- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- All genres movie challenge
All genres movie challenge
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
Categorie 7 (zwart): periodefilms
10) 2010 - heden
Voortgang: 11/45
FTV
Half geslaagde poging tot neo-noir. Japanse mystery-schrijfster en lokale sheriff hebben beiden een ontmoeting met een onbekende Japanse man en zo halverwege komen de verhaallijnen bij elkaar.
Tempo is lekker rustig en film is sfeervol gefilmd. Grootste minpunten zijn dat het allemaal wat braaf blijft en dat het de film wat aan spanning ontbreekt.
(3*)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
7g Periode: 1980-1989
Voortgang: 10/45
Killer Klowns from Outer Space (1988)
https://thatwasabitmental.files.wordpress.com/2011/12/killerklowns2.jpg
Met een dwaze titel als deze kan je niet anders dan een foute film verwachten. Deze kunnen wel eens tegenvallen wegens te flauwe grapjes. Dat valt in deze film eigenlijk goed mee. Ok het is niet hoogstaand qua verhaal en de hoofdpersonages die het kwaad moeten bestrijden zijn nogal suf maar toch wel sympathiek. Het gaat hier vooral om de moordlustige clowns die er misschien niet super eng uitzien maar ik vond ze toch creepy genoeg. Als kind zou ik er toch niet meteen een ballon van gewild hebben. Focus ligt dus eerder op humor dan op horror of gore, maar naar mijn mening nooit over de top of kinderachtig. Iedere keer als een mens met een of meer van de clowns wordt geconfronteerd zorgde toch steeds weer voor leuke taferelen. Ook de setting en de ideeën waarbij attributen verwant aan clowns en circus een zekere eigenschap ten voordele van de ene en ten nadele van de andere partij hadden vond ik zeer spitsvondig. Zulke creativiteit kan ik enkel toejuichen. Films met creatieve concepten zijn er genoeg, maar al te vaak hebben die te kampen met een flauwe, saaie of te brave uitwerking. Als deze film nu een sterker plot en karakters had zoals Dolls van Stuart Gordon had het een topper geweest voor mij.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (2006)
Categorie 3 (blauw): volgens productiehuis/distributiemaatschappij
a) troma: films gemaakt door dit productiehuis
Voortgang 11/45
Hilarische ranzige shit afgewisseld met een totaal fout musical nummer hier en daar en zelfs nog wat nudes. Ik heb hier dubbel mee gelegen en heb enkele scènes na het einde van de film meteen terug opgezocht, eerste kennismaking met het hele Troma gebeuren maar als alle van hun werken dergelijk niveau halen dan zouden ze wel is meesters in de wansmaak kunnen zijn, topamusement, geen 5* omdat ik dat nog net niet aandurf. 4,5*
YES, welcome to the club my friend! Eindelijk iemand gevonden die even gek is van deze film als ik.

Collins
-
- 7294 messages
- 4306 votes
Eens kijken of ik deze nog ergens in m'n lijst voor de challenge kan wurmen. 
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
Looper (2012)
Categorie 2 (paars): special
a) Time travel
Voortgang: 5/45
https://www.moviemeter.nl/images/cover/76000/76738.300.jpg
Hunted by your future, haunted by your past
Looper is een indrukwekkende film, die de kijker flink aan het denken zet. De film komt traag op gang, waardoor ik soms niet altijd mijn aandacht erbij kon houden. De film heeft daarentegen wel een origineel
tijd-reis concept. Het eerste deel, voelde voor mij saai aan. (Wellicht ook omdat ik nog zoekende in de film was.) in het tweede deel, vielen de puzzelstukjes op zijn plek, en waren de actie scènes erg goed. Het acteerwerk van Cid (Pierce Gagnon) The Rainmaker sprongen er voor mij bovenuit. Het einde van de film is mooi in beeld gebracht.
Ik geef deze film 3,5★
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
YES, welcome to the club my friend! Eindelijk iemand gevonden die even gek is van deze film als ik.
Ik ga die ook nog wel bekijken, schijnt een van de betere of zal ik zeggen populairdere Troma films te zijn. Troma is niet zo mijn ding is al gebleken. Toxic Avenger vond ik het idee weel leuk maar het werd alsnog een redelijk vermoeiende zit door de humor die ik flauw vond en de actie te lang uitgesponnen. joolstein gaf 4*, dat zijn toch al redelijk wat comedy horrors die je leuk vindt maatje voor een iemand bij wie de combinatie zelden werkt, geef mij die titel nu maar 
Zoals ik al vaker zei humor in horror kan leuk zijn maar niet van die flauwe of over de top (maar ik begin steeds meer te geloven dat zelfs deze begrippen heel subjectief zijn). Eigenlijk zou ik zo eens samen met joolstein eens naar een film moeten kijken die hij grappig vind en ik niet en omgekeerd en dan zo met een camera op ons gericht. 
Killer Klowns past dus wel in het rijtje niet over de top en niet al te flauw of kinderachtig. Dus ja Collins veel plezier, ik hoop dat die je zal bevallen.
Oef dit deed goed na de ontgoocheling van het verlies tegen anti-voetbal Frankrijk.
GoodOldJack
-
- 1339 messages
- 4625 votes
Zeker
. Heeft het allemaal veel te betekenen, t zal vast niet (alhoewel...) maar fun is het zeker en vast wel, kwam ook pas later tot de conclusie dat de regisseur himself ook een "glansrol" had
. Altijd leuk, mensen die zichzelf niet te serieus nemen maar tegelijkertijd al hun onnozelheid wel erg serieus nemen
.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
6c - Omgeving: Verlaten gebied
Voortgang: 5/45
https://d13ezvd6yrslxm.cloudfront.net/wp/wp-content/images/A-Quiet-Place-bulbs-700x300.jpg
Sterk.
De mensheid blijkt bijna compleet uitgeroeid te zijn door buitenaardse wezens die hun prooi detecteren door middel van geluid. Dit concept dient als uitgangspunt voor A Quiet Place waarin we een familie volgen die zich ondanks dit hele gebeuren staande weet te houden door vooral zo weinig mogelijk geluid te maken. Zo communiceren ze door middel van gebarentaal, eten ze van bladeren in plaats van borden en waarschuwen ze elkaar via licht. Ik kan het altijd enorm waarderen als zo'n origineel concept op een doordachte wijze wordt uitgewerkt. Overal lijkt over nagedacht en het nodigt uit tot nadenken over hoe je jezelf het beste zou kunnen beschermen in zo'n bizarre situatie.
Regisseur Krasinki (beter bekend als Jim van The Office) houdt de opzet van de film bewust erg klein en gelukkig maar. We krijgen maar twee dagen uit het leven van familie Abbott te zien, maar dat is precies genoeg om de situatie te doorgronden via de context waarin het zich afspeelt. Enige uitleg over de wijze waarop de aliens op aarde zijn gekomen en hoe ze de mensheid hebben kunnen uitroeien wordt buiten beschouwing gelaten en dat is maar goed ook. Het is aan de kijker om hier zelf invulling aan te geven en dat maakt het geheel juist zoveel aangrijpender.
Het tempo van de film ligt vrij laag. Vooral wanneer het middenstuk nadert kakt het eventjes in, om vervolgens alle registers open te trekken en een bijzonder intense finale in te luiden. De cinematografie en soundtrack zijn prima verzorgd en dienen bij aan de benauwende sfeer. Het is jammer dat het einde wat clichématig sentimentele momenten kent die je eraan laten helpen herinneren dat dit wel degelijk een Hollywood productie is. Maar enfin, er valt genoeg moois te beleven in deze film en wie weet verovert die zelfs een plekje in mijn eindejaarslijst.
4*
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Ik ga die ook nog wel bekijken, schijnt een van de betere of zal ik zeggen populairdere Troma films te zijn. Troma is niet zo mijn ding is al gebleken. Toxic Avenger vond ik het idee weel leuk maar het werd alsnog een redelijk vermoeiende zit door de humor die ik flauw vond en de actie te lang uitgesponnen. joolstein gaf 4*, dat zijn toch al redelijk wat comedy horrors die je leuk vindt maatje voor een iemand bij wie de combinatie zelden werkt, geef mij die titel nu maar 
Zoals ik al vaker zei humor in horror kan leuk zijn maar niet van die flauwe of over de top (maar ik begin steeds meer te geloven dat zelfs deze begrippen heel subjectief zijn). Eigenlijk zou ik zo eens samen met joolstein eens naar een film moeten kijken die hij grappig vind en ik niet en omgekeerd en dan zo met een camera op ons gericht.

Van Troma heb ik ook niet heel veel gezien hoor! Het zijn alleen Toxic Avenger, Poultrygeist en Frostbiter die ik heb gezien en die ik ook echt goed vond. Daarnaast heb ik ooit 1 andere op youtube gekeken die toch veel minder was. Het is de humor van regisseur Lloyd Kaufman die ik kan waarderen. In beeld lijkt het soms flauw maar er zitten vaak in de dialoog ook raken grappen . (satire) En een anti-held met een tutu, naakt, C.L.A.M. of zingende chili daar krijg je alleen al extra punten voor.
Het is ook niet dat ik humor verafschuw in horror, soms is een film daardoor juist beter. Dat was bv. het geval bij Dead End of Re-Animator, films die jij ook goed kon hebben
Of twee pareltje die ik beide met een 4* heb beloond; Rubber en The Greasy Strangler.
Het is voornamelijk die standaard tiener-humor die ik vaak niet trek.Tucker and Dale vs. Evil en Hatchet 1 (deel 2 was daarin beter) zijn daar goede voorbeelden van. Bij elke kill moet er een flauw grap gemaakt worden want anders kan het publiek wel eens van het bloed schrikken. In mijn beleving dan hé! Dan heb ik toch veel liever de politiek incorrecte grappen van Kaufman.
Humor is zeker subjectief. Vroeger toen ik nog een kleine jongen was
Keek ik altijd naar de Muppet-show. Ik lag menigmaal in een deuk om de Zweedse chef-kok, Beaker of Gonzo en zijn kip Camilla. Terwijl mijn ouders totaal niet snapte wat er nu leuk aan was. Monty Python, Fawlty towers en Allo Allo precies hetzelfde geval. Dus het is inderdaad zo dat wat de één grappig vind de ander totaal niet grappig vind. En voor de statistieken; volgens MM heb ik 383 films gekeken die onder komedie vallen, daarvan heb ik de helft een 2,5 *of minder gegeven. Wat ik toch best een hoog percentage vind!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Het is voornamelijk die standaard tiener-humor die ik vaak niet trek.Tucker and Dale vs. Evil en Hatchet 1 (deel 2 was daarin beter) zijn daar goede voorbeelden van. Bij elke kill moet er een flauw grap gemaakt worden want anders kan het publiek wel eens van het bloed schrikken. In mijn beleving dan hé! Dan heb ik toch veel liever de politiek incorrecte grappen van Kaufman.
Tja dan kan je natuurlijk heel veel slashers gaan veroordelen. Humor tijdens kills zijn misschien vervelend maar ik vind veeleer de 'tienerlol' tijdens de 'opbouw' irritant, heb ik geen boodschap aan (heeft natuurlijk met de leeftijd te maken haha). Hatchet vond ik juist to the point, weinig opbouw. met Tucker & Dale kan ik inkomen dat je zoiets niet trok maar ik vond het eigenlijk wel sympathieke karakters humor met een vleugje horror.
En ja daar ben ik weer maar The Final Girls zit toch ook vol met flauwe grappen, of zie je dat dan weer anders? Tienerhumor dat kan je niet ontkennen
Maar waar ik vooral over viel was hoe weinig grafisch het was en geen streepje bloot, volstrekt belachelijk als je een ode wil brengen aan 80s slasher en daarbij ook nog vrolijke kleurtjes gaat gebruiken. Eigenlijk hoop ik dat baspls deze eens kijkt en instemt met deze punten van kritiek
Keek ik altijd naar de Muppet-show. Ik lag menigmaal in een deuk om de Zweedse chef-kok, Beaker of Gonzo en zijn kip Camilla. Terwijl mijn ouders totaal niet snapte wat er nu leuk aan was. Monty Python, Fawlty towers en Allo Allo precies hetzelfde geval. Dus het is inderdaad zo dat wat de één grappig vind de ander totaal niet grappig vind. En voor de statistieken; volgens MM heb ik 383 films gekeken die onder komedie vallen, daarvan heb ik de helft een 2,5 *of minder gegeven. Wat ik toch best een hoog percentage vind! Ik vond Allo Allo ook wel leuk, heb de reeks op DVD. Monty Python of Black Adder zo ik nu niet meer zo trekken denk ik. Muppet Show is vooral jeugdsentiment, kan ik zeker nog waarderen vooral dan de songs zoals Mana Mana of de Hugga Wugga. Maar horrorfilms met droge humor, ik denk aan Zombieland of What we do in the Shadows, ik vind het niet grappig en vreselijk saai. House of 1000 Corpses wordt blijkbaar ook wel als grappig ervaren, ook daar zie ik alweer de humor niet. Ik stoorde me daar vooral aan de tamheid en de MTV stijl van filmen.
Bij veel Tromafilms gaat het wellicht ook zo zijn, ongetwijfeld zal ik wel doorhebben dat het grappig is bedoeld, maar lollig zal ik het meestal niet vinden. Dit had ik vooral bij de eerste van Peter Jackson: Bad Taste. Zoiets vind ik leuk voor enkele minuten maar 90 minuten lang van die kinderlijke humor is vermoeiend. Geef mij dan maar liever Braindead. Of steeds weer dezelfde zetten of een grapje dat maar blijft voortgaan zoals de originele Evil Dead films, neen bedankt (of misschien is het Ash zijn onnozel gezicht dat ik al snel beu wordt haha).
Maar kijk ook bij mij subjectiviteit ten top want ik vind HG Lewis geweldig. Ok de humor is misschien soms ook wel flauw en cliché (de domme hillbillies in Two Thousand Maniacs, kinderlijke Rodney uit Gruesome Twosome...). Maar ik heb al 100 keer gezegd welke elementen ik er geweldig aan vind. Je zou eens audiocommentaar moeten luisteren van Lewis op zijn films. Alsof het nog niet duidelijk is dat je zijn films niet al te serieus moet nemen bij The Gruesome Twosome zei hij bij de introductie: I'm HG Lewis, the director of this monstrosity". Bij een andere zei hij: "I'm the director of well I guess you can call it a movie". Schitterend toch 
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
En ja daar ben ik weer maar The Final Girls zit toch ook vol met flauwe grappen, of zie je dat dan weer anders? Tienerhumor dat kan je niet ontkennen
Maar waar ik vooral over viel was hoe weinig grafisch het was en geen streepje bloot, volstrekt belachelijk als je een ode wil brengen aan 80s slasher en daarbij ook nog vrolijke kleurtjes gaat gebruiken. Eigenlijk hoop ik dat baspls deze eens kijkt en instemt met deze punten van kritiek
Haha wie weet. Maar inderdaad, er is niets dat zoveel films totaal om zeep geholpen heeft als humor en dan met name Amerikaanse Tienerhumor. Hoewel er zat goede komische films zijn vind ik het meestal gewoon zonde. Dat komt vooral omdat humor in films zelden grappig is en meestal wordt gebruikt om te verhullen dat de filmmakers gewoon geen goede film kunnen maken (heb ik het idee).
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Haha wie weet. Maar inderdaad, er is niets dat zoveel films totaal om zeep geholpen heeft als humor en dan met name Amerikaanse Tienerhumor. Hoewel er zat goede komische films zijn vind ik het meestal gewoon zonde. Dat komt vooral omdat humor in films zelden grappig is en meestal wordt gebruikt om te verhullen dat de filmmakers gewoon geen goede film kunnen maken (heb ik het idee).
Humor in een film word pas leuk als de acteur ook daadwerkelijk grappig is. Heel vaak worden acteurs grappig gemaakt door de regie en dat komt anders over, vind ik.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Voortgang 4/45
Categorie 5-B. Water.
Deliverance (1972) - MovieMeter.nl
http://cinetropolis.net/wp-content/uploads/2013/01/deliverance7.jpg
Voortgang 5/45
Categorie 7-7. 1980-1989.
Ghostbusters (1984) - MovieMeter.nl
https://i.ytimg.com/vi/3IZ2hHndnfQ/maxresdefault.jpg
Allebei uitstekende films die laten zien waarom ze een klassiekerstatus hebben. Ghostbusters is grappig, actievol en heeft ene geweldige Bill Murray. Deliverance is een echte overlevingsthriller die laat zien hoeveel sommige mensen ervoor over hebben om te overleven. Zelfs als dat je voor de rest van je leven blijft achtervolgen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
3b Productie/distributie: Something Weird Video
https://i.pinimg.com/originals/84/43/b9/8443b93b59456a0187fd1c2553a2b91a.jpg
Dit soort experimentele surrealistische films zijn meestal niet aan mij besteed. Door de relatief korte speelduur heb ik mijn kans gewaagd al moet ik zeggen dat nogal wat scènes te lang waren uitgesponnen. Dit had evengoed in een half uur kunnen worden verteld gezien het toch simpele verhaaltje. Het goede is dat ondanks het gebrek aan dialoog (enkel af en toe een voice over van de verteller) het allemaal wel makkelijk te volgen is. De kijker krijgt uiteindelijk ook wel de keuze of het allemaal echt is gebeurd of een nachtmerrie was. Met de zwart/wit cinematografie en soundtrack wordt een duister sfeertje gecreëerd. Het had voor mij nog wat donkerder en vreemder gemogen, het blijft nogal tam in vergelijking met bijvoorbeeld Bunuel's films zoals Un Chien Andalou of L'Age d'Or die 2 decennia eerder waren gemaakt. Het is 'genietbaar', maar geen film die ik nogmaals zou opzetten.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Categorie 3 (blauw) - filmhuis/distributiemaatschappij
e. Universal
https://www.moviemeter.nl/images/cover/101000/101637.300.jpg?cb=1525939123
Ik vond het maar een flauw filmpje. De gimmick is dat de hele film zich afspeelt op een computerscherm, waar we een groep irritante tienervrienden volgen die aan het videochatten zijn, en waar rare dingen gebeuren als een dood geachte vriendin zich er ook mee gaat bemoeien. Geen moment spannend, een flauwe makkelijke manier om rare dingen te laten gebeuren, en dat hele cyberbullying ge-emmer en die kuttieners interesseren me geen zier. Nog een half puntje voor het beetje originaliteit en de gimmick, maar voor de rest kan de film me gestolen worden. 1.0*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Categorie 3 (blauw) - filmhuis/distributiemaatschappij
e. Universal
(afbeelding)
Ik vond het maar een flauw filmpje. De gimmick is dat de hele film zich afspeelt op een computerscherm, waar we een groep irritante tienervrienden volgen die aan het videochatten zijn, en waar rare dingen gebeuren als een dood geachte vriendin zich er ook mee gaat bemoeien. Geen moment spannend, een flauwe makkelijke manier om rare dingen te laten gebeuren, en dat hele cyberbullying ge-emmer en die kuttieners interesseren me geen zier. Nog een half puntje voor het beetje originaliteit en de gimmick, maar voor de rest kan de film me gestolen worden. 1.0*
Ja die tieners toch, niet te geloven dat we zelf ook ooit die leeftijd hadden 
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
The St. Valentine's Day Massacre (1967)
Categorie 1 (groen) - seizoen
d. Valentijn
Voortgang: 12/54
https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4801.300.jpg?cb=1443692715
Ook ik ben niet voor een typische Valentijnsfilm gegaan; maar in plaats van de al meerdere keer geregistreerde My Bloody Valentine heb ik een gangsterfilm erbij gepakt: The St. Valentine's Day Massacre. Het is een Roger Corman-productie, een man die ik eigenlijk ken van zijn horrorfilms en Poe-verfilmingen, maar hij heeft dus ook in andere genres geschnabbeld. Hoe dan ook, dit is wel een redelijk vermakelijke film, maar een meesterwerk, niet bepaald. De film bouwt op naar de titel-slachting, een historische moordpartij in de gangsteroorlog rond Al Capone in Chicago, en heeft zich een soort van documentairestijl aangemeten. En dat werkt toch niet altijd lekker. We zien niet een lekker lopend verhaal vanuit een bepaald perspectief, maar we springen van gangster naar gangster, waarbij we vooral heel veel voice-overs te horen krijgen over hun geschiedenis en hun uiteindelijke lot. Dit uiteraard afgewisseld met menig schietpartij en afrekening met machinegeweren en bruut geweld. Maar door de vertelstijl blijft het allemaal nogal afstandelijk en word je niet echt werkelijk geïnteresseerd in de gebeurtenissen. Ik niet in ieder geval. Verder is de eind jaren '20-setting leuk neer gezet, de film ziet er redelijk uit en het acteerwerk bevat wat geschmier, maar is over het algemeen best oké. Maar meer dan een middenmotertje in het gangstergenre is dit wat mij betreft niet. 3.0*
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Ja die tieners toch, niet te geloven dat we zelf ook ooit die leeftijd hadden
Ja, het is bijna niet te geloven. Gelukkig hoef ik daar geen film van te kijken 
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
Dog Day Afternoon (1975)
b) Gebaseerd op waargebeurde feiten
Voortgang: 6/45
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/712.300.jpg
The most bizarre bank siege ever.
Wat vond ik dit een fantastische misdaad film! (Gebaseerd op waargebeurde feiten) De film speelt zich vanaf het begin af aan in de bank af, 2 onervaren bankrovers, die roekeloos een bank instappen. Met als doel om geld bij elkaar te verzamelen, zodat zijn vriend Leon Schermer (Chris Sarandon) een seksueel transplantatie kon ondergaan. ( Spanning, emotie, sensatie humor, Dog Day Afternoon brengt het allemaal. Karakteristiek, was het precies wat ik van Al Pacino verwachte, lekker autoritair, en absoluut niet graag met zich laat sollen en dat deed hij weergaloos. Ook John Cazale voerde zijn persoontje fantastisch uit. Een onzeker sulletje, die erg toegewijd is aan zijn goede vriend Sonny Wortzik (Al pacino) en voor hem door het vuur zou gaan, ook al zou hij het risico daarvoor moeten lopen iemand te doden. Opmerkelijk is hoe het volk de bankrovers op den duur als helden gaan zien, nog opmerkelijker hoe snel dat weer afneemt. Zodra de media op tv aankondigt dat één van de bank rovers een homo is. Wat ik ook zo mooi vond aan deze film, was het feit dat beide bankrovers amateuristisch overkwamen Het geknoei alleen al van Sonny Wortzik, om zijn wapen te pakken.
Maar dat hij ontzettend geslepen was op de politie. De onderhandelingen die hij doorgaans voerde met de politie, het controleren van de auto, waarmee ze naar het vliegveld worden gebracht. Hij moest eigenlijk continue een zekerheidje hebben. (Wat natuurlijk helemaal niet zo gek is.) Maar door de combinatie van een benauwde omgeving Airconditioning kapot en vermoedelijk een dosis van te weinig slaap, voelde ik dat hij ook over die eigenschap de controle begon te verliezen. Wellicht had het einde dan een hele andere wending kunnen krijgen! (Die overigens erg sterk was, de stilte was significant!
Ik geef deze film 4,5★
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
9/45
g) Revenge: MoniKa (2012)
Een film van Steven R. Monroe. Eerlijk gezegd had ik die naam nog niet eerder gehoord maar het blijkt dus dat hij de regisseur is van de remake I Spit On Your Grave. Een vluchtige blik in zijn lijst met gemaakte films levert vooral slechte resultaten op en de eerder genoemde film, inclusief het tweede deel lijken zonder meer qua beoordelingen zijn beste werk. De I Spit On Your Grave films heb ik op het moment van schrijven nog niet gezien, maar ik kan me na het zien van MoniKa voorstellen dat die films waarschijnlijk wel een stuk beter zullen zijn.
Monika is een vrouw die vermoord wordt maar toch weer terugkeert om wraak te nemen. Qua verhaallijn doet dat wat denken aan de klassieker The Crow, maar met die vergelijking houdt het dan ook meteen op. Het verhaal komt tergend langzaam op gang, maar weet hoe gek het ook klinkt eigenlijk nauwelijks op gang te komen. Het verhaal is saai, de film is langdradig en er is vrijwel nergens sprake van spanning. Zelfs een sfeervol geheel is het allerminst. De film zit vol met dialoog en slechts een aantal actiescenes die geen indruk maken. Het einde daarentegen is de grootste verrassing.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Categorie 7 (zwart): periodefilms
9) 2000 - 2009
Voortgang 5/45
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/af1a4decf894ec8de024c973d3c9eb53.jpg
Wederom een herziening, ook voor onder andere de challenge die nu gaande is. Ik heb deze film er maar tussen gezet omdat ik hem aardig graag weer wou zien, was al weer een tijdje geleden maar ik moet zeggen dat ik me niet verveeld heb. Echter, vond ik de film wel meer tegen vallen dan de eerste zit, zaten soms erg trage en lange stukken in die voor mij ook er uit hadden gemogen. In het algemeen gewoon een prima onderhouden film die ik graag nog eens gezien had, en ik begin steeds meer interesse in de Samoerai te krijgen, misschien ook maar eens meer in gaan verdiepen. Dus mocht men nog tips hebben met dit onderwerp, stuur maar door!
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Dus mocht men nog tips hebben met dit onderwerp, stuur maar door!
Er zijn natuurlijk heel héél veel Japanse/Chinese/Koreaanse zwaard-vecht-films (Wuxia in het chinees)
Ik ben geen echte kenner en er zijn MM-gebruikers die vermoedelijk veel meer films hebben gezien maar dit zijn een stel films die ik wel goed vond! Zowel klassiekers als nieuwer werk.
26 films van Zatôichi De grootste en bekendste held van Japan. Er zijn tussen 1962 en 1973 25 films gemaakt 1 stamt er uit 1989. Ook is er serie en een nog een film uit 2003 Niet allemaal gezien!
Shaw Brothers (Studio) heeft een enorme collectie Hong Kong -Kung-Fu en zijn ietwat de voorlopers van de moderne versies. Wel oogt het veelal als B-segment-films en is niet ieders zijn smaak. Een paar werkjes die wel goed vond:
De zes Lone Wolf and Cub (Kozure Ôkami) Er is ook een Amerikaanse die delen samenvoegt. Als je de rapgroep Wu-Tang-Clan heb gehoord ken je al wel de samples!
Shi Mian Mai Fu (2004) (van Yimou Zhang)
Kakushi-Toride no San-Akunin (1958) (van Akira Kurosawa)
Shichinin no Samurai (1954) (van Akira Kurosawa)
Jûsan-nin no Shikaku (2010) Remake van de bovenstaande (van Takashi Miike)
Di Renjie (2010) (van Hark Tsui)
Di Renjie: Shen Du Long Wang (2013) (van Hark Tsui)
Bu Zai Chen Shui (2014) (eerste deel van Brotherhood of Blades Yang Lu)
Xiu Chun Dao II: Xiu Luo Zhan Chang (2017) (tweede zelf betere deel van Brotherhood of Blades Yang Lu)
Dang Kou Feng Yun (2017) (van Gordon Chan)
Hyeomnyeo: Kar-ui gi-eok (2015)
Jin Yi Wei (2010) (Daniel Lee)
Journey to the West: Demon Chapter (2017) (van Hark Tsui)
Hae-jeok: Ba-da-ro Gan San-jeok (2014)
Mugen no Jûnin (2017) (van Takashi Miike)
Oeps zo aan het lijstje te zien ben ik wel weer een beetje te enthousiast geweest denk ik 
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
c) Coming of age
Voortgang: 7/45
https://www.moviemeter.nl/images/cover/101000/101780.300.jpg
It's hard out here for a geek.
Laat ik beginnen met de soundtrack van de film, wat was die steengoed! De film ben ik persoonlijk wat minder euforisch over, ondanks dat de film fris aanvoelde, kon het verhaal mij weinig bekoren. Het voelde allemaal gewoon net iets te gemaakt aan. Zo volhardend als ik dan weer ben, bleef ik de film uitkijken helaas. Nergens werd het dan voor mij ook niet meer spectaculair.
Ik geef deze film 2,5★
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Thanks joolstein, ik neem ze mee in mijn lijst!
En het wordt groter en groter en nog groter... 
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Ik zou zeggen neem hier eens een kijkje, hier staan gelijk ook trailers bij:
Best Samurai Movies | List of Famous Films About Samurai - ranker.com
Geen trailers bij de volgende, maar wel genoeg informatie erover:
En verder schoot deze film mij nog te binnen, al is die wel van mindere kwaliteit:
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#10/45
h) Lovecraft: H.P. Lovecraft's Dreams in the Witch-House (2005)
Enigszins tegenvallende vierde aflevering uit de Masters of Horror reeks. Het verhaal vond ik wat tegenvallen, maar de uitwerking vond ik net iets beter. Het wordt allemaal redelijk mysterieus opgebouwd en Stuart Gordon werkt het grootste deel met een vrij donkere setting, wat de sfeer alleen maar goed doet. Maar het is jammer dat er weinig horror in voor komt, waardoor er vooral de eerste helft weinig te genieten valt. Zo is de rat met het menselijke gezicht van bedenkelijk niveau. De laatste pakweg 10 a 15 minuten wordt de film beter en beter en komt er meer spanning in en zelfs een hoeveelheid bloed en wat lichte gore. Jammer genoeg is dat dan ook meteen het einde.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
3c Productie/distributie: Hammer
Voortgang: 12/45
2 films, de vervolgdelen op The Vampire Lovers (1970) die ik eerder op het jaar heb gezien, bekend onder de Karnstein trilogie. Jammer zijn deze een stuk minder, als de eerste. Maar misschien niet zo verrassend Hammer kan me zelden bekoren en als ze dan eens leuke elementen hebben mag je er vrij zeker van zijn dat ze die volgende keer verminderen of zelfs helemaal schrappen. Zo een mooie vrouwen en ze doen er zelden iets verrassend mee, beetje voor de eye candy of als muurbloempje maar zelden een sterk karakter 
Lust for a Vampire (1971)
https://filmsonthebox.files.wordpress.com/2015/06/lustfora.jpg
Na 4 users die hier 4* aan geven voel ik me toch genoodzaakt om al die lovende woorden toch een beetje in de kiem te smoren. Om eerlijk te zijn vond ik er buiten de mooie dames er niets aan. Dus ja na het toch wel erg fijne Vampire Lovers is het 2de deel een lelijke draak gebleken. Cushing kon wegens een beenbreuk niet meedoen en Ingrid Pitt die op overtuigende wijze Carmilla speelde in deel 1 werd verondersteld deze rol te hernemen maar weigerde omdat het script haar niet aan stond. Ik kan haar zeker geen ongelijk geven, want wat voor een vreselijk stationsromannetje was dit nu! Wat Carmilla nu juist zo interessant maakte was haar honger naar jonge maagden, vrouwen. De lesbische insteek wordt hier flink teruggeschroefd en eigenlijk vervangen door een romance met een uiterst onsympathieke schrijver. Ik heb nog nooit zo een oninteressante en totaal niet overtuigende romance gezien. Maar blijkbaar bepaalde het script dat hij de knappe leraar was waarvoor de vrouwen smolten en zijn collega was de creep. De weinige erotiek die we krijgen is dan nog lachwekkend belachelijk. Jutte Stensgaard is leuk om naar te kijken maar zoals de rest van de cast weet ze totaal niet te boeien of sympathie op te wekken. En dat einde dan waarbij Carmilla aan haar einde komt waarbij heel toevallig die brandende balk net in haar hart valt bevestigde mij nog een laatste keer dat de makers totaal niet ernstig bezig waren hier nog iets goed van te maken. Sorry dit is een dikke vette onvoldoende.
Twins of Evil (1971)
https://i.pinimg.com/originals/ab/39/25/ab3925544e1788c00ff2501557a2bcf9.jpg
Laatste film in de Karnstein trilogie. Na het bijzonder teleurstellende 2de deel hoopte ik op wat beters. De terugkeer van Cushing was wel goed, maar het ontbreken van Ingrid Pitt als Carmilla. Eigenlijk was er van Carmilla nauwelijks sprake wel van een saaie graaf Karnstein. Cushing doet heeft een beetje een Vincent Price rol uit Witchfinder General. Eigenlijk zat ik niet meteen te wachten op een heksenjacht verhaaltje. De Collinson tweeling brengt het nodige vrouwelijk schoon maar daar waar het erotiek en naakt gehalte al tegenviel in de voorganger is het nu nog bedroevender. En dat is heel jammer gezien de menig naaktfoto's die je van de zusjes kan vinden op het net. Allemaal redelijk voorspelbaar alweer. Hammer brengt steeds mooie vrouwen maar meestal doen ze er weinig boeiends mee. Meestal zijn het muurbloempjes, weinig sterke rollen. En het ergste is buiten dat er van Carmilla bijna geen sprake is de lesbian overtones zelfs helemaal niet aanwezig zijn. Alweer een overbodige sequel die niet voortgaat op het sterke The Vampire Lovers. Als je de waarderingen bekijkt van degene die een reactie schrijven lijkt het een hoog gemiddelde te gaan worden, toch haalt deze gemiddeld geen 3* hier.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Invasion of the Body Snatchers (1956)
Categorie 7: Periodefilms
4) 1950-1959
Voortgang: 6/45
Meer dan 60 jaar na dato weet de originele Invasion of the Body Snatchers zich nog altijd goed staande te houden. Het concept waarbij de inwoners van het dorpje van Santa Mira een voor een worden overgenomen door hun dubbelganger spreekt nog steeds enorm aan ondanks dat het ondertussen al honderden malen gekopieerd is. De plaatselijke dokter en zijn vriendin krijgen al snel hun vermoedens over wat er gaande is, maar uiteraard is er niemand die hen geloofd. Hun vermoedens worden bevestigd wanneer ze een reeks groteske planten menselijke lichamen zien uitpersen. Deze scène staat nog altijd als een huis dankzij de prima practical effects. Meer van dit soort goorheid had zeker niet misstaan, maar het zal me niet verbazen als dit voor menig filmkijker in die tijd al veel te ver ging.
De verdere ontwikkeling van het plot is vrij standaard maar degelijk (een woord dat vaker bij me op kwam tijdens het kijken). Met dit concept kun je interessantere dingen doen dan een simpel achtervolgings-verhaaltje in een nieuw jasje. Het acteerwerk en de cinematografie zijn ook zeer degelijk, maar het concept en de praktische effecten zullen me het meeste bijblijven.
3.5*
WardT
-
- 274 messages
- 3111 votes
Looper (2012)
Categorie 2: Special
2a: Time travel
Voortgang: 7/45
Destijds heb ik deze film in de bioscoop gezien en herinnerde me het als een vermakelijke thriller. Nu 6 jaar later weet de film nog steeds goed te vermaken. Bij een film als deze moet je wat mij betreft ook niet te rationeel gaan nadenken over het hele tijdreisaspect van de film, want dan zitten er echt wel gaten in de logica van het plot. Voor mij draait de film daar echter niet om. Het is allemaal niet superhoogstaand, maar wel gewoon vermakelijk en redelijk spannend. Levitt zet een sterke rol neer als de jonge versie van Bruce Willis. Hij weet ook goed de mimiek van Willis te incorporeren in zijn acteerwerk. De actiescenes zijn ook best wel cool in beeld gebracht. De toekomstvisie had wat mij betreft wel iets creatiever gemogen. Mijn 3,5* blijven wel staan.
Trois Couleurs: Rouge (1994)
Categorie 7: Periodefilms
7.8: 1990-1999
Voortgang: 8/45
Voor mij denk ik het beste deel van de trilogie. Visueel vind ik deze sowieso het sterkst, het kleurenthema (rood) vind ik hier het mooist uitgewerkt. Qua verhaal duurde het even voordat ik erin kwam, maar met de rol van de rechter in de film werd het als snel een stuk boeiender. Ik vond het heel mooi uitgewerkt hoe de buurman van Valentine een soort jonge versie van het personage van de rechter was. Mijn enige moeilijkheid met deze trilogie is dat het mij persoonlijk niet heel erg weet te raken (ondanks de warme, humane insteek van deze film). Toch vind ik het een interessante trilogie om gezien te hebben en dit derde deel in het bijzonder. Dikke 3,5*