• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.980 votes
Profile

Horror Tip Top & Chit Chat Project

Harmonica Man

• 280 messages
  • 0 votes

Mijn tip voor dit genre is:

Slaughter High (1986)

Een groepje studenten haalt een zieke grap uit met de nerd uit hun klas. Jaren later worden de studenten uitgenodigd voor een reünie op hun oude school. Daar worden ze opgewacht door een onbekende moordenaar met een narrenmasker die hen één voor één vermoord.

Ik keek dit soort films veel in de jaren 80. Toen ik een jaar of 15 was waren dat de soort films die we zochten in de videotheek.

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

Dit moet toch wel de film zijn met visueel gezien de best uitziende killer-clown:

Terrifier (2017)

Heerlijke slasher die natuurlijke alle standaard paden bewandelt, maar Thornton doet het uitstekend in zijn rol en ik heb hier echt van genoten.

Harmonica Man

• 280 messages
  • 0 votes

Alexspyforever en Hollywood007 hebben hem gezien zag ik net. Ik nog niet maar een moordende clown kan ik altijd aanzien. Ben benieuwd.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Harmonica Man wrote:

Alexspyforever en Hollywood007 hebben hem gezien zag ik net. Ik nog niet maar een moordende clown kan ik altijd aanzien. Ben benieuwd.

Vergelijkingen met It gaan niet echt op denk ik, de clown uit Terrifier ziet er toch enger uit dan Pennywise. Is wel de moeite al is het de zoveelste slasher met een 'zwijgende' killer. De eerste kill is vrij bruut maar daarna vrij standaard slasher, weinig nieuws onder de zon. Moordlustige mime clowns waren er ook in de film Clownhouse (1989). Uiteindelijk kan er veel meer met mime worden gedaan dan slasher zoals bijvoorbeeld in Shanks (1974) van William Castle. Ik denk dat ik die ga tippen wanneer het juiste thema zich aandient. En een film van Castle stelt zelden teleur is het niet joolstein?

Harmonica Man

• 280 messages
  • 0 votes

Scream is nog niet genoemd. Die valt hier ook onder en vind ik toch wel de positieve uitschieter in dit genre maar als tip nutteloos omdat iedereen die wel gezien heeft.

Ik verwacht ook niks nieuws in dit genre. Gewoon van dik hout zaagt men planken horror. Ik hou er van.

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

alexspyforever wrote:

Vergelijkingen met It gaan niet echt op denk ik, de clown uit Terrifier ziet er toch enger uit dan Pennywise.

Absoluut: Art the Clown staat op dat gebied op eenzame hoogte.

alexspyforever wrote:

Is wel de moeite al is het de zoveelste slasher met een 'zwijgende' killer. De eerste kill is vrij bruut maar daarna vrij standaard slasher, weinig nieuws onder de zon.

De kills zien er allemaal uitstekend uit en ik ben het met je eens: zeker de moeite waard. Dat het niets nieuws onder de zon is, ben ik in dit geval heel blij mee: gewoon een lekkere, ouderwetse slasher. Rechttoe, rechtaan.

Niet over nadenken; gewoon gaan kijken allemaal en genieten. Verstand op 0 en neem deze mee in je slasher-avond. Dat ga ik zeker ook proberen te doen met jullie tips (al kan ik meestal al die films niet vinden omdat ik te braaf ben, if you know what I mean)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Harmonica Man wrote:

Scream is nog niet genoemd. Die valt hier ook onder en vind ik toch wel de positieve uitschieter in dit genre maar als tip nutteloos omdat iedereen die wel gezien heeft.

Ik verwacht ook niks nieuws in dit genre. Gewoon van dik hout zaagt men planken horror. Ik hou er van.

Ik zou het leuk vinden als die niet werd genoemd. Niet omdat de meeste die al hebben gezien, maar van alle slashers vind ik die wel bottom of the barrel. Neen dan toch liever The Final Girls.

Tips Slasher

remorz: The Final Girls (2015)

EW101: Friday the 13th: The Final Chapter (1984)

Alexander1900: Hatchet II (2010)

Collins: Death Spa (1989)

Hollywood007: Midnight Movie (2008)

alexspyforever: Sleepaway Camp (1983)

joolstein: Mil Gritos Tiene la Noche (1982)

MovieMind: You're Next (2011)

baspls: Reazione a Catena (1971)

Harmonica Man: Slaughter High (1986)

Shaky: Terrifier (2017)

Onderhond: Welp (2014)

FillumGek: Macabre (2009)

john mcclane 2: Tony (2009)

Volledig overzicht:

Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

alexspyforever wrote:

Neen dan toch liever The Final Girls.

Dat we jou dit ooit nog zouden horen zeggen. Pas wel op joh, dit is niet de eerste keer dat je je gematigd positief over deze film uitlaat... zo dadelijk gaan mensen je nog tips geven gebaseerd op je liefde voor deze prent

Edit:

Ik zie nu pas dat jij Sleepaway Camp hebt genomineerd. Hulde alexspyforever; ook één van mijn favoriete slasher-films. Felissa Rose is fantastisch in deze film, alleen al voor die iconische eindscène.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3836 votes

alexspyforever wrote:

Neen dan toch liever The Final Girls.

*BONK (Holly valt van haar stoel ?)

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Deze film van Belgische bodem was best leuk: Welp (2014)

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Veel bekende tips al, Macabre (2009) dan maar.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Ik hou het op Final Girls, aangezien Welp, You're Next en Sleepaway Camp nu al genoemd zijn!

(Nu staat er Shanks achter mijn naam)

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

Ik raad aan onder de norm van “ film huis “ slasher .

Tony (2009)

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

alexspyforever ik ga morgen sleepway camp morgen een kans geven .

die 80's blonken toch zeker wel uit betreft slasher .ben benieuwd .

Alexander1900 hatchet is wat mij beterft ook een super aanrader om dat de gore en de humor heel erg goed werken , sowieso een leuke trilogie die alle drie een kijk beurt waard zijn .

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

de troma films , tja ik heb er een paar gezien maar het is niet mijn cup of thea .

Maar dat veel mensen er om kunnen lachen snap ik wel , vooral met wat vrienden .

deze is in zijn geheel op youtube te zien zoals zo veel troma films .

1999 TERROR FIRMER

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3836 votes

gezien van deze lijst tot nu toe:

hatchet 2

sleepaway camp

you're next

terrifier

welp

the final girls

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

ik heb de volgende (al ) gezien .

hatchet 2

you're next

terrifier

the final girls

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

remorz wrote:

Ik hou het op Final Girls, aangezien Welp, You're Next en Sleepaway Camp nu al genoemd zijn!

(Nu staat er Shanks achter mijn naam)

Kennelijk was er iets fout gegaan bij het kopiëren van de url, nu staat er weer Final Girls achter je naam.

Ah joolstein denk dat john mcclane 2 dezelfde mening is toegedaan als ik over welke humor we leuk en niet leuk vinden

Ik weet dat je je erg stoorde aan die humor al zal je zeker niet kunnen ontkennen dat qua gore Hatchet erg goed is.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Killing Spree (1987) fijne ode aan Herschell Gordon Lewis van Tim Ritter, een redelijk bekend regisseur voor liefhebbers van shot-on-video horror. Ook deze tip is weer extreem low budget, maar met liefde gemaakt

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

alexspyforever wrote:

Ik weet dat je je erg stoorde aan die humor al zal je zeker niet kunnen ontkennen dat qua gore Hatchet erg goed is.

kan me de films niet echt meer voor de geest halen. Maar ik denk het...wel? Al moet het verder wel vrij standaard geweest zijn. De punten die ik voor de serie gaf zijn in ieder geval nog positief:

Hatchet - 2,5*

hatchet 2 - 3,2*

Hatchet 3 - 3*

Victor Crowley - 2*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Gezien:

The Final Girls

Sleepaway Camp

Pieces

You're next

A bay of Blood

Terrifier

Welp

Watchlist:

Hatchet II

Death Spa

Midnight Movie

Slaughter High

Killing Spree

misschien nog Macabre

Tony lijkt me niet mijn ding. Friday the 13th tja ik heb enkel de eerste gezien dat zal wel het beste zijn?

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

alexspyforever wrote:

En een film van Castle stelt zelden teleur is het niet joolstein?

Dat klopt zeker! Ik heb inmiddels 15 van de 53 films gezien. 5 daarvan waren westerns en die zijn aardig maar niet heel erg bijzonder. Echter de 9 horror en 1 SF-film waren zeer goed!! Mr. Sardonic us en The Tingle behoren zelfs tot mijn meest favorieten horrorfilms! En als schrijver en/of producer heeft hij ook nog Rosemary's Baby en/of Bug (1975) gemaakt, films die bij mij ook hoog eindigen.

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

Even tussenstand van wat ik gezien heb!

Gezien Slasher:

The Final Girls

Sleepaway Camp

Pieces

You're next

A bay of Blood

Terrifier

Welp

Gezien: Haunted/old dark house

The House of the Devil

Hausu

The Haunting

The Changeling

House on Haunted Hill

El Orfanato

The Innocents

Burnt Offerings

The Legend of Hell House

The Lodgers

The People under the Stairs

Gezien Mystery:

Open Grave

Suicide Circle

Dig Two Graves

The Strange Color of Your Body's Tears

Honeymoon

Sisters

Inferno

Gezien Splatter/gore

Braindead

Adam Chaplin

The Wizard of Gore

Hotel Inferno

Headless

Poultrygeist: Night of the Chicken Dead

...E tu Vivrai nel Terrore! L'Aldilà

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

Zojuist sleepaway camp gezien ,

Dat was tenenkrommend slecht , en dan doel ik met name het acteer werk .

Niet om aan te zien , en tot mijn verbazing met meerdere vervolgen

Alleen afgekeken vanwege de twist , die best oké is ,goed gevonden .

Maar dit leek wel de lokale toneel clup zijn eerste repetitie .

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3836 votes

Killing spree en slaughter high staan klaar om deze week nog te bekijken. Lang moeten zoeken, blijken ze gewoon op YouTube te staan

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

john mcclane 2 wrote:

Zojuist sleepaway camp gezien ,

Dat was tenenkrommend slecht , en dan doel ik met name het acteer werk .

Niet om aan te zien , en tot mijn verbazing met meerdere vervolgen

Alleen afgekeken vanwege de twist , die best oké is ,goed gevonden .

Maar dit leek wel de lokale toneel clup zijn eerste repetitie .

Dat het niet je ding is kan ik inkomen. Er zijn veel slashers en low budget (waaronder ook films van mijn favoriete director HG Lewis) met matig tot slecht acteerwerk, maar Sleepaway Camp vind ik nu net wel een van de betere in het acteerwerk. Het merendeel is minderjarig die gaan ook niet acteren als volleerde pro's. Die vervolgen die vind ik wel echt belabberd qua acteerwerk. Maar ik heb ook genoeg films gezien met top acteerwerk die ik supersaai vond.

Ik snap niet waarom je een film hebt getipt die je een magere 3* hebt gegeven?

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Mijn leuke horrors variëren ook van 3* tot 4,5* hoor, waarbij 4,5* echt een unicum is. Maar - afhankelijk van de film - kan een 3*-film al best tipbaar zijn.

Horror is voor mij een typisch altijd-leuk-genre, maar ook eentje waar veel fouten gemaakt kunnen worden, dus waar je niet snel tegen “grootse cinema” aanloopt.

Leuke van dit topic is misschien ook dat je tips kunt geven waarvan je verwacht dat die anderen wel goed gaat bevallen. Ik twijfelde bij gore nog over Adam Chaplin, terwijl dat niet helemaal mijn ding was (2*).

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

remorz wrote:

Mijn leuke horrors variëren ook van 3* tot 4,5* hoor, waarbij 4,5* echt een unicum is. Maar - afhankelijk van de film - kan een 3*-film al best tipbaar zijn.

Horror is voor mij een typisch altijd-leuk-genre, maar ook eentje waar veel fouten gemaakt kunnen worden, dus waar je niet snel tegen “grootse cinema” aanloopt.

Leuke van dit topic is misschien ook dat je tips kunt geven waarvan je verwacht dat die anderen wel goed gaat bevallen. Ik twijfelde bij gore nog over Adam Chaplin, terwijl dat niet helemaal mijn ding was (2*).

Misschien zie ik het verkeerd maar ik vind het raar om films te gaan tippen die je zelf niet zo goed of zelfs slecht vond. Ok je zou kunnen denken, ik vond em niet goed maar de meerderheid wel en dat is goed voor mijn gemiddelde als tipper. Maar iets niet goed vinden en het een aanrader noemen druist toch een beetje in tegen mijn logica. Nu ok 3 * is niet eens zo slecht maar die zou ik zelf pas gaan tippen als betere opties reeds werden gekozen door anderen.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

alexspyforever wrote:

Maar iets niet goed vinden en het een aanrader noemen druist toch een beetje in tegen mijn logica.

Nee, Adam Chaplin ging me ook net iets te ver. Maar een 3*-horror is in mijn boekje zeker genietbaar hoor. Ik heb soms het idee dat ik voor horror een apart waarderingssysteem zou kunnen opstellen. Scoort namelijk nooit lager dan 1,5* en tot nu toe nog nooit een 5*.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.