• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.370 votes
Profile

Horror Tip Top & Chit Chat Project

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Deze staat ook al lange tijd stof te happen in mijn kijklijst, mischien eens afstoffen want dat schijnt een goede film te zijn. Maar deze film heeft op zowel MM als IMDb geen horrortag, en is dat geen vereiste voor dit topic? alexspyforever?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

MovieMind wrote:

(quote)
Deze staat ook al lange tijd stof te happen in mijn kijklijst, mischien eens afstoffen want dat schijnt een goede film te zijn. Maar deze film heeft op zowel MM als IMDb geen horrortag, en is dat geen vereiste voor dit topic? alexspyforever?

Ik zie thriller staan. Voor mij is het ok, ook omdat thriller zelf een van de thema's is.

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

Horrortip. Of ben ik daarmee te laat?

Razor (2007)

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Bedankt voor de tip! Ziet er goed uit.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Fransman wrote:

Razor (2007)

Eentje voor de gore/splatter neem ik aan?

Je mag er ook nog eentje met het thema mystery geven als je wil.

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3417 votes

Mijn tip (mystery): Ava's Possessions (2015)

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

Fransman wrote:

Razor (2007)

Hey dat is apart: tip je nu een film die je zelf nog niet gezien hebt?

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Shaky wrote:

(quote)

En bovendien niet uitgebracht op DVD/BR en ook niet te vinden via m'n gebruikelijke obscure cult/horror bronnen...

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Ik doe hier toch wel wat leuke tips op - mystery is wel één van m'n favoriete filmgenres zou ik zeggen, al hoeft het nou niet per se in combinatie met horror, en toch kom ik hier een hoop nieuws tegen (al staan er meerdere tips al een tijdje op mijn watchlist). Een tweetal registraties volgen zo ook nog wel, ik ben even losgegaan in de splatterwereld. Met wisselend succes, dat dan wel weer.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Woland wrote:

Ik doe hier toch wel wat leuke tips op - mystery is wel één van m'n favoriete filmgenres zou ik zeggen, al hoeft het nou niet per se in combinatie met horror, en toch kom ik hier een hoop nieuws tegen (al staan er meerdere tips al een tijdje op mijn watchlist). Een tweetal registraties volgen zo ook nog wel, ik ben even losgegaan in de splatterwereld. Met wisselend succes, dat dan wel weer.

Doe je die van Hotel Inferno ook dan kan ik alles op een correcte manier bijhouden

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

1. Hotel Inferno (2013) van Shaky
80 minuten - FTV
Punten: 80 + 8 = 88; Totaal 88
Score: 1,5*

Nee, ook voor mij deed Hotel Inferno het niet. Respect voor het enthousiasme waarmee deze niche-film gemaakt is, en de hoeveelheden gore zijn ook zeer respectabel en zien er vaak best aardig uit (en soms ook niet). Maar daar houdt het positieve deel ook wel op.

Ik vind de first person POV maar een bijzonder irritante keuze, en zoals al vele malen gezegd lijkt de film op een videogame - alsof je meekijkt terwijl iemand anders een potje Doom aan het spelen is. Tot en met geheime kamers en dergelijke nog aan toe. Wat misschien nog wel bijna zo irritant is, zijn de stemmen, en vooral de hoofdpersoon (Zicosa of hoe die gast ook heet) is verschrikkelijk. Gelukkig praat ie gedurende de film steeds minder. Muziek valt me meestal niet zo op in films, maar hier wel, en ook dat is op negative wijze ben ik bang. Repetitieve (jawel) game-achtige elektro.

Ik ben blij dat er mensen bezig zijn met niche-genrewerk, maar hier kon ik nou niet echt van genieten.

2. Kataude Mashin Gâru (2008) van ZZ TOP
80 minuten - FTV
Punten: 96 + 10 = 106; Totaal 194
Score: 2,5*

Wel grappig om een keer gezien te hebben, maar in mijn huidige nuchtere toestand was ik niet echt onder de indruk van Machine Girl. Natuurlijk is het lekker losjes, en zitten er wel grappige scènes is (de drilboor-bra en de tempura-arm), dat dan wel weer. Maar ik vond het eigenlijk een beetje aan de saaie kant. Een lange aanloop voordat er echt wat gebeurt, overduidelijk neppe gore met matige effecten, en de film probeerde wat geforceerd raar en edgy uit de hoek te komen. Voor het verhaal, spanning of acteerwerk hoef je het uiteraard niet te doen, dus dan blijft er voor mij slechts een op momenten grappig niemendalletje over.

3. Headless (2015) van joolstein
85 minuten - FTV
Punten: 85 + 9 = 94; Totaal 288
Score: 3.5*

Subtiel is het uiteraard niet, maar Headless mocht er toch best wezen. Een lekker lompe slasher waar een moordenaar in masker, uiteraard getraumatiseerd door een verschrikkelijke jeugd, op bloederige wijze losgaat op allerlei onschuldige dames (en af en toe een onschuldige heer). Halverwege sleept de film toch een beetje, ook omdat dit typisch zo'n film is waar het verhaal verder niet boeit en het alleen om de actie gaat. Maar dat doet de film over het algemeen prima - niet al te lang en lekker bloederig.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Er zit in ieder geval een stijgende lijn in de splatter

Harmonica Man

• 280 messages
  • 0 votes

Mijn tip voor mystery is

Inferno (1980)

Ik denk dat Dario Argento een van de meesters is in dit genre.

ZZ TOP

• 507 messages
  • 2186 votes

Mijn tip is:

Devil (2010)

Misschien een bekende voor sommige, maar het blijft een vermakelijk filmpje. Niet te lang en spannend en tot einde.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Woland wrote:
1. Hotel Inferno (2013) van Shaky
80 minuten - FTV
Punten: 80 + 8 = 88; Totaal 88
Score: 1,5*

Nee, ook voor mij deed Hotel Inferno het niet. Respect voor het enthousiasme waarmee deze niche-film gemaakt is, en de hoeveelheden gore zijn ook zeer respectabel en zien er vaak best aardig uit (en soms ook niet). Maar daar houdt het positieve deel ook wel op.

Ik vind de first person POV maar een bijzonder irritante keuze, en zoals al vele malen gezegd lijkt de film op een videogame - alsof je meekijkt terwijl iemand anders een potje Doom aan het spelen is. Tot en met geheime kamers en dergelijke nog aan toe. Wat misschien nog wel bijna zo irritant is, zijn de stemmen, en vooral de hoofdpersoon (Zicosa of hoe die gast ook heet) is verschrikkelijk. Gelukkig praat ie gedurende de film steeds minder. Muziek valt me meestal niet zo op in films, maar hier wel, en ook dat is op negative wijze ben ik bang. Repetitieve (jawel) game-achtige elektro.

Ik ben blij dat er mensen bezig zijn met niche-genrewerk, maar hier kon ik nou niet echt van genieten.

2. Kataude Mashin Gâru (2008) van ZZ TOP
80 minuten - FTV
Punten: 96 + 10 = 106; Totaal 194
Score: 2,5*

Wel grappig om een keer gezien te hebben, maar in mijn huidige nuchtere toestand was ik niet echt onder de indruk van Machine Girl. Natuurlijk is het lekker losjes, en zitten er wel grappige scènes is (de drilboor-bra en de tempura-arm), dat dan wel weer. Maar ik vond het eigenlijk een beetje aan de saaie kant. Een lange aanloop voordat er echt wat gebeurt, overduidelijk neppe gore met matige effecten, en de film probeerde wat geforceerd raar en edgy uit de hoek te komen. Voor het verhaal, spanning of acteerwerk hoef je het uiteraard niet te doen, dus dan blijft er voor mij slechts een op momenten grappig niemendalletje over.

3. Headless (2015) van joolstein
85 minuten - FTV
Punten: 85 + 9 = 94; Totaal 288
Score: 3.5*

Subtiel is het uiteraard niet, maar Headless mocht er toch best wezen. Een lekker lompe slasher waar een moordenaar in masker, uiteraard getraumatiseerd door een verschrikkelijke jeugd, op bloederige wijze losgaat op allerlei onschuldige dames (en af en toe een onschuldige heer). Halverwege sleept de film toch een beetje, ook omdat dit typisch zo'n film is waar het verhaal verder niet boeit en het alleen om de actie gaat. Maar dat doet de film over het algemeen prima - niet al te lang en lekker bloederig.

Aan iedereen die films kijkt van de tiplijsten en registreert, zo moet het dus
Fransman je hebt de film Razor (2007) toch gezien?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Harmonica Man wrote:

Mijn tip voor mystery is

Inferno (1980)

Ik denk dat Dario Argento een van de meesters is in dit genre.

Argento zal zeer zeker nog gaan terugkomen als we aan de giallo zijn. Ik denk dat baspls nu al zijn hoofd zit te breken welke hij gaat tippen. Nu goed Inferno hoeft ie dan al niet meer te tippen

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

The Wizard of Gore (1970) van alexspyforever
96 minuten - FTV
Punten: 96 + 10 = 106; Totaal: 106
2,5*

Ik heb hem al lange tijd 3x in de kast staan waaronder in een mooie Herschell box, maar eerlijk gezegd ben ik nog steeds niet zo'n fan van hem. Maar de tip was wel een reden om hem eindelijk eens te bekijken.

Mijn vierde Lewis inmiddels en tot nu toe zijn beste, al zegt dat meer over de rest. Qua gore scoort het nog wel een voldoende, het is dan ook niet voor niets Lewis' trademark, maar het probleem met veel van zijn films is dat ze op technisch vlak de tand des tijds niet hebben doorstaan.

Het merendeel van The Wizard of Gore is nogal statisch gefilmd tegen een achtergrond van kale, nietszeggende decors waardoor de film snel saai wordt. Zo'n podium, toch een belangrijk decor in de film, had wat mij betreft een stuk uitbundiger aangekleed mogen worden. Buiten de gore om valt er dan ook bitter weinig te genieten op grafisch vlak.

De acteurs en actrices zijn wederom niet om over naar huis te schrijven. Dat kan me niet altijd iets schelen, en Herschell noemt het allemaal satire, maar is dat een excuus om een lijk te laten ademen of met de ogen te laten knipperen? Dat lijkt me niet opzettelijk, en dat soort dingetjes storen mij wel. Een beetje regisseur had die scene gewoon opnieuw gedaan. Maar ook schreeuwende slachtoffers die volledig out of sync zijn of muziek die soms teveel op de voorgrond treedt is nogal storend. In het begin krijg je wel een disclaimer dat het een en ander aan de film is gerepareerd maar ik betwijfel of het origineel op dit vlak zoveel beter was.

De gore is op zich prima, zeker voor die tijd. Schokkend zijn de papier marche knutselwerken natuurlijk niet, maar creatief is het wel. De moord met de drukpers zag er daarbij het beste uit. Geinig einde wel, maar weet niets toe te voegen aan een verhaal dat al van een niveautje nul was.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

FillumGek wrote:
The Wizard of Gore (1970) van alexspyforever
96 minuten - FTV
Punten: 96 + 10 = 106; Totaal: 106
2,5*

Ik heb hem al lange tijd 3x in de kast staan waaronder in een mooie Herschell box, maar eerlijk gezegd ben ik nog steeds niet zo'n fan van hem. Maar de tip was wel een reden om hem eindelijk eens te bekijken.

Mijn vierde Lewis inmiddels en tot nu toe zijn beste, al zegt dat meer over de rest. Qua gore scoort het nog wel een voldoende, het is dan ook niet voor niets Lewis' trademark, maar het probleem met veel van zijn films is dat ze op technisch vlak de tand des tijds niet hebben doorstaan.

Het merendeel van The Wizard of Gore is nogal statisch gefilmd tegen een achtergrond van kale, nietszeggende decors waardoor de film snel saai wordt. Zo'n podium, toch een belangrijk decor in de film, had wat mij betreft een stuk uitbundiger aangekleed mogen worden. Buiten de gore om valt er dan ook bitter weinig te genieten op grafisch vlak.

De acteurs en actrices zijn wederom niet om over naar huis te schrijven. Dat kan me niet altijd iets schelen, en Herschell noemt het allemaal satire, maar is dat een excuus om een lijk te laten ademen of met de ogen te laten knipperen? Dat lijkt me niet opzettelijk, en dat soort dingetjes storen mij wel. Een beetje regisseur had die scene gewoon opnieuw gedaan. Maar ook schreeuwende slachtoffers die volledig out of sync zijn of muziek die soms teveel op de voorgrond treedt is nogal storend. In het begin krijg je wel een disclaimer dat het een en ander aan de film is gerepareerd maar ik betwijfel of het origineel op dit vlak zoveel beter was.

De gore is op zich prima, zeker voor die tijd. Schokkend zijn de papier marche knutselwerken natuurlijk niet, maar creatief is het wel. De moord met de drukpers zag er daarbij het beste uit. Geinig einde wel, maar weet niets toe te voegen aan een verhaal dat al van een niveautje nul was.

Als HG Lewis fan kan ik niet anders dan hier op reageren natuurlijk
Het klopt inderdaad wat je zegt, ik ga niet beweren dat je het moet kijken binnen het tijdskader of zeggen dat je moet rekening houden dat het met een beperkt budget en tijd is gefilmd. Als dat de reden is om een film niet te kritisch te mogen beoordelen zou ik bijvoorbeeld the Blair Witch Project ook een goede score moeten geven hetgeen niet het geval is.

Lewis kwam met dit soort zaken destijds weg, enerzijds had hij weinig concurrentie wat betreft gore films en hij was die concurrentie meestal een stap voor. Hij had a veel succes geboekt met voorgaande films dus in 1970 had hij gerust meer geld kunnen steken in een mooier decor en betere acteurs. Dat hij dat niet deed is zijn eigen keuze en geef hem ongelijk. Misschien was hij geen goede filmmaker maar wel een goed zakenman. Hij deed veel zelf van regie tot zelf de camera hanteren, producen, stemmen inspreken (bijvoorbeeld radio). Casting liet hij meestal aan anderen over. Op Bill Kerwin na die in enkele van zijn films opduikt waren dat nooit grote namen (en ook hij was niet echt famous). En in plaats van te gaan investeren in een (dure) filmset en decors verkoos hij op echte locaties te gaan filmen. Dat was voor de eigenaars vaak tof, soms gratis publiciteit. In 1972 kon hij na 10-11 jaar film maken en een oeuvre van een 30-tal films al met filmpensioen. Hij maakte nog enkele films in deze eeuw, overleed enkele jaren geleden en heeft er nog steeds een cult following aan overgehouden. Ik wil het Eli Roth, James Wan, Rob Zombie en al die andere moderne horrorregisseurs eens zien doen op die manier
Maar wat ik vooral onthou is wat een fan zei over HG Lewis films: the line between genius and awfulness is very thin.
Dat gezegd ik zou je wellicht Blood Feast 2: All U Can Eat (2002) aanbevelen. Denk wel dat die je een stuk beter zal bevallen. Daar is toch wat meer geïnvesteerd in setting al blijft het acteren en het verhaal zelf typisch HG Lewis. Moest je de film niet vinden, give me a call.
Voor echt serieus werk en sterk acteerwerk moet je niet bij Lewis zijn. Er zijn er zeker enkele waar het allemaal professioneler aan toe gaat, maar die 'mainstream' werkjes zijn saai voor de liefhebber van zijn gore films (zoals ik). Als je A Taste of Blood (1967) kan uitkijken zonder in slaap te vallen, hoed af!

Harmonica Man

• 280 messages
  • 0 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Argento zal zeer zeker nog gaan terugkomen als we aan de giallo zijn. Ik denk dat baspls nu al zijn hoofd zit te breken welke hij gaat tippen. Nu goed Inferno hoeft ie dan al niet meer te tippen

Mario Bava komt ook aan de beurt. Reken daar maar op.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Harmonica Man wrote:

(quote)

Mario Bava komt ook aan de beurt. Reken daar maar op.

Graag, ik ben ook wel een fan van Bava vooral dan van zijn oudere werk.

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

Shaky wrote:

(quote)

Ha, ha, ha. Ik heb hem wel gezien. Heb hem zelfs zelf toegevoegd, en zoals je hebt gezien is die geaccepteerd op MM. Ik heb hem alleen niet beoordeeld en geen cijfer gegeven. Dat gebeurt soms. Het is geen topfilm, maar voor de liefhebbers best leuk.

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

Tonypulp wrote:

(quote)

En bovendien niet uitgebracht op DVD/BR en ook niet te vinden via m'n gebruikelijke obscure cult/horror bronnen...

Nou, die bronnen deugen dan voor geen meter. Maar als je nieuwsgierig geworden bent (en dat is toch de bedoeling van de tips, nietwaar alexspyforever?), ik heb hem wel voor je hoor.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Fransman wrote:

(quote)

Nou, die bronnen deugen dan voor geen meter.

Nou nou

Maar als je een linkje voor me hebt, graag!

joolstein

• 10828 messages
  • 8910 votes

Fransman wrote:

Maar als je nieuwsgierig geworden bent, ik heb hem wel voor je hoor.

Nou ik hou me ook warm aanbevolen!

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

Ja, en dan later allemaal tegen mij gaan zeuren dat het een k*t film is, ik bedoel natuurlijk cultfilm...

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Fransman wrote:

(quote)

Nou, die bronnen deugen dan voor geen meter. Maar als je nieuwsgierig geworden bent (en dat is toch de bedoeling van de tips, nietwaar alexspyforever?), ik heb hem wel voor je hoor.

Natuurlijk dat is eigenlijk de bedoeling van dit hele project. En als jij em goed vond heb jij alle recht om die te tippen.

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

Fransman wrote:

Ja, en dan later allemaal tegen mij gaan zeuren dat het een k*t film is, ik bedoel natuurlijk cultfilm...

Wacht, dat was toch heel de bedoeling van dit spel, om andermans tips af te zeiken zodat we onszelf in onze eigen smaak superieur kunnen voelen en voor de waarheid kunnen aanzien? Of mis ik nu het doel van welk online platform dan ook?

Zekers, kom maar op met die film. Zou m heel graag willen zien.

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

Ben ook wel geïnteresseerd in die cultfim, Fransman.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.