Collins: Death Spa (1989)
Hollywood007: Midnight Movie (2008)
alexspyforever: Sleepaway Camp (1983)
joolstein: Mil Gritos Tiene la Noche (1982)
MovieMind: You're Next (2011)
baspls: Reazione a Catena (1971)
Harmonica Man: Slaughter High (1986)
Shaky: Terrifier (2017)
Onderhond: Welp (2014)
FillumGek: Macabre (2009)
john mcclane 2: Tony (2009)
Volledig overzicht:
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Neen dan toch liever The Final Girls.
Dat we jou dit ooit nog zouden horen zeggen. Pas wel op joh, dit is niet de eerste keer dat je je gematigd positief over deze film uitlaat... zo dadelijk gaan mensen je nog tips geven gebaseerd op je liefde voor deze prent 
Edit:
Ik zie nu pas dat jij Sleepaway Camp hebt genomineerd. Hulde alexspyforever; ook één van mijn favoriete slasher-films. Felissa Rose is fantastisch in deze film, alleen al voor die iconische eindscène.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
*BONK (Holly valt van haar stoel ?)
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Deze film van Belgische bodem was best leuk: Welp (2014)
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Veel bekende tips al, Macabre (2009) dan maar.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Ik hou het op Final Girls, aangezien Welp, You're Next en Sleepaway Camp nu al genoemd zijn!
(Nu staat er Shanks achter mijn naam)
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Ik raad aan onder de norm van “ film huis “ slasher .
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
alexspyforever ik ga morgen sleepway camp morgen een kans geven .
die 80's blonken toch zeker wel uit betreft slasher .ben benieuwd .
Alexander1900 hatchet is wat mij beterft ook een super aanrader om dat de gore en de humor heel erg goed werken , sowieso een leuke trilogie die alle drie een kijk beurt waard zijn .
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
de troma films , tja ik heb er een paar gezien maar het is niet mijn cup of thea .
Maar dat veel mensen er om kunnen lachen snap ik wel , vooral met wat vrienden .
deze is in zijn geheel op youtube te zien zoals zo veel troma films .
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
gezien van deze lijst tot nu toe:
hatchet 2
sleepaway camp
you're next
terrifier
welp
the final girls
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
ik heb de volgende (al ) gezien .
hatchet 2
you're next
terrifier
the final girls
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik hou het op Final Girls, aangezien Welp, You're Next en Sleepaway Camp nu al genoemd zijn!
(Nu staat er Shanks achter mijn naam)
Kennelijk was er iets fout gegaan bij het kopiëren van de url, nu staat er weer Final Girls achter je naam.
Ah joolstein denk dat john mcclane 2 dezelfde mening is toegedaan als ik over welke humor we leuk en niet leuk vinden 
Ik weet dat je je erg stoorde aan die humor al zal je zeker niet kunnen ontkennen dat qua gore Hatchet erg goed is. 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Killing Spree (1987) fijne ode aan Herschell Gordon Lewis van Tim Ritter, een redelijk bekend regisseur voor liefhebbers van shot-on-video horror. Ook deze tip is weer extreem low budget, maar met liefde gemaakt 
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
Ik weet dat je je erg stoorde aan die humor al zal je zeker niet kunnen ontkennen dat qua gore Hatchet erg goed is.
kan me de films niet echt meer voor de geest halen. Maar ik denk het...wel? Al moet het verder wel vrij standaard geweest zijn. De punten die ik voor de serie gaf zijn in ieder geval nog positief:
Hatchet - 2,5*
hatchet 2 - 3,2*
Hatchet 3 - 3*
Victor Crowley - 2*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tips Slasher
remorz: The Final Girls (2015)
EW101: Friday the 13th: The Final Chapter (1984)
Alexander1900: Hatchet II (2010)
Collins: Death Spa (1989)
Hollywood007: Midnight Movie (2008)
alexspyforever: Sleepaway Camp (1983)
joolstein: Mil Gritos Tiene la Noche (1982)
MovieMind: You're Next (2011)
baspls: Reazione a Catena (1971)
Harmonica Man: Slaughter High (1986)
Shaky: Terrifier (2017)
Onderhond: Welp (2014)
FillumGek: Macabre (2009)
john mcclane 2: Tony (2009)
jeroentjuhhhh: Killing Spree (1987)
Volledig overzicht:
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Gezien:
The Final Girls
Sleepaway Camp
Pieces
You're next
A bay of Blood
Terrifier
Welp
Watchlist:
Hatchet II
Death Spa
Midnight Movie
Slaughter High
Killing Spree
misschien nog Macabre
Tony lijkt me niet mijn ding. Friday the 13th tja ik heb enkel de eerste gezien dat zal wel het beste zijn?
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
En een film van Castle stelt zelden teleur is het niet joolstein?
Dat klopt zeker! Ik heb inmiddels 15 van de 53 films gezien. 5 daarvan waren westerns en die zijn aardig maar niet heel erg bijzonder. Echter de 9 horror en 1 SF-film waren zeer goed!! Mr. Sardonic us en The Tingle behoren zelfs tot mijn meest favorieten horrorfilms! En als schrijver en/of producer heeft hij ook nog Rosemary's Baby en/of Bug (1975) gemaakt, films die bij mij ook hoog eindigen.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
Even tussenstand van wat ik gezien heb!
Gezien Slasher:
The Final Girls
Sleepaway Camp
Pieces
You're next
A bay of Blood
Terrifier
Welp
Gezien: Haunted/old dark house
The House of the Devil
Hausu
The Haunting
The Changeling
House on Haunted Hill
El Orfanato
The Innocents
Burnt Offerings
The Legend of Hell House
The Lodgers
The People under the Stairs
Gezien Mystery:
Open Grave
Suicide Circle
Dig Two Graves
The Strange Color of Your Body's Tears
Honeymoon
Sisters
Inferno
Gezien Splatter/gore
Braindead
Adam Chaplin
The Wizard of Gore
Hotel Inferno
Headless
Poultrygeist: Night of the Chicken Dead
...E tu Vivrai nel Terrore! L'Aldilà
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Zojuist sleepaway camp gezien ,
Dat was tenenkrommend slecht , en dan doel ik met name het acteer werk .
Niet om aan te zien , en tot mijn verbazing met meerdere vervolgen 
Alleen afgekeken vanwege de twist , die best oké is ,goed gevonden .
Maar dit leek wel de lokale toneel clup zijn eerste repetitie .
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
Killing spree en slaughter high staan klaar om deze week nog te bekijken. Lang moeten zoeken, blijken ze gewoon op YouTube te staan 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zojuist sleepaway camp gezien ,
Dat was tenenkrommend slecht , en dan doel ik met name het acteer werk .
Niet om aan te zien , en tot mijn verbazing met meerdere vervolgen 
Alleen afgekeken vanwege de twist , die best oké is ,goed gevonden .
Maar dit leek wel de lokale toneel clup zijn eerste repetitie .

Dat het niet je ding is kan ik inkomen. Er zijn veel slashers en low budget (waaronder ook films van mijn favoriete director HG Lewis) met matig tot slecht acteerwerk, maar Sleepaway Camp vind ik nu net wel een van de betere in het acteerwerk. Het merendeel is minderjarig die gaan ook niet acteren als volleerde pro's. Die vervolgen die vind ik wel echt belabberd qua acteerwerk. Maar ik heb ook genoeg films gezien met top acteerwerk die ik supersaai vond.
Ik snap niet waarom je een film hebt getipt die je een magere 3* hebt gegeven?
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Mijn leuke horrors variëren ook van 3* tot 4,5* hoor, waarbij 4,5* echt een unicum is. Maar - afhankelijk van de film - kan een 3*-film al best tipbaar zijn.
Horror is voor mij een typisch altijd-leuk-genre, maar ook eentje waar veel fouten gemaakt kunnen worden, dus waar je niet snel tegen “grootse cinema” aanloopt.
Leuke van dit topic is misschien ook dat je tips kunt geven waarvan je verwacht dat die anderen wel goed gaat bevallen. Ik twijfelde bij gore nog over Adam Chaplin, terwijl dat niet helemaal mijn ding was (2*).
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Mijn leuke horrors variëren ook van 3* tot 4,5* hoor, waarbij 4,5* echt een unicum is. Maar - afhankelijk van de film - kan een 3*-film al best tipbaar zijn.
Horror is voor mij een typisch altijd-leuk-genre, maar ook eentje waar veel fouten gemaakt kunnen worden, dus waar je niet snel tegen “grootse cinema” aanloopt.
Leuke van dit topic is misschien ook dat je tips kunt geven waarvan je verwacht dat die anderen wel goed gaat bevallen. Ik twijfelde bij gore nog over Adam Chaplin, terwijl dat niet helemaal mijn ding was (2*).
Misschien zie ik het verkeerd maar ik vind het raar om films te gaan tippen die je zelf niet zo goed of zelfs slecht vond. Ok je zou kunnen denken, ik vond em niet goed maar de meerderheid wel en dat is goed voor mijn gemiddelde als tipper. Maar iets niet goed vinden en het een aanrader noemen druist toch een beetje in tegen mijn logica. Nu ok 3 * is niet eens zo slecht maar die zou ik zelf pas gaan tippen als betere opties reeds werden gekozen door anderen.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Maar iets niet goed vinden en het een aanrader noemen druist toch een beetje in tegen mijn logica.
Nee, Adam Chaplin ging me ook net iets te ver. Maar een 3*-horror is in mijn boekje zeker genietbaar hoor. Ik heb soms het idee dat ik voor horror een apart waarderingssysteem zou kunnen opstellen. Scoort namelijk nooit lager dan 1,5* en tot nu toe nog nooit een 5*.