• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.698 votes
Profile

All genres movie challenge

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Kauas Pilvet Karkaavat (1996)
Categorie 4 (oranje): regio/taal
c. Scandinavië/Finland/IJsland
Voortgang: 26/45

https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4087.300.jpg?cb=1385926629

Volgens mij mijn vierde Kaurismäki, en helaas beviel deze ook het minste. De film is uiteraard van een grote droogte, waar hele gewone, wat saaie, introverte mensen worstelen met een werkelijkheid die niet echt meewerkt. Bedrijven die niet lekker lopen, ontslagen, geen lening krijgen van de bank, allerlei klein leed komt er voorbij. En toch krijgt het leven ze er niet onder en sukkelen ze lekker door. Kaurismäki weet wederom een lekker knullige, vaak wat ongemakkelijke sfeer neer te leggen, maar in tegenstelling tot mijn eerdere ervaringen met hem weet Drifting Clouds met dit 'Portret van de Gewone Man en Vrouw' op z'n Fins me niet echt te pakken. Ik miste de knullige humor van Take Care of Your Scarf, Tatiana of de echte deprimerendheid en inktzwarte humor van The Match Factory Girl; en hoe oprecht de film ook is, ik had moeite om de aandacht er bij te houden. Misschien een kwestie van niet de juiste film op het juiste moment, en het zal niet m'n laatste Kaurismäki zijn, maar de status van hoogst gewaarde film van AK werd niet waargemaakt. 2.5*

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik kan je Varjoja Paratiisissa (1986) en Mies Vailla Menneisyyttä (2002) aanraden, Woland. Toevallig ook allebei met Kati Outinen. Twee keer 4* en JM approved.

Rogue (2007)

Categorie 5 (geel): elementen der natuur

5B – Water

21/45

https://assets.teenvogue.com/photos/576462badd80adbc7ec3f9e9/master/pass/scary_animal_movies_06.jpg

De poster van Rogue heeft me er altijd van weerhouden om de film eens te kijken, tot ik hoorde dat hij eigenlijk heel aardig is, als creature-feature. En dat bleek helemaal waar. Regisseur Greg McLeans debuut Wolf Creek smaakte me destijds ook heel behoorlijk, en vorig jaar heb ik me ook met The Belko Experiment niet verveeld. Hoogstaand is het niet, maar de film is vakkundig gemaakt en op prachtige locaties geschoten. Het budget van 25 miljoen is hier uitstekend benut, moet ik zeggen. Naar het einde toe slaat de belachelijkheidsmeter misschien iets uit, maar het mocht de pret niet drukken. Misschien toch McLeans recente Jungle waarin hij Daniel Radcliffe in het struikgewas het leven moeilijk maakt, ook maar eens een kansje geven.

3,5*

Frozen (2010)

Categorie 6 (rood): omgeving

6B – Sneeuw

22/45

https://ji0mlqfscrmtlpxv-zippykid.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/12/Frozen-1024x618.jpg

Toch een rewatch voor de sneeuwfilm, al was Frozen in mijn herinnering niet dermate goed dat ik daar om stond te springen. Toch kreeg ik er weer zin in toen ik het met mijn vriendin had over (horror)films die voornamelijk op één locatie spelen. In Frozen worden 3 twintigers door een misverstand achtergelaten in een skilift, terwijl de piste doordeweeks gesloten blijft. Hoewel ook deze herziening geen herwaardering met zich meebracht, was het wederom ook geen onaangename zit. Het blijft toch wel interessant om te zien wat mensen doen ik zo’n situatie, en wat niet.

3*

Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975)

Categorie 7 (zwart): periodefilms

7F – 1970 - 1979

23/45

https://s3.amazonaws.com/criterion-production/janus_stills/2701-/302id_400_primary_w1600.jpg

Heel wat anders dan de titels hierboven.

Aangezien ik gisteren zonder verveling Sion Sono’s 4 uur durende Ai no Mukidashi (2008) heb gekeken, leek Jeanne Dielman plots niet meer zo’n lange zit. De Criterion restauratie lag al even klaar, dus vanmorgen was het na een decennium op de watchlist te hebben gestaan, eindelijk zover. Kort gezegd: Akermans klassieker vereist wel een andere vorm van kijkerparticipatie dan de dynamische langspeler van Sono. Jeanne is tráág, zeer traag, en bovenal een intellectuele film waar je in kunt verdrinken. Alleen voor de liefhebbers van slow cinema, dus. Voor nu houd ik het op 4*, aangezien ik me er af en toe wel echt even toe moest zetten. Leuk om Seyrig weer eens te zien.

4*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

4e Regio/taal: Azië

Voortgang: 26/45

Ookami Kodomo no Ame to Yuki (2012)

https://d1m6vmmwsgiy3l.cloudfront.net/images/screenshots/screenshot_8_22534.jpg

Na het flink tegenvallende "The Girl Who Leapt through Time" me nog eens aan een anime van Hosoda gewaagd. Verhaal vond ik hier al een stuk boeiender al waren de eerste 20 minuten van romance even doorbijten. Daarna als het om de opvoeding van de wolfkindjes gaat is het al een stuk boeiender. Het is vooral lief en zoals steeds erg mooi geanimeerd. Eens als er een soort van ontknoping moet gaan komen met betrekking tot het zoontje, vond ik het al niet meer zo interessant sowieso het minst interessante karakter voor mij. Hoewel het natuurlijk wel wat anders is dan met mensenkinderen, krijgen we eigenlijk ook zoals dat in het echt gaat ze gaan elk hun eigen weg. Uiteindelijk toch vrij standaard plot dat gelukkig door het wolvenaspect toch nog boeiend werd. na anderhalf uur had ik het echter wel gezien en was het mij duidelijk hoe het ging eindigen. Sowieso vond ik het geheel iets te fragmentarisch. Dit had misschien ook beter als een TV serie gewerkt gezien de grote sprongen in de tijd.

Bij nader inzien had deze wellicht beter gepast onder coming of age maar die had ik al ingevuld en ik wou eigenlijk van Azië af zijn.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

5) 1960 – 1969: Scent of Mystery (1960) 3*

Voortgang 25/45

(afbeelding)

"First they Moved, Then they Talked -- Now they Smell!"

Zo luidde de advertentie-slogan bij deze film. Doordat televisie al snel populairder werd, gingen filmmakers op zoek naar nieuwe manieren om het publiek naar de bioscopen te lokken. Regisseur William Castle bedacht vanaf 1958 meerdere gimmicks. In 1959 volgde Aroma-Rama (Behind the Great Wall) een systeem dat geuren verspreidde via de air-conditioning. Een paar weken later kwam ook het Smell-O-Vision-systeem uit. Ook dit systeem werkte met geuren, echter kwam deze geur uit ventilatieopeningen van onder de stoelen. Uiteraard zijn deze systemen geflopt. "Scent of Mystery" is dan ook de eerste en enige film met Smell-O-Vision. Bedenker Hans Laube en producer Mike Todd, Jr. snapte goed dat aan dit systeem ook beperkingen zaten. Sommige genres werken nu eenmaal niet. Daarom kozen ze voor een avontuurlijk mysterie -thriller verhaal.

Nou leuk weetje is dat. Misschien had het beter gewerkt als ze Castle op dat project hadden gezet. Die Frankenstein film ga ik toch eens opsnorren denk ik

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

Pack Up Your Troubles (1932)

2) 1930 - 1939

voortgang 26/45

Leuke Laurel en Hardy film. Wel eentje die je beter kijkt als je aan het strijken bent ofzo. Het tempo van jaren 30 films ligt wel laag dus als je s'avonds kijkt en je bent al wat moe, dut je snel in.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Even een overzicht voor degene die de weg kwijt zijn wat betreft het maximum aantal registraties

Deze week 6-12 augustus: 28

Week 13-19 augustus: 32

Week 20-26 augustus: 36

Week 27 augustus - 2 september: 40

Week 3-9 september: 44

Week 10-16 september: 45 (de laatste dus)

En ook na die week kan je blijven registreren (dan vervalt gewoon die maximum verplichting) zo duidelijk Kondoro0614

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Je kunt toch nog wel wat langer registreren na 16 sept? Ik hoef nog maar een paar films te herzien en dan kan ik alle aandacht hieraan schenken.

EDIT; alexspyforever

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

The Dyatlov Pass Incident (2013)

Categorie 4 (oranje): volgens regio of taal
d) Oost-Europa
voortgang 27/45

The blair witch meets the decent. Leuk voor een keer maar zeker geen hoogvlieger in zen genre.

joolstein

• 10831 messages
  • 8916 votes

Hollywood007

alexspyforever

John Milton

Is het misschien leuk om een tussenstand te publiceren? Zodat iedereen kan zien hoe ver de andere deelnemers nu zijn? Of werkt dit alleen maar frustrerend?

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

The Blob (1958)

4) 1950 - 1959

voortgang 28/45

Nog eens herbekenen en deze blijft een leuke jaren 50 film.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

alexspyforever wrote:

Even een overzicht voor degene die de weg kwijt zijn wat betreft het maximum aantal registraties

Deze week 6-12 augustus: 28

Week 13-19 augustus: 32

Week 20-26 augustus: 36

Week 27 augustus - 2 september: 40

Week 3-9 september: 44

Week 10-16 september: 45 (de laatste dus)

En ook na die week kan je blijven registreren (dan vervalt gewoon die maximum verplichting) zo duidelijk Kondoro0614

en dan twee weken rust voor de oktober challenge alexspyforever

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Hollywood007 wrote:

(quote)

en dan twee weken rust voor de oktober challenge alexspyforever

Rust kennen we niet, al heb ik aangezien mijn lage aantal genoteerde films geen recht van spreken .

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

Night's Watch 2

Kondoro0614 7

IH88 7

Miszmi 8

TornadoEF5 9

Cikx 15

Gang_Star 18

wendyvortex 18

Collins 20

WardT 20

John Milton 23

PapaBeartje 23

DjFrankie 25

alexspyforever: 26

Woland 26

GoodOldJack 27

Hollywood007 28

joolstein 28

Dit is mijn lijst tot nu toe. Moest het niet kloppen dan kan het zijn dat je laatste registratie nog niet is aangevuld op mijn lijst. Laat het me in ieder geval weten.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik ben gelukkig geen laatste, valt me nog mee!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ja, als ik het al vervolledig, dan zal het toch na oktober zijn. Ga me eerst op beide horrorchallenges focussen, en als ik dan tussendoor andere films zie die in deze lijst passen selecteer ik ze wel (<400 film, recente films (jaren '10), paar klassiekers die ik wil zien enzovoort).

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 eigenlijk vind ik 4 films per week al rustig dus dat is allemaal heel betrekkelijk die 2 weken rust. Ik zie die periode niet zozeer als moeten uitrusten na een zware challenge

Denk dat als je de horrorchallenge succesvol wil afronden wel eerder aan wat rust toe bent vanaf 1 november.

Zo een challenge zonder beperkingen en met een beetje meer druk (door de anderen en zorgen dat je het quota haalt) ligt me eigenlijk wel beter. Met een minimum heb ik sneller de neiging om wat te gaan slabakken denkend ach ja wat voor zin heeft het om me te haasten, voorsprong nemen heeft weinig zin. En die wat voorsprong nemen die haal ik dan tegen het eind van de week toch weer bij

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

alexspyforever wrote:

Hollywood007 eigenlijk vind ik 4 films per week al rustig dus dat is allemaal heel betrekkelijk die 2 weken rust. Ik zie die periode niet zozeer als moeten uitrusten na een zware challenge

Denk dat als je de horrorchallenge succesvol wil afronden wel eerder aan wat rust toe bent vanaf 1 november.

Zo een challenge zonder beperkingen en met een beetje meer druk (door de anderen en zorgen dat je het quota haalt) ligt me eigenlijk wel beter. Met een minimum heb ik sneller de neiging om wat te gaan slabakken denkend ach ja wat voor zin heeft het om me te haasten, voorsprong nemen heeft weinig zin. En die wat voorsprong nemen die haal ik dan tegen het eind van de week toch weer bij

Voor mij is het vooral stressen omdat ik graag bijblijf en zeker in oktober de 31 films wil halen maar met het gezin is het soms gewoon onmogelijk om elke avond er eentje door te krijgen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

2g Speciaal: Revenge

Voortgang: 27/45

The Fury (1978)

http://manapop.com/wp-content/uploads/2015/04/fury1978.jpg

Mijn 3de van De Palma en dit vind ik tot nu toe veruit zijn minste. Ik ga eigenlijk wel mee in de analyse van Alathir dat Sue Snell de krachten van Carrie lijkt te hebben overgenomen. Amy Irving zal ik wellicht ook altijd blijven zien als dit karakter net als Sissy Spacek altijd Carrie White zal zijn. Maar die telekinese is eigenlijk de enige overeenkomst tussen Carrie en The Fury. The Fury vond ik op alle vlakken een stuk minder dan Carrie. De zwakte zit vooral in het verhaal, dat zo een beetje alle kanten lijkt op te gaan. Nu heb ik dan wel een ingekorte versie gezien van 95 minuten dus dat kan er misschien wel mee te maken hebben waarom het soms van de hak op de tak sprong. Aan de andere kant vond ik dit ook lang genoeg. Een paar leuke actiescènes maar daar is alles mee gezegd.

Hollywood007 we kunnen altijd zien voor we beginnen hoe het uitziet met de tijdsbestek van de deelnemers, eventueel de periode iets verlengen zodanig dat toch zoveel mensen het einddoel halen.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

alexspyforever wrote:

Ik ben in ieder geval al erg nieuwsgierig wat je gaat doen in oktober. Ik zit met smart al te wachten en heb zelfs al wat titels klaar liggen om te kijken, waar ik vorig jaar niet aan toe was gekomen.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

Kondoro wrote:

(quote)

Ik ben ook al volop bezig met mijn lijst samen te stellen

Ik ben in ieder geval al erg nieuwsgierig wat je gaat doen in oktober. Ik zit met smart al te wachten en heb zelfs al wat titels klaar liggen om te kijken, waar ik vorig jaar niet aan toe was gekomen.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

Ik heb tot nu toe een lijst van 31 films samengesteld die ik ooit in mijn to see lijst had gezet. Deze ga ik door de randomnizer halen en dan op die volgorde opzetten. Bij de helft weet ik niet eens meer waarover ze gaan, enkel dat het horror is. Ik lees geen synopsis meer vooraf en herbekijk geen trailers meer. Ik laat me gewoon lekker verassen. Dit is natuurlijk als de oktober challenge weer hetzelfde is zoals vorig jaar. Gewoon 31 films op 31 dagen. Maar het is nog onder voorbehoud want wie weet wat schudt alexspyforever dit jaar weer uit zijn mouw.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

Ik heb tot nu toe een lijst van 31 films samengesteld die ik ooit in mijn to see lijst had gezet. Deze ga ik door de randomnizer halen en dan op die volgorde opzetten. Bij de helft weet ik niet eens meer waarover ze gaan, enkel dat het horror is. Ik lees geen synopsis meer vooraf en herbekijk geen trailers meer. Ik laat me gewoon lekker verassen. Dit is natuurlijk als de oktober challenge weer hetzelfde is zoals vorig jaar. Gewoon 31 films op 31 dagen. Maar het is nog onder voorbehoud want wie weet wat schudt alexspyforever dit jaar weer uit zijn mouw.

Als er 1 principe is waar een horrorfilm challenge in oktober met Halloween als eindpunt niet van mag afwijken is 31 dagen en 31 horrorfilms, waarvan minstens 17 FTV. Dat is het principe dat ik heb meegekregen toen ik er aan meedeed voor ik ze heb gelanceerd op MM en die traditie wil ik in ere houden.

Hoewel punten weer niet zo van belang zijn vond ik dat puntensysteem dat ik vorig jaar heb uitgedokterd wel goed dus dat wil ook weer gewoon toepassen. En ook geen themagerichte films zoals bij de lopende challenges, kijken wat je wil zolang het maar horror is. Misschien bedenk ik wel nog iets speciaals als bonus, er is nog tijd natuurlijk

Sowieso nodig ik jullie allemaal de laatste week van september uit, voor verdere toelichting en dat jullie moest het nodig zijn je lijstje nog kunnen aanpassen/aanvullen.

PapaBeartje

• 709 messages
  • 1112 votes

El Hilo Rojo (2016)
Categorie 4 (oranje): volgens regio of taal
f) Afrika en Latijns-Amerika
Voortgang: 24/45
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1112000/1112801.300.jpg
The right love at the wrong time.

De film wist mij tot het einde te boeien. Waar de film in het begin een prettig bij vlagen zomers sfeertje creëert, kent de film genoeg fantastisch in beeld gebrachte drama momenten. De dialogen en chemie tussen Abril (María Eugenia Suárez) & Manuel (Benjamín Vicuña) zijn van een geslepen en vurig niveau. (Beide hebben hedendaags in het echt leventje een relatie met elkaar.) Nadat het eerste uur is verstreken, krijgen we te maken met het typische spreekwoord: ''Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel'' En krijgen we te zien, wat het doet met de levens van hun partner, en kinderen. De film is niet identiek, maar kijkt heel goed weg! Ondanks dat films met romantiek je wellicht niet aanspreken, kan ik je deze film absoluut daarentegen wel aanraden!

P.S Wat is María Eugenia Suárez, toch een prachtige dame!

Ik geef de film 3,5★

PapaBeartje

• 709 messages
  • 1112 votes

Predestination (2014)
Categorie 4 (oranje): volgens regio of taal ✔
g) Oceanië
Voortgang: 25/45
https://www.moviemeter.nl/images/cover/93000/93640.300.jpg
To save the future he must reshape the past.

Bijzondere mindfuck, dat mij tijdens de film deed boeien, naarmate ik de puzzel opgelost had, weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden... Het verhaal is nogal ongeloofwaardig.De film speelt aardig open kaart met de kijker, en verklapt misschien soms net even iets teveel. Prima om eens een keertje te kijken.

Ik geef de film 2,5★

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

2h Speciaal: Lovecraft gebaseerd
Voortgang: 28/45

False Face (1977)

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjAyN2QxOTgtMGUzYi00NjEwLWFiM2ItMTlkODJmZGM4M2E4XkEyXkFqcGdeQXVyMTU2NTE5NDU@._V1_.jpg

Best wel leuke film met vooral een sterke Judith Chapman in een dubbelrol. Een plastisch chirurg die het fortuin van zijn vader aan zijn neus voorbij ziet gaan ten voordele van zijn eigen dochter die al een jaar 'verdwenen' is. Als hij een ernstig aan het gezicht verwonde strip-teuse diens gezicht zodanig bijwerkt zodat het als twee druppels water zijn dochter is, lijkt hij alsnog het fortuin in de wacht te kunnen slepen. Maar dan duikt zijn echte dochter op en krijgen we heel wat verwarring en een aantal twists. Geen topper, maar het kijkt heel aardig weg.

Ach ja en daarmee heb ik het paarse label ook binnengehaald

DjFrankie

• 3416 messages
  • 3499 votes

26/45

Planet of the Apes (1968)

5) 1960 - 1969

https://www.bfi.org.uk/sites/bfi.org.uk/files/styles/full/public/image/planet-of-the-apes-1968-001-group-against-background-with-rocks.jpg?itok=UgjkTb9b

Fijne film, die blijft boeien. Duidelijke boodschappen en een briljant einde maken dit inderdaad een klassieker die de tand des tijds prima heeft doorstaan. Ten tijde van deze film was men bezig met de maanreis, wie weet in hoeverre dit heeft mee gespeeld bij de totstandkoming van deze film.

27/45

Stalked by My Neighbor (2015)

Categorie 2 (paars): special

f) Stalker: films waar iemand gevolgd wordt door een stalker.

https://78.media.tumblr.com/dfa20830904889149f4348a28b90a76c/tumblr_inline_nm67qeRBnn1qe2o7s_540.png

Geen slechte film, wel typische een Amerikaanse TV film. Dat de clou na 45 minuten werd weggeven heeft me totaal niet gestoord. Onderhoud en voldoende om te zien deze film.

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

Srpski Film (2010)

Categorie 7. Periodefilms

j) 2010s

Voortgang: 21/45

https://img.csfd.cz/files/images/film/photos/160/653/160653216_b23a11.jpg?w700

Een film waarvan de titel heel bekend is, omdat er veel aan wordt gerefereerd als het gaat om schokkende, smerige en ziekelijke films. Dus weinig keus als filmliefhebber. Zo'n film moet natuurlijk ooit worden bekeken. Met veel tegenstrijdige meningen over de film is het leuk om eens te bekijken wat de eigen mening zal worden. En eerlijk is eerlijk, behalve cinefiele belangstelling voor de film, wakkeren sensationele woorden als ziek en schokkend mijn morbide nieuwsgierigheid absoluut aan. Toch kwam het er maar niet van. Ik had er eigenlijk nooit zin in. Ik vergat de film een beetje. Tot ie opeens zomaar weer in zicht kwam vanuit een oud lijstje. Toen moest het wel, vond ik.

Klik voor volledige mening.

DjFrankie

• 3416 messages
  • 3499 votes

28/45

Maze Runner: The Death Cure (2018)

Categorie 8 (violet) : extra's

a) Franchise:

https://cdn.sputnik.de/programm/film-maze-runner-drei-102-resimage_v-variantSmall24x9_w-640.jpg?version=54853

Kon me niet helemaal overtuigen dit laatste deel. Verhaal is af maar ondanks dat en de lange speelduur (die trouwens toch snel gaat) ben ik niet super enthousiast. Had ook moeite om Littlefinger los te zien van Game of Thrones, blijft toch Lord Baelisch

DjFrankie

• 3416 messages
  • 3499 votes

Collins wrote:

Srpski Film (2010)

Deze film zal ik ook nooit vergeten

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

Killer Klowns from Outer Space (1988)

g) 1980s

Voortgang: 22/45

https://i0.wp.com/doblu.com/wp-content/uploads/2018/04/killerklownsouterspace2733.jpg

Goedkope stompzinnige troep is de gedachte na 10 minuten film kijken. Niet goed. Amateuristisch gedoe met slechte effecten. Stom verhaal. Dat hou ik echt geen 90 minuten vol, en...

na afloop is de kern van de gedachte nog steeds dezelfde. Stompzinnige troep. De gedachte gaat echter nu gepaard met een brede glimlach, want ook al klopt bovenstaande nog steeds, het is een hele leuke film.

Na 10 minuten betrapte ik me op een onverwacht lachje. Ik schrok er zelfs een beetje van. Het werd opeens leuk en dat bleef het. Op de een of andere manier grijpt het stompzinnige verhaal over moordende klowns je. Of je wilt of niet.

Er is genoeg op de film aan te merken. De sfx zijn niet hoogstaand. De dialogen zijn zozo. De decors zijn overduidelijk van piepschuim. De plotontwikkeling is onzinnig. De acteurs zijn niet goed. En ga zo maar door. Klopt allemaal. En het maakt ook allemaal niet uit, want wat overheerst en wat de film zo leuk maakt is de maffe sfeer, de gekte. De maffe klowns, die heel hilarisch uit de hoek komen. Klowns die dodelijk grappig hun slachtoffers tot zich nemen. De stompzinnigheid is grappig. De film is gewoon een en al pret en plezier.

Ben blij dat ik na 10 minuten film mee kon gaan met de fijne stompzinnigheid en de prettige gekte.

Ondertussen rumoert het al jaren over een vervolg. Komt nog niet echt van de grond. Houen zo. Dit truukje werkt vast geen twee keer. Helemaal niet als de verwachting hoog is en het budget verhoogd wordt. Dodelijk voor de sfeer. Koester de film lekker in de jaren 80, zeg ik.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.